Dagisbarn serverades kattmat på dagis.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Hittade detta på metros hemsida och tänkte genast att jag skulle göra en "Alain" (var har han blivit av btw ??  tongue):

http://www.metro.se/se/article/tt/2008/ … /index.xml

Mmmm Whiskas, barnens eget val.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Kalle_Ponken
12 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Hahaha så illa var det ju inte ens när jag gick på dagis!!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
loudness
12 februari 2008 · 4 554 Inlägg

kattmat e väl nyttigt som fan med massa vitaminer å sånt i enda som inte e nån höjdare är smaken men lite sylt å pepper på så kanske:D mer kattmat till ungarna!

ironhead volvoraggare
12 februari 2008 · 4 776 Inlägg

ett jäkla rabalder för lite kattmat fasen barnen i afrika skulle vara glada om dom fick en burk kattmat

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Paddee636
12 februari 2008 · 283 Inlägg

ironhead skrev:
ett jäkla rabalder för lite kattmat fasen barnen i afrika skulle vara glada om dom fick en burk kattmat

Det handlar väl inte om barn i Afrika? I ett land som Sverige där det inte finns nån brist på mat så ska det väl inte va såhär? Själv tycker det e svinigt.

ironhead volvoraggare
12 februari 2008 · 4 776 Inlägg

Paddee636 skrev:

ironhead skrev:
ett jäkla rabalder för lite kattmat fasen barnen i afrika skulle vara glada om dom fick en burk kattmat

Det handlar väl inte om barn i Afrika? I ett land som Sverige där det inte finns nån brist på mat så ska det väl inte va såhär? Själv tycker det e svinigt.

ja tog upp det  där me barnen i afrika för här här i sverige är vi lite för bortskämda det tycker jag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Urkas Kräsen grafiker
12 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Trodde först att hon bjöd på maten typ random istället för vanlig mat. Men iom att dom tydligen hade kattema osv så var det väl inte lika konstigt egentligen. Det är ju inte direkt farligt, så vad är problemet? Är ju ändå typ samma ingredienser som i vanlig korv. ;\

Whine whine!
Tom Darth Vader
12 februari 2008 · 1 644 Inlägg

om det hade vart i matningssyfte, för att mätta hade det vart absurt, nu är det inte LIKA absurt, även om det är jävligt knäppt.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Mtz
12 februari 2008 · 118 Inlägg

Urkas skrev:
Trodde först att hon bjöd på maten typ random istället för vanlig mat. Men iom att dom tydligen hade kattema osv så var det väl inte lika konstigt egentligen. Det är ju inte direkt farligt, så vad är problemet? Är ju ändå typ samma ingredienser som i vanlig korv. ;\

Word!

master_-
12 februari 2008 · 730 Inlägg

Urkas skrev:
Trodde först att hon bjöd på maten typ random istället för vanlig mat. Men iom att dom tydligen hade kattema osv så var det väl inte lika konstigt egentligen. Det är ju inte direkt farligt, så vad är problemet? Är ju ändå typ samma ingredienser som i vanlig korv. ;\

Har du barn?

Skulle du tycka de var så jävla skoj om någon gav ditt barn kattmat?

Jag som är rätt nybliven pappa hade blivit rasande o kört ner den där jävla burkmaten i halsen på henne...

ironhead volvoraggare
12 februari 2008 · 4 776 Inlägg

det är ju samm crap i kattmaten som i hot dogsen och inte fan har vi blitt sjuka för det men man hade ju ändå blitt arg på sättet  men han eller hon tvinga ju inte i kattmaten i ungarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
master_-
12 februari 2008 · 730 Inlägg

Det spelar ingen roll om det är samma skit som i hotdogs man ger inte kattmat till barn, det tycker jag är ganska självklart.
Spelar ingen roll om hon inte tvingade i ungarn det, man erbjuder inte ens det pga av att kattmat är till katter och inget annat.

Förstår inte att folk inte reagerar hårdare.

ironhead volvoraggare
12 februari 2008 · 4 776 Inlägg

master_- skrev:
Det spelar ingen roll om det är samma skit som i hotdogs man ger inte kattmat till barn, det tycker jag är ganska självklart.
Spelar ingen roll om hon inte tvingade i ungarn det, man erbjuder inte ens det pga av att kattmat är till katter och inget annat.

Förstår inte att folk inte reagerar hårdare.

det kan vara så att vi har för mycket olja i huvet och bensin i skallen och äter tändstift och tolvtumsbasar hehe. ja vi garagetfolk tänker ju inte så mycket  eller reagerar på sånt.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
master_-
13 februari 2008 · 730 Inlägg

ironhead skrev:

master_- skrev:
Det spelar ingen roll om det är samma skit som i hotdogs man ger inte kattmat till barn, det tycker jag är ganska självklart.
Spelar ingen roll om hon inte tvingade i ungarn det, man erbjuder inte ens det pga av att kattmat är till katter och inget annat.

Förstår inte att folk inte reagerar hårdare.

det kan vara så att vi har för mycket olja i huvet och bensin i skallen och äter tändstift och tolvtumsbasar hehe. ja vi garagetfolk tänker ju inte så mycket  eller reagerar på sånt.

Du har inga barn va?

Westergren Large Cap
13 februari 2008 · 1 816 Inlägg

Usch! Som förälder skulle jag ha blivigt tokig om jag fick höra att min dotter/son fick kattmat på dagis.

master_-
13 februari 2008 · 730 Inlägg

Westergren skrev:
Usch! Som förälder skulle jag ha blivigt tokig om jag fick höra att min dotter/son fick kattmat på dagis.

Änkligen någon som förstår att det är fel

Beaverus
13 februari 2008 · 257 Inlägg

jag har inga barn sj. och visst kanske det är nyttigt. men inte fan ger man kattmat till någon. okej, det kanske var ett misstag. men en dagisfröken borde fan veta bättre. det borde vara ganska noga med att kolla vad man serverar. dessutom, vad fan skulle dom haft i burkar annars som man kan blanda ihop med kattmat?

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
MrTobias
13 februari 2008 · 1 297 Inlägg

För stunden lät det säkert som en bra idé. Barnen lär sig om katter och får smaka de katter äter. Eftersom att det är ofarligt så tyckte läraren att det var okej. Vart är det oetiska? Det är mat som all annan mat. Skillnaden är att maten är tänkt till katter.

Jimmy_N Makaronborrare
13 februari 2008 · 993 Inlägg

Man får se det positivt att det inte var en temadag om kannibaler i stället för katter. Då hade det blivit stora rubriker. BARN ÅT AV VARANDRA PÅ DAGIS! tongue

FireTraXX DFFL
13 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Fy fan va grisigt.
Jag hade krävt att kärringen skulle avskedas omedelbart.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang