Varför kollapsade tre (3) skyskrapor vid terrorattacken på World trade center? Kan detta vara sant?

wannabe1
12 februari 2008 · 102 Inlägg

Kolla in denna film den är lång men väldigt skrämmande om det stämmer. Ställ dig själv några frågor efter att du sett filmen.
Varför kollapsade byggnad 7? Hur kan världen starkaste stålkonstruktion (tvillingtornen) kollapsa i samma hastighet som fritt fall. Vem kan ligga bakom?Och varför?

http://www.911revisited.com/

Jag är övertygad om vad som skett, är du?

Urkas Kräsen grafiker
12 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Jag är övertygad ja. Har jag varit i nåt år nu. Jävla Bush som håller på som vanligt så han får fina ursäkter att bomba lite hur han vill.

Whine whine!
jerky "the real jerk"
12 februari 2008 · 301 Inlägg

jag vet att det var en terror grupp som gjorde det men om dom använde sprängämnen eller bara flygplan det kan jag inte svara på. det finns ju mycket som tyder på att det förekom sprängämnen. Jag såg en dok på tv4 fakta för ett bra tag sen om just detta och man ser ju så kallade squibs på ett antal ställen på den filmen. Squibs = våg av damm skapade av en tryckvåg ofta förekommande vid explosioner.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
firefreak Eldknast
12 februari 2008 · 915 Inlägg

Att den faller i samma hastighet kan helt enkelt bero på att massan som kom i rörelse inte bromsas nämvärt av en försvagad stålkonstruktion.

Angående att dom föll rakt ner tror jag det har varit en sak som varit inbyggd. Vissa säger att dom såg sprängladdningar och jag tror att det var en säkerhetsåtgärd att om dom skulle falla så skulle dom falla rakt ner. För skulle dom lägga sig raklånga ner hade dom tagit rätt många andra byggnader och kvarter med sig.

Att byggnaden intill föll är inte så konstigt tycker jag heller då det var helt sjuka vrakmassor som störtade ner och dessutom några våningar under markplan vilket dessutom kan ha underminerat marken vid byggnad 7 eller vad den hette.

Senast redigerat av firefreak (12 februari 2008)

Tiden är rolig när det går fort... :)
chrno RE-雨宮
12 februari 2008 · 481 Inlägg

Jerky: Hur kan du veta att det var en terrorgrupp?
Jag är övertygad om att det var USA som gjorde det mot sigsjälva.
Väldigt bra skäl till att tjäna pengar, å ta kontroll över oljan.
Andra "beviset" är ju att Pentagon "flygplanet" saknar ett flygplan för att vara just det.

RE-Amemiya Kitted FD3S
wannabe1
12 februari 2008 · 102 Inlägg

firefreak skrev:
Att den faller i samma hastighet kan helt enkelt bero på att massan som kom i rörelse inte bromsas nämvärt av en försvagad stålkonstruktion.

Angående att dom föll rakt ner tror jag det har varit en sak som varit inbyggd. Vissa säger att dom såg sprängladdningar och jag tror att det var en säkerhetsåtgärd att om dom skulle falla så skulle dom falla rakt ner. För skulle dom lägga sig raklånga ner hade dom tagit rätt många andra byggnader och kvarter med sig.

Att byggnaden intill föll är inte så konstigt tycker jag heller då det var helt sjuka vrakmassor som störtade ner och dessutom några våningar under markplan vilket dessutom kan ha underminerat marken vid byggnad 7 eller vad den hette.

Hm då vet du mer än den officiella haverikomissionen för enligt dom fanns inga sprängladdningar i någon av de tre byggnaderna?  Så 400 m av stål ger inget motstånd alls? experter i usa har räknat att det skulle ta MINST 45 sek för byggnaderna att falla de föll på 10

_MaCCe_ Majestas
12 februari 2008 · 1 319 Inlägg

Helt sjukt vad man ryser varje gång man ser det där!

Det liknar rena filmen typ Cloverfield, svårt att förstå att allt är på riktigt!

Sjukt vilka krafter som det blir under sjävla raset! Som han sa om telefonen, det fanns över 200 våningar ?? med stolar, skrivbord mm och dom fann inte en enda stol eller skrivbord efter raset neutral helt sjukt

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
jerky "the real jerk"
12 februari 2008 · 301 Inlägg

chrno skrev:
Jerky: Hur kan du veta att det var en terrorgrupp?
Jag är övertygad om att det var USA som gjorde det mot sigsjälva.
Väldigt bra skäl till att tjäna pengar, å ta kontroll över oljan.
Andra "beviset" är ju att Pentagon "flygplanet" saknar ett flygplan för att vara just det.

terroist grupp = en grupp som utövar terror mot civil befolkningen för att driva fram sina politiska ídeer.
jag sa aldrig att det inte var usa jag sa bara att det var en terrorist grupp som gjorde det. och att hela usa skulle göra det är omöjligt men att en liten grupp med politiska ambitioner skulle kunna göra det är fult möjligt. likadant med kriget i irak varför gick dom in i irak?
makteliten: för oljan
folket : för att skydda usa avväpna en diktator med W.M.D och för att befria et förtryckt folk ja alla de saker som median och regeringen hade givit som skäll. folket är vilselett.

Senast redigerat av jerky (12 februari 2008)

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
wannabe1
12 februari 2008 · 102 Inlägg

chrno skrev:
Jerky: Hur kan du veta att det var en terrorgrupp?
Jag är övertygad om att det var USA som gjorde det mot sigsjälva.
Väldigt bra skäl till att tjäna pengar, å ta kontroll över oljan.
Andra "beviset" är ju att Pentagon "flygplanet" saknar ett flygplan för att vara just det.

Ang Pentagon. 50min efter att Bush sa att Us is under attack lyckades ett flyplan flyga rakt in i världens mest välbevakade luftrum utan att bli nedskjutet av ett F-16 plan som hade varit på plats inom 4 min??

Tredje flyplanet som kraschade utanför philadelfia har man inte hittat ens ett fragment av bara ett stort svart hål???

chrno RE-雨宮
12 februari 2008 · 481 Inlägg

jerky skrev:

chrno skrev:
Jerky: Hur kan du veta att det var en terrorgrupp?
Jag är övertygad om att det var USA som gjorde det mot sigsjälva.
Väldigt bra skäl till att tjäna pengar, å ta kontroll över oljan.
Andra "beviset" är ju att Pentagon "flygplanet" saknar ett flygplan för att vara just det.

terroist grupp = en grupp som utövar terror mot civil befolkningen för att driva fram sina politiska ídeer.
jag sa aldrig att det inte var usa jag sa bara att det var en terrorist grupp som gjorde det. och att hela usa skulle göra det är omöjligt men att en liten grupp med politiska ambitioner skulle kunna göra det är fult möjligt. likadant med kriget i irak varför gick dom in i irak?
makteliten: för oljan
folket : för att skydda usa avväpna en diktator med W.M.D och för att befria et förtryckt folk ja alla de saker som median och regeringen hade givit som skäll. folket är vilselett.

Jag ser det mer som Homeland eller CIA, men du får gärna kalla dom för Terrorgrupper enligt mig. Mer att dom anses vara mer av en polismyndighet som utövar terrormetoder för att uppnå sina mål. Men somsagt. Usa har ju aldrig varit blyga med att dom tror att dom är världsbäst. Å gör vadsomhelst för att "fortsätta vara det"

RE-Amemiya Kitted FD3S
firefreak Eldknast
12 februari 2008 · 915 Inlägg

wannabe1 skrev:

firefreak skrev:
Att den faller i samma hastighet kan helt enkelt bero på att massan som kom i rörelse inte bromsas nämvärt av en försvagad stålkonstruktion.

Angående att dom föll rakt ner tror jag det har varit en sak som varit inbyggd. Vissa säger att dom såg sprängladdningar och jag tror att det var en säkerhetsåtgärd att om dom skulle falla så skulle dom falla rakt ner. För skulle dom lägga sig raklånga ner hade dom tagit rätt många andra byggnader och kvarter med sig.

Att byggnaden intill föll är inte så konstigt tycker jag heller då det var helt sjuka vrakmassor som störtade ner och dessutom några våningar under markplan vilket dessutom kan ha underminerat marken vid byggnad 7 eller vad den hette.

Hm då vet du mer än den officiella haverikomissionen för enligt dom fanns inga sprängladdningar i någon av de tre byggnaderna?  Så 400 m av stål ger inget motstånd alls? experter i usa har räknat att det skulle ta MINST 45 sek för byggnaderna att falla de föll på 10

Se lite fler filmer om raset och läs på lite mer så kan vi ta diskussionen sen.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Xtravagant 1337
12 februari 2008 · 1 343 Inlägg

haha. va rolig läsning detta var.
Sveriges elit sitter och funderar på konspirationsteorier.
Risken är ju rätt stor att USA gjorde det mot sig själv om man tänker efter. NOT!
Det har kostat USA miljarder plus hur mycket människors liv som helst och vad har dom
tjänat på det? Har usa kontroll över oljan idag?

Hade Bush velat ha kontroll över oljan så pass mycket så han är beredd att spränga sina egna byggnader så hade han redan haft oljan idag.
En av världens mäktigaste män med en militärbudget som sträcker sig långt över den svenska BNP har nog inga problem att göra alla oljeländerna till en stor parkeringsplats..

Tänk efter lite!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
jerky "the real jerk"
12 februari 2008 · 301 Inlägg

chrno skrev:

jerky skrev:

chrno skrev:
Jerky: Hur kan du veta att det var en terrorgrupp?
Jag är övertygad om att det var USA som gjorde det mot sigsjälva.
Väldigt bra skäl till att tjäna pengar, å ta kontroll över oljan.
Andra "beviset" är ju att Pentagon "flygplanet" saknar ett flygplan för att vara just det.

terroist grupp = en grupp som utövar terror mot civil befolkningen för att driva fram sina politiska ídeer.
jag sa aldrig att det inte var usa jag sa bara att det var en terrorist grupp som gjorde det. och att hela usa skulle göra det är omöjligt men att en liten grupp med politiska ambitioner skulle kunna göra det är fult möjligt. likadant med kriget i irak varför gick dom in i irak?
makteliten: för oljan
folket : för att skydda usa avväpna en diktator med W.M.D och för att befria et förtryckt folk ja alla de saker som median och regeringen hade givit som skäll. folket är vilselett.

Jag ser det mer som Homeland eller CIA, men du får gärna kalla dom för Terrorgrupper enligt mig. Mer att dom anses vara mer av en polismyndighet som utövar terrormetoder för att uppnå sina mål. Men somsagt. Usa har ju aldrig varit blyga med att dom tror att dom är världsbäst. Å gör vadsomhelst för att "fortsätta vara det"

ok säg att det nu var homeland security eller cia som gjorde detta vad är då skillnaden att usa säger -nej dom är en polis myndighet som kapar och spränget lite byggnader här hemma. visst du kan kalla dom en polismyndighet men det förändrar inte att dom är en terrorist grupp.
och förövrigt om det nu är så att bush administrationen gjorde det med hjälp av cia eller homeland borde denna operation vara utförd av en hel del folk och ännu är det ju ingen som har pratat brevid munnen och jag tror att en sådan operation borde vara mer känd bland folk som jobbade på byråerna. Sanningen kommer alltid fram för eller senare! och jag skulle inte bli förvånad om någon liten grupp i usa gjort det men jag blir förvänad om det är någon myndighet typ cia eller homeland.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
wannabe1
12 februari 2008 · 102 Inlägg

Xtravagant skrev:
haha. va rolig läsning detta var.
Sveriges elit sitter och funderar på konspirationsteorier.
Risken är ju rätt stor att USA gjorde det mot sig själv om man tänker efter. NOT!
Det har kostat USA miljarder plus hur mycket människors liv som helst och vad har dom
tjänat på det? Har usa kontroll över oljan idag?

Hade Bush velat ha kontroll över oljan så pass mycket så han är beredd att spränga sina egna byggnader så hade han redan haft oljan idag.
En av världens mäktigaste män med en militärbudget som sträcker sig långt över den svenska BNP har nog inga problem att göra alla oljeländerna till en stor parkeringsplats..

Tänk efter lite!

Tycker du ska kolla filmen och söka mer info på nätet sen kan du ta dig en funderare själv. Du nämner ju själv en av de största anledningarna till varför, vapenindustrin behövde en ny fiende för att få sina pengar från staten.

Jag säger inte att detta är sant eller falskt jag bara ber er att tänka själv vilket tydligt inte alla har förmåga till

Liner
12 februari 2008 · 583 Inlägg

Dehär är en oändlig diskussition så länge som det inte finns nån som erkänner inom usa. Det jag inte fattar är att ni tar upp det nu 7 år efter olyckan/dådet.

I min åsikt så va de sprängladdningar. Men om de va usa eller inte vettefan. För flygbränslet blir inte varmt nog för att smälta metallen.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Urkas Kräsen grafiker
12 februari 2008 · 1 775 Inlägg

firefreak skrev:
Att den faller i samma hastighet kan helt enkelt bero på att massan som kom i rörelse inte bromsas nämvärt av en försvagad stålkonstruktion.

Angående att dom föll rakt ner tror jag det har varit en sak som varit inbyggd. Vissa säger att dom såg sprängladdningar och jag tror att det var en säkerhetsåtgärd att om dom skulle falla så skulle dom falla rakt ner. För skulle dom lägga sig raklånga ner hade dom tagit rätt många andra byggnader och kvarter med sig.

Att byggnaden intill föll är inte så konstigt tycker jag heller då det var helt sjuka vrakmassor som störtade ner och dessutom några våningar under markplan vilket dessutom kan ha underminerat marken vid byggnad 7 eller vad den hette.

Hade dom inbyggda sprängladdningar som säkerhetsåtgärd? Var ju tillomed folk som hörde sprängladdningar när dom var nere på första våningen innan skiten hade rasat.
Men ta en titt på lite filmer och kom tillbaka sen. Finns en hel del grejer som är ganska omöjliga att argumentera emot.

Whine whine!
Frosted
12 februari 2008 · 1 878 Inlägg

jag snor gunde svan's motto: "ingenting är omöjligt"

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
John87 Stolt Volvoägare
12 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Människan har aldrig varit på månen, älgar skiter i skogen o.s.v.

Såna här teorier (för det är just vad det är, ingen vet ju säkert) kommer upp lite titt som tätt och oftast om eller kring USA.
Vad spelar det för roll för oss?
Båda "sidorna" har vinklad fakta.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
chrno RE-雨宮
12 februari 2008 · 481 Inlägg

Xtravagant skrev:
haha. va rolig läsning detta var.
Sveriges elit sitter och funderar på konspirationsteorier.
Risken är ju rätt stor att USA gjorde det mot sig själv om man tänker efter. NOT!
Det har kostat USA miljarder plus hur mycket människors liv som helst och vad har dom
tjänat på det? Har usa kontroll över oljan idag?

Hade Bush velat ha kontroll över oljan så pass mycket så han är beredd att spränga sina egna byggnader så hade han redan haft oljan idag.
En av världens mäktigaste män med en militärbudget som sträcker sig långt över den svenska BNP har nog inga problem att göra alla oljeländerna till en stor parkeringsplats..

Tänk efter lite!

Sen är ju frågan vem det är som är eliten..

Med tanke på att Bush aldrig hade kommit undan med att "göra alla oljeländer till en stor parkeringsplats" eftersom det faktiskt finns andra länder, och ganska många av dom som kan säga ifrån till Usa om det nu verkligen behövdes. Plus att många oljeproducerande länder faktiskt är allierade med Usa, typ UAE.

Att däremot gå in i ett land som har en "Diktator" å störta honom gynnar ju Bush själv, inte USA. Men vem har pratat om att det är landet usa, och inte dom som tjänar pengar på vad som händer där som gynnades av 9/11.
Å vad är människoliv när det gäller pengar. 
Ungefär lika mkt som människoliv i Japan betydde när USA bestämde sig för att testa effekter på människor i kontakt med en atombomb eller vänta.. Det var ju 2 bomber. Det enda dom gjorde var att åka dit å ta prover, inte hjälpa offren. Och andra världskriget var redan avgjort innan bomberna släpptes så där hade dom inget skäl heller.

Jag har inget som helst förtroende för USA(Läs dom som har makten å tjänar pengarna) eller vad dom kan tänkas göra för att få mer av den varan. Men du kanske vet mer, som tänker efter lite.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Ksj
12 februari 2008 · 1 217 Inlägg

Jag har bara en sak att säga.. TERMIT! inte sprängladdningar

Saab 900 "2.1an" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang