Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

richardoo290 VOLVO for life..
13 maj 2008 · 2 113 Inlägg

jag hjälper gärna till, här snackas de inte bara.. här kommer handling.. ge mig plats o tid bara cool

richardoo290 VOLVO for life..
13 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Niklas1987 skrev:

Xtravagant skrev:
Staten vill ju att man ska köra mindre och släppa ut mindre avgaser.
Dom kommer ju bara tycka att det är bra att ingen kan tanka...

När ja läste detta skratta ja nästan ihjäl mig, bensinen är en av statens största inkomstkällor.
Så de kommer bry sig jävligt mycket om ingen tankar, hela sverige kommer stanna.

Xtravagant har full koll vettu wink
dom höjer ju just nu bara för att dem behöver mer pengar, skulle folk sluta tanka skulle de bli kaos med en gång. hela vårt system är uppbyggt på hög bensinskatt

Phaetoon
13 maj 2008 · 8 156 Inlägg

richardoo290 skrev:

Niklas1987 skrev:

Xtravagant skrev:
Staten vill ju att man ska köra mindre och släppa ut mindre avgaser.
Dom kommer ju bara tycka att det är bra att ingen kan tanka...

När ja läste detta skratta ja nästan ihjäl mig, bensinen är en av statens största inkomstkällor.
Så de kommer bry sig jävligt mycket om ingen tankar, hela sverige kommer stanna.

Xtravagant har full koll vettu wink
dom höjer ju just nu bara för att dem behöver mer pengar, skulle folk sluta tanka skulle de bli kaos med en gång. hela vårt system är uppbyggt på hög bensinskatt

Hur många miljarder drar staten in per år på bränsleskatterna?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
richardoo290 VOLVO for life..
13 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Pinbuzz skrev:
Tjena bra ide men det är inte bensin stationernas fel att priset höjs (okej kanske lite)
Kolla istället på priset per oljefat det är det som avgör priset.
Plus att om dollarn vänder uppåt nu så blir det ännu dyrare.
Nä sänk bensin skatten istället.
Är ej imot det här på något sätt kör själv en törstig m3:a som gör håll på mitt konto gör istället än blockad vid regerings huset i sthlm  smile
Lycka till.

har jobbat på en tapp så jag vet med säkerhet att bensinstationerna inte avgör priset alls, stationen tjänar typ 2kr per full tank (typ 800kr) .. men inte mer än så.. det är högsta hönsen som bestämmer priserna,

richardoo290 VOLVO for life..
13 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Phaetoon skrev:

richardoo290 skrev:

Niklas1987 skrev:
När ja läste detta skratta ja nästan ihjäl mig, bensinen är en av statens största inkomstkällor.
Så de kommer bry sig jävligt mycket om ingen tankar, hela sverige kommer stanna.

Xtravagant har full koll vettu wink
dom höjer ju just nu bara för att dem behöver mer pengar, skulle folk sluta tanka skulle de bli kaos med en gång. hela vårt system är uppbyggt på hög bensinskatt

Hur många miljarder drar staten in per år på bränsleskatterna?

räkna?
9 miljoner i sverige cirka 4,5 miljoner med bil.. (lågt räknat)
varje person tankar sin bil cirka 2 gånger i veckan..

4,5 miljoner bilar x 2 tankningar per vecka x 52 veckor på ett år  x 400kr ren skatt per tankning  = ?
sen får alla företagsbilar / lastbilar osv läggas på med..

Senast redigerat av richardoo290 (13 maj 2008)

Slyna
13 maj 2008 · 30 Inlägg

v50sport skrev:
Gör som jag...konvertera till E85 ;-) ...runt 8 kr litern big_smile

men de e ju knappt lönt de heller, bilen ddricker ju mer sprit än soppa så du behöver ju tanka oftarde då väl? kan ju inte dirket bli billigare i längden iaf väl?

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen
Audi Coupe (1989)
Slyna
13 maj 2008 · 30 Inlägg

Vill även anmäla mej te demostration.

Cecilia Albertsson, Kalmar.

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen
Audi Coupe (1989)
richardoo290 VOLVO for life..
13 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Slyna skrev:

v50sport skrev:
Gör som jag...konvertera till E85 ;-) ...runt 8 kr litern big_smile

men de e ju knappt lönt de heller, bilen ddricker ju mer sprit än soppa så du behöver ju tanka oftarde då väl? kan ju inte dirket bli billigare i längden iaf väl?

finns etanolbilar som drar 0,8 milen ... konvertera rätt bara

Riccardo
13 maj 2008 · 237 Inlägg

14,19 kostade dieseln på statoil idag helt jävla sjukt att nu när dom säljer mer dieselbilar en bensinare. Jag blir så jävla förbannad vet inte hur mycket jag fick betala extra på försäkringarna har 4bilar. Nån jävla måtta får det va mvh RICCARDO

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
synden darkstar.se
13 maj 2008 · 80 Inlägg

850_GLT: Fixa upp en namnlista på vilka som ska vara med, datum, tid och platser. Så får man försöka fixa så folk i varje dag organiserar sig. T.ex. Att du fixar ihop massor i Linköping, någon i GBB, någon i Västerås, någon i STHLM, någon i Malmö, något i Norrköping osv. Så det blir på massa ställen samtidigt så det gör någon verkan. Det räcker nog inte bara med 50 pers. Måste vara massa bilar och mängder av lastbilar.

För som en skrev tidigare i tråden. Stannar lastbilarna stannar Sverige. Vilket kanske kan bidra till något.

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
850_GLT
13 maj 2008 · 947 Inlägg

jag har en namn lista. vi får tillsammans bestämma datum om när vi ska blockera. som jag sagt tidigare så har jag skickat sms till chaufförer om att göra en blockad den 23 maj en fredag

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
13 maj 2008 · 798 Inlägg

En fråga bara? Har någon tänkt på hur ni ska nå ända ut till regeringen att det är tvärstopp vid mackarna,  tycker själv att det skulle vara bättre med en blockad utanför regeringshuset så att ingen kommer varken in eller ut.

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
13 maj 2008 · 1 659 Inlägg

Skriv upp mig också!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Batta
13 maj 2008 · 1 353 Inlägg

tror nog regeringen får reda på det rätt fort.
och massmedia lär uppmärksamma det rätt fort, åka ut och intervjuvja blockad folket.

men, jag tror din idé är bättre ändå.
åk in typ 2000 pers till regeringshuset nån natt, och blockera alla från att komma in där.

lättare att organisera
lättare att samla ihop tillräckligt med folk om alla skall till samma ställe


Sen, hur mycket en politiker lider av att inte komma in på sin arbetsplats låter jag vara osagt ^^




Som svar till J_FORSGEN ^^

Senast redigerat av Batta (13 maj 2008)

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
synden darkstar.se
13 maj 2008 · 80 Inlägg

J-FORSGREN skrev:
En fråga bara? Har någon tänkt på hur ni ska nå ända ut till regeringen att det är tvärstopp vid mackarna,  tycker själv att det skulle vara bättre med en blockad utanför regeringshuset så att ingen kommer varken in eller ut.

Hur hade du tänkt dig att folk från Malmö och Luleå t.ex. ska komma dit? Åka till sthlm ända för de? Tror inte dom gör de.

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
synden darkstar.se
13 maj 2008 · 80 Inlägg

Iofs tror jag det skulle ganska bra och effektivt att blockera Riksdagen. Vore något alltså när man tänker efter. tongue

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
viccoA
13 maj 2008 · 3 110 Inlägg

Riccardo skrev:
14,19 kostade dieseln på statoil idag helt jävla sjukt att nu när dom säljer mer dieselbilar en bensinare. Jag blir så jävla förbannad vet inte hur mycket jag fick betala extra på försäkringarna har 4bilar. Nån jävla måtta får det va mvh RICCARDO

Har man fyra bilar så är väl inte soppapengarna den stora utgiften (jmf med värdeminskningar, service o underhåll, försäkring etc)...cool

insanebrains
13 maj 2008 · 160 Inlägg

Olagliga demonstrationer ska man kanske passa sig för/jag tycker ifs att man ska visa missnöje när saker & ting är åt hlvete fel !.... men tänk över detta en gång till.... att blockera vägar/bensinmackar i stockholm är kanske fel väg att gå....  men om tillräckligt många gör det så kanske andra bilister har förståelse för det goda uppsåtet.... annars kan det kanske bli otäckt ganska snart....

Senast redigerat av insanebrains (14 maj 2008)

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
kalleankan
13 maj 2008 · 101 Inlägg

om ni nu tänkt blockera massa bensinmackar kommer det väl komma massa "svenssons" som vill tanka sin bil och blir sura för att ni står ivägen? vem är det som ska komma och tanka sin bil för att det ska bli ändring? hur stor är chansen? bara filosoferar

850_GLT
13 maj 2008 · 947 Inlägg

kalleankan skrev:
om ni nu tänkt blockera massa bensinmackar kommer det väl komma massa "svenssons" som vill tanka sin bil och blir sura för att ni står ivägen? vem är det som ska komma och tanka sin bil för att det ska bli ändring? hur stor är chansen? bara filosoferar

Det är ju bra om det kommer en massa "svenssons" som vill tanka. För om dom inte får tanka och inte kommer någonstans då vill väl dom oxå vara kvar och protestera så dom kan tanka nån gång. Visst man kan väl ha en lr 2 mackar fria. O kommer det någon akut transport som måste tanka så är det självklart att den får göra de.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang