Köpa hemmabio system! Tips och råd tack!

Urkas Kräsen grafiker
8 mars 2008 · 1 775 Inlägg

XxetrOxX skrev:
Har mer koll än en amatör som du! orka inte disk, med en som tro kan ljud? bara för att de har hört att DTS- är bättre? *skrattar* .....

Fan vad jag hatar dumma jävla skitungar. Väx upp är mitt förslag till dig.

Men till OP. Åk nånstans, till typ expert eller onoff och så ber du att få lyssna på en anläggning i en viss prisklass. Tycker du att det låter tillräckligt bra för dina öron, köp. Och sen tycker jag att du ska köpa en separat dvd-spelare till det också. Betydligt lättare att få allt att funka bra ihop då.

Whine whine!
XxetrOxX
8 mars 2008 · 101 Inlägg

Urkas skrev:

XxetrOxX skrev:
Har mer koll än en amatör som du! orka inte disk, med en som tro kan ljud? bara för att de har hört att DTS- är bättre? *skrattar* .....

Fan vad jag hatar dumma jävla skitungar. Väx upp är mitt förslag till dig.

Men till OP. Åk nånstans, till typ expert eller onoff och så ber du att få lyssna på en anläggning i en viss prisklass. Tycker du att det låter tillräckligt bra för dina öron, köp. Och sen tycker jag att du ska köpa en separat dvd-spelare till det också. Betydligt lättare att få allt att funka bra ihop då.

Menar du att ja e snorunge? okej visst. Men snorungen har en värde mer på bil än dig!. värde på ljudanläggning! va jobbar du med 3D skit som du ej tycker om .. naww stackarn--


skiter i vem du é och hur du är. men du ska inte tro du kan kommentera och kläcka ur dig va som helst! idiot..

Väx upp?. undra vem som e mogen här mellan dig o mig?.. du behandlar mig som ja inte får säga va ja VET! och vrf du ej vet, så e det dina problem! annars kan ja få dig till 4 knoggar i käft smäll! STICK!

strid_1985
8 mars 2008 · 141 Inlägg

XxetrOxX skrev:

Urkas skrev:

XxetrOxX skrev:
Har mer koll än en amatör som du! orka inte disk, med en som tro kan ljud? bara för att de har hört att DTS- är bättre? *skrattar* .....

Fan vad jag hatar dumma jävla skitungar. Väx upp är mitt förslag till dig.

Men till OP. Åk nånstans, till typ expert eller onoff och så ber du att få lyssna på en anläggning i en viss prisklass. Tycker du att det låter tillräckligt bra för dina öron, köp. Och sen tycker jag att du ska köpa en separat dvd-spelare till det också. Betydligt lättare att få allt att funka bra ihop då.

Menar du att ja e snorunge? okej visst. Men snorungen har en värde mer på bil än dig!. värde på ljudanläggning! va jobbar du med 3D skit som du ej tycker om .. naww stackarn--


skiter i vem du é och hur du är. men du ska inte tro du kan kommentera och kläcka ur dig va som helst! idiot..

Väx upp?. undra vem som e mogen här mellan dig o mig?.. du behandlar mig som ja inte får säga va ja VET! och vrf du ej vet, så e det dina problem! annars kan ja få dig till 4 knoggar i käft smäll! STICK!

bara för att du har dyra grejer betyder ju inte att du kan något bevisligen!!!

Urkas Kräsen grafiker
8 mars 2008 · 1 775 Inlägg

XxetrOxX skrev:
Väx upp?. undra vem som e mogen här mellan dig o mig?.. du behandlar mig som ja inte får säga va ja VET! och vrf du ej vet, så e det dina problem! annars kan ja få dig till 4 knoggar i käft smäll! STICK!

Det där svaret var bara så förbannat klockrent. Grattis till att du lyckades göra dig själv till åtlöje. wink

Whine whine!
Sandvik
8 mars 2008 · 547 Inlägg

Mitt ljudsystem ligger ungefär i den klassen, lite över kanske, runt 3700,-. Har en Sony 6x80w förstärkare som jag köpte begagnad för 120€ (ca 1200kr) och plockat ihop högtalarna själv, även byggt lådor. Har 4 mindre högtalare med 3-vägs delningsfilter, 8"bas, 4" mellanregister och 1" diskant. Och en portad baslåda med 150hz lowpassfilter och 2x12". Spelar hyffsat bra för den pengen, duger åt mig iaf.

Senast redigerat av Sandvik (8 mars 2008)

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
klimpan
8 mars 2008 · 2 600 Inlägg

XxetrOxX skrev:

Urkas skrev:

XxetrOxX skrev:
Har mer koll än en amatör som du! orka inte disk, med en som tro kan ljud? bara för att de har hört att DTS- är bättre? *skrattar* .....

Fan vad jag hatar dumma jävla skitungar. Väx upp är mitt förslag till dig.

Men till OP. Åk nånstans, till typ expert eller onoff och så ber du att få lyssna på en anläggning i en viss prisklass. Tycker du att det låter tillräckligt bra för dina öron, köp. Och sen tycker jag att du ska köpa en separat dvd-spelare till det också. Betydligt lättare att få allt att funka bra ihop då.

Menar du att ja e snorunge? okej visst. Men snorungen har en värde mer på bil än dig!. värde på ljudanläggning! va jobbar du med 3D skit som du ej tycker om .. naww stackarn--


skiter i vem du é och hur du är. men du ska inte tro du kan kommentera och kläcka ur dig va som helst! idiot..

Väx upp?. undra vem som e mogen här mellan dig o mig?.. du behandlar mig som ja inte får säga va ja VET! och vrf du ej vet, så e det dina problem! annars kan ja få dig till 4 knoggar i käft smäll! STICK!

skärp er nu för fan måste varenda tråd sluta me sånt här ! hjälp killen iställe för att bråka.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
arpus GOES wild
8 mars 2008 · 325 Inlägg

Ett billigt system som du både kan ha dator och DVD kopplad till är Logitech Z-5500 5.1. Kostar ca. 2 800 på nätet och är helt ok IMO. Har du ett ok ljudkort från datorn så får du det mesta att vibrera. Fördelen med mjukvaran är att du får både DD samt DTS - vilket är ett stort PLUS! På systemet finns Line in, Line out (hörlurar t.ex.), Coaxial samt Optiskt - vilket man kommer långt på!

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids
MilleN
8 mars 2008 · 9 108 Inlägg

XxetrOxX: Skärp dig och lägg ner med alla sandlådefasoner. Om du nu kan mer, lägg fram saklig info istället för att hetsa upp dig! / Moderator

Mortalis VW-nörd?
8 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Också funderat på att köpa Z-5500 högtalare, verkar ju vara väldigt bra ljud för pengarna då med tanke på vad alla säger, men för samma prisklass om vi pratar "hemmabiohögtalare" eller så, är de sämre än logitechs eller bättre, så att säga?

Vill helst ha separata delar med, ljud, dvd osv måste alltså inte va i samma märke, och hör ändå inte skillnaden på de för 15 å de för 4 tusen så måste inte va dyrast hehe..

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
8 mars 2008 · 6 170 Inlägg

Mortalis skrev:
Också funderat på att köpa Z-5500 högtalare, verkar ju vara väldigt bra ljud för pengarna då med tanke på vad alla säger, men för samma prisklass om vi pratar "hemmabiohögtalare" eller så, är de sämre än logitechs eller bättre, så att säga?

Vill helst ha separata delar med, ljud, dvd osv måste alltså inte va i samma märke, och hör ändå inte skillnaden på de för 15 å de för 4 tusen så måste inte va dyrast hehe..

Klicka på länken jag postade i början av tråden och klicka sen på ett av systemen. Därifrån kan du trycka på tex recensioner och omdömen och läsa vad både experter och användare av grejorna tycker om respektive produkt, där bör du nog kunna få en uppfattning om hur det ligger till wink   smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
XxetrOxX
8 mars 2008 · 101 Inlägg

Vrf ja har stora högtallare och bra förstärkare så betyder det inte att ja kan!.
Men sen min uppväxt har jag hållt på med ljud och byggt lite!. så jag har några år på naken!

HAr redan sagt min kommentar till han som la upp formet.
Tack för mig!

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
8 mars 2008 · 6 170 Inlägg

XxetrOxX skrev:
Vrf ja har stora högtallare och bra förstärkare så betyder det inte att ja kan!.
Men sen min uppväxt har jag hållt på med ljud och byggt lite!. så jag har några år på naken!

HAr redan sagt min kommentar till han som la upp formet.
Tack för mig!

Är du dyslektiker eller har du bara svårt att skriva en vettigt utformad mening ??

Högtallare ?? vad är det ?  en lång person som tafsar på något han inte ska ?

Stor bokstav efter punkt.

Nacken heter det, inte naken.


Vill inte sitta och klaga men sånt här ser man i alla dina inlägg och det är ärligt talat jobbigt att läsa vad du skriver i vissa inlägg eftersom man hela tiden får sitta och gissa vad du menar.

Har du svårt för att läsa och skriva så är det ju såklart inte ditt fel och då ber jag om ursäkt så jag menar absolut inget illa (har själv en bror med läs och skrivsvårigheter).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
XxetrOxX
8 mars 2008 · 101 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

XxetrOxX skrev:
Vrf ja har stora högtallare och bra förstärkare så betyder det inte att ja kan!.
Men sen min uppväxt har jag hållt på med ljud och byggt lite!. så jag har några år på naken!

HAr redan sagt min kommentar till han som la upp formet.
Tack för mig!

Är du dyslektiker eller har du bara svårt att skriva en vettigt utformad mening ??

Högtallare ?? vad är det ?  en lång person som tafsar på något han inte ska ?

Stor bokstav efter punkt.

Nacken heter det, inte naken.


Vill inte sitta och klaga men sånt här ser man i alla dina inlägg och det är ärligt talat jobbigt att läsa vad du skriver i vissa inlägg eftersom man hela tiden får sitta och gissa vad du menar.

Har du svårt för att läsa och skriva så är det ju såklart inte ditt fel och då ber jag om ursäkt så jag menar absolut inget illa (har själv en bror med läs och skrivsvårigheter).

Herregud en ( Datornörd/Techie/Saab-ägare  ) säger allt att han inte har mycket annat att göra än att rätta ord efter en oseriös skrivare!. läs svårigheter har jag dock inte. Men kanske skrivande? vem vet. men skriver inte så jäkla seriöst som visa andra här inne!. Men ni fattar iaf va jag menar. vrf bara kommentera? No life! ta inte illa upp..

Urkas Kräsen grafiker
9 mars 2008 · 1 775 Inlägg

Mortalis: Eftersom du inte är så kräsen tror jag Logitechgrejerna duger riktigt fint för dig. Har hört lite från någe liknande Logitech-system och det lät ju inte direkt dåligt iaf. Men lägg till en hyfsat vettig dvd-spelare så lär du vara riktigt nöjd.

XxetrOxX: Jag kan iaf säga att du inte har jättefel i det du säger. Watt är bra att ha, men många tillverkare har en tendens att ljuga en del om det. Och så är det även andra saker som spelar in. Men däremot var största problemet att du verkligen inte ville lyssna på när man försöker rätta till dig lite o kompletera med mer saker.
Och visst, jag störde mig också på stavningen, men jag valde att inte kommentera det. Men om man tar sig lite lite mer tid att skriva så kommer folk ta en betydligt mer seriöst. Vare sig du vill eller inte så är det så.
Men iaf, ska nog sluta gå så mycket offtopic. Brukar inte vara så uppskattat av moderatorer.

Men man kan iaf sammanfatta allt det här med ljud (och kanske bild också), är man inte så kräsen, åk till typ onoff eller liknande, provlyssna nånting, tycker du det låter bra och det kostar nånting som passar dig, köp det.
Är du lite mer kräsen än det, läs upp saker, åk nånstans o provlyssna på just det du funderar på, åk hem o läs på ännu lite mer o kolla om du kanske kan hitta nåt bättre. Och med läsa på menar jag då alltså kolla reviews, läsa forum (som är mer specificerade än garagets) och kolla t ex www.prisjakt.se. Faktiskt riktigt bra sida för just såna här grejer.

Whine whine!
kenyaboss
9 mars 2008 · 196 Inlägg

min kompis kör med logitechs Z-5500... det verkligen kanonbra... rekommenderar det starkt!

XxetrOxX
18 januari 2010 · 101 Inlägg

XxetrOxX skrev:

TBOC_Razor skrev:

XxetrOxX skrev:
Vrf ja har stora högtallare och bra förstärkare så betyder det inte att ja kan!.
Men sen min uppväxt har jag hållt på med ljud och byggt lite!. så jag har några år!

HAr redan sagt min kommentar till han som la upp formet.
Tack för mig!

Är du dyslektiker eller har du bara svårt att skriva en vettigt utformad mening ??

Högtallare ?? vad är det ?  en lång person som tafsar på något han inte ska ?

Stor bokstav efter punkt.

Nacken heter det, inte naken.


Vill inte sitta och klaga men sånt här ser man i alla dina inlägg och det är ärligt talat jobbigt att läsa vad du skriver i vissa inlägg eftersom man hela tiden får sitta och gissa vad du menar.

Har du svårt för att läsa och skriva så är det ju såklart inte ditt fel och då ber jag om ursäkt så jag menar absolut inget illa (har själv en bror med läs och skrivsvårigheter).

Herregud en ( Datornörd/Techie/Saab-ägare  ) säger allt att han inte har mycket annat att göra än att rätta ord efter en oseriös skrivare!. läs svårigheter har jag dock inte. Men kanske skrivande? vem vet. men skriver inte så jäkla seriöst som visa andra här inne!. Men ni fattar iaf va jag menar. vrf bara kommentera? No life! ta inte illa upp..

newBadboy
18 januari 2010 · 340 Inlägg

XxetrOxX :

Du pysen, ta o tagga ner lite. Varför inte lyssna lite på andra och kanske lära sig ngt nytt. Om absolut ingen håller med dig så har du troligt fel. Inse detta istället för att ta så illa upp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang