Vilken dumpventil ska man ha? bra funkton o fint ljud..

epapower
17 februari 2008 · 593 Inlägg

som ovanstånde,, har skaplig beslutångest av vad ja ska köpa för dump..

va använder ni er av för ventiler? låter de fint? fung bra? finns ju en djungel med olika ventiler, och ja vill inta ha det sämste heller känner ja, en gyllende medelväg mellan dyrt o mindre dyrt=)

tyvärr åker jag väl på att sätta en återcirkulande på min pga, LMM,,

alla åsikter o erfarenheter är välkomna..
mvh

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
17 februari 2008 · 6 170 Inlägg

Blir väl inget ljud alls i ÅC-dumpar eller ??

Om det blir det vill jag med ha en tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
epapower
17 februari 2008 · 593 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Blir väl inget ljud alls i ÅC-dumpar eller ??

Om det blir det vill jag med ha en tongue

jodå, de blir det allt,, men då är krevat att man har öppet filter, för då kommer ju de "återcirkerande ljudet" att låta genom filtret.. men ja vet ju inte riktigt va man ska ha för dump för de ska låta fint me återcirkulation..

kompisen kör me 100% Å-C , en forgedump, o den låter ganska fint, men inte tillräckligt smile

Notorgo Bilgalen
17 februari 2008 · 89 Inlägg

epapower skrev:
som ovanstånde,, har skaplig beslutångest av vad ja ska köpa för dump..

va använder ni er av för ventiler? låter de fint? fung bra? finns ju en djungel med olika ventiler, och ja vill inta ha det sämste heller känner ja, en gyllende medelväg mellan dyrt o mindre dyrt=)

tyvärr åker jag väl på att sätta en återcirkulande på min pga, LMM,,

alla åsikter o erfarenheter är välkomna..
mvh

Ja och nej, du kan eventuellt använda en hybriddump som är både öppen och återcirkulerande
sen kan du få ett svagt dumpljud med återcirkulerande ihop med öppet sportfilter.

Rakasta, kärsi ja unhoita, se se elämää on!
epapower
17 februari 2008 · 593 Inlägg

Notorgo skrev:

epapower skrev:
som ovanstånde,, har skaplig beslutångest av vad ja ska köpa för dump..

va använder ni er av för ventiler? låter de fint? fung bra? finns ju en djungel med olika ventiler, och ja vill inta ha det sämste heller känner ja, en gyllende medelväg mellan dyrt o mindre dyrt=)

tyvärr åker jag väl på att sätta en återcirkulande på min pga, LMM,,

alla åsikter o erfarenheter är välkomna..
mvh

Ja och nej, du kan eventuellt använda en hybriddump som är både öppen och återcirkulerande
sen kan du få ett svagt dumpljud med återcirkulerande ihop med öppet sportfilter.

okei, kanon, vart inne på JBR hybrid dumpen , men hört att de blir knasig tomgång efter man dumpat me dessa,, men ja har ju igen så ja vet ju inte om det är skitsnack,,

vill ju inte att motorn ska stanna när man gasa upp den lite friskt smile

chevalillis bilmekaniker
17 februari 2008 · 131 Inlägg

jag hade öppen dump på min tic när jag hade lmm, o det funkade bra

epapower
17 februari 2008 · 593 Inlägg

chevalillis skrev:
jag hade öppen dump på min tic när jag hade lmm, o det funkade bra

jhasså, va var det för dump?? inga dimpningar när man dumpat??

lillezkutt
17 februari 2008 · 58 Inlägg

chevalillis skrev:
jag hade öppen dump på min tic när jag hade lmm, o det funkade bra

du har motronic och då funkar de ofta me öppen dump... om de e i 745an som du har dumpen wink

BMW 528i "e39" (2000)
epapower
17 februari 2008 · 593 Inlägg

alltså är det bara 3 pers som har dump på garaget??

vill höra åsikter om era dunpar,, oavsett om de är öpnna lr återcirkulande..

mvh

The_Juggo
17 februari 2008 · 111 Inlägg

skaffa en HKS Typ r den ger i från sig ett underbart kvitter ljud som stutsar..

epapower
17 februari 2008 · 593 Inlägg

The_Juggo skrev:
skaffa en HKS Typ r den ger i från sig ett underbart kvitter ljud som stutsar..

tack för det=)

lillezkutt
17 februari 2008 · 58 Inlägg

epapower skrev:
alltså är det bara 3 pers som har dump på garaget??

vill höra åsikter om era dunpar,, oavsett om de är öpnna lr återcirkulande..

mvh

ja har en öppen dump som låter riktigt gutt men sen har man ju problemet me att den dör ibland.. men ja ska byta till jb-k25 tror ja dom heter.. funderar på att ha två bara för att de e tufft tongue

BMW 528i "e39" (2000)
epapower
17 februari 2008 · 593 Inlägg

lillezkutt skrev:

epapower skrev:
alltså är det bara 3 pers som har dump på garaget??

vill höra åsikter om era dunpar,, oavsett om de är öpnna lr återcirkulande..

mvh

ja har en öppen dump som låter riktigt gutt men sen har man ju problemet me att den dör ibland.. men ja ska byta till jb-k25 tror ja dom heter.. funderar på att ha två bara för att de e tufft tongue

ok ok, na ja ä rinne på dt spåret oxå, vertkar vara skapliga dom dumparna smile

chevalillis bilmekaniker
18 februari 2008 · 131 Inlägg

epapower skrev:

chevalillis skrev:
jag hade öppen dump på min tic när jag hade lmm, o det funkade bra

jhasså, va var det för dump?? inga dimpningar när man dumpat??

jag har en hks ssqv kopia:P..funkar bra o låter riktigt fint...det hände någon gång, men ytterst sällan att den tappade lite på tomgången om man seg dragit på för hög växel o laddat fullt, men alldrig någon tendens att vilja dö lr nått sånt, kanske blir tjurigt om man sätter dumpen på fel ställe nära turbon men jag har den sitter så nära spjällhuset som möjligt där den ska sitta..

mvh

AeroMalm BMW fantast
18 februari 2008 · 1 172 Inlägg

Hks Ssqv:p

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
epapower
18 februari 2008 · 593 Inlägg

chevalillis skrev:

epapower skrev:

chevalillis skrev:
jag hade öppen dump på min tic när jag hade lmm, o det funkade bra

jhasså, va var det för dump?? inga dimpningar när man dumpat??

jag har en hks ssqv kopia:P..funkar bra o låter riktigt fint...det hände någon gång, men ytterst sällan att den tappade lite på tomgången om man seg dragit på för hög växel o laddat fullt, men alldrig någon tendens att vilja dö lr nått sånt, kanske blir tjurigt om man sätter dumpen på fel ställe nära turbon men jag har den sitter så nära spjällhuset som möjligt där den ska sitta..

mvh

ok ok, tack för dt smile men är det fladdrande ljud i hks kopian??,lr mer visslande dumpljud? hört en del som har fladdrande dump men vet inte om de beror på för hårt ställd dumpventil ( så de slåt mot turbon)..hmm=)

chevalillis bilmekaniker
18 februari 2008 · 131 Inlägg

epapower skrev:

chevalillis skrev:

epapower skrev:

jhasså, va var det för dump?? inga dimpningar när man dumpat??

jag har en hks ssqv kopia:P..funkar bra o låter riktigt fint...det hände någon gång, men ytterst sällan att den tappade lite på tomgången om man seg dragit på för hög växel o laddat fullt, men alldrig någon tendens att vilja dö lr nått sånt, kanske blir tjurigt om man sätter dumpen på fel ställe nära turbon men jag har den sitter så nära spjällhuset som möjligt där den ska sitta..

mvh

ok ok, tack för dt smile men är det fladdrande ljud i hks kopian??,lr mer visslande dumpljud? hört en del som har fladdrande dump men vet inte om de beror på för hårt ställd dumpventil ( så de slåt mot turbon)..hmm=)

om man inte laddar så jätte mycket så blir det ett schysst lite metalliskt pys ljud, o om man laddar på mer så pyser den till ordentligt....kort men ordentligt.

svårt att förklara hur den låter tyvärr... men den låter fint...

finns någon sida man kan prov lyssna den på..ska bara komma i håg vad den heter

MrTurbo Better than God \o/
18 februari 2008 · 1 882 Inlägg

Har du llm är det återcirkulerande som gäller. Har du ingen alls nu eller är den trasig?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
epapower
18 februari 2008 · 593 Inlägg

MrTurbo skrev:
Har du llm är det återcirkulerande som gäller. Har du ingen alls nu eller är den trasig?

ok ok, na just nu (lr i somras) hade ja orginalventilen som satt i turbon,men nu är det ombyggnationer med värre grejer och då vill ja ha en "riktig" dump, som pallar trycket o gärna låter trevligt..

Jimm
18 februari 2008 · 1 661 Inlägg

Turbo XS är så jefla go, har en liten film när jag gasar bland mina videos.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang