Bilverkstad och ljusaSkinnsäten. Inget att uppmuntra.

Gulmun * Klåpare
13 mars 2008 · 1 718 Inlägg

PlatinumRacing skrev:
Jävlar vad oproffsiga vissa verkstäder kan vara, fy fan de ger ju oss mekaniker ett dåligt rykte

Jo, verstaden är inte starkare än den svagaste mekanikern. Har inget emot Bilkompaniet som firma, men här i stan har de en anställd som kanske skulle syssla med nåt annat än bilreparationer. Skrotfragmentering kanske? wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
DJTOGGE
14 mars 2008 · 74 Inlägg

henkeboy77 skrev:
va fan det är ju inget att grunna på...dom skall er sätta dig för att få ett rent säte eller ersätta dig om dom är så dumma att dom inte använder skydd på stolarna.
Kunden har alltid rätt vett du väll!!
Men ett problem du kommer att få är ju att du inte på pekade det med en gång och kommer några dagar efter...då kommer dom nog att säga att det kan ha varit någon annan som har gjort det under tiden. om du inte har väldigt tur att dom är ärliga och tar åt sig det, men det värkar ju inte som dom tar så stor ansvar annars så!! Lycka till och hoppas det ordnar sig!

Var nere och pratade med Firman som gjort jobbet på bilen. Han tittade på stolen och blev skit sur. och gick in och hämtade trasa o lite vatten på. Och började gnida på och tittae på trasan och den blev inte ens skitig.Så sitter hårt i lädret. Påpekade att bilen var ny behandlad även inv stolar av Ditecfirma. Så då svarade han surt men kör upp den till ditecfirman för jag känner dom. Så ja dom ersatte iallafall skadan dom påvärkat på stolen.. smile

NIzmO Ollikkala Racing
14 mars 2008 · 1 724 Inlägg

Där jag jobbar är det "lag" på att använda plastskydd över stolarna och ertappas vi utan skydd under en inspektion får vi anmärkning, exakt vad den anmärkningen sen betyder i slutändan vet jag inte.
Kan erkänna att jag ofta hoppar över skydd om jag bytt till nya kläder och hämtar en bil direkt därefter.

När det gäller lite andra grejer som t.ex skador efter reperation så är ju ingen mer än människa och när det gäller mig iaf säger jag till om allt jag råkar ta sönder lr skada nått men ofta tar kundmottagaren beslutet att skita i det och låtsas som det regnar men då har jag som mek fråntagit mig ansvaret, tycker dock det är dålig stil när det blir så.

Senast redigerat av NIzmO (14 mars 2008)

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Catling Old School Ford
14 mars 2008 · 600 Inlägg

hoppas du tackade firman för det efter, låter som ett bra agerande

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "ELD" (1981)
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
twin_cam Smålänning
14 mars 2008 · 7 877 Inlägg

Catling skrev:
hoppas du tackade firman för det efter, låter som ett bra agerande

Håller med. Grymt bra agerat av dem, även om det vart bättre om det aldrig hänt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
DJTOGGE
14 mars 2008 · 74 Inlägg

Catling skrev:
hoppas du tackade firman för det efter, låter som ett bra agerande

Jo tackade och bugade. Men han behöver ju inte bli så sur och arg. Sista gången jag lämnar bilen där hos dom pga hans betende.

Sir_x
14 mars 2008 · 945 Inlägg

DJTOGGE skrev:

Catling skrev:
hoppas du tackade firman för det efter, låter som ett bra agerande

Jo tackade och bugade. Men han behöver ju inte bli så sur och arg. Sista gången jag lämnar bilen där hos dom pga hans betende.

Han KAN ju även blivit arg pga sin personals dåliga omdöme. Och sedan gick det ut över dig. Kan tänka mig att ta bort en ingrodd fläck kan ta en stund och kosta en slant för företaget som gjort den

Men bra att det löste sig på ett bra sätt ändå.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
J-P-R DO IT LOW STYLE
15 mars 2008 · 1 342 Inlägg

Tyvär mer regel än undantag att det är på detta sättet. Stod och beundrade en mekaniker när jag var på Normans här i Örebro idag och bokade service för tjänstepulkan. Kan säga att med den oförsiktiga behandling utav bil kommer ALDRIG min Skoda servas där. Nästan så man inte vill lämna in Caddyn heller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang