Slippa lumpen

peo Kaffeknarkare.
11 februari 2006 · 135 Inlägg

Ja uscha. Var själv på mönstring för ca 1år sen o villa verkligen inte in. Kände ju då att man villa jobba och tjäna cash istället för o fjanta runt, men otur som man har satte dom mig på Stridsvagns kompaniet i Östersund. Kändes väl sådär när man fick veta de. Kändes dock bättre när jag fick brev hem då de stod att jag slapp de eftersom dom skulle precis lägga ner hela östersund militär baser big_smile

Men men, man känner nu att de hade ju varit en upplevelse o fått kört en fet T90 stridsvagn sådär efteråt.
Kanske blir kul o göra lumpen så fundera på de säger jag. Man lever bara en gång wink

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.
turboskåpet
11 februari 2006 · 102 Inlägg

Min farbror e psykolog åt lumpen ibland när ungdomar mönstrar.. och han sa att om man vill vara riktigt säker på att slippa lumpen ska man antigen säga att man e sängvätare eller har prövat på att röka hasch. Då får man inte gå lumpen säger han.

Phaetoon
11 februari 2006 · 8 156 Inlägg

En vän till en bekant till mig slapp genom att han sa att han hade fått narkolepsi...
Han tyckte att han var smart, ända tills den dagen då det kom ett brev på posten där det stod att han fått körkortet indraget. Hahaha wink

Jag ägde verkligen på mönstringen.
Själv så skulle jag gjort lumpen ute på Fårösund (Befälsutbildning/Kustjägarna)
Men precis som på alla andra ställen så la dom ner utbildningen sad

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Nallen_sthlm Direktör
12 februari 2006 · 305 Inlägg

För fasiken... använd lite fantasi...... eller använd det du redan visat att du har brist på så ska du se att det löser sig smile

Små tips !

*Var o seriös ena minuten och andra minuten ska du till kosovo och kriga för sverige*

*Fråga efter vapen kacernen i receptionen....*

*Fyll i hälso deklarationen o seriöst som jag... hadde 5 pungkulor och ett ben*

För svaret har för lite pengar för att satsa på galningar..... hoppas du e bra på tjater wink

Jag slapp lumpen och det är väll inte svårt att förstå det efter deta lilla mess tongue Kram/Alex

Speed limit are only for pussy
mattee
12 februari 2006 · 3 Inlägg

Jag har 2 månader kvar av lumpen nu.. Gör lumpen som fältarbetsgruppbefäl i Boden.. Det är förbannat jobbigt och bitvis tråkigt, men vilka jävla minnen man kommer ha. Nu när det går mot sitt slut är jag glad att jag gjorde lumpen även om jag under hela min lumpentid har ångrat att jag inte drog kåldolm historien på mönstringen.. Gör lumpen, du kommer inte ångra dig!

Länk till lite bilder jag har tagit i lumpen under årets gång: http://www.mypix.se/ShowFriend.asp?AID=JOHPDMHMOMK

Senast redigerat av mattee (12 februari 2006)

200sx!
response Studerande
12 februari 2006 · 463 Inlägg

jag har ansökt om att slippa lumpen två gånger, gick inte så bra. du måste nog ha ganska goda skäl. förresten så hörde jag också den där om koldolmen när jag var och mönstrade tongue

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
mattee
12 februari 2006 · 3 Inlägg

Slängde upp lite bilder nyss om du vill se.. länken finns i mitt förra inlägg..

200sx!
Akilles
12 februari 2006 · 114 Inlägg

lumpen var ju gjutet för mej iallafall, vi kallades för saft å bulle kompaniet
pga körde bara lastbil me släp me stridsvagnar på smile slapp sova i tält under
övningar å sånt sov i gympa salar å inne på lockomenten smile stridsfordtransport ÄGER smile

//richard

mattee
12 februari 2006 · 3 Inlägg

Fyfan.. Vi har det hårdast på kompaniet. Strider mycket som fan, åker ruttna PBV401, BÄR balkbro2 och fysar flera dagar i veckan före frukost.. runt 5 snåret.

200sx!
Nallen_sthlm Direktör
12 februari 2006 · 305 Inlägg

Phaetoon skrev:
En vän till en bekant till mig slapp genom att han sa att han hade fått narkolepsi...
Han tyckte att han var smart, ända tills den dagen då det kom ett brev på posten där det stod att han fått körkortet indraget. Hahaha wink

Jag ägde verkligen på mönstringen.
Själv så skulle jag gjort lumpen ute på Fårösund (Befälsutbildning/Kustjägarna)
Men precis som på alla andra ställen så la dom ner utbildningen sad

Smart drag av din vän *skratt*

Jag hadde en vän som sa att han var homusexuell... det slutade med en utbildning på gotland i 9 månader med ett kompani där 75%  var homosexuella.......

Speed limit are only for pussy
Quikzilwer
10 mars 2006 · 3 Inlägg

Haha, gott folk, det finns ett mycket mycket enklare knep att slippa lumpen.. Eftersom jag går HR så ville jag bara bli kock (armen, flottan whatever) Annars var jag inte sugen på det alls. Allt gick som smort tills jag kom till psykologen och tills hon frågade vad jag var mest rädd för. Jag kom inte på nått bra så jag sa bara att jag var lite rädd för ormar. Men hon tog det stenhårt för hon menade på att man inte kunde skicka ut nån i skogen som var rädd för ormar :S Så jag slapp p.g.a det.
Men för er som alltså inte vill göra lumpen är det ju sjukt bra och bara säga att man har ormfobi. För som sagt dom skickar ju inte ut nån i skogen som har det + att allt det där med indraget körkort o.s.v är nada.

Phaetoon
10 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Quikzilwer, killen fick indraget körkort pga att han sagt att han hade narkolepsi...
(dom är tydligen rapporteringsskyldiga på mönstringen? Att han ljög om det hade ingen betydelse)

Det bästa sättet att slippa undan är väl att helt sonika säga att man verkligen inte vill göra lumpen. Med tanke på hur få värnpliktiga dom tar in nuförtiden så vill dom inte ha några som är omotiverade.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
volvo_240_tic ingen aning
10 mars 2006 · 687 Inlägg

alla som inte gör lumpen är bögar..
för alvarligt vem vill ha med en bög i sitt kompani???

även zebran har sina fläckar
Delerium Carpenter
10 mars 2006 · 310 Inlägg

Härligt resonemang! Så då är jag bög för att jag ville skaffa mig en utbildning istället?

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Simppi too fast to live, too young to die
10 mars 2006 · 357 Inlägg

jag tycker det är lite konstigt att dom i sverige letar efter fel för att dom ska slippa ta in "er" ... mina kusiner som bor i sverige slapp båda lumpen för att den ena fick veta (han visste inte om det förr) att han har liiiite för dålig syn...den andres knän knakade när han smög så de skulle avslöja honom för fienden tongue ...tycker de låter lite komiskt smile ...här i finland känner jag en som flög på en av officerarna så han fick uppskov med tre år..sen ska han in pånytt...men en som knarka slapp värnplikt så länge de e fredstid, blir de krig tar dom in honom ändå...
de e svårt att komma undan här i finland om man jämför med sverige...de va en som pissa på sig varje natt de två första veckorna så dom skicka hem han, men dom skicka med en kontrollant i tåget å han upptäckte att de inte gick på samma sätt där så dom tog tillbaks honom tongue

Senast redigerat av Simppi (10 mars 2006)

Phaetoon
10 mars 2006 · 8 156 Inlägg

volvo_240_tic skrev:
alla som inte gör lumpen är bögar..
för alvarligt vem vill ha med en bög i sitt kompani???

Så då är jag bög då, eftersom dom la ner Fårösund där jag skulle vara placerad?
Jag hade faktiskt sett fram emot att bli en kustjägare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
okkar
10 mars 2006 · 694 Inlägg

DaMM skrev:
klart man ska göra lumpen.. åker själv till kungsängen som bevakninsoldat om ett år smile kul å testa sina gränser.. skulle helst vilja bli jägare men synen satte stopp för de sad

Hehe själv är man då stolt intagen fallskärmsjägare på K3.. och jag ser framimot det såsmile men är ju lätt att slippa undan om man inte vill

OverDozeO
10 mars 2006 · 29 Inlägg

Hehe...
Jag sa att jag såg en man bli skjuten i mitt hemland när jag var där på besök och får mardrömmar och kissar på mig ibland.. tänker på det hela tiden.. tongue
jag slapp haha big_smile

okkar
10 mars 2006 · 694 Inlägg

OverDozeO skrev:
Hehe...
Jag sa att jag såg en man bli skjuten i mitt hemland när jag var där på besök och får mardrömmar och kissar på mig ibland.. tänker på det hela tiden.. tongue
jag slapp haha big_smile

asg

Isacsson_
11 mars 2006 · 186 Inlägg

volvo_240_tic skrev:
alla som inte gör lumpen är bögar..
för alvarligt vem vill ha med en bög i sitt kompani???

ok, så jag är bög? big_smile
ny överaskning varje dag, vänta bara tills flickvännen får höra...

själv så har man tydligen spelat sönder öronen sad
blev lagom irriterad när man kommer dit och får veta att man inte hör

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang