Klart märkbar förändring kommer det o bli. Du kommer nog inte bli besviken, jag bytte till Akam i min F motor och bara det gjorde stor förändring i karaktär. Det går att dra mycket längre upp i varv utan att den känns tvärdöd
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
jag har k-kam i min.. den har jävligt bra botten vrid, stark och pigg på låga varv.. men är som vanligt vid högre varv.. för att få de piggare krävs större ingrepp på topp osv
volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med
Jo man kan få mer effekt med en annan kam men oftast på bekostnad av vridet. Fyllnadsgraden är ungefär den samma så det bli plus minus noll i slutänden
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Jo man kan få mer effekt med en annan kam men oftast på bekostnad av vridet. Fyllnadsgraden är ungefär den samma så det bli plus minus noll i slutänden
jo men i en sugmotor brukar man inte jaga vrid direkt...man jagar häst och får till följd någon nm mer eller så typ de var de jag ville komma till
Man märker ju tydlig skillnad mellan B230F & B230E till 740 som exempel. Visst, det är olika insprutning & tändningsystem och kat/ejkat.
Men skiljer ju ändå ~20hk mellan motorerna.
Volvos trimsats till B230F fick man ju ut ungefär ~20hk av. Det var ju VX-kamaxel & det finare topplocket (vad det nu har för beteckning). Sitter ju original i 240 Classic 92 & 93, B230FX tror jag den hette.
uppmätte 125km/h i slutfart på 402meter med G-tech, detta är samma som S40 1.8GDI med 125hk, dvs med 245:ans bakhjusdrift som ger mer förluster så ger motorn mer än 125hk. förmodligen 135?
bilen vart piggare och mer varvvillig med K-kam iaf. en god investering på 500kr
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-