Volvo T5 på äldre jänkare förslag????

noclaF Styrande position i resebranchen
21 februari 2008 · 174 Inlägg

Kubiktum x 16,4 = kubikcentimeter  1000 kubikcentimeter = 1 liter

Saab 99 LE (1975)
MeloveGolf Vw trimmare
21 februari 2008 · 2 995 Inlägg

Saabnorden skrev:
sen så e de ju betydligt lättare å kräma ur mer effekt ur en t5 än en gammal v8.....

Hemläxa:
There's no substitute for cubic inches....


Ta en mustang II eller en riktig vräkigt stor jänkare så blir det nog skoj...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
camaro67 Meister
21 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Saabnorden skrev:
visst de e kanske hemskt med en gammal jänk utan v8 men va fan man måste jå våga gå sin egen väg.... finns ju mängder med jänkare som följer sina trender å även samma sak på japssidan..... fan varför inte gå hela vägen med kjolpaket i plast å kolfibervinge?! förena lägren lite risken e ju dock att du varken blir insläppt på jänke eller japs traffar..... lycka till!!!

å kom nu inte å säg att man pajar bilen tar man en gammal kaross så har man ju alla fall "räddat" en från skroten sen va ju mustang en dussinbil i usa typ som volvo 740 är här......
själv e man ju så jävla kluven tycker värkligen om både jänkare,japsare å europeér......

å måste lägga till att de e klart att en t5 klarar en musse..... sen så e de ju betydligt lättare å kräma ur mer effekt ur en t5 än en gammal v8.....
å hur grymmt hade de inte varit att på gatebil komma med en gammal impala cab med cabben nere å vinden fladdrande i håret å lägga upp bilen i fyrhjulsställ med hjälp av ett komplett chassi/drivlina från en skyline ?!?!

Finns ju en som har byggt ett sånt bygge på en camaro.. Tror att de ven 67:a och de såg förjävligt ut. Men jag tror däremot att de är betydligt mycke lättare att få effekt ur en v8 än en T5:a. Man kan aldrig räkna bort cylindervolym

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
T16_AeRo
21 februari 2008 · 712 Inlägg

camaro67 skrev:
Man kan aldrig räkna bort cylindervolym

Precis.. Nothing beats cubic inches.. tongue

Silver_snow Kontrolerad av bilen..
22 februari 2008 · 14 Inlägg

Ja tankarna på t5 i en gammal jänk... Att vara the one and only, något som ingen annan har.

Aerodynamik ...
22 februari 2008 · 7 120 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Aerodynamik skrev:

TTTTT skrev:

cui står för cubikinch, alltså kubiktum.
350 cui = 5,73 liter
Alltså 1 cui = 0,016 liter.

Ok, krångligt tongue

du får lära dig räkna nått liknande såhär:
skyline x 2 ~ 350cui
supra x 4 ~702cui vilket manliga pjäser ligger på wink

usch vad hemsk tanke att byta ut en V8 mot en liten turbo 5:a hmm

Haha! lol

Då kanske jag lärde mig lite mer wink

Opelmadness German cars, quality and beyond
22 februari 2008 · 8 197 Inlägg

John87 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Silver_snow skrev:
Kan alla återgå till ämnet T5 i gammal jänk. mustang var ett exempel, förslag?big_smile

Ett bra förslag är ju att sluta tänka på att skända en klassisk muskelbil med en liten motor.. wink

Med liten räknas då volym eller hästkrafter?
För det är inte så svårt att plocka kusar ur en T5'a.

Volym plus antalet cylindrar.. En klassisk musse ska inte låta som en trimmad dammugare. wink

Senast redigerat av Irmscher Vectra (22 februari 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Pellefax
22 februari 2008 · 644 Inlägg

camaro67 skrev:

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:
Titta på ventilkåporna så ser ni att bb är större än sb big_smile

För att svara på ditt förra inlägg, 348'an från fabrik är baserad på en smallblock. 409'an är också tekniskt sett en smallblock. Borrad dock. Men ventilkåporna skiljer sig nanting från hederliga Cheva motorer t.ex.

Det är som att jämföra en jet turbin med en Hemi motor i princip.

Men jag vill se ett sånt block så jag får se om de verkligen är så. Men jag tror inte någe på de. Men de lä betydligt mer som skiljer för att en sb ska bli en bb än ventilkåporna wink

Här kan du läsa fakta om 348 och 409 om du vill veta sanningen om just dom motorerna,där står klart och tydligt(om man kan engelska) att det är en helt annorlunda design jämfört med SB motorn,sen får moppepojken säga vad han vill.. wink Chevrolet själva kallar dom för bigblock,och det räcker för mig..
http://www.superchevy.com/features/pre1 … index.html

Rinnegan Malleus Malificarum
22 februari 2008 · 2 401 Inlägg

camaro67 skrev:

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:
Titta på ventilkåporna så ser ni att bb är större än sb big_smile

För att svara på ditt förra inlägg, 348'an från fabrik är baserad på en smallblock. 409'an är också tekniskt sett en smallblock. Borrad dock. Men ventilkåporna skiljer sig nanting från hederliga Cheva motorer t.ex.

Det är som att jämföra en jet turbin med en Hemi motor i princip.

Men jag vill se ett sånt block så jag får se om de verkligen är så. Men jag tror inte någe på de. Men de lä betydligt mer som skiljer för att en sb ska bli en bb än ventilkåporna wink

Det är topparna som skiljer sig som svart och vitt.
Vanlig 350
http://img.alibaba.com/photo/11327292/Chevy_350_475hp_Balanced_100_Aluminum_Head_Chrome.jpg

Chevy 409

http://magicbyapart.com/Grafik/Galleri/Motor/Motor5.jpg

Lite dålig bild, men notera hur blocket ser ut jämfört med en vanlig 350.

Det är inte en bigblock, som jänkarna säger in lack of a better word. Utan det är mer än hybrid. Hemi'n var MOPAR's svar till den här motorn.


Pellefax, det är bättre att man bildar sig en egen uppfattning då man har erfarenhet istället för att googla skiten?

Smokey Yunick sa till och med att 348, 409 och Hemi'n var helt annorlunda från något annat. Om du inte vet vem det är så ja, sluta bara svara på inläggen. Smokey Yunick är GUD.

Senast redigerat av Siarnaq (22 februari 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
camaro67 Meister
22 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:

Siarnaq skrev:

För att svara på ditt förra inlägg, 348'an från fabrik är baserad på en smallblock. 409'an är också tekniskt sett en smallblock. Borrad dock. Men ventilkåporna skiljer sig nanting från hederliga Cheva motorer t.ex.

Det är som att jämföra en jet turbin med en Hemi motor i princip.

Men jag vill se ett sånt block så jag får se om de verkligen är så. Men jag tror inte någe på de. Men de lä betydligt mer som skiljer för att en sb ska bli en bb än ventilkåporna wink

Det är topparna som skiljer sig som svart och vitt.
Vanlig 350
http://img.alibaba.com/photo/11327292/C … Chrome.jpg

Chevy 409

http://magicbyapart.com/Grafik/Galleri/Motor/Motor5.jpg

Lite dålig bild, men notera hur blocket ser ut jämfört med en vanlig 350.

Det är inte en bigblock, som jänkarna säger in lack of a better word. Utan det är mer än hybrid. Hemi'n var MOPAR's svar till den här motorn.


Pellefax, det är bättre att man bildar sig en egen uppfattning då man har erfarenhet istället för att googla skiten?

Smokey Yunick sa till och med att 348, 409 och Hemi'n var helt annorlunda från något annat. Om du inte vet vem det är så ja, sluta bara svara på inläggen. Smokey Yunick är GUD.

De här är taget ur pelefax länk - As introduced in 1958, the new "Turbo Thrust" 348 big-block was 1.7 inches longer and three inches wider than the 265 / 283. 265 och 283 är sb alltså är 348 en bb eftersom att blocket är 3" bredare och 1,7" längre. Jag tycker de räcker som bevis för att de inte är en vamlig 350 med andra toppar.

Och ja Smokey Yunick är gud. Men de han menade var förmodligen att de va en helt ny motor eftersom att de va en bb och dessutom hade "konstiga" toppar.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Pellefax
22 februari 2008 · 644 Inlägg

Siarnaq skrev:

camaro67 skrev:

Siarnaq skrev:
För att svara på ditt förra inlägg, 348'an från fabrik är baserad på en smallblock. 409'an är också tekniskt sett en smallblock. Borrad dock. Men ventilkåporna skiljer sig nanting från hederliga Cheva motorer t.ex.

Det är som att jämföra en jet turbin med en Hemi motor i princip.

Men jag vill se ett sånt block så jag får se om de verkligen är så. Men jag tror inte någe på de. Men de lä betydligt mer som skiljer för att en sb ska bli en bb än ventilkåporna wink

Det är topparna som skiljer sig som svart och vitt.
Vanlig 350
http://img.alibaba.com/photo/11327292/C … Chrome.jpg

Chevy 409

http://magicbyapart.com/Grafik/Galleri/Motor/Motor5.jpg

Lite dålig bild, men notera hur blocket ser ut jämfört med en vanlig 350.

Det är inte en bigblock, som jänkarna säger in lack of a better word. Utan det är mer än hybrid. Hemi'n var MOPAR's svar till den här motorn.


Pellefax, det är bättre att man bildar sig en egen uppfattning då man har erfarenhet istället för att googla skiten?

Smokey Yunick sa till och med att 348, 409 och Hemi'n var helt annorlunda från något annat. Om du inte vet vem det är så ja, sluta bara svara på inläggen. Smokey Yunick är GUD.

Som jag sagt tidigare så får du ha vilken uppfattning du vill,även om du har helt fel,och jag behöver inte googla för att veta detta om motorerna,det har jag vetat sedan barnsben,jag tog bara fram länken för att camaro67 skulle få veta hur det ligger till eftersom han undrade och du kom med totalt felaktiga svar..  Dom som vill kan ju kolla länken och bilda sig en egen uppfattning..  Jag tror dom flesta litar mer på riktiga fakta än på en 15 åring som gissar vilt...  Först skriver du att det är en smallblock med andra toppar och nu skriver du att det är något helt annorlunda från något annat..  Lägg ner innan du skämmer ut dig ännu mer..

Senast redigerat av Pellefax (22 februari 2008)

Saabnorden lastbils chaffis......
22 februari 2008 · 299 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Saabnorden skrev:
sen så e de ju betydligt lättare å kräma ur mer effekt ur en t5 än en gammal v8.....

Hemläxa:
There's no substitute for cubic inches....


Ta en mustang II eller en riktig vräkigt stor jänkare så blir det nog skoj...

japp de vet ja att de e coolare.. men betydligt billigare å trimma en modern turbomotor....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
camaro67 Meister
23 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Saabnorden skrev:

MeloveGolf skrev:

Saabnorden skrev:
sen så e de ju betydligt lättare å kräma ur mer effekt ur en t5 än en gammal v8.....

Hemläxa:
There's no substitute for cubic inches....


Ta en mustang II eller en riktig vräkigt stor jänkare så blir det nog skoj...

japp de vet ja att de e coolare.. men betydligt billigare å trimma en modern turbomotor....

Skulle jag inte tro. Eller de beror ju givetvis hur långt man vill gå.. 250hk så är de ju bara att chipa t5:an. Medans man på v8:an byter kam och förgasare. Är väll ungefär samma peng där. Men efter de så finns de inga planer för att de skulle vara billigare/lättare att trimma T5:a

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang