STÅENDE BILTRÄFF - ELDTOMTA/SKANSUNDET varannan söndag hela sommaren!Detta har gått från att vara en tråd där jag "kollade av" ett eventuellt intresse för en stående träff varannan vecka, söder om Stockholm till att bli en
STÅENDE tråd med
stående träffar. Så
varannan söndag kör vi träffar hela sommaren och
ALLA, verkligen alla är välkomna!
Förklaring till hela tråden/träffen:Med stående träff menar jag att man kan komma till Eldtomta samma dag vecka in och vecka ut (kanske inte under vinterperioden) för att träffa likasinnade och snacka om bilar, bilbyggen och allt annat som kan tänkas dyka upp.
Jag vet mycket väl att det redan finns ett flertal bilträffar i Stockholm, bland annat vid Infra city, Moraberg och ute vid Brostugan (då jag själv brukar vara där) men tycker att det är dags för en träff söder om stan, så vi som bor där (här) slipper köra så långt varje gång en träff blir av och dessutom vet jag att många efterfrågar en träff där ingen ska behöva känna sig utanför eller utfryst!
Träffens syfte:Mitt syfte med denna tråd och träff är att man ska kunna träffa likasinnande varannan söndag, ta en fika ute vid Eldtomta kring kl. 15.00 och sedan, ca en timme senare kör man en gemensam tripp längs roliga vägar. Första träffen kördes från Eldtomta, via Rosenhill och vidare mot Västerhaninge.
Vart nästa träff kommer köras är ännu oklart och helt upp till deltagarna att bestämma, dock ska samråd finnas! Träffpunkten är dock alltid densamma, dvs. Eldtomta café!Träffplatsen som träffen alltid utgår ifrån är
ELDTOMTA och ligger påväg ut mot Skansundet. I Eldtomta finns ett café som serverar lättare rätter, smörgåsar och sallader (dom tar kortbetalning, så länge inte uppkopplingen pajjar, men kontanter är en fördel om man vill vara på den säkra sidan!) och vägen dit är
en av Sveriges roligaste vägar, dom är tighta, slingriga och precis så som roliga vägar ska vara.
Träffarna är alltså (jag vet att det blir tjatigt, men tjat är det enda som fungerar för att folk ska förstå!)
varannan söndags eftermiddag, kl. 15.00 och framåt, detta pga att jag vet att många festar eller är bortresta över helgerna.
Med vänlig hälsning
AnnaNÄSTA TRÄFF ÄR:Söndagen den 29 maj kl. 15.00 ute vid Eldtomta Café. Vi lämnar caféet i samlad trupp ca 16.30, så du som tror dig inte hinna ut till caféet till 15, har ändå en chans att keepa-up längs vägen.
OBS! om någon ej skulle hitta till träffplatsen så finns möjlighet till karavann/följa jon-körning från Botkyrka golfklubb
men då bör detta sägas till om minst på fredagen samma vecka!
VÄGBESKRIVNING:För att hitta dit från
E4:an sväng av av
TUMBA avfarten kör mot
Grödinge/Nynäshamn. Vid
Vårsta (
rondellen) sväng
vänster, då du har
Botkyrka golfklubb på vänster sida sväng
höger. Följ skyltning
Skansundet. Kör så långt du bara kan, tills du ser en skylten ELDTOMTA eller livs-butik/cafét på höger sida. Träffen sker på grusparkeringen där.