Prejad av buss.

Mr_m
9 april 2008 · 155 Inlägg

Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
fegge_89
9 april 2008 · 1 302 Inlägg

Ne busschuförer är nonchalanta av sig.
Får hoppas det går bra för dig och att de tar på sig sin skuld.

Tagg3N Konsult
9 april 2008 · 1 247 Inlägg

Jävlar vad tråkigt. Chaufförer inom lokaltrafiken har då inget vett verkar det som. Många (inte alla förstås) verkar tillämpa "störst först" "regeln". Utskällningar brukar inte fungera för har dom en gång satt systemet i rörelse (det innanför pannbenet som tillämpar "regeln") så brukar det inte gå att ändra på direkt.
Har varit med om liknande situationer ett antal gånger men har aldrig fått bilen skadad, därför vet jag inte riktigt hur du ska göra.
Men en anmälan verkar ju vettigt om Länstrafiken inte vill samarbeta med dig.

Lycka till med att få ersättning! smile

Mvh Kim

J-P-R DO IT LOW STYLE
9 april 2008 · 1 342 Inlägg

Hade en stadsbuss igår som missade min kofångare med någon millimeter när han genade i svängen. Snacka om att sitta på helspänn..

engolf
9 april 2008 · 3 235 Inlägg

Polisanmäll idioten. Man blir väl av med kortet för smitning från en olycksplats.
Hatar när bussar inte lämnar företräde och kör som rallyförare generellt...sad

Hände nåt i samma stil med mig: en postbil (lastbil) körde för nära i vänsterfilen, medan jag stod i kö i högerfilen och knäckte spegeln. Allt gick så fort, så jag hann inte notera plåten. Jag stod ju fast i kön, och det var mycket trafik i den andra filen, så hade inte heller nån möjlighet att följa efter idioten.
Ringde Posten dagen efter, men de vägrade hjälpa mig, eller betala för skadan sålänge jag inte hade regnr.

I sådana fall ska man först och främst memorera plåten, och sen tänka på eventuella skador.
Att tro på att folk stoppar och tar ansvar är en aning naivt nuförtiden.

Skaune
9 april 2008 ·

engolf skrev:
Polisanmäll idioten. Man blir väl av med kortet för smitning från en olycksplats.
Hatar när bussar inte lämnar företräde och kör som rallyförare generellt...sad

Hände nåt i samma stil med mig: en postbil (lastbil) körde för nära i vänsterfilen, medan jag stod i kö i högerfilen och knäckte spegeln. Allt gick så fort, så jag hann inte notera plåten. Jag stod ju fast i kön, och det var mycket trafik i den andra filen, så hade inte heller nån möjlighet att följa efter idioten.
Ringde Posten dagen efter, men de vägrade hjälpa mig, eller betala för skadan sålänge jag inte hade regnr.

I sådana fall ska man först och främst memorera plåten, och sen tänka på eventuella skador.
Att tro på att folk stoppar och tar ansvar är en aning naivt nuförtiden.

Att lastbilschaffisen körde av din spegel var ju grymt klantigt, men tro inte han märker det i lastbilen när din lilla plastspegel bryts av, om han inte ser det själv i backspegeln.
Ja busschaufförer o deras trafikbeteende, men i ärlighetens namn så är dom oftast duktigt stressade, de kan se i en skärm i bussen hur många minuter de ligger efter etc, ligger de alltför mycket efter kan de få ett samtal från trafikledningen! Kul när alla får för sig att samtidigt ´ladda sitt busskort en morgon i rusningstid... (iaf när jag vart på studiebesök på en busscentral senast hade dom det systemet)
Men dom kan ju inte uppföra sig hursom helst! Dels har dom ansvaret för passagerarnas säkerhet och sen för medtrafikanternas ju! det måste komma först!

Soubee
9 april 2008 ·

Fy fan vad tråkigt, hoppas allt löser sig till din fördel nu då. Annars om de skulle krångla så är det bara att göra en polisanmälan!

Tompa_Vax Skogs Arbetare
9 april 2008 · 413 Inlägg

Håll på att hända mej i linköping i morse med arbetsilan, fast det va inte bara en buss, utan en lång jävla dragbil med två vändkransar, jag kan säja panikbromasade inte jag så skulle jag ha smällt med båda för att dom genade i böjen och körde allt närmare mej när jag skulle om sen.

Men detta är ju vanlig basis, dom har bråttom och ligger efter och klarar knappt tiden, men krockar dom eller nåt så KLARAR DOM JU INTE TIDEN.

Go For It!!
D-No Avstängd
9 april 2008 · 658 Inlägg

Hatar buss chaufförer !!!!!!

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
olirc
9 april 2008 · 245 Inlägg

Räkna inte med att du får nån ersättning av bussbolaget om du inte kan presentera vittnen som såg vad dom hände. Tyvärr men som sägs i tråden så det där med att ta ansvar det görs knappast idag och sen har chaufförerna som det också skrivs om så tighta tidscheman att dom måste bryta mot trafikreglerna för att klara dom. Sen om chauffören blir av med körkortet för att han/hon kört för fort förbi en kontroll det skiter ju  arbetsgivaren i så förstår inte varför chaufförerna ställer upp på det?

Scratch
9 april 2008 · 719 Inlägg

Har du en ca tid på händelsen så ring o berätta att du vill ha reda på vem som körde den sträckan den tiden den dagen!

live free, die young.
blacken
9 april 2008 ·

Mr_m skrev:
Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

Det är ingen idè att försöka få ut något för det. Dom har en hel drös med advokater som bara håller på med sådant. Dom tror att VTK inte gäller dom. ( Har jobbat på SL:s busstvätt ett par somrar).

Opelmadness German cars, quality and beyond
9 april 2008 · 8 197 Inlägg

Här är det taxichaffisarna som är idioterna... sad
Känner visserligen ägarna till de två största bussbolagen här också, men taxinissarna har man svurit åt mer än en gång.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Sebban89
9 april 2008 · 115 Inlägg

Verkar vara så att yrkeschaffisar överhuvudtaget skiter i alla andra medtrafikanter och kör som idioter.. Men värst är ju ändå Taxichaffisar och bussar! De kör bara, ligger i mitten i 2 filiga rondeller med sina jävla bussar! Man blir så förbannad.

Rallyhalle
9 april 2008 · 4 299 Inlägg

blacken skrev:

Mr_m skrev:
Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

Det är ingen idè att försöka få ut något för det. Dom har en hel drös med advokater som bara håller på med sådant. Dom tror att VTK inte gäller dom. ( Har jobbat på SL:s busstvätt ett par somrar).

Fast de e dumt att inte försöka alls. För de finns fall där bussbolagen inte har en chans för att dom solklart gjort fel.

blacken
9 april 2008 ·

Rallyhalle skrev:

blacken skrev:

Mr_m skrev:
Hej.

ja igår kväll blev man då upp prejad av en buss så mina fälgar blev brutalt skavda.


Va i går och köpte en 206 XSI till tjejen som hon ska ha att pendla i. Fick med en uppsättning 17" ACE monaco fälga med friska sulor. Kom hem sent till Jönköping och skulle åka och handla lite käk.

Kör i en rondel (mitt i den) då en buss kommer ifrån höger med sjuk hög fart. Väljer imellan att bli mosad eller åka upp i rondellen. Jag valde rondellen. Trodde givetvis han skulle stanna men nädå han bara åkte som inget hänt. Spottar och fräser funderade på att åka efter och spöa skiten ur honom men chockad som man va så bara stod jag där. Åkte och parkerade och kollade in mina fälgar på vänster sida bägge två är skavda ett helt varv. SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Vad ska man göra. Jag maila imorse till länstrafiken ang detta och om de inte vill lösa detta utan polis kommer jag göra en anmälan.

Återkommer med vad som händer. Får fan vara slut på buss chaffisarnas nonchalanta sätt i städerna. Höll på att kroka med en som påstodd sig att ha höger regels rätt på en huvudled emot mig för ca 3V sen men då klev jag hur och lät bilen stå framför hans jävla buss och så skällde jag ut honom efetr konstens alla regler men han fattade väl inget ändå. roll


///Micke

Det är ingen idè att försöka få ut något för det. Dom har en hel drös med advokater som bara håller på med sådant. Dom tror att VTK inte gäller dom. ( Har jobbat på SL:s busstvätt ett par somrar).

Fast de e dumt att inte försöka alls. För de finns fall där bussbolagen inte har en chans för att dom solklart gjort fel.

Det är större chans att vinna på lotto än att lyckas att vinna ett trafikmål mot ett bussbolag typ SL..

Rallyhalle
9 april 2008 · 4 299 Inlägg

blacken skrev:

Rallyhalle skrev:

blacken skrev:

Det är ingen idè att försöka få ut något för det. Dom har en hel drös med advokater som bara håller på med sådant. Dom tror att VTK inte gäller dom. ( Har jobbat på SL:s busstvätt ett par somrar).

Fast de e dumt att inte försöka alls. För de finns fall där bussbolagen inte har en chans för att dom solklart gjort fel.

Det är större chans att vinna på lotto än att lyckas att vinna ett trafikmål mot ett bussbolag typ SL..

Jo jag vet, men att inte försöka alls e dumt också. För även om man kanske inte vinner de målet så har man ändå visat att man inte bara låter de va o låter chaffisarna köra hur dom vill...

O i samma stund kommer jag på att de kan bli så att dom kör ännu värre för att dom vet att dom inte skulle förlora hmm Knivigt läge sad

blacken
9 april 2008 ·

Rallyhalle skrev:

blacken skrev:

Rallyhalle skrev:

Fast de e dumt att inte försöka alls. För de finns fall där bussbolagen inte har en chans för att dom solklart gjort fel.

Det är större chans att vinna på lotto än att lyckas att vinna ett trafikmål mot ett bussbolag typ SL..

Jo jag vet, men att inte försöka alls e dumt också. För även om man kanske inte vinner de målet så har man ändå visat att man inte bara låter de va o låter chaffisarna köra hur dom vill...

O i samma stund kommer jag på att de kan bli så att dom kör ännu värre för att dom vet att dom inte skulle förlora hmm Knivigt läge sad

Det är där som "dilemmat" ligger, dom vet att dom klarar sig undan med det mesta och beter sig där efter i trafiken. Jag har haft många "intressanta" samtal med sl:s chaffisar efter dom har utsatt mig för en del "hyss" i trafiken. Den mest givande responsen man har fått vid dylika tillfällen är " vadå? jag har inte gjort något fel" När dom klämmer upp en i vägrenen när man har företräde, osv.

Sebban89
9 april 2008 · 115 Inlägg

Haha jag drar inte alla över en kant men många skiter ju tyvärr i andra trafikanter ser det dagligen.

John87 Stolt Volvoägare
9 april 2008 · 4 913 Inlägg

blacken skrev:
Det är större chans att vinna på lotto än att lyckas att vinna ett trafikmål mot ett bussbolag typ SL..

Ja, men alla "olyckor" registreras.
Får en viss chaufför fler anmälningar än dom andra så börjar dom utreda saken.

Och kom inte och säg att dom skiter i det, för det gör dom inte.
Chaufförerna kanske. Men inte ledningen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang