Bensinpriset om ett par år

FortuN
21 februari 2008 · 58 Inlägg

Tjena.

Vad tror ni bensinpriset kommer ligga på om ca 3-8 år? Tror ni det kommer tokhöjjas eller blir det bara lite?
Kommer det löna sig för dem som är runt 15 att köpa en bensin bil om 3 år då dem får körkort?

Disskutera

OverBoosted AUTOBAHNRASER
21 februari 2008 · 3 804 Inlägg

om 8år lär det kosta 20kr+ litern.. tyvärr..


Bmw osv..
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
21 februari 2008 · 1 659 Inlägg

Lär gå upp som fan!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
TTTTT
21 februari 2008 · 945 Inlägg

bara att köpa gengas aggregat i så fall, eller lägga in en ångpanna, eller köpa 250 st hästar och spänna framför bilen, eller låta kärringen skjuta på!

blinka blått om du vill rejsa!
Sushikocken Sleeper
21 februari 2008 · 3 084 Inlägg

Nä alla kommer leva på socialbidrag för att det man har inte råd att fara till jobbet så det är nog likabra i att skita i att köpa bil..
Likabra skaffa en häst och jobba med skogsarbete som gammalt tebax, fast då blir det troligtvis skatt på hästskiten också hmm hmm nä jag vet inte kanske man ska lägga sig ned och dö. sad

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Hammarslag Inläggskritiker
21 februari 2008 · 990 Inlägg

Siktar på världens snabbaste Eldrivna Saab Aero 2018 ;D

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Phaetoon
21 februari 2008 · 8 156 Inlägg

Priset lär gå upp. Användningen av bensin skenar ju iväg i Asien och USA använder ju redan sina oljereserver. Etanolpriset lär ju också gå upp eftersom resten av världen börjar konvertera till det och man kan ju inte använda alla åkrar till att producera etanol. Biogas är effektivare och kan ju göras på slaktavfall och sopor.
Man får nog räkna med att bränslepriserna generellt sett stiger med 1 krona om året.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
NJ_
21 februari 2008 · 2 118 Inlägg

jag tror dieseln kommer gå upp mer och bensinen kanske till och med sänkas, med tanke på hur många som kör diesel idag.. men sen kommer nog båda gå både upp och ner..

D.i.l.l.i.g.a.f
Bos
21 februari 2008 · 264 Inlägg

Sushikocken skrev:
Nä alla kommer leva på socialbidrag för att det man har inte råd att fara till jobbet så det är nog likabra i att skita i att köpa bil..
Likabra skaffa en häst och jobba med skogsarbete som gammalt tebax, fast då blir det troligtvis skatt på hästskiten också hmm hmm nä jag vet inte kanske man ska lägga sig ned och dö. sad

word

Volvo v70 (2008)
snackcalahan
21 februari 2008 · 482 Inlägg

Är helt sjukt tanka idag för 12,79 hörde att besinen skulle öka 1 kr nästa år så är helt säker på att bensinen kommer att nästan dubblas i pris på 5-8 år. Sitter och funderar på hur man ska lösa problemet själv känns rätt hopplöst att köra vidare med mitt bränselmonster. Tror mindre och mindre ungdomar kommer ta/få körkort de senaste åren har ju allt möjligt gjort för att göra det så krångligt som möjligt t.ex. att man måste köra ecodriving för att klara uppkörningen och att föräldrarna måste genomgå handledar utbildning, Sen om de tar körkort får väll antagligen köpa varsin lupo 3l för att få ner kostnaden till under 40 kr /milen

just real power
no turbo shit
Performance_ Förjaevle Brao
21 februari 2008 · 555 Inlägg

i turkiet är de vell redan typ 18 kr / litern om ja inte har helt fel

NJ_
21 februari 2008 · 2 118 Inlägg

snackcalahan skrev:
Är helt sjukt tanka idag för 12,79 hörde att besinen skulle öka 1 kr nästa år så är helt säker på att bensinen kommer att nästan dubblas i pris på 5-8 år. Sitter och funderar på hur man ska lösa problemet själv känns rätt hopplöst att köra vidare med mitt bränselmonster. Tror mindre och mindre ungdomar kommer ta/få körkort de senaste åren har ju allt möjligt gjort för att göra det så krångligt som möjligt t.ex. att man måste köra ecodriving för att klara uppkörningen och att föräldrarna måste genomgå handledar utbildning, Sen om de tar körkort får väll antagligen köpa varsin lupo 3l för att få ner kostnaden till under 40 kr /milen

snart kommer bil och körkort bli en lyx, som bara de snuskigt rika kommer att ha råd med, t.ex vår käre stadsminister.. fredrik bögfeldt

D.i.l.l.i.g.a.f
anvandare_12345
21 februari 2008 · 654 Inlägg

satsar stenhårt på triss! wink

snackcalahan
21 februari 2008 · 482 Inlägg

NJ_ skrev:

snackcalahan skrev:
Är helt sjukt tanka idag för 12,79 hörde att besinen skulle öka 1 kr nästa år så är helt säker på att bensinen kommer att nästan dubblas i pris på 5-8 år. Sitter och funderar på hur man ska lösa problemet själv känns rätt hopplöst att köra vidare med mitt bränselmonster. Tror mindre och mindre ungdomar kommer ta/få körkort de senaste åren har ju allt möjligt gjort för att göra det så krångligt som möjligt t.ex. att man måste köra ecodriving för att klara uppkörningen och att föräldrarna måste genomgå handledar utbildning, Sen om de tar körkort får väll antagligen köpa varsin lupo 3l för att få ner kostnaden till under 40 kr /milen

snart kommer bil och körkort bli en lyx, som bara de snuskigt rika kommer att ha råd med, t.ex vår käre stadsminister.. fredrik bögfeldt

Jo är mycket rädd för det, bilen är ju för alla något viktigt, ett sätt att ta sig till jobbet på,  frihet och umgänge för många. Visst det finns många som skulle kunna klara sig utan bil men man ska ju ha ett vall själv.

just real power
no turbo shit
marven
21 februari 2008 · 551 Inlägg

FAN jag blir ju helt deprimerad varje gång bränslepriset höjs, hur f**n ska man kunna unna sig till de man älskar om 10 år? löve BILAR!

Senast redigerat av marven (21 februari 2008)

You can't B serious, oh K
båge montör och hobby mekaniker
21 februari 2008 · 2 672 Inlägg

utan bilen stannar sverige.. alla måste nästa ha en bil att ta sig till jobb och liknande med.. men inte en jävel kommer ha råd att åka.. här i stan har bensinen flexat ordentligt i pris denna månades allt mella 12:79 och 11:89.. nästan en kronas höjjning/sänkning på bara några dagar.. känns förjävligt.. men kör man ite så mkt på veckorna utan utnyttjar busskort man får från skolan så funkar det! sen när man börjar jobba ås måste man ju antingen köpa svindyrt busskort eller betala bensinen.. priserna på bussbiljetter går upp också ju, och dom vill att man ska åka mer komunalt.. hur fan tänker dom? kommer väl bli till att alla sitter hemma å lever på sågspån och vatten eller ngt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
camaro67 Meister
21 februari 2008 · 6 763 Inlägg

TTTTT skrev:
bara att köpa gengas aggregat i så fall, eller lägga in en ångpanna, eller köpa 250 st hästar och spänna framför bilen, eller låta kärringen skjuta på!

Jag är rätt sugen på gengas. Farfar har ju skog så den kanske man kan få köpa för en vettig peng. De är ju lite jobb med de men va fan man lär ju få jobba ännu värre för att ha råd att tanka. Kanske går att kör pellets i gengasaggregatet?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Sushikocken Sleeper
21 februari 2008 · 3 084 Inlägg

booring vad är det för mening att leva utan motorer sad fan va tråkigt när alla pluttar runt i elbilar som inte låter något alls, och då kan ju VV gå och kyssa sin nollvision.. Tro ni nästa generation ens har någon livsglädje när allt är övervakat, man får aldrig göra nått riskfullt (möjligen köra 3D bilspel) nä då kan man lika gärna säga upp livet för då vill fan inte jag leva!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
marven
21 februari 2008 · 551 Inlägg

Sushikocken skrev:
booring vad är det för mening att leva utan motorer sad fan va tråkigt när alla pluttar runt i elbilar som inte låter något alls, och då kan ju VV gå och kyssa sin nollvision.. Tro ni nästa generation ens har någon livsglädje när allt är övervakat, man får aldrig göra nått riskfullt (möjligen köra 3D bilspel) nä då kan man lika gärna säga upp livet för då vill fan inte jag leva!

exakt så känner jag också!

You can't B serious, oh K
Sushikocken Sleeper
21 februari 2008 · 3 084 Inlägg

camaro67 skrev:

TTTTT skrev:
bara att köpa gengas aggregat i så fall, eller lägga in en ångpanna, eller köpa 250 st hästar och spänna framför bilen, eller låta kärringen skjuta på!

Jag är rätt sugen på gengas. Farfar har ju skog så den kanske man kan få köpa för en vettig peng. De är ju lite jobb med de men va fan man lär ju få jobba ännu värre för att ha råd att tanka. Kanske går att kör pellets i gengasaggregatet?

HAHA "stoppar du i ett vedträ till älskling nu jävlar ska vi boosta hela 23hästar nu jävlar vad det drar!!" tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang