saker som folk tror är snyggt men är så jävla fult!

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 april 2010 · 8 197 Inlägg

T16_AeRo skrev:

Thunderbird88 skrev:
"Tyskstuk" med dessa äckliga plåtfälgar som är överdimensionerade för de små skolådor som de sitter på.
Asgarvar varje gång jag ser en sådan!

Nej nej.. tyskstuk är ju så himla rätt big_smile

På rätt sorts bil är det kanon! smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Rayya
5 april 2010 · 876 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Residence skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Turk-lister
http://www.stylexperten.se/shop/images/RIM8255.jpg

ja, dem  turk-listerna är INTE billiga heller för den delen ska du veta.

Finns väl på metervara på jula osv?

HAHAHAHAA klockrent:D

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Lowenhart fälg fantast
5 april 2010 · 1 086 Inlägg

T16_AeRo skrev:

Thunderbird88 skrev:
"Tyskstuk" med dessa äckliga plåtfälgar som är överdimensionerade för de små skolådor som de sitter på.
Asgarvar varje gång jag ser en sådan!

Nej nej.. tyskstuk är ju så himla rätt big_smile

thunderbird du verkar ju vara avis eftersom du saknar körkort är inte ens 18 år,
ja skulle nog asgarva om ja kom i min tiguan och såg dig med en radiostyrd bil hahahhahaha

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Rille0
5 april 2010 · 2 021 Inlägg

Widebody och hemmagjorda kjolpaket gjorda av byggskum, helst påbörjade på en rostig bil inte ens är tvättad.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
TurbOla Reservdansk
5 april 2010 · 6 271 Inlägg

Rushman skrev:
Gamla Volvos med R fälgar... Skit i om bilen funkar, jag har R Fälgar!!!

Jo fälgarna är faktiskt ganska snygga i sig, absolut inget utöver medelmåtta, men inte heller fula.
Men att det är så extremt skitnödigt överviktigt att ha R fälgar stör mig så pass att jag avskyr dem.

Kan det kanske vara så att dom med Volvo måste ha Volvos uppgraderingar och inget annat?
Eller är det en slump att alla som äger en Volvo 2/7/940 tycker att just Volvos R fälgar är det snyggaste i hela världen?

Håller med dig totalt! smile
Volvoägare tycks se upp till Volvo R och måste därför lägga till R-styling på alla sina bilar - oavsett hur fel det än är. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Aero T16
5 april 2010 · 1 327 Inlägg

skunkworks skrev:
för mkt plast går bort i min bok big_smile
http://i44.tinypic.com/2pty0eg.jpg
http://i42.tinypic.com/4icu54.jpg

Den bilen har man sett några gånger i verkligheten. Den är inte vacker. Kanske kan bli snyggare med lite lack.

Opelmadness German cars, quality and beyond
6 april 2010 · 8 197 Inlägg

En sak till som jag tycker börjar bli uttjatat.. större fälgar än 15-16" på 50-talsjänkare... Särskilt osänkta sådana.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Knugcab
6 april 2010 · 5 111 Inlägg

Lowenhart skrev:

T16_AeRo skrev:

Thunderbird88 skrev:
"Tyskstuk" med dessa äckliga plåtfälgar som är överdimensionerade för de små skolådor som de sitter på.
Asgarvar varje gång jag ser en sådan!

Nej nej.. tyskstuk är ju så himla rätt big_smile

thunderbird du verkar ju vara avis eftersom du saknar körkort är inte ens 18 år,
ja skulle nog asgarva om ja kom i min tiguan och såg dig med en radiostyrd bil hahahhahaha

Får man inte ha en åsikt förrän man har körkort?
Jag vet inte att min bilsmak förändrades just i det ögonblick som jag tog körkortet?
Hade det funnits Tiguaner innan jag tog kortet hade jag inte velat ha en då...och jag vill inte ha en nu heller...om det här nu var nån skratt-tävling...

Dock inte svårare än att var och en nu köper det som människan i fråga vill ha...vare sig det är en tiguan, en tyskstukad golf, en radiostyrd bil eller en thunderbird...med eller utan drakklädsel... roll

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
steifan DR!FTT3KN!K3R
6 april 2010 · 10 427 Inlägg

PH_ skrev:
Nätgrillar på alla gamla volvos, dvs tex 240, 740, 960 är ta mig fan det fulaste jag vet. Gäller även bilar med stora grillar, tex MB 190e, w124 osv.

Håller med där, men det gäller alla bilar i största allmänhet.

Varför ta bort en väl uttänkt grill i plast (oftast) och montera hönsnät istället? hmm

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
myran Foto/Bilnörd
6 april 2010 · 1 541 Inlägg

Svart huv på en standardbil.. otroligt fult.


Ha.. därför jag kör svart bagagelucka lite för o störa folk wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Masterworks
6 april 2010 ·

myran skrev:
Svart huv på en standardbil.. otroligt fult.


Ha.. därför jag kör svart bagagelucka lite för o störa folk wink

Jag kör med svart huv på alla mina bilar, tycker att det passar till resten av bilen!  cool

Knugcab
6 april 2010 · 5 111 Inlägg

De flesta verkar ogilla svarta huvar. Till viss del kan jag förstå det. På en nyare svenssonbil ser det lite fel ut. Speciellt om bara huven målats svart utan någon mer avancerad avgränsning än så - utbytt olackad huv?

Men idén kommer ju från gamla rallybilar osv. för att en mattsvart huv inte kan sända tillbaka några reflektioner på samma sätt som en blank huv gör... Och på en hel del äldre bilar kan det se riktigt bra ut. Hur tuff är t.ex. inte Kadett Rallye med sina två mattsvarta fält i huvens nedpressningar, till skillnad från den vanliga Kadetten som ju ser riktigt blek ut i jämförelse?

Eller om vi hoppar fram en generation till Kadett C...
http://static.panoramio.com/photos/original/10769795.jpg
SR-paketet innebar ju bland annat svart huv enligt bild och jag tycker då det är ett rejält ansiktslyft.

Senast redigerat av Volvo544special65 (6 april 2010)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
6 april 2010 · 3 404 Inlägg

vulktejp på fälgarna, osmakliga modifieringar såsom monsterbreddning och till på kuppen ha på tok för smala hjul, knallblå lampor och neon under bilen osv osv osv osv. Folk borde skaffa sig glasögon helt enkelt

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Navkapsel
6 april 2010 · 4 637 Inlägg

HenkeLindbom skrev:
En ful Volvo 740 med fula fälgar, ful toning, fult jävla avgassystem med 5" utblås som brölar och låter kalasfult, fula wunderbaums i klasar i framrutan, en ful jävel bakom ratten som antingen hänger med hakan på ratten eller har kroppen i förarstolen men huvudet mitt i bilen och den fula kepsen rakt upp i taket..

Samma kriterier gäller även för Volvo 240 och Epatraktorer.. Enligt mig och det står jag för..

MVH Henke

En sån däringa 740 Racing keps från marknadståndet med snygga flames.Och så vänstra handleden snyggt liggande högst upp på ratten.

Skönt att sitta så ibland ju, prova själv... Och faktiskt rätt fränt! Ett beteende värt att bevara.

Senast redigerat av EmilHammarlund (10 april 2010)

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
6 april 2010 · 1 948 Inlägg

Asså felet är inte alla sakerna i sig, svart huv är snyggt men bara om det passar på just den bilen. Likaså stora vingar kan vara snyggt på en "tävlings-stukad" bil.

Stora fälgar och kromfälgar kan se skitbra ut!!! men bara om det passar bilen.

Idiotlåg bil är också snyggt, men bara i kombination med rätt fälgar o rätt bil.

Ser ni den röda tråden?

Det är mest detta som folk misslyckas så fruktansvärt med, dem tar massa saker och hänger på utan att tänka "hur kommer det se ut?"...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Navkapsel
6 april 2010 · 4 637 Inlägg

Japsdämpare är ful på exakt allt.

(Personlig åsikt, hoppas ingen mordhotas p g a detta.)




Och så irriterar jag mig på ägare till framförallt Volvo av äldre modell som oftast gör allt för att bilen ska se så jävlig ut som möjligt. Har man ont om pengar behåller man bilen original eller köper ett par vettiga fälgar. att tömma Julas "stylinghyllor", hänga på ett stuprör under bilen och sno repiga aluminiumfälgar från någon soptunna och så en fet framrutedekal är inte snyggt...


Men smaken är som baken, finns egentligen inget snyggt eller fult, vore trist.

Senast redigerat av EmilHammarlund (6 april 2010)

Lowenhart fälg fantast
6 april 2010 · 1 086 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

Lowenhart skrev:

T16_AeRo skrev:

Nej nej.. tyskstuk är ju så himla rätt big_smile

thunderbird du verkar ju vara avis eftersom du saknar körkort är inte ens 18 år,
ja skulle nog asgarva om ja kom i min tiguan och såg dig med en radiostyrd bil hahahhahaha

Får man inte ha en åsikt förrän man har körkort?
Jag vet inte att min bilsmak förändrades just i det ögonblick som jag tog körkortet?
Hade det funnits Tiguaner innan jag tog kortet hade jag inte velat ha en då...och jag vill inte ha en nu heller...om det här nu var nån skratt-tävling...

Dock inte svårare än att var och en nu köper det som människan i fråga vill ha...vare sig det är en tiguan, en tyskstukad golf, en radiostyrd bil eller en thunderbird...med eller utan drakklädsel... roll

du vill inte ha en tiguan för du har inte pengar att köpa den kontant

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Mr_Woods Musiker
6 april 2010 · 472 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Japsdämpare är ful på exakt allt.

Japsdämpare LÅTER ju inte precis snyggt heller...
Blir alltid lika glad av att höra när någon åker förbi med ett välbyggt sportsystem från t. ex. Ferrita istället! smile

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Navkapsel
6 april 2010 · 4 637 Inlägg

Ras_J skrev:

EmilHammarlund skrev:
Japsdämpare är ful på exakt allt.

Japsdämpare LÅTER ju inte precis snyggt heller...
Blir alltid lika glad av att höra när någon åker förbi med ett välbyggt sportsystem från t. ex. Ferrita istället! smile

Lika sexigt som en 740 GL utan bakre ljuddämpare! lol

Helheten är ett måste om en bil ska låta gott.

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
6 april 2010 · 991 Inlägg

Ras_J skrev:

EmilHammarlund skrev:
Japsdämpare är ful på exakt allt.

Japsdämpare LÅTER ju inte precis snyggt heller...
Blir alltid lika glad av att höra när någon åker förbi med ett välbyggt sportsystem från t. ex. Ferrita istället! smile

Bara för att man har japsdämpare så behöver bilen inte låta illa !  så alla som säger att alla bilar som har japsdämpare bara brölar har så jävla fel.... elr annars är det min bil det är fel på !!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang