Nakamichi

Ronnie.L
3 januari 2006 · 914 Inlägg

Så vilka här tycker att nakamichi är en skit sterio ?

Trött på folk som säger att jag borde byta sterio att den jag har är värdelös.
Och nej det kanske inte syns allt för väl på bilden vad det är men kollar man på min info står det att det är en nakamichi.

Plus om jag har satt in all annan skit som sitter i bilen som ni som vet vad fan det är jag har i den borde förstå att det inte är inhandlat på biltema lr ligger i närheten av dom prisklasserna biltema har på sina cd spelare.

För inte köper man högtalare och steg som är värda mer än 50.000 och köper en cd för en 500 på biltema då e man ju sjuk.

Men klart doim säger att jag har en skit cd vet väll inte vad kicker är för märke heller.

Och iom att vissa inte verkar veta vad google lr en sökmotor är så skriver jag den tekniska datan här så får ni själva yttra er sen om det är skit lr inte.
Och som ni kan se på spec så har jag "bara" 4v lågnivå men mät på era dyra och fina alpine,pioneer lr vad ni nu har vad ni har för effekt på lågnivån. Inte alltid det stämmer på dom enligt spec kan ligga en bra bit lägre. Har själv inte gjort en full studie men hör med björn på dbakuten. Han har mätt upp och jämfört olika spelare. Och jag har ej ännu sett någon anledning att tvivla på hans ord.

Amplifier Section 
Maximum Power Output 47 W x 4 (4 ohms)
Frequency Response 15 - 30,000 Hz ± 1 dB
Total Harmonic Distortion 0.1% (4 ohms, 1 kHz, 3 W x 4)
AUX Input Level / Impedance 1 V / 50 kohms
Output Level 4 V 
Tone Controls
Bass 100 Hz ±11 dB
Midrange 1 kHz ±11 dB
Treble 10 kHz ±11 dB
Loudness 20 Hz + 14 dB (Volume level 20)
FM Tuner Section
Frequency Range

U.S.A. 87.5 - 107.9 MHz in 200-kHz steps
Other Area 87.5 - 108.0 MHz in 50 kHz steps
Sensitivity 15 dBf (IHF)
Signal-to-Noise Ratio 60 dB (Mono)
Stereo Separation 35 dB
Antenna Input 75 ohms (Unbalanced)
AM Tuner Section
Frequency Range

U.S.A. 530 - 1,710 kHz in 10 kHz steps
Other Area 531 - 1,602 kHz in 9 kHz steps
Sensitivity 32 dBµ
Signal-to-Noise Ratio 45 dB 
CD Player Section 
System Compact Disc Digital Audio
Error Correction CIRC Principle
Sampling Frequency 44.1 kHz
D/A Converter Type 24-bit converter 
Frequency Response 20 - 20,000 Hz
Signal-to-Noise Ratio Better than 100 dB
Dynamic Range Better than 90 dB
Total Harmonic Distortion 0.005% (1 kHz)
General
Power Source  14.4 V DC, negative ground
(10.8 - 15.6 V allowable)
Current Consumption 9.0 A (At rated power output)
Installation Dimensions* 178 (W) x 50 (H) x 158 (D) mm
7 (W) x 1-15/16 (H) x 6-1/4 (D) inches
Outer Dimensions* 178 (W) x 50 (H) x 170 (D) mm
7 (W) x 1-15/16 (H) x 6-11/16 (D) inches
Mass  Approx. 1.5 kg / 3 lbs 5 oz

tobbe.77
3 januari 2006 · 96 Inlägg

varför så ilsk???

visst är Naka grymt bra grejor och är du nöjd med din CD så varför bryr du dej om vad andra säger? fördelen kan ju vara att tjuven inte vet att Naka är ett så bra och dyrt märke att han inte bryr sig om din bil men snor stereon i bilen brevid då den ser "flashig" ut. själv skulle jag mer än gärna ha en Naka 700 i kombination med Alpine Pxa-h701 då jag helst vill ha min stereo tidskompad.

Lycka till med bygget...

Ronnie.L
3 januari 2006 · 914 Inlägg

Har tröttna bara på allt tjafs. Det är inte bara här det är även hemma. Folk står i princip å skriker efter att suttit i bilen pga tillfällig nedsatt hörsel å säger äh det var väll inget vilket skitljud.

CoSmoZ 2lateuloose
3 januari 2006 · 543 Inlägg

haha .. jag tror det är många som inte vet vad en naka har för kvalite!
kanske lite därför att dom satsar mest på ljudkvalite & inte bling bling saker som gör att stereon ser ut som en jäkla julgran!

Så en nakamichi cd är & förblir en av dom bättre byggda maskinerna!
okey dom ser tråkiga ut!.. so what!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
loudness
3 januari 2006 · 4 554 Inlägg

CoSmoZ skrev:
haha .. jag tror det är många som inte vet vad en naka har för kvalite!

håller helt med.. naka är ju knappast kända för kågra flashigare saker men finliret sitter ju där och de är ju egenkligen det viktigaste..

dom som påstår att naka e skit för dom tycke den ser "billig " ut får nog hem och läsa om dom..

Theo
3 januari 2006 · 859 Inlägg

Jag förstår inte riktigt meningen med tråden?

Nakamichi är BRA, åt dom som inte vet det och klagar är det ju bara att skratta, ellerhur? Det gjorde jag när jag körde med Naka...

Låt inte detta bli en klaga på varandra/Biltema/MDS etc. tråd nu!

/Theo

David Carlsson Värmlänning
3 januari 2006 · 172 Inlägg

Helt rätt ronnie! HEHE

Holme
3 januari 2006 · 1 417 Inlägg

Skulle vara stolt som attan om jag fick tag på sen en spelare. Och dom som tycker den är dålig för den inte är plast och dioder till höger och vänster skulle jag vänligt men bestämt be gå hem och läsa på.
Roligt att dom lägger sin energi på kvalittan och inte designen.

Ronnie.L
4 januari 2006 · 914 Inlägg

Theo skrev:
Jag förstår inte riktigt meningen med tråden?

Nakamichi är BRA, åt dom som inte vet det och klagar är det ju bara att skratta, ellerhur? Det gjorde jag när jag körde med Naka...

Låt inte detta bli en klaga på varandra/Biltema/MDS etc. tråd nu!

/Theo

Ville bara att folk skulle bli mer upplysta om att vad naka är och att folk inte ska öppna käften allt för mycket om dom inte vet vad det är dom pratar om. Som jag skrev innan folk verkar ju på allvar ha trott jag inhandlat en spelare på biltema.

freddan70 Team Tondöv
4 januari 2006 · 649 Inlägg

Vill dom tro det är det ju deras problem, eller hur?
Är ju bara att bevisa för dom hur bra det låter, så är ju det problemet ur världen..

alxalx fresh'n'clean
4 januari 2006 · 147 Inlägg

Gråt en skvätt..?

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
Yariemi
6 januari 2006 · 103 Inlägg

Jag tycker en Naka, är en stilren spelare och snyggare än en flashig spelare.
Fulaste som finns måste vara en flashig noname cdspelare med blått och grönt blinkande på en E36.a.

Naka har lyckats ganska bra designmässigt, en sån spelare passar in i dem flesta bilmodeller som tex BMW E36 med orangedisplay.

Jag tycker dem är stilrena, men Pioneer p77mp knäcker allt med design att göra smile

Theo
7 januari 2006 · 859 Inlägg

Jag tycker den här http://forum.lazzat.se/attachment.php?a … ntid=10802 också är ganska "vacker". Men de lite äldre Nakamichispelarna slår allt (CD35, CD40, CD45).

MilleN
7 januari 2006 · 9 108 Inlägg

nä det ska vara massa bling bling wink

Johanromeo155 Såld på Italienare
7 januari 2006 · 579 Inlägg

Jag vet inte vad Nakamichi är, Det jag inte vet något om klagar jag inte på till skillnad från många andra här på garaget.
t ex: "Toyota är inte bra..  Kan inte sätta fingret på vad det är men jag har aldrig tyckt om dem."

Nathi
7 januari 2006 · 100 Inlägg

Jag är helnöjd med min cd 400 .kör men orginal BMW högtalarsystem. Den behövde dock ca 10 timmar i inspelning innan den kom igång ordentligt.
Hedde sa till mej att det skulle bli bättre ljud efter ett par timmar.

Nathi

djRob
7 januari 2006 · 184 Inlägg

Nakamichi har jag hört är jävligt bra saker , väldigt stillrena om inte annat , satt o kolla på blocket o hitta en som skulle sälja sitt Nakamichi steg http://www.blocket.se/view/6649359.htm? … amp;city=0 Nåt att ha ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang