Classes bilstyling!!

criller Aktiv Medlem
3 april 2008 · 1 303 Inlägg

Riktigt bra program gillar er allihop så jävla bra

Elvis du är en jävel på billjud och kenny du är ju sjuk på att lacka.

Mvh Christian
MilleN
3 april 2008 · 9 108 Inlägg

Ja jag gillar faktiskt programmet skarpt även om det som sagt verkar vara riktat till en publik som är lite mindre bilintresserade än oss här på Garaget. Jag hade dock velat se lite mer beskrivningar om hur sakerna görs, t.ex. simplare grejor som "så här mycket härdare ska man ha och se till att skarvarna ser ut så här", "slutstegen kopplas in så här och det är viktigt att använda rätt avsäkring" osv osv osv.

Till och med min Chef tittar på det, han kom fram till mig idag och frågade lite om bilstyling och sånt smile Han blev impad när jag sa att jag sett slutresultatet redan haha.

Håller även med om att man blir grymt sugen på att greja i garaget när man ser programmet, jag tänker tillbaka på tiden innan Elmia i garaget med Omegan smile 8-timmarspass efter jobbet med spacklande och slipande och ljudbygge, sedan lite mer spacklande och slipande samtidigt som motorn kompressormatades, allt på en gång och med galen tidspress.

Gillar inte riktigt stuket på bilen dock. Bakbreddarna förstör mycket då dom helt enkelt är för stora, fälgarna ser så pyttesmå ut där inne i hjulhuset men allt annat blev riktigt grymt. Gillar speciellt detaljer som scoopet vid C-stolpen och venturitunneln, Elvis ljudbygge är grymt snyggt också.
Att man sedan knappt kan köra den är väl en annan femma då det är en ren utställningsbil och det har ni lyckats riktigt bra med att göra den till smile

Det är även kul med reportagen om Blackrace och Kooz t.ex.

Det blev ett långt inlägg men kontentan är att det är bra underhållning helt enkelt!

camaro67 Meister
4 april 2008 · 6 763 Inlägg

Ertiyed skrev:

camaro67 skrev:

kennykyrk skrev:

Förstår mig inte riktigt på en del folk! Varför kan man inte bara vara glad att en av sveriges största tv-jättar bestämer sig för att göra ett bil-program?

Och citerat från  TTTTT som tydligen tycker att jag är en överviktig semifjola med en bögig hund? Jag behöver inte hävda mig med tatueringar och pitbull hundar, ja e inte som du som sitter dagarna i ända o klankar ner på alla andra istället för att göra nått bättre själv! De finns tv program som är mer passande för dig som T.ex en annan del av köping. de ett program som borde intressera dig.
Men sitt gärna där med din vältränade kropp o dina otroliga kunskaper i hur man tyder ford chassibrickor!
Men en vacker dag om en 10-15 år när du vuxit till dig o börjat använda din annabola pumpade lilla knöl du kallar hjärna så kanske även du fattar att du e en riktig idiot som inte gjort nått viktigare en att uttala dig om folk du inte känner som garanterat gjort mer o bättre saker än du någonsin kommer att göra!
Har aldrig sett dig på prispallen? varför har du inte ens nått bild galleri på din sida?

Bygg en bil din dumma idiot! sen uttala dig inte tvärt om.


Hoppas du fått nån insikt? annars kanske de e dags att gå till doktorn o kolla att de inte är helt tomt där uppe!


Mvh Kenny Kyrk

Tack till alla er som skrivit bra saker.

Ooops påhopp! Men tyvärr måste jag säga att bilen blev inte vacker. Jag undrar hur ni tänkte när ni satte den där plåten som skulle "sänka" taklinjen. För de ser för taskigt ut. De hade varit bättre att sätta kapen i taket istället och gjort en riktig sänkning.  Sen undrar jag vad du har vunnit för priser? Ni lär inte vinna några priser med Priusen iaf. Möjligtvis något tv-pris men de tvivlar jag starkt på

Du bör betänka att dem hade en tidsplanering att gå efter och att göra en taksänkning är ju inte bara att kapa och svetsa utan det är ganska mycket mer jobb med det. det va väl ett bra alternativ för ett pressat schema?

Jag hade hellre skippat deadline och gått den hårda vägen, men visst när de är tv så kanske man måste göra så.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
camaro67 Meister
4 april 2008 · 6 763 Inlägg

kennykyrk skrev:

camaro67 skrev:

kennykyrk skrev:

Förstår mig inte riktigt på en del folk! Varför kan man inte bara vara glad att en av sveriges största tv-jättar bestämer sig för att göra ett bil-program?

Och citerat från  TTTTT som tydligen tycker att jag är en överviktig semifjola med en bögig hund? Jag behöver inte hävda mig med tatueringar och pitbull hundar, ja e inte som du som sitter dagarna i ända o klankar ner på alla andra istället för att göra nått bättre själv! De finns tv program som är mer passande för dig som T.ex en annan del av köping. de ett program som borde intressera dig.
Men sitt gärna där med din vältränade kropp o dina otroliga kunskaper i hur man tyder ford chassibrickor!
Men en vacker dag om en 10-15 år när du vuxit till dig o börjat använda din annabola pumpade lilla knöl du kallar hjärna så kanske även du fattar att du e en riktig idiot som inte gjort nått viktigare en att uttala dig om folk du inte känner som garanterat gjort mer o bättre saker än du någonsin kommer att göra!
Har aldrig sett dig på prispallen? varför har du inte ens nått bild galleri på din sida?

Bygg en bil din dumma idiot! sen uttala dig inte tvärt om.


Hoppas du fått nån insikt? annars kanske de e dags att gå till doktorn o kolla att de inte är helt tomt där uppe!


Mvh Kenny Kyrk

Tack till alla er som skrivit bra saker.

Ooops påhopp! Men tyvärr måste jag säga att bilen blev inte vacker. Jag undrar hur ni tänkte när ni satte den där plåten som skulle "sänka" taklinjen. För de ser för taskigt ut. De hade varit bättre att sätta kapen i taket istället och gjort en riktig sänkning.  Sen undrar jag vad du har vunnit för priser? Ni lär inte vinna några priser med Priusen iaf. Möjligtvis något tv-pris men de tvivlar jag starkt på

Du undrar vad jag vunnit för priser?
De märks att du inte ställt ut specielt mycket, har jag rätt?
Ska inte behöva skriva här vad jag vunnit, men priusen tog iaf hem 2 priser på elmia, en utställning du antagligen aldrig har eller kommer ställa ut på!
Sen kan man väl säga att jag och elvis har vunnit precis allt vi någonsin försökt vinna.
Men du kanske inte tycker om stylingbilar? i så fall borde du ju veta att jag vid flertal tillfällen både vunnit custom och mc klasser på några av dom största mässorna i europa. men du har säkert rätt, allt som du o TTTTT har gjort e säkert mycket mycket bättre! eller?

När har jag klagat på erat jobb? Inte en enda gång. Däremot har jag sagt att jag tycker att bilen är väldigt smaklös. Men de är vad jag tycker. Sen kan jobbet vara väldigt bra gjort de säger jag ingenting om för de vet inte jag.

Jag gillar styling bilar, men Priusen anser jag mer är en show-bil och de kan väll vara kul de åxo men de är oftast inget som jag tycker är så värst snyggt.

Jag har aldrig ställt ut någonting än då jag bara är 18år och är snart klar med mitt första bygge som för de första byggs på fritiden och för de andra med begränsad budget i ett garage med betydligt mycke mindre grejor. Men de är inte helt omöjligt att jag kommer att ställa ut något på elmia m.m i framtiden.

Tyvärr så verkar du inte kunna ta konstruktivkritik för de är det jag ger dig och de andra killarna. Det är säkert välbyggt men jag anser inte att de är snyggt.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Android
4 april 2008 · 892 Inlägg

Hmm, det där programmet, sänd det online någonstans? Har inte TV4+ och skulle gärna kolla in vad det är för någe...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
kennykyrk
6 april 2008 · 12 Inlägg

idag e de repris smile om ni missa i onsdags

Mvh Kenny K

båge montör och hobby mekaniker
6 april 2008 · 2 672 Inlägg

kennykyrk skrev:
idag e de repris smile om ni missa i onsdags

Mvh Kenny K

vilken tid!?
tvn e trasig s får åka till fassan å kolla isf! så behöver veta tid smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Syst3m
6 april 2008 · 1 079 Inlägg

båge skrev:

kennykyrk skrev:
idag e de repris smile om ni missa i onsdags

Mvh Kenny K

vilken tid!?
tvn e trasig s får åka till fassan å kolla isf! så behöver veta tid smile

14:20 på tv4+ smile

båge montör och hobby mekaniker
6 april 2008 · 2 672 Inlägg

tackar smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
cool blue Åkeri ägare
6 april 2008 · 226 Inlägg

Grymt kul att 4+ tagit upp detta och dragit igång ett bra bil brogram hoppas det få fortsätta

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
criller Aktiv Medlem
9 april 2008 · 1 303 Inlägg

Roligt programm idag..spännande om hur nästa avsnitt ska gå...längtar redan big_smile tongue

Mvh Christian
båge montör och hobby mekaniker
9 april 2008 · 2 672 Inlägg

criller skrev:
Roligt programm idag..spännande om hur nästa avsnitt ska gå...längtar redan big_smile tongue

ja d va grymmt bra! var första gången jag såg det idag smile vart trevligt å kolla på!! längtar till nästa!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
decib3L Körv
9 april 2008 · 3 535 Inlägg

Måste bara berömma Elvis för att jobbat natt osv för att verkligen hinna med!

Och självklart ni andra som jobbar hårt smile

Truckdriving Man
Kanse
9 april 2008 · 1 120 Inlägg

BRL är bäst mohaha wink

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
MrSpeed
9 april 2008 · 242 Inlägg

Såg det för första gången ikväll, riktigt underhållande.
Alltid roligt och se program där dom bygger om bilar, motorcyklar och liknande smile

Ford Focus (2012)
DasAuto
10 april 2008 · 2 751 Inlägg

Tycker inte själva programmet var något speciellt.. men dom som jobbar där e grymma tycker jag...

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Okim Dra mig i draken!!!
10 april 2008 · 616 Inlägg

Dom kan nog sin sak dessa gubbar men  själva programet e skit

besviken faktiskt... hmm

Mvh// Okim // Jocke
Einar89
10 april 2008 · 143 Inlägg

Tycker att Priusen blev ganska smaklös, absolut inte min smak. Kan nämna att jag inte gillar styling med kjolpaket lika breda som däcken, fälgar stora som cykelhjul och vingar höga nog att fåglarna bygger bon där. Form ska gå ihop med funktion ÄVEN på ett showbygge, en bil är väl till för att köras eller? Däremot vet jag ju inte hur bra ni byggt eftersom jag inte kollar på programmet. Detta är min åsikt om Priusen, inte era andra byggen eftersom ni har lite schyssta jänkare t.ex. Däremot tycker jag det är onödigt med personliga påhopp då jag antar att dem flesta inte känner personerna dem hoppar på?

BMW E34 "M5 Ombyggd bil" (1991)
BMW 540i (1996)
Kesler
11 april 2008 · 3 650 Inlägg

Lind4hl skrev:
såg på detta i förrgår, "seriösa" bilbyggare som ligger på golvet och skruvar. har inte en seriös bilverkstad riktiga arbetsbänkar?

haha. driver du lr? brukar du slänga upp bilen på en arbetsbänk å skruva lr?

krutmats
13 april 2008 · 1 892 Inlägg

Måste man jobba på en klinisk bänk och billyftar för man är proffs??  talar inte resultatet för sig självt?? 
blev det dåligt??  NEJ verkligen INTE,   se o lär o njuut!
Mvh/Englund

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang