Är vi svenskar verkligen så normala?

WasteGate
20 februari 2008 · 397 Inlägg

Tänkte ge er en liten tankeställare...

Vi dömer ju ofta ut andra kulturer när vi hör vad dem sysslar med..
jag som gillar mat väldigt mycket tänkte jämföra just det med andras matvanor..

"Vi" rynkar på näsan och tycker att det är skitäckligt med folk som äter, hund, katt, larver, orm, råtta osv..

När vi själva fullständigt proppar i oss av små äckliga djur som lever på sjöars botten och som äter andra döda djur, när vi ska äta dem så suger vi i oss dess safter, sedan knäcker vi upp dem och äter först ur innanmätet ur deras skalle och sedan slukar vi resten av kroppen..

Vi träffas en gång per år och äter rutten/Skämd fisk, sjunger och dricker sprit..

Pricken över måste ändå vara på midsommar..

Då samlas en stor skara människor som ibland inte känner varandra, för att dricka sprit och klä lite pinnar med blommor och dansa och sjunga om små lustiga grodor..

Det svenska folket e inte riktigt klokt big_smile

//Stoffe

Ps, ta allt med en nypa salt.. inlägget är inte gjort för att reta upp någon! ds.

Sushikocken Sleeper
20 februari 2008 · 3 084 Inlägg

jag skulle vilja pröva larver tror inte grillade larver kan vara så jävla äckligt ändå smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Klaesson
20 februari 2008 · 399 Inlägg

HAHAHAHHAHA Det e ju sant! rätt skrämmande igentligen tongue

VOLVO for life
beta
20 februari 2008 · 804 Inlägg

Sushikocken skrev:
jag skulle vilja pröva larver tror inte grillade larver kan vara så jävla äckligt ändå smile

Grillspett med larver, lite grönsaker och någon kryddig sås hade nog faktiskt kunnat vara rätt gott.

Sen, jag äter inte skaldjur, äkligt. Knappt ens fisk faktiskt.
Men svenskar i allmänhet är otroligt konservativa. Vi skiter tom. i forskning för att kunna hålla kvar våra gamla seder.

Sushikocken Sleeper
20 februari 2008 · 3 084 Inlägg

RouziMotorsport skrev:

Sushikocken skrev:
jag skulle vilja pröva larver tror inte grillade larver kan vara så jävla äckligt ändå smile

eeeh.......

lite grilllkrydda bara... smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
luunggan
20 februari 2008 · 956 Inlägg

midommar är väl dock en gammal tradition, som typ går utt på att moder gjord blir befruktad av himmlen. Men det var ju innan kristendomen tog över och man trodde på andra saker.
Och såna traditioner finns väl i de flesta länder så jag skulle säga att inte en jävel är riktigt normal (inklusive mig)big_smile

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
dagg
20 februari 2008 · 657 Inlägg

kräftkalas kräftkalas

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
20 februari 2008 · 2 258 Inlägg

dagg skrev:
kräftkalas kräftkalas

Nu är de kräfftkalas, nu ska de bli ett jävla håll-i-gååång

Sump Runk Rätt O Slätt!
loudness
20 februari 2008 · 4 554 Inlägg

på tal om äta kostiga djur i havet så tror jag vi ligger ilä jämfört med spanjorerna som tuggar bläckfisk i alla möjliga konstiga former, då tackar jag inte nej till kräftans någorlunda hållfasta kött än bläckfiskens sladdriga  kött eew

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 februari 2008 · 6 170 Inlägg

loudness skrev:
på tal om äta kostiga djur i havet så tror jag vi ligger ilä jämfört med spanjorerna som tuggar bläckfisk i alla möjliga konstiga former, då tackar jag inte nej till kräftans någorlunda hållfasta kött än bläckfiskens sladdriga  kött eew

Sladdrigt som en urlakad p*nis wink

Mums gottis, eller ??  yikes  roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
loudness
20 februari 2008 · 4 554 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

loudness skrev:
på tal om äta kostiga djur i havet så tror jag vi ligger ilä jämfört med spanjorerna som tuggar bläckfisk i alla möjliga konstiga former, då tackar jag inte nej till kräftans någorlunda hållfasta kött än bläckfiskens sladdriga  kött eew

Sladdrigt som en urlakad p*nis wink

Mums gottis, eller ??  yikes  roll

tänker inte ens prova räcker de man hört syrran berätta som bor där nere

Tommy_P
20 februari 2008 · 396 Inlägg

larver går liksom bort. att folk inte fattar att vi äter kräftor kan jag fatta, men men.

Sushikocken Sleeper
20 februari 2008 · 3 084 Inlägg

loudness skrev:
på tal om äta kostiga djur i havet så tror jag vi ligger ilä jämfört med spanjorerna som tuggar bläckfisk i alla möjliga konstiga former, då tackar jag inte nej till kräftans någorlunda hållfasta kött än bläckfiskens sladdriga  kött eew

bläckfisk smakar inte mycket och är jävligt seg.. har ju samma konsistens som ett suddgummi lär väl typ smaka likadant.

Har inte käkat suddgummin dock tongue

Äta sniglar som fransmännen gör kommer jag aldrig testa bläh.. tror nog mer på larver än slemmiga äckelkryp lol

Senast redigerat av Sushikocken (20 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Bubbaman Byfåne
20 februari 2008 · 368 Inlägg

WasteGate skrev:
Tänkte ge er en liten tankeställare...

Vi dömer ju ofta ut andra kulturer när vi hör vad dem sysslar med..
jag som gillar mat väldigt mycket tänkte jämföra just det med andras matvanor..

"Vi" rynkar på näsan och tycker att det är skitäckligt med folk som äter, hund, katt, larver, orm, råtta osv..

När vi själva fullständigt proppar i oss av små äckliga djur som lever på sjöars botten och som äter andra döda djur, när vi ska äta dem så suger vi i oss dess safter, sedan knäcker vi upp dem och äter först ur innanmätet ur deras skalle och sedan slukar vi resten av kroppen..

Vi träffas en gång per år och äter rutten/Skämd fisk, sjunger och dricker sprit..

Pricken över måste ändå vara på midsommar..

Då samlas en stor skara människor som ibland inte känner varandra, för att dricka sprit och klä lite pinnar med blommor och dansa och sjunga om små lustiga grodor..

Det svenska folket e inte riktigt klokt big_smile

//Stoffe

Ps, ta allt med en nypa salt.. inlägget är inte gjort för att reta upp någon! ds.

Liten sak om midsommar... stången är ett manligt könsorgan som befruktar moderjord. wink

loudness
20 februari 2008 · 4 554 Inlägg

Sushikocken skrev:

loudness skrev:
på tal om äta kostiga djur i havet så tror jag vi ligger ilä jämfört med spanjorerna som tuggar bläckfisk i alla möjliga konstiga former, då tackar jag inte nej till kräftans någorlunda hållfasta kött än bläckfiskens sladdriga  kött eew

bläckfisk smakar inte mycket och är jävligt seg.. har ju samma konsistens som ett suddgummi lär väl typ smaka likadant.

Har inte käkat suddgummin dock tongue

Äta sniglar som fransmännen gör kommer jag aldrig testa bläh.. tror nog mer på larver än slemmiga äckelkryp lol

nä sniglar är då inte mycke bättre och inte minst mussor hur kan man äta nått som är havets reningsverk fullt i gift stundtals endå ska man äta skiten, och de gör många länder fy

Germax
21 februari 2008 · 12 086 Inlägg

Kultur kallas det, och det finns miljoner olika.
Vem bestämmer vad som är rätt o fel?

Vi försöker komma överens om mänskliga rättigheter och forma får kultur efter det. Många längder ligger efter, personligen tycker jag Sverige ligger för långt fram.. om man nu kan säga så? Det jag menar är att Sverige är beredd att ofta hela mänslligheten för att rädda en människa (väldigt grovt talat) det håller inte i längden.

v8rickard Gammelbilsnörd
21 februari 2008 · 450 Inlägg

Ja sniglar e ju ingen hitt direkt... Man har ju sett mästerkockar som lagar omelett på sk. mördarsniglar... låter ju mysigt... Såg ett program på tv som handlade om mat. Var en engelskman som var nere i spanien o käka all möjlig skit. bl.a miniålar. Såg ut som spaghetti ung. fast lite tjockare. Var alltså små babyålar, man åt dem iprincip råa, bara halstra lite på varje sida… Klart! Delikatess där en liten skål kosta mer än 1000kr…

Men det var nog vidrigare att se hur han bar sig åt att äta en helgrillad gris med ögon öron hjärna o allt därtill . Kanske gott men föredrar nog filéerna då…

John87 Stolt Volvoägare
21 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Allt sitter i huvudet.
Hade inte hunden varit en så bra livskamrat så hade vi nog ätit dom också.
Samma sak med katter.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
kallabaz
21 februari 2008 · 362 Inlägg

Det roligaste är väl ändå svenskar som tycker att sushi är konstigt. Vad hände med sillen då?

Hee-Maan
21 februari 2008 · 3 113 Inlägg

haha mycket bra du.. finns en poäng i det du skriver meen.. ... vad är normal?

Semper Fi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang