hur jobbiga kan försäkringsbolag bli..?

highway Livsnjutare
13 februari 2008 · 362 Inlägg

hej nu skall jag fatta denna historia ganska kort..
Min bil (skyline R33GT-R) blev stulen fick inte reda på det för än 4dagar efter
då den stod hemma hos mina föräldrar och är inte så mycket hemma hos dom nu för tiden...
fick även mitt kredit kort stulet för de hade jag förlagt i bilen..
nu har det tagit snart 3 månader sedan den blev anmäld stulen och
försäkringsbolaget letar fortfarande kryphål för att beskylla mig för att på något sätt få bilen att försvinna.
han har fått specificerad lista på alla mina samtal den kvällen den försvann han har fått min väns lista för att han tros ha sett den när han va på väg hem från jobbet ..
och han har också fått en lista på vem som varit i kontakt med mig via mail pga min annons på blocket som jag hade på den för att kolla om de va någon som va intresserrad av att kanske byta något skoj mot den..
Idag ber han mig yterliggare om en fullmakt på banken för att kolla upp allt med min ekonomi och även ett utdrag från blocket om vem som mailat om intresse från blocket på min bil..
har haft 2st möten med honom angående allt och dom drar ju bara ut på det...
Någon som varit med om något liknande eller har något bra tips om hur jag skall göra skriv gärna !

Mvh Johan

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
mellowd Drop Shop
13 februari 2008 · 926 Inlägg

stå på dig.
jävla pack är va de är!
man betalar sura premiepengar, men när det händer nått är de inte direkt hjälpsamma.

highway Livsnjutare
13 februari 2008 · 362 Inlägg

mellowd skrev:
stå på dig.
jävla pack är va de är!
man betalar sura premiepengar, men när det händer nått är de inte direkt hjälpsamma.

nä precis, inte kan de dröja 3månader att betala in premien wink

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
highway Livsnjutare
14 februari 2008 · 362 Inlägg

konstigt att inte fler har råkat ut för något sånt här innan !??!

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
twin_cam Smålänning
14 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Farsan fick en bil stulen för x antal år sen... (när en saab 900i -88 var värd 23k) vilken va en saab 900i, och den hittades efter tre veckor i okrockat buckelfritt skick. Bilen var rostfri och allmänt i nyskick.

När den hittades klassade den som skrot, för att en ventilstyrning hade pajat i motorn (motorn hade gått i testbänk för grenrör.. 70k mil på fullskaft) och han hade en extra motor liggandes och allt. Karossen hade gått 14k.

Han erbjöd sig att ta tillbaka bilen + 1000 kr för en förstörd semester p.g.a deras slöa handlggningstider, men dem vägrade och skrotade bilen trots att farsan inte gett ett klart medgivande. Som bekant måste ägaren säga ett klart JA, men han sa njaeeeeee nej, men den skrotades i alla fall... Anmälde f-bolaget för stöld, men det lades ner för att dom påstod att dom hade medgivande...

Grundmodellen av saab 900i var då värd ca 23000.
Han var extrautrustad med Farthållare.

Han fick 12000. Inget för stereo eller något i bilen, för han hade inte drulle-extra, som hade gjort deras billiga försäkring dyrast, men det hade han såklart inte fått info om när den tecknades...
(detta var IF BTW)

Senast redigerat av twin_cam (14 februari 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Erick
14 februari 2008 · 4 767 Inlägg

Försäkringsbolag är alltid JÄTTETREVLIGA ända tills det händer nåt. Då blir man behandlad som kriminell och dom anser att ens bil är värd ungefär 50% av marknadsvärdet. sad

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
14 februari 2008 · 1 290 Inlägg

Jag blev påkörd för någon månad sen och de tog 2 veckor så var bilen fixad... Så jag kan inte klaga på länsförsäkringar precis..

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
John87 Stolt Volvoägare
14 februari 2008 · 4 913 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Jag blev påkörd för någon månad sen och de tog 2 veckor så var bilen fixad... Så jag kan inte klaga på länsförsäkringar precis..

Lite skillnad på att få bilen påkörd och stulen iofs.

Större risk för försäkringsbedrägeri om bilen bara är borta en dag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Super_Micke Bildrulle
14 februari 2008 · 499 Inlägg

Kan ju rådfråga en jurist annars. Och verkligen fråga försäkringsbolaget vad problemet är, rakt upp och ner. Fråga varför du ska teckna nästa bil hos dom när dom håller på och krånglar sådär.

Vilket bolag är det?

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
highway Livsnjutare
14 februari 2008 · 362 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Kan ju rådfråga en jurist annars. Och verkligen fråga försäkringsbolaget vad problemet är, rakt upp och ner. Fråga varför du ska teckna nästa bil hos dom när dom håller på och krånglar sådär.

Vilket bolag är det?

jo jag gjorde det idag pratade med min handläggares chef...
Det är länsförsäkringar som jag har...
de sjuka e att jag har lämnat fram så mycket bevis och hjälp för dom...
mitt bank kort blev ju också stulet men dom kolla aldrig där dom tankat med mitt kort mm "!

mvh Johan

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
Blue_celicA
14 februari 2008 · 243 Inlägg

Jag vart påkörd den 28:e november förra året, fick mitt skadenr för 2 dagar sen...fan va tid de ska ta på sig, ringde in till Toyota (av ren nyfikenhet) och kollade, då gav de mig en tid på 29 April o komma in o fota bilen, tackade för mig o lade på, tur att man själv har verkstad, fotade bilen och väntar på svar från försäkringen, kan även tillägga att jag ringt in mååånga ggr och fått nästan tjata för att få det o gå fortare... hoppas på svar tills måndag...(vet att detta inte har ngt med ämnet att göra, men var bara tvungen att skriva av mig:P......IF BTW))

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288
Super_Micke Bildrulle
15 februari 2008 · 499 Inlägg

highway skrev:

Supra_Micke skrev:
Kan ju rådfråga en jurist annars. Och verkligen fråga försäkringsbolaget vad problemet är, rakt upp och ner. Fråga varför du ska teckna nästa bil hos dom när dom håller på och krånglar sådär.

Vilket bolag är det?

jo jag gjorde det idag pratade med min handläggares chef...
Det är länsförsäkringar som jag har...
de sjuka e att jag har lämnat fram så mycket bevis och hjälp för dom...
mitt bank kort blev ju också stulet men dom kolla aldrig där dom tankat med mitt kort mm "!

mvh Johan

Det förstör ju lite bilen av mitt försäkringsbolag, har också länsförsäkringar. Får hoppas bilen aldrig blir stulen.

Får hoppas du fick veta något användbart när du pratade med juristen. För det finns väl gränser för hur mycket dom kan krångla. Har du alla bilar försäkrade hos dom? Fråga dom hur du ska gå till väga för att byta bolag isf, se om det kan få fart på dom lite.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Dirtymike
15 februari 2008 · 1 532 Inlägg

Så jäkla trist! Ja dom är alltid trevliga tills det händer nåt vilket i mitt fall var att min 740 GLE blev totalt sönder repad ÖVERALLT. Fick som svar att dom kunde lösa in bilen för 6000kr eller ge mig tips på hur jag kunde reparera det själv! Kul tänkte jag o slog sönder en dörr hemma efter man pratat med kontakten på försäkringsbolaget när man har betalt mer än det dubbla till den sura försäkringen på bilen! O bilen i sig var värd väldigt mkt mer! Polisen gjorde inte ett skit heller även fast jag hade säkrat ett fingeravtryck!
Så nu kommer jag få ta ca 30000kr ur egen ficka för att reparera den o ett förstört psyke över det som hänt! Kommer aldrig mer försäkra något genom dom igen! Ångrar att man inte drog in advokat!
Hoppas allt löser sig för dig, var på dom hela tiden o ge dig inte som jag gjorde!

Jeep J20 (1978)
highway Livsnjutare
15 februari 2008 · 362 Inlägg

Turtleboy skrev:
Så jäkla trist! Ja dom är alltid trevliga tills det händer nåt vilket i mitt fall var att min 740 GLE blev totalt sönder repad ÖVERALLT. Fick som svar att dom kunde lösa in bilen för 6000kr eller ge mig tips på hur jag kunde reparera det själv! Kul tänkte jag o slog sönder en dörr hemma efter man pratat med kontakten på försäkringsbolaget när man har betalt mer än det dubbla till den sura försäkringen på bilen! O bilen i sig var värd väldigt mkt mer! Polisen gjorde inte ett skit heller även fast jag hade säkrat ett fingeravtryck!
Så nu kommer jag få ta ca 30000kr ur egen ficka för att reparera den o ett förstört psyke över det som hänt! Kommer aldrig mer försäkra något genom dom igen! Ångrar att man inte drog in advokat!
Hoppas allt löser sig för dig, var på dom hela tiden o ge dig inte som jag gjorde!

nä precis kan tänka mig att du betalt dom 6000 några gånger om...
tack ska hänga på dom som en igel wink


mvh Johan

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....
Audi A6 2,7 biturbo "quattro" (2000)
Rock-Star
24 mars 2008 · 2 982 Inlägg

vad hände med denna tråd,. fick du ersättning eller fick du INTE ersättning?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang