Catch tank för vevhusvent.

DLS
20 februari 2008 · 258 Inlägg

Finns ju en drös av billiga catch tankar nu till vevhusvent. ute på marknaden men jag undrar om det är nån större skillnad i kvalite på dom?

Nån som öppnat upp nån av dom billigare med skruvar uppe på o kollat hur dom ser ut innuti?
Är nyfiken på hur dom billiga ser ut innuti, är det bara tomt heller har dom byggt seriöst?

(Ska den vara seriöst byggd så borde det ena röret gå långt ner i botten o det andra vara kort samt gärna ha nått nät i tanken mellan rör öppningarna som oljedropparna kan fastna i så dom inte sugs med tillbaka. så här typ http://www.saikoumichi.com/REV_C_SECTION_publish.jpg
En del tankar har väl annars en skiljevägg som fyller samma funktion.)

Nån som har nån speciell att rek? smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Robban_1985
20 februari 2008 · 103 Inlägg

DLS skrev:
Finns ju en drös av billiga catch tankar nu till vevhusvent. ute på marknaden men jag undrar om det är nån större skillnad i kvalite på dom?

Nån som öppnat upp nån av dom billigare med skruvar uppe på o kollat hur dom ser ut innuti?
Är nyfiken på hur dom billiga ser ut innuti, är det bara tomt heller har dom byggt seriöst?

(Ska den vara seriöst byggd så borde det ena röret gå långt ner i botten o det andra vara kort samt gärna ha nått nät i tanken mellan rör öppningarna som oljedropparna kan fastna i så dom inte sugs med tillbaka. så här typ http://www.saikoumichi.com/REV_C_SECTION_publish.jpg
En del tankar har väl annars en skiljevägg som fyller samma funktion.)

Nån som har nån speciell att rek? smile

Jag har en billig variant med nivå rör, man skruvar av toppen o ser i, den är helt tom innuti.
kommer inte ihåg vilken sida ja beställde den från men billig var den!

Saab 9000 2,3T A50 "Racestuff" (1997)
DLS
20 februari 2008 · 258 Inlägg

så det är inte ens nån skilje vägg, helt tom?

Går rören ner i behållaren då eller sitter dom bara i locket?

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Volvo Knugen The one and only
20 februari 2008 · 1 091 Inlägg

Robban_1985 skrev:

DLS skrev:
Finns ju en drös av billiga catch tankar nu till vevhusvent. ute på marknaden men jag undrar om det är nån större skillnad i kvalite på dom?

Nån som öppnat upp nån av dom billigare med skruvar uppe på o kollat hur dom ser ut innuti?
Är nyfiken på hur dom billiga ser ut innuti, är det bara tomt heller har dom byggt seriöst?

(Ska den vara seriöst byggd så borde det ena röret gå långt ner i botten o det andra vara kort samt gärna ha nått nät i tanken mellan rör öppningarna som oljedropparna kan fastna i så dom inte sugs med tillbaka. så här typ http://www.saikoumichi.com/REV_C_SECTION_publish.jpg
En del tankar har väl annars en skiljevägg som fyller samma funktion.)

Nån som har nån speciell att rek? smile

Jag har en billig variant med nivå rör, man skruvar av toppen o ser i, den är helt tom innuti.
kommer inte ihåg vilken sida ja beställde den från men billig var den!

Bild? smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang