Montering av 20" fälgar!

Angelos Bonafide
21 februari 2008 · 45 Inlägg

Hello you,

Riskabelt att göra det själv? Menar, det är ju inte alls så svårt? Men har man betalat en rätt så hyssad summa för två par kromfälgar, kanske det är värt att låta en expert sköta jobbet?
Vad tycker ni? smile

Senast redigerat av Angelos (21 februari 2008)

Masterworks
21 februari 2008 ·

Beror ju lite på dimensionen på däcket och om du har en bra maskin! smile

Angelos Bonafide
21 februari 2008 · 45 Inlägg

Masterworks skrev:
Beror ju lite på dimensionen på däcket och om du har en bra maskin! smile

Äger ingen verkstad min vän wink

Bjork OEM <3
21 februari 2008 · 6 957 Inlägg

Silkesvantar på bara lol ta de jäkligt försiktigt, men om du e tveksam så
varför inte lägga ut en liten slant? Och stå för helsike brevid när han gör det, så du ser att
de inte repas å tafsas! lol

Men å andra sidan så skulle de väl kännas nice å sätta på dom sj?

Mvh

Senast redigerat av Bjork (21 februari 2008)

OEM <3
Eisenhut
21 februari 2008 · 1 827 Inlägg

Byta själv såklart!

Däckkrängare är ju inte kända för att vara varsamma om fälgarna.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Angelos Bonafide
21 februari 2008 · 45 Inlägg

De borde åtminstånde kunna lämmna en garanti på att arbetet blir korrekt genomfört (utan repor eller annat trams), inte sant? Har inte haft att göra med däckkrängare förr, är inte helt hundra! yikes

Klart man vill göra det själv! Men är det värt risken?

Masterworks
21 februari 2008 ·

Angelos skrev:
De borde åtminstånde kunna lämmna en garanti på att arbetet blir korrekt genomfört (utan repor eller annat trams), inte sant? Har inte haft att göra med däckkrängare förr, är inte helt hundra! yikes

Klart man vill göra det själv! Men är det värt risken?

Beror fortfarande på dimensionen, är profilen väldigt låg så
kommer det att bli väldigt hårt att kränga på sista clinchen!

Finns speciella maskiner som inte gör märken i fälgarna!

camaro67 Meister
21 februari 2008 · 6 763 Inlägg

Jag tror ju inte att du kränger på 20" med däckjärn utan att göra skador på dom. Lämna iväg skiten och repar dom och gör fult så får de gvetvis ersätta

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
FireTraXX DFFL
21 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Det kostar ju bara ett par hundra, låt nån som kan göra det så slipper du laga fälgarna efteråt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
FLindgren
21 februari 2008 · 5 089 Inlägg

Eisenhut skrev:
Byta själv såklart!

Däckkrängare är ju inte kända för att vara varsamma om fälgarna.

dra alla över samma kant bara... tack...

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Hampusd transportkonsult
21 februari 2008 · 284 Inlägg

Hmmm jag är rätt säker på att han pratar om att montera dem på bilen.

Bottles are for babys. Real men get blown.
FireTraXX DFFL
21 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Hampusd skrev:
Hmmm jag är rätt säker på att han pratar om att montera dem på bilen.

Ïsåfall så kan ju t.o.m. jag göra det. tongue
Och jag är verkstadshandikappad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Angelos Bonafide
21 februari 2008 · 45 Inlägg

Hampusd skrev:
Hmmm jag är rätt säker på att han pratar om att montera dem på bilen.

Då hade jag nog valt att skriva "hjulen" istället för "fälgar", hehe.. Montera hjul är ju någonting helt annat än att montera fälgarna ihop med däck! smile

Blir nog bäst om man låter en expert sköta det, eller kanske om man vågar fråga om man får "låna maskinen ett litet tag", hehe..

Machin Fartmissbrukare
21 februari 2008 · 1 302 Inlägg

hade det varit mina fälgar så hade jag givetvis lämnat in dom, e juh bara kolla först så att dom lämnar garantier på jobbet..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Masterworks
21 februari 2008 ·

Angelos skrev:

Hampusd skrev:
Hmmm jag är rätt säker på att han pratar om att montera dem på bilen.

Då hade jag nog valt att skriva "hjulen" istället för "fälgar", hehe.. Montera hjul är ju någonting helt annat än att montera fälgarna ihop med däck! smile

Blir nog bäst om man låter en expert sköta det, eller kanske om man vågar fråga om man får "låna maskinen ett litet tag", hehe..

Misstänker att du även vill ha lite balans i hjulen oxå? smile

Hampusd transportkonsult
21 februari 2008 · 284 Inlägg

Angelos skrev:

Hampusd skrev:
Hmmm jag är rätt säker på att han pratar om att montera dem på bilen.

Då hade jag nog valt att skriva "hjulen" istället för "fälgar", hehe.. Montera hjul är ju någonting helt annat än att montera fälgarna ihop med däck! smile

Blir nog bäst om man låter en expert sköta det, eller kanske om man vågar fråga om man får "låna maskinen ett litet tag", hehe..

Hehe i sådant fall så förstår jag inte ens att du överväger att inte lämna bort det. Hade du tänkt att stå med däckjärn och kränga på det?

Se i sådant fall till att firman har plastskalle på maskinen.

Dom ska inte kunna repa det. Montera 20tummare är inte speciellt svårt med dagens maskiner.

Bottles are for babys. Real men get blown.
MilleN
21 februari 2008 · 9 108 Inlägg

Fattade det också som att montera fälgarna på bilen, att montera däck på fälgarna är ju något helt annat.

Det är ingen barnlek att kränga så stora däck så givetvis ska du lämna in dom till verkstad! Då ingår dessutom balansering och allt sånt man behöver göra, förstår inte alls varför du tänker tanken på att spara några hundralappar när det är så dyra fälgar det talas om??

stellan_dahl svetsare
21 februari 2008 · 329 Inlägg

trodde oxå de handla om att montera på fälgarna på bilen:)
de är klart du ska låta firma montera dit däcken på fälgarna dina!

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
Angelos Bonafide
22 februari 2008 · 45 Inlägg

MilleN skrev:
Fattade det också som att montera fälgarna på bilen, att montera däck på fälgarna är ju något helt annat.

Det är ingen barnlek att kränga så stora däck så givetvis ska du lämna in dom till verkstad! Då ingår dessutom balansering och allt sånt man behöver göra, förstår inte alls varför du tänker tanken på att spara några hundralappar när det är så dyra fälgar det talas om??

Spara hundralappar? Haha, du var värst min vän wink Trode nästan att alla förstog att det är känslan av att själv sätta på sina tjugo tummare, är vad man är ute efter.

Senast redigerat av Angelos (22 februari 2008)

RRBmw
22 februari 2008 · 345 Inlägg

Känsla o känsla man lär bli lagom förbannad o onödigt svettig bara big_smile , har man ingen erfarenhet av de så lär man ge upp rätt fort. wink

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang