vilka är igentligen "jury" här på garaget?

pimpad740
4 maj 2008 · 812 Inlägg

tjo..  funderar lite på vilka som är juryn är på garaget som bestämmer villka som blir nominerade till styling å så vidare..  vet flera bilar som är nästintill org som är styling å power när de är en org ft maskin på 165hk..??

nån som vet så man kanske kan få svar varför de är så å varför vissa får ja objekt uppe och inte andra?

mvh

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
loudness
4 maj 2008 · 4 554 Inlägg

några konkreta exempel? inte för att jag har någon koll på vilka det är men de lär nog inte sätta sig och granska alla för att se vilken som inte stämmer, det underlättar för dom som har hand om de att anmäla saker som är fel med

Izual
4 maj 2008 · 4 571 Inlägg

Ser ni någonting som inte stämmer är det bara att rapportera och skriva en motivering så tar "kategori-teamet" snabbast möjligt tag i det.

Goffen Administratör
4 maj 2008 · 2 975 Inlägg

Ja jag som ansvarig för kategorierna kan ju svara då. Vi får ofta upp sånna här trådar men när man ber någon visa vilka bilar i fråga som inte platsar i en viss kategori får man nästan aldrig nått svar tillbaka. Vad gäller nomineringar så funkar inte det längre dock kan nomineringsknappen fortfarande användas men det kommer inte upp nått på kategorisidan. Denna funktionen ska kodas bort eller ändras på något sätt när tid finns. Jag har skrivit förr att vissa bilar ibland ändras efter att dom blir godkännda vissa trycker man fel på och godkänner fast man skulle nekat "lätt hänt efter ett hundratal sökande" osv osv. Även kategorierna ska genomgå en förändring och ev automatiseras. mvh

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
turbotompa fritidsprofessor
4 maj 2008 · 1 197 Inlägg

svågerpolitik skulle jag vilja påstå... buksvågrar säkerligen lol

NissanMotorsport
4 maj 2008 ·

på tal om kategorierna har ja nog väntat över 24 timmar nu på svar om ja får gå med i en kategori ;O smile

Mirano
4 maj 2008 · 263 Inlägg

Min Dodge blev nekad styling kategorin, den är förvisso inte jätte stylad men har sett andra bilar som endast haft 17" fälgar och tonade rutor med i styling kategorin tongue

Germax
4 maj 2008 · 12 086 Inlägg

Nominera gör väl vem som hällst, men de är väl bara några moderatorer som godkänner dem.

Piraten
5 maj 2008 · 166 Inlägg

fattar ej häller detta.
vill ni ha ett exempel här har ni ett
http://www.garaget.org/?car=36600
inaktiv i över ett år samt både styling och power hur kommer det sig?

Återigen tycker ni gör ett jävligt bra jobb, men det finns alltid saker som man kan bli ännu bättre på. :-)

John87 Stolt Volvoägare
5 maj 2008 · 4 913 Inlägg

Piraten skrev:
fattar ej häller detta.
vill ni ha ett exempel här har ni ett
http://www.garaget.org/?car=36600
inaktiv i över ett år samt både styling och power hur kommer det sig?

Återigen tycker ni gör ett jävligt bra jobb, men det finns alltid saker som man kan bli ännu bättre på. :-)

En originalbil sånär som på fälgarna som är med i "Styling". Isf kommer 95% av alla bilar med smile
Har den "300+ hk" så platsar den i power iaf?

Du kan nog hitta bättre exempel tror jag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
FireTraXX DFFL
5 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Piraten skrev:
fattar ej häller detta.
vill ni ha ett exempel här har ni ett
http://www.garaget.org/?car=36600
inaktiv i över ett år samt både styling och power hur kommer det sig?

Återigen tycker ni gör ett jävligt bra jobb, men det finns alltid saker som man kan bli ännu bättre på. :-)

RS2 front, "EVO"-vinge och 18"-fälgar samt att den har 300Hk.
Enligt mig så passar den in i båda kategorierna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Alecci
5 maj 2008 · 2 014 Inlägg

Föreslog för ett tag sedan en funktion på sajten där folk kan se vilka i administrationen som gör vad. Det skulle nog vara bra så att folk vet vart de ska rikta sina frågor, klagomål och funderingar.

Har massor gånger fått förklara att vi har hand om olika delar här.

Jag åtminstone har endast hand om modereringen av forumet, inget annat. Jag har inte behörighet att pyssla med att godkänna eller neka bilar, kategorier, etc.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Mirano
5 maj 2008 · 263 Inlägg

Hur går det till när en bil skal godkännas? är det olika personer som går igenom bilarna, för det verkar ju som att vissa i så fall är hårade än andra vad gällande kraven. för min dodge blev inte godkänd men den förra ägaren var med i styling kategorin så jag tycker det är lite konstigt tongue Man tycker ju att det ska vara lika för alla

Goffen Administratör
5 maj 2008 · 2 975 Inlägg

Din bil borde blivit godkännd i kategorin styling. Dock vill jag minnas att det va streetcar du sökte och då blev du nekad med all rätt.... OM det va styling du blev nekad sök igen så rättar vi till misstaget. Vad gäller bedömmning så blir självklara bilar godkännda av antingen chrizz eller mig och är det tveksamt tar vi dom tillsammans.....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
NissanMotorsport
5 maj 2008 ·

när godkänner/nekar ni mig då på mina kategorier ja sökt? tyckte det stod, behandlas inom 24 timmar..

Goffen Administratör
5 maj 2008 · 2 975 Inlägg

Jo men kategorierna tas så fort vi hinner och i helgen va det utställning i vingåker där både jag och chrizz var så vi har kommit efter oss lite med dom. Dock ska jag ta en sittning i kväll och köra igenom ett gäng..... mvh

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Mirano
5 maj 2008 · 263 Inlägg

Goffen skrev:
Din bil borde blivit godkännd i kategorin styling. Dock vill jag minnas att det va streetcar du sökte och då blev du nekad med all rätt.... OM det va styling du blev nekad sök igen så rättar vi till misstaget. Vad gäller bedömmning så blir självklara bilar godkännda av antingen chrizz eller mig och är det tveksamt tar vi dom tillsammans.....

"Tyvärr kunde inte juryn godkänna din bil (Dodge Stealth ES (1993)) till kategorin Styling"

men okej då har ni väll gjort fel då bara, kan ju alla göra tongue

Phaetoon
5 maj 2008 · 8 156 Inlägg

SupraDupraFly skrev:
när godkänner/nekar ni mig då på mina kategorier ja sökt? tyckte det stod, behandlas inom 24 timmar..

Bilar godkänns eller nekas kategoritillhörighet av en jury och ansökningar behandlas normalt inom 24 timmar.

Men det kan ju ta längre tid än så. Man är ju inte alltid så pigg en lördagsförmiddag, eller en fredagskväll.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Goffen Administratör
5 maj 2008 · 2 975 Inlägg

Det fixar vi ikväll wink

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Piraten
5 maj 2008 · 166 Inlägg

Hej alla.

Nej jag tycker inte att den bilen ska ha power. inte med den svaga texten "enligt förra ägaren så ska det vara 300Hk" Dåligt med bilder/info osv. tycker infon över bilen är dålig över lag. Trodde det krävdes lite mer än så av oss för att få en kategori som power. Detta är då min åsikt och är inte arg/sne/bitter på någon här, tycker folket här är toppen, tycker ni moderatorer är bra finns inget att klaga på.
Ibland så får vi lågt stående medlemmar helt enkelt ej i ihop hur ni resonerar er fram till dittan och dattan.
Hoppas ni inte blir sura över det för det är ej min mening.

Sen goffen om det var till mig du skrev förut, Så ja jag ansökte till streetcar och vart nekad är inte det minsta sur över det. Ansökte faktiskt just den kategorin mest pga att texten för kategorin

Streetcar 18"+ (fälgar), bodykit (eftermarknad eller uppgraderat till utmärkande original bodykit) och/eller omfattande stereo och multimedia. Utställningsskick.

Viste inte om bilen platsade eller ej, men tyckter själv att den helt klart grejar den första delen av texten.
Testade helt enkelt men jag förstår ej till 100% vad den dök på, kalla mig puckad om ni vill. :-)

Simma lugnt ni gör ett toppen jobb ska ni veta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang