Uppdiktade modellnamn är inte tillåtna. Skriv korrekt modellnamn som tillverkaren angivit! "REGEL"

Goffen Administratör
7 april 2008 · 2 974 Inlägg

Eftersom det börjar bli vanligare på garaget att folk hittar på smeknamn och div tilläggsbeteckningar på sina bilar tänkte vi påminna er om att detta INTE är tillåtet. Det kommer ev att komma en funktion där man kan ha sina smeknamn alt tillägg. Men tills det händer så ber vi er hålla er undvika extranamn. Vissa tillägg är tillåtna såsom BSR eller NORDIC  osv men BETTAN, SILVERPILEN, EDITION "om inte tillverkaren har detta i modellnamnet ex STCC EDITION som audi har"  osv är INTE tillåtet.
Om ni märker att era namn har ändrats av admin ändra inte tillbaka då detta bara leder till att vi låser bilen.

mvh

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Racso Dr Snuggles
7 april 2008 · 956 Inlägg

När jag hade "TILL SALU" på min förra golf blev det inte ändrat . Bilen blev låst direkt utan förvarning ..

Senast redigerat av Racso (7 april 2008)

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Gulmun * Klåpare
7 april 2008 · 1 718 Inlägg

Har ett förslag om den eventuella funtionen... Smeknamnet har en annan ton av blå färg men hänger ihop med bilnamnet som det ser ut i dagsläget. Inga automatiska "" tack. smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Goffen Administratör
7 april 2008 · 2 974 Inlägg

Racso skrev:
När jag hade "TILL SALU" på min förra golf blev det inte ändrat . Bilen blev låst direkt utan förvarning ..

Japp till salu och såld hamnar under en annan bedömning och låses direkt pga att den bryter en annan regel. Men bilarna låses alltid upp så fort ni ändrat dock ej Såld dom låses permanent direkt.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
FireTraXX DFFL
10 april 2008 · 9 020 Inlägg

Om man t.ex. har en 330 och skruvat dit en kompressor, då får man inte skriva "BMW 330 Kompressor"?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lindberg88
10 april 2008 · 1 418 Inlägg

om man har tex kompressorkonverterat så som firetraxx beskriver så är det inte mer än rätt att få ha kompressor i namnet

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Mack Forum- och sitemoderator
10 april 2008 · 26 157 Inlägg

Goffen skrev:
Eftersom det börjar bli vanligare på garaget att folk hittar på smeknamn och div tilläggsbeteckningar på sina bilar tänkte vi påminna er om att detta INTE är tillåtet. Det kommer ev att komma en funktion där man kan ha sina smeknamn alt tillägg. Men tills det händer så ber vi er hålla er undvika extranamn. Vissa tillägg är tillåtna såsom BSR eller NORDIC  osv men BETTAN, SILVERPILEN osv är INTE tillåtet.
Om ni märker att era namn har ändrats av admin ändra inte tillbaka då detta bara leder till att vi låser bilen.

mvh

...tycker det har pratats mycket om just funktionen att man ska kunna ha ett smeknamn, men det känns lite som borgarnas vallöften...bara luft.
Inget ont menat..ni gör verkligen ett toppenjobb och jag vill absolut inte byta jobb med er, för jag är inte kunnig inom ämnet även om jag gått "media" med delvis inriktning data. Men låt oss få ha denna text tills den kommer då - om den nu ska komma? Vad spelar det för roll om hundra år om vi råkar smyga in nåt litet klatchigt namn eller dylikt - om vi nu ska få ha det "inom en snar framtid"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
twin_cam Smålänning
10 april 2008 · 7 877 Inlägg

Sist jag kollade så stog det HELT uppdiktade modellnamn är inte tillåtna.

Alltså får man skriva "Fiat Ritmo Turbo" på en turbokonverterad Fiat Ritmo, och "Volvo 745 cab" på en cabbad 745:a.

Däremot får man inte skriva "Fiat Turboraket" eller "Volvo Kombicab"

Alltså: "BMW 330 Kompressor" är ok, men inte "BMW överladdad".

Så har jag tolkat det i alla fall.

Däremot stör jag mig på en del som skriver t.ex Saab i märkesvalet, och sen "saab 93" i modellvalet när det för det första är en 9-3 och fö det andra att det klart och dydligt står att "bilmärke ska inte anges här".

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Goffen Administratör
11 april 2008 · 2 974 Inlägg

twin_cam skrev:
Sist jag kollade så stog det HELT uppdiktade modellnamn är inte tillåtna.

Alltså får man skriva "Fiat Ritmo Turbo" på en turbokonverterad Fiat Ritmo, och "Volvo 745 cab" på en cabbad 745:a.

Däremot får man inte skriva "Fiat Turboraket" eller "Volvo Kombicab"

Alltså: "BMW 330 Kompressor" är ok, men inte "BMW överladdad".

Så har jag tolkat det i alla fall.

Däremot stör jag mig på en del som skriver t.ex Saab i märkesvalet, och sen "saab 93" i modellvalet när det för det första är en 9-3 och fö det andra att det klart och dydligt står att "bilmärke ska inte anges här".

Du har slagit huvudet på spiken kan man säga. Vi undanber oss oxo en mass "edition" osv särskillt massa "" "" "" osv Chrizz och jag har disskuterat en ruta för smeknamn ganska nyligen och jag har inte kännedom om att det varit utlovat innan "behöver inte betyda att det inte är så bara att jag inte hört det" mvh

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
roxe Jesus didn´† Tap
12 april 2008 · 1 146 Inlägg

Bra att ni håller städat.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
FL3JM Inga konstigheter
29 april 2008 · 2 064 Inlägg

Skönt som fan. Är trött på att folk försöker vara märkvärdiga och skriva in BLACK EDITION och sånt bara för att man har tonat baklysena osv.

anderzohn bilbytarkung
1 maj 2008 · 196 Inlägg

Goffen skrev:

twin_cam skrev:
Sist jag kollade så stog det HELT uppdiktade modellnamn är inte tillåtna.

Alltså får man skriva "Fiat Ritmo Turbo" på en turbokonverterad Fiat Ritmo, och "Volvo 745 cab" på en cabbad 745:a.

Däremot får man inte skriva "Fiat Turboraket" eller "Volvo Kombicab"

Alltså: "BMW 330 Kompressor" är ok, men inte "BMW överladdad".

Så har jag tolkat det i alla fall.

Däremot stör jag mig på en del som skriver t.ex Saab i märkesvalet, och sen "saab 93" i modellvalet när det för det första är en 9-3 och fö det andra att det klart och dydligt står att "bilmärke ska inte anges här".

Du har slagit huvudet på spiken kan man säga. Vi undanber oss oxo en mass "edition" osv särskillt massa "" "" "" osv Chrizz och jag har disskuterat en ruta för smeknamn ganska nyligen och jag har inte kännedom om att det varit utlovat innan "behöver inte betyda att det inte är så bara att jag inte hört det" mvh

men ändå så får varje breddad bil heta  "widebody" utan att det tas bort..konstigt men d är väl skillnad på folk antar ja

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
Goffen Administratör
1 maj 2008 · 2 974 Inlägg

Mjo det är rätt svårt att bedömma men då bilen knappast va så bred från fabriken när den döptes så har vi tillsvidare tillåtit widebody, men även "widebody" blir redigerade och även (widebody). Det är ett fasligt jobb att sitta o redigera alls modellnamn så bara för att ni ser nån med ett felaktigt namn så betyder inte det att vi tillåter det utan vi orkar bara inte redigera det....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
anderzohn bilbytarkung
1 maj 2008 · 196 Inlägg

Smedhult skrev:
kan bero på att den är breddad? de har med bilens utseende att göra, men va har tex "volvo v70 (firestarter)" me bilens utseende o göra? även om den då skulle ha flames så är den ju ingen firestarter, men en breddad bil är ju widebody!

nehe d menar du inte!!att ja inte kom på d själv att d betyder att den är breddad

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
anderzohn bilbytarkung
1 maj 2008 · 196 Inlägg

Smedhult skrev:
varför då skriva en sån sak som du gjorde i ditt förra inlägg?? o me de orden du använde så låt de som du va avundsjuk över att folk har widebody, stackars dej!

varför ja skrev d är för att d står att man inte får uppdiktade namn å ingen fabrik har döpt sina bilar te widebody..å vill ja ha en breddad bil så breddar ja väl en..men d va inte d som va frågan nu!!!!!å avundsjuk nej ja tror inte d..va mest en fråga bara..

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
DasAuto
1 maj 2008 · 2 751 Inlägg

Värsta är endå när folk stylar om en A4 - 98 sen skriver att det är en 2006 bara för att dom har använt kjolar från nyare modellen..

Eller den klassiska "RS4 - Look" sen har killen inte en enda del som liknar ens det som sitter på en RS4..

Senast redigerat av n0b0dy_ (1 maj 2008)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Phaetoon
6 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Vad bör vara tillåtet?
Jag har funderat lite på "mitt" tillägg.
Min PV 544 G är av modellen Special (finns även Favorit och Sport)
Men det kanske sticker en del i ögonen att skriva Special efter modellnamnet? (PV 544 G Special)
G är själva årsmodellsbeteckningen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Obnoxious
24 maj 2008 · 103 Inlägg

Modellen "Special" är alltså såsom GL, GLE, GLT osv är på en 740? Isåfall är det helt okej enligt mig.

Hojta gärna om jag missförstått det hela.

evolvoline
18 juli 2008 · 37 Inlägg

hur ändrar man en annons ngn???

vwmannen_is_back Volkswagen nörd
31 juli 2008 · 121 Inlägg

jaha då vet jag va som gäller då....

men inte för att vara sån kolla kooz bilar är det namn ifrån tillverkaren ??? bara en tanke....ni säger att ni inte kollar alla osv men bara för min stackars golf kom på hetast så reagerades det direkt o hans bilar är ju där dagligen så....

hoppas ni kan ta kritik om d


mvh

hlmkdrifting.nu DNbilradio.se
Volkswagen Polo "Der kleine" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang