NG 900 Turbo - Långtidsprojekt | update 17/5

Gräsberg
22 mars 2008 · 1 002 Inlägg

inskaffat nya delar te bilen smile
lite lysen o en innerbackspegel smile fy fan va gött, äldre strålkastare är mkt bra smile i med 100w lampor o de lyser så vackert big_smile plus att nu slipper ja bli bländad varje jävla kväll man är ute o kör. när den spegeln som sitter i bilen inte går att rubba smile så gött så smile



någon som kan ge tips på någon bra lackfirma i karlstad?



tut o kör

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Gräsberg
1 april 2008 · 1 002 Inlägg

Då har man öppnat plånboken o köpt lite grejer te bilen.
denna dag blev det:

Biltema:
extraljushållare
kabelskor
p-ljus
primer
grönfärg
avfettningsspruta

AD Center:
hammarlack
extraljusrelä *2 (95kr st yikes)
skylthållare

OKQ8:
H3-lampa 100w (only for rally) roll
avfettning
el-tejp
lädertvätt( är tvungen o kolla hur de funkar)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/301281_s1prod.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/301283_r1pqu7.jpg

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Jontelitokd
1 april 2008 · 1 043 Inlägg

nu blire andra bullar! cool

Rosu Ready for takeoff
1 april 2008 · 367 Inlägg

Nice! hur gåre med fälgarna? Blir de klara tills den 26 april? Ses då iaf smile

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Gräsberg
1 april 2008 · 1 002 Inlägg

Rosu skrev:
Nice! hur gåre med fälgarna? Blir de klara tills den 26 april? Ses då iaf smile

med fälgarna går det däremot lite sämre.. tänkte dra iväg o prata med en polare om han hade lust att leka svarva te några centrumkåpor, inte kommit iväg än.. o fälgarna ligger kvr hemma de oxå

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Rosu Ready for takeoff
1 april 2008 · 367 Inlägg

okej, men dra på dem utan centrumkåpor i värsta fall?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Aaaaaaalm
2 april 2008 · 584 Inlägg

Du får slänge på mina gamle extraljus snart å xD

Saab 4 Life!
Saab 99 GL CAB "Cabben" (1982)
Gräsberg
2 april 2008 · 1 002 Inlägg

Rosu skrev:
okej, men dra på dem utan centrumkåpor i värsta fall?

det ja kommer göra.. de ska bli vita först smile o sen slänger ja på lite röd färg på bult osv wink

Aaaaaaalm: de kommer de kommer tongue eller vill du ha "före" och "efter" bild elelr tongue

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Rosu Ready for takeoff
2 april 2008 · 367 Inlägg

okej, fan det blir grymt med vita fälgar och färgade bult smile

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Gräsberg
2 april 2008 · 1 002 Inlägg

Tillbringade 2,5timme på jobbet i dag.. såg ut så här efteråt. insidan fick oxå en rejäl omgång smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/302743_u1qlg7.jpg



denna tanke har suttit länge i mitt huvud smile o de blev fan så bra oxå smile dock vill ja inte veta bötesbeloppet tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/302747_kh9wfe.jpg

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Gräsberg
3 april 2008 · 1 002 Inlägg

liten update om lackning av olika delar på bilen.

det enda rätta svar är dyrt som ***. har dock bara varit på 3 olika ställen, lite större ställen men där ja vet att de gör ett bra jobb. och ett bra jobb kostar ju lite..

Pris:
allt mellan 7000 till 9500kr. då variera det mellan endast dörrar eller dörrar och bagagelucka.
där kommer alla mina skattepengar att försvinna.


sen fick ja reda på en liten tråkig grej te idag.. behöver troligen en ny tändkasset. vilket går på 3000kr.. surt som fan! ska iaf iväg o plugga en dator i bilen för att kolla om de ger något utslag.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
megaman_k
3 april 2008 · 430 Inlägg

Trist på kasetten om den måste bytas å jo, lack kostar inte så lite inte.
Inte lite rent där iaf. Tvättade bilen(utsidan) timmen långt i förrgår. sen var jag tvungen att göra det igår. Idag ser det ut som det är minst en vecka sen jag tvättade den? Effla skitväder å vara grått och smutsigt.

Man blir nästan lite trött och önskade man hade uppfart med slang eller jobbade på ok. tongue

Gräsberg
3 april 2008 · 1 002 Inlägg

megaman_k skrev:
Trist på kasetten om den måste bytas å jo, lack kostar inte så lite inte.
Inte lite rent där iaf. Tvättade bilen(utsidan) timmen långt i förrgår. sen var jag tvungen att göra det igår. Idag ser det ut som det är minst en vecka sen jag tvättade den? Effla skitväder å vara grått och smutsigt.

Man blir nästan lite trött och önskade man hade uppfart med slang eller jobbade på ok. tongue

kan ju säga att bilen är inte så vacker idag heller.. hela bilen är full av damm. men men. jo de är gött o ha ett ställe med fin tvätthall smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
megaman_k
3 april 2008 · 430 Inlägg

Damm? nåt du gjort eller saker som lagt sig från gårdagens tvätt. Billigare att hyra hall än lämna bort iaf. OkQ8 är bra. du har valt rätt ställe å extrajobba på tror jag. även om era verktyg inte klarade av min oljeplugg. inte mina heller iof men ändå.

Gräsberg
3 april 2008 · 1 002 Inlägg

megaman_k skrev:
Damm? nåt du gjort eller saker som lagt sig från gårdagens tvätt. Billigare att hyra hall än lämna bort iaf. OkQ8 är bra. du har valt rätt ställe å extrajobba på tror jag. även om era verktyg inte klarade av min oljeplugg. inte mina heller iof men ändå.

bara kört bilen på vägen:P
va ingen vaxning eller så igår,, bara tvätt med schampo med vax i.. heheh..

det med oljepluggen så ett tips är att byta olja när motorn är kall.. visst blir oljan lite slöare men lättare att få bort pluggen.. riktigt svårt när den är varm och har expanderat.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
megaman_k
3 april 2008 · 430 Inlägg

Ah. se där. ja det kanske jag ska göra. köra direkt till macken, tvätta med först kanske. Tur man inte lämnat bort bilen än. Iof så måste jag byta ut bromsarna bak med men ja... Tack för tipset! Bara ta mig i kragen å skaffa nya hela verktyg. tongue

Gräsberg
3 april 2008 · 1 002 Inlägg

Nu är det bestämt. skiter i att lacka fälgarna i vår. blir dock en rejäl tvätt av dem! se om ja antingen skickar med dem till värmlandsmotor eller tvättar hemma/jobbet.


lägger pengar och tid på lackera bilen.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Gräsberg
10 april 2008 · 1 002 Inlägg

Update 10/4

Har nu gasat ihjäl mig själv med spraybörken i högsta hugg!

jag hittade dock 2 nya hållare till extraljusen så jag slänger ett av de ja fick av alm.


en liten bild på hur extraljusen såg ut innan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/310850_s3b17f.jpg



Bilden på de ser ut nya, med färg och med primer.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/310854_wzrl6v.jpg



och till sist, en liten bild på de nytvättade fälgarna med lite repor, lacksläpp och annat gott. de funkar ändå hela sommarn smile bruksbil ska ha bruksfälgar wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/310865_p8378l.jpg

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Gräsberg
13 april 2008 · 1 002 Inlägg

Utdate 13/4

Idag har jag varit och köpt bromsdelar till Saaben, det blev en tur bakom långtradare o sega övningskör lappar tongue tur att man kan vägen såpass mkt så att allt flöt på i en fin takt.

Beställningen :
Bromsbelägg runt om från: Posi Qiute
Främre bromsskivor från: Centric Parts

allt beställt från Bromsmannen.se

https://www1.garaget.org/gallery/archive/20082/314075_mdf4iq.jpg

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Rosu Ready for takeoff
13 april 2008 · 367 Inlägg

riktigt nice smile ska bli kul att se fälgar och de nya bromsarna ihopsatt

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang