Fartdårar?? Varför?

peter_1976 JDM
1 maj 2008 · 2 201 Inlägg

Kanske fel rubrik?

Jag satt ikväll o snackade med en kompis som bor i Stockholm. Vi snackade om lite bilträffar o så.
Och det skiljer sig mot här nere.
När det är tex lördag så träffas alla bilarna på en parkering o står o snackar o kollar bilar. sen så kör alla vidare till "andra ställe". Här nere kör alla till "andra stället" som galningar, o verkligen utmärker sig o väcker uppmärksamhet. Kör massa speciellt sportbilar, skyline, supra, evo, m3 mm som galningar så väcker man verkligen uppmärksamhet.
Men där uppe så sa hon att där är det åskådarna som kör som idioter, och inte dom som ska köra

Så min fråga är: varför kan man inte köra lugnt mellan olika bilträffar

OBS: ingen uppmaning

keffy89 Saab
1 maj 2008 · 344 Inlägg

man vill ju visa vad bilen går för kanske tongue

Opelmadness German cars, quality and beyond
1 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Jag har inte det problemet, men jag vet vad du menar. Finns de som vill visa sig vara värst för att dom har en bil som kanske har typ 300 hk. Min gissning är att de personerna är hemskt osäkra i sig själva och måste hävda sig för att må bra. tongue
Som det står under min nummerskylt: Gubbar med lite *u* kör **** Turbo. wink
Skulle dock inte behöva vara nåt specifikt märke...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Jag har inte det problemet, men jag vet vad du menar. Finns de som vill visa sig vara värst för att dom har en bil som kanske har typ 300 hk. Min gissning är att de personerna är hemskt osäkra i sig själva och måste hävda sig för att må bra. tongue
Som det står under min nummerskylt: Gubbar med lite *u* kör **** Turbo. wink
Skulle dock inte behöva vara nåt specifikt märke...

300hk ?

Saab Turbo ?

Liten k*k ?


Ja.

Jepp big_smile

Vet inte, aldrig orkat bry mig om att mäta cool


Ingen gubbe men saab turbo e kul och dessutom sköna att köra och bara för att man kör en saab (eller vilken annan bil som helst) med turbo så betyder ju inte det att man *måste* köra fort som nån jäkla dåre.

Dock var det kul att leka lite med nån volvo på väg till den där BRL-träffen i växjö den 26:e så man vet aldrig, det kanske stämmer ändå lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
peter_1976 JDM
1 maj 2008 · 2 201 Inlägg

men vad jag menar är att, varför kan man inte vänta med tung högerfot till man är framme på "plats"?
dom fångar ju verkligen uppmärksamhet från övriga trafikanter o även polis

Senast redigerat av peter_1976 (1 maj 2008)

klimpan
1 maj 2008 · 2 600 Inlägg

varför kör vissa folk som idioter i vanliga fall ! händer ju bara olycker=/ tycker att det är onödigt att köra som en blå dåre. men alla tänker ju inte så tyvärr.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Tommy_P
1 maj 2008 · 396 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Jag har inte det problemet, men jag vet vad du menar. Finns de som vill visa sig vara värst för att dom har en bil som kanske har typ 300 hk. Min gissning är att de personerna är hemskt osäkra i sig själva och måste hävda sig för att må bra. tongue
Som det står under min nummerskylt: Gubbar med lite *u* kör **** Turbo. wink
Skulle dock inte behöva vara nåt specifikt märke...

haha, är du lärare också? grejen är att de flesta kör max _överallt_ nån nördig träff förändrar ju knappast saken.

men visst vore det lämpligare att köra försiktigt, men så är inte världen fylld av rosa fluff och luktar jordgubbar heller för den delen.

Senast redigerat av Tommy_P (1 maj 2008)

keffy89 Saab
1 maj 2008 · 344 Inlägg

alltid någon som Måste sticka ut. stirrar upp varandra

peter_1976 JDM
1 maj 2008 · 2 201 Inlägg

keffy89 skrev:
man vill ju visa vad bilen går för kanske tongue

visa vad den går för när man kommer fram. inne o genom stan o centrum osv kan man ju köra lugnt.
ingen blir impad av att se en supra ell m3 flåsa igenom stan som en galning. vänder man sig om o tittar så är det för man tänker, "jävla idiot"

jag är inte guds bästa, men tänker i alla fall

Gonken Fortare än kvickt
1 maj 2008 · 241 Inlägg

man vill snabbt från A till B. enkel förklaring.

Akta lacken pappskalle!
Opelmadness German cars, quality and beyond
1 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Tommy_P skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Jag har inte det problemet, men jag vet vad du menar. Finns de som vill visa sig vara värst för att dom har en bil som kanske har typ 300 hk. Min gissning är att de personerna är hemskt osäkra i sig själva och måste hävda sig för att må bra. tongue
Som det står under min nummerskylt: Gubbar med lite *u* kör **** Turbo. wink
Skulle dock inte behöva vara nåt specifikt märke...

haha, är du lärare också? grejen är att de flesta kör max _överallt_ nån nördig träff förändrar ju knappast saken.

men visst vore det lämpligare att köra försiktigt, men så är inte världen fylld av rosa fluff och luktar jordgubbar heller för den delen.

Måste väl inte vara lärare för det jag skrev heller. Det värsta är ju att en del är sant! Finns de som bara skaffar sig värre bilar än andra för att visa sig på styva linan. Känner flera stycken som är såna.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Brandis Diktator
1 maj 2008 · 968 Inlägg

det är coolt...(uttalas gärna med Dr alban dialekt för rätta känslan av coolhet)

den dagen jag kommer kunna göra 0-100 på 5 sekunder med jettan kommer jag visa hela stan att jag kan det... precis så dom med wuursting bilarna tänker?

peter_1976 JDM
1 maj 2008 · 2 201 Inlägg

så råkar det gå som sist jag var med. när vi kom fram så står en skyline o en supra vid en piketbuss, o dom såg inte så glada ut. o det var inte för att poliserna var intresserade av bilarna.

varför kan man inte köra normalt mellan bilträffar?

Senast redigerat av peter_1976 (1 maj 2008)

Garic
1 maj 2008 · 539 Inlägg

adrenalin... kick när man passerar 200+km/h... varför ska man ha en sportbil annars smile bara för att åka lugnt? lika bra att köra vinterbilen året runt isf. Ja, det är dumt, det är kanske fjäntigt men de som gör det älskar motorer, älskar hastighet... varför? det är bara så tongue och om man kör lugnt mellan bilträffar, var får man köra brutalt??

Hockeyfrillan
1 maj 2008 · 277 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Jag har inte det problemet, men jag vet vad du menar. Finns de som vill visa sig vara värst för att dom har en bil som kanske har typ 300 hk. Min gissning är att de personerna är hemskt osäkra i sig själva och måste hävda sig för att må bra. tongue
Som det står under min nummerskylt: Gubbar med lite *u* kör **** Turbo. wink
Skulle dock inte behöva vara nåt specifikt märke...

Jaså? Jag förknippar folk som vill skryta med BMW,Helst en 316 med M3-emblem.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
baca Os Difuntos
1 maj 2008 · 1 822 Inlägg

klimpan skrev:
varför kör vissa folk som idioter i vanliga fall ! händer ju bara olycker=/ tycker att det är onödigt att köra som en blå dåre. men alla tänker ju inte så tyvärr.

HAHA som en blå dåre!! hade han målat sig blå innan han satte sig i bilen? sorry kunde inte låta bli. bryr mig aldrig om särskrivningar men det såg jävligt roligt ut big_smile

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Batta
1 maj 2008 · 1 353 Inlägg

Garic skrev:
och om man kör lugnt mellan bilträffar, var får man köra brutalt??

på bana?
industriområden nattetid brukar också fungera ^^
Strippen?

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
brillmongo
1 maj 2008 · 874 Inlägg

De flesta av oss tycker väl om att köra fort nån gång ibland antar jag, men man får ju välja sina tillfällen. Inte allt för smart att göra det på väg till ett "race" t.ex. Eller när det är mycket trafik och så.

Men sen kan man ju fråga sig vad är så himla fort?
Jag menar finns ju de som lipar om man ligger i 130 på motorvägen roll

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Brandis Diktator
1 maj 2008 · 968 Inlägg

finns 365 dagar på året, just den dagen som man åker mellan bilträffar kanske man kan behärska sig?

Masterworks
1 maj 2008 ·

Kan ju vara så att dom vet att dom inte har en chans på "racet"
och bara måste vinna en repa mot nån slö svenssonbil! hehehe... lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang