Spacers (vad säger polisen å bilprovning)

Onee
14 april 2008 · 342 Inlägg

Vad säger polisen å Bilprovningen om att man har spacers?

camaro67 Meister
14 april 2008 · 6 763 Inlägg

Bilprovningen säger garanterat ajabaja. Samma med polisen om de ser de och förstår vad de handlar om.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
PaLmE
14 april 2008 · 24 Inlägg

Om dom ser det blir det nog ajabaja som camaro67 säger.
Har dock kommit igenom besiktningen 2ggr med spacers bak på min bil och de har inte sagt något. Men det har förmodligen missat det båda gångerna.

Thony_mannen
14 april 2008 · 263 Inlägg

Varför får man inte ha det för? Man måste ju ha det pga sörre fälgar osv. Berätta gärna då jag är väldigt fundersam.


Mvh thony

Volvo-Real-Power!
PaLmE
14 april 2008 · 24 Inlägg

Tror att det är så att i och med att man ändrar hjulbasen så blir det andra påfrästningar för axlar leder m.m och det är inte bilen godkänd för. Rätta mig ifall jag har fel

Thony_mannen
14 april 2008 · 263 Inlägg

PaLmE skrev:
Tror att det är så att i och med att man ändrar hjulbasen så blir det andra påfrästningar för axlar leder m.m och det är inte bilen godkänd för. Rätta mig ifall jag har fel

Okej! Men då måste det ju vara olagligt att sätta på större fälgar oxå, om man då kollar i regpappret å ser min bil tex. Den är reggad med 195/65-15. Måste man regga om bilen då om jag sätter på 17" tex? Har inte förståt det där. Tacksam för lite hjälp.

Mvh thony

Volvo-Real-Power!
Amazon_123GT Driifter;)
14 april 2008 · 1 630 Inlägg

hjulbasen ändras ju inte men spårvidden.. och ökar du den får du större påfrestningar

de e ingen som säger nåt om du kör me 17"are så länge de sitter innanför skärmkanten och rullomkretsen inte är över/under 5% av det bilen är reggad med

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Thony_mannen
14 april 2008 · 263 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
hjulbasen ändras ju inte men spårvidden.. och ökar du den får du större påfrestningar

de e ingen som säger nåt om du kör me 17"are så länge de sitter innanför skärmkanten och rullomkretsen inte är över/under 5% av det bilen är reggad med

Okej! Men vad menar du med rullomkretsen? Storleken på däcken på 17" eller? Jag fattar noll om jag ska vara ärlig, så jag är tacksam för tips.roll

Mvh thony

Volvo-Real-Power!
Amazon_123GT Driifter;)
14 april 2008 · 1 630 Inlägg

17 är bara hur stort hål där är för fälgen .. du får räkna 17" + profilenx2 så får du reda på hur högt däcket är.. men de finns ¨bra räkegrejjer till de där men kommer inte på vart prova nån sida där dom säljer däck eller nåt

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Wasaki
15 april 2008 · 291 Inlägg

http://guson.se/hjulomkrets.php    <---  här kan du räkna ut rullomkretsen

fredriq Olika
15 april 2008 · 907 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
17 är bara hur stort hål där är för fälgen .. du får räkna 17" + profilenx2 så får du reda på hur högt däcket är.. men de finns ¨bra räkegrejjer till de där men kommer inte på vart prova nån sida där dom säljer däck eller nåt

Njae, däckets profil är inte höjden i mm, det är precent av däckets bredd...

Mvh
Fredrik
peegee Forummoderator
15 april 2008 · 2 924 Inlägg

Ju tjockare spacer, desto större risk att de gnäller...

Finns ju exempel på ruskigt tjocka spacers och kan tänka mig sånt sticker i ögonen på många paragraf-ryttare...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang