bil som trycker en bakom på väg hem från jobbet.??

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
3 mars 2008 · 6 170 Inlägg

danhild skrev:

tbarren skrev:

TBOC_Razor skrev:
Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

HAHAHAHAHAHHA Fyfaaaaaan vad jag garvar, det där var det roligaste jag läst på ett bra tag! Hade varit stört kul att se lol

Redan gjort. Lastbilschaffis som blir skuggad av en polispatrull, de ligger och trycker bakom så att han inte ska se dem - men det gör han i en kurva.
Pallnitar ett tag senare, kliver ur bilen och säger: Såg ni älgen killar?!?

big_smile

lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
AUDI_NÖRD
3 mars 2008 · 207 Inlägg

danhild skrev:

tbarren skrev:

TBOC_Razor skrev:
Hade man blivit bögad på det viset och kört en rishög så hade man ju bara pallnitat och låtit dom försöka undvika att meja en i arslet.

Bara till att säga "jag såg en katt på vägen" eller nått tongue

Dom förtjänar ju iaf det roll

HAHAHAHAHAHHA Fyfaaaaaan vad jag garvar, det där var det roligaste jag läst på ett bra tag! Hade varit stört kul att se lol

Redan gjort. Lastbilschaffis som blir skuggad av en polispatrull, de ligger och trycker bakom så att han inte ska se dem - men det gör han i en kurva.
Pallnitar ett tag senare, kliver ur bilen och säger: Såg ni älgen killar?!?

big_smile

hahah big_smilecool

QUATTRO = De ä bar å åk
olirc
3 mars 2008 · 245 Inlägg

tbarren skrev:

yakozan skrev:
ja om folk höll till höger från början så skulle aldrig nåt sånt här hända.

jag har nu lärt mig att högerfilen är nya "fast-lane" Den är oftast tom förutom nån långtradare eller buss. men dom har också börja hitta ut i mittenfilen vilket innebär att jag kan ta mig fram fortare smile

Det roligaste är Essingeleden om man kommer från tranebergsbron. Så fort den heldragna linjen försvinner så flyttar alla ut ett snäpp och jag får högerfilen för mig själv big_smile

Övningskör än sålänge och det sägs att man inte får köra om på innern, men det gör jag iaf big_smile. Släpper gasen när det kommer flertalet bilar som ska på, sen går alla ut i mitten och kör under hastighetsbegränsningen, då är det ju bara att köra om. Varför ligger alla i mitten? Har någon ett vettigt svar så hör av er lol

Under 70 så får du ju köra om till höger lagligt. Sen att dom ligger i mitten vet jag väl inte mer än att om jag är osäker på var jag ska svänga av sedan så ligger jag i mitten eller om det är fler än två filer och jag vet att det sen blir bara två filer så ligger jag inte till höger utan i nästa fil sett ifrån höger för oftast upphör högerfilen så bara för att slippa att svänga ut så planerar jag körningen utifrån det.

Smajly
3 mars 2008 · 3 059 Inlägg

henkebenke skrev:
Får jag en idiot tryckandes 0.5 meter efter mig brukar jag sakta in ännu mer, barnsligt roligt är det.

Ja det brukar jag också göra men misstänker jag att det skulle vara en polis så gör jag inte det så överdrivet mycket..
Som du kanske vet kan dom böta en för att man håller en alltför låg hastighet..

Losgard
3 mars 2008 · 1 688 Inlägg

Har dagligen folk som trycker mig i arslet när ja jobbar, kör lastbil.
Det är lika barnsligt roligt att använda backljusen varje gång, 2 strobes rakt bakåt big_smilebig_smilebig_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Mortalis VW-nörd?
3 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Smajly skrev:

henkebenke skrev:
Får jag en idiot tryckandes 0.5 meter efter mig brukar jag sakta in ännu mer, barnsligt roligt är det.

Ja det brukar jag också göra men misstänker jag att det skulle vara en polis så gör jag inte det så överdrivet mycket..
Som du kanske vet kan dom böta en för att man håller en alltför låg hastighet..

Gjorde de en gång, sen aldrig mer, va nån jävla skinnskalle som jagade mig och syrran i över en timme mitt på ljusa dan, varje gång ja stanna skulle idioten ut ur bilen med mord i blicken, så va bara å köra mot rött, fel sida vägen å över hastigheten tills man blev av me idioten...måste varit påtänd eller nåt.
Så det är inte alltid så jävla roligt å hålla på sådär...

Iaf, till topic, polisbilar kan stanna utanför mataffärer utan blåljus ibland fast de är på utryckning, som ngn sa att de tyckte va konstigt, hände mig när det var en stackars tant som hade blivit rånad på maten och väskan när hon precis handlat klart, kom snuten o ställde sig utan blåljus o gick in, bara en bil...

Däremot har man ju vart me om idiotpoliser som kört om i 190 eller nåt på 90 väg utan blåljus, blev ju fan livrädd..o de va inte så lite bilar ute heller...

Andreas 940 -utan 940
4 mars 2008 · 1 728 Inlägg

danhild skrev:
Tror att polisbilar, även civilmålade, får bryta mot trafikregler även om de inte har blåljus på.

Tribbe skrev:
En polis bil behöver bara använda blå ljusen då dom bedömer att det behövs.
Men dom får ju bara köra så där om dom är på utryckning men det är ju inte lätt för andra bilister att veta.

Ok, eftersom alla i Sthlm alltid kör minst 20Km/t snabbare än man får så körde ju polisbussen egentligen bara 10Km/t för fort och behövde därför inte använda blåljusen. yikes

Decibel
4 mars 2008 · 2 911 Inlägg

För att citera mig själv från en annan tråd...

Just polisen har tre olika prio på vad dom gör, ser liknande ut för ambulans och PHAT/akutbil samt räddningstjänst.
Vissa typer av bärgningsbilar får köra med blåljus enbart vid punkt 3 och i sällsynta fall 2. Göteborg har ett gäng bl.a för spårvägen, SL har liknande för deras bilar.

1 vanlig tjänsteutövning, kan vara patrullering (ingen Prio)
Här får man bryta mot enkelriktat, gågata, förbud till att svänga, bussfiler m.m. behöver INTE vara med blåljus/sirén (förutom om trafiksituationen kräver det)
(Ambulans/akutbil har detta som prio 3/4, t.ex. transport)

2 brådskande (Prio 2)
Allt i punkt 1 + Överskrida hastigheten, behöver INTE vara med blåljus/sirén (förutom om trafiksituationen kräver det)

3 Trängande (fara för person eller egendom) (Prio 1)
Allt i punkt 1 och 2 + stoppskylt, stoppljus, förbud för omkördning, heldraget och nåt mer jag inte minns.
Behöver INTE vara med blåljus/sirén (förutom om trafiksituationen kräver det)

Dessa tre lägen bestämmer föraren helt själv vad som gäller (förutom ambulans/akutbil, där bestämmer SOS enligt Svenskt Index för akutmedicinsk larmmottagning, föraren kan själv ändra en Prio2 till Prio1, men aldrig neråt), i Trängande lägen gäller iakttagande av särskild försiktighet.

Ljus/Ljud är till för att påkalla fri väg och synas/höras av andra trafikanter och göra dessa uppmärksamma på att få komma fram, inget annat.

Varför man kör utan kan vara känsliga lägen, t.ex. självmordsförsök så vill man varken synas eller höras på väg fram eller dra med sig nyfiket folk.

Reserverar mig för ev. felaktigheter, lagen gällande detta ändras till och från, sen finns det lokala föreskrifter vad som gäller vid så kallad "priokörning", kan skilja sig, ibland står det t.ex. att Prio1 måste köras med minst blåljus o.s.v. Skiljer sig mellan kommunerna.

Bobo
4 mars 2008 ·

Vet inte vem som är värst polisen eller moralpolisen som kolla upp bilen mot vägverket och ringer upp polisen, snacka om att vissa har för mycket fritid, eller bara ett tråkigt liv.

dusty Living in the fastlane
4 mars 2008 · 2 616 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Senast förra veckan såg jag en polisbuss som körde i ca, 100Km/t utan blåljus på Essingeleden (70-sträcka), de behöver inte följa lagarna eftersom en polis ALDRIG skulle sätta dit en annan polis.

jag har faktiskt pratat med en polis som blivit tagen av en annan polis i samma län då han åkte med polisbil.

Han blev tagen för fortkörning.

Decibel
4 mars 2008 · 2 911 Inlägg

dusty skrev:

Andreas 940 skrev:
Senast förra veckan såg jag en polisbuss som körde i ca, 100Km/t utan blåljus på Essingeleden (70-sträcka), de behöver inte följa lagarna eftersom en polis ALDRIG skulle sätta dit en annan polis.

jag har faktiskt pratat med en polis som blivit tagen av en annan polis i samma län då han åkte med polisbil.

Han blev tagen för fortkörning.

Det har fortfarande inget med blåljusen att göra...

OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 mars 2008 · 3 804 Inlägg

Alltså.... Om en bil ligger i arslet så försöker man ju först o främst släppa förbi om det går.... För man vill ju inte ha en bil som ligger i arslet om nån/nått springer ut i vägen.. då är man rätt fucked. Men på små vägar går det ju inte att släppa bi och då får man helt enkelt försöka att förklara för bilen bakom att ligger för nära... exmpel: dutta på bromspedalen, spola spolarvätska,sakta ner, gå ut o skrika osv..  För det är bokstavligen FARLIGT utan överdrift med en bil i arsle... tvingas du tvärnita får du fina whiplash skador av bilen bakom


Bmw osv..
BlacKnBluE
4 mars 2008 · 73 Inlägg

Har för mig att farbror blå i Eskilstuna åkte ditt då de hade blåljusen på när de åkte och hämtade pizza, stog en del om det i pressen.

Finns även en mörkblå V70 (FJ? ???) med svarta rutor som brukar ligga och försöka dansa tryckare med övriga medtrafikanter på essingeleden, gärna i närheten av haga norra sadmad

Ju äldre man blir, desto bättre blir leksakerna
"How does your wife know that you have turned gay? You just bought a Prius!"
Andreas 940 -utan 940
4 mars 2008 · 1 728 Inlägg

Decibel skrev:
För att citera mig själv från en annan tråd...

Just polisen har tre olika prio på vad dom gör, ser liknande ut för ambulans och PHAT/akutbil samt räddningstjänst.
Vissa typer av bärgningsbilar får köra med blåljus enbart vid punkt 3 och i sällsynta fall 2. Göteborg har ett gäng bl.a för spårvägen, SL har liknande för deras bilar.

1 vanlig tjänsteutövning, kan vara patrullering (ingen Prio)
Här får man bryta mot enkelriktat, gågata, förbud till att svänga, bussfiler m.m. behöver INTE vara med blåljus/sirén (förutom om trafiksituationen kräver det)
(Ambulans/akutbil har detta som prio 3/4, t.ex. transport)

2 brådskande (Prio 2)
Allt i punkt 1 + Överskrida hastigheten, behöver INTE vara med blåljus/sirén (förutom om trafiksituationen kräver det)

3 Trängande (fara för person eller egendom) (Prio 1)
Allt i punkt 1 och 2 + stoppskylt, stoppljus, förbud för omkördning, heldraget och nåt mer jag inte minns.
Behöver INTE vara med blåljus/sirén (förutom om trafiksituationen kräver det)

Dessa tre lägen bestämmer föraren helt själv vad som gäller (förutom ambulans/akutbil, där bestämmer SOS enligt Svenskt Index för akutmedicinsk larmmottagning, föraren kan själv ändra en Prio2 till Prio1, men aldrig neråt), i Trängande lägen gäller iakttagande av särskild försiktighet.

Ljus/Ljud är till för att påkalla fri väg och synas/höras av andra trafikanter och göra dessa uppmärksamma på att få komma fram, inget annat.

Varför man kör utan kan vara känsliga lägen, t.ex. självmordsförsök så vill man varken synas eller höras på väg fram eller dra med sig nyfiket folk.

Reserverar mig för ev. felaktigheter, lagen gällande detta ändras till och från, sen finns det lokala föreskrifter vad som gäller vid så kallad "priokörning", kan skilja sig, ibland står det t.ex. att Prio1 måste köras med minst blåljus o.s.v. Skiljer sig mellan kommunerna.

Intressant, de får alltså köra hur fan de vill. hmm
Jag fick lära mig för många år sedan att de måste ha på blåljusen när de kör snabbare än man får.

Andreas 940 -utan 940
4 mars 2008 · 1 728 Inlägg

dusty skrev:
jag har faktiskt pratat med en polis som blivit tagen av en annan polis i samma län då han åkte med polisbil.

Han blev tagen för fortkörning.

Ok, men jag undrar just hur polisen som satte dit sin kollega blev behandlad av de andra poliserna sen. Poliskåren är långt ifrån felfri när det gäller mobbing och sånt, hörde t ex om en kvinnlig polis som av någon anledning mobbades av sina kollegor, de la bland annat glassplitter i hennes handskar...

anvandare_12345
4 mars 2008 · 654 Inlägg

Andreas 940 skrev:

dusty skrev:
jag har faktiskt pratat med en polis som blivit tagen av en annan polis i samma län då han åkte med polisbil.

Han blev tagen för fortkörning.

Ok, men jag undrar just hur polisen som satte dit sin kollega blev behandlad av de andra poliserna sen. Poliskåren är långt ifrån felfri när det gäller mobbing och sånt, hörde t ex om en kvinnlig polis som av någon anledning mobbades av sina kollegor, de la bland annat glassplitter i hennes handskar...

Känner till en polis som blev tagen för fortkörning i en civilare utanför tjänst, men då var det fortköraren som blev pikad

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
4 mars 2008 · 2 258 Inlägg

tränger de i röven på en så är de bara att ställa sej på bromsen.. är de så dumma o kör in i dej så är de helt deras fel, för att de inte håller avstånd... undrar du varför du tvärnitar så är de ju bara att säga att de va en liten kissemiss eller nått vilt som sprang över vägen ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!
Super_Micke Bildrulle
5 mars 2008 · 499 Inlägg

Lardi skrev:

henkebenke skrev:
Får jag en idiot tryckandes 0.5 meter efter mig brukar jag sakta in ännu mer, barnsligt roligt är det.

de brukar tillhöra vardagen... har dom så brottom att dom ska nosa en i arslet 1 meter bakom kan dom gott vänta!

Otur om du hamnar framför någon som verkligen är inställd på att köra om, för då blir det farligt, för dig, honom/henne samt alla andra.

Kan man gå åt sidan och släppa fram någon ska man göra det. Du vet inte varför denne har bråttom. Men du stör dig väl inte heller på folk som ligger i prick 90 eller 110 i vänsterfilen heller?

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
kolvas
5 mars 2008 · 4 001 Inlägg

Ni som förespråkar att ställa sig på bromsen när någon ligger bakom har nog missat en hel del och är tydligen inte speciellt rädda om eran nacke, vad sägs om att koncentrera sig på sin egen körning och försöka underlätta en omkörning (som man enligt lag ska göra) istället för att hålla på o blinka med lysen å annat skit, om det nu skulle springa ut vilt framför er när ni backspegelkör så hinner ni ändå inte bromsa eftersom ni bara sitter och retar er på bilen bakom.

Att sakta ner och allt annat skit kan räknas som hindrande av trafik vilket polisen tyvärr inte ger böter för tillräckligt ofta.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Pikey
5 mars 2008 · 2 283 Inlägg

Alltid när det händer något sånthär så vill jag nita men tänker på att min bil kommer gå sönder lite när han kör in så det är inte vårt det, jag rullar ned rutan, skriker något åt dem följer efter dem en bit så de inte vet vart de ska sen kör jag dit jag egentligen skulle smile

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang