Koppla in dator till Saab 9-3 Aero -00

rofl
15 maj 2008 · 313 Inlägg

Jag undrar lite vad som behövs för att koppla in en dator till min Saab 9-3 Aero -00a?

Kablage, programvara, övrigt?

Mest för att kunna se olika värden, men, även om de gick, kunna ställa in lite saker, så som texten i SID mm.

Tack på förhand.
MVH
Daniel

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Vet inte om det går utan att ha något slags interface mellan datorn och bilen.

Lättast är väl egentligen att inhandla en bättre begagnad Tech2:a, där ser du ju alla värden och kan även ändra det du vill.

Och hur menar du med texten i SID ??

Att typ skriva in egen text som visas där, byta språk eller vad ?

Att man kan få egen text i bilens "dator" har jag sett men vet inte om det funkar på saab.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
rofl
15 maj 2008 · 313 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Vet inte om det går utan att ha något slags interface mellan datorn och bilen.

Lättast är väl egentligen att inhandla en bättre begagnad Tech2:a, där ser du ju alla värden och kan även ändra det du vill.

Och hur menar du med texten i SID ??

Att typ skriva in egen text som visas där, byta språk eller vad ?

Att man kan få egen text i bilens "dator" har jag sett men vet inte om det funkar på saab.

Joo, de ja menade va ju typ en kabel mellan dator å bilen, verstäder kopplar ju in sig någonstans, ja vill med koppla in mig där.
Menvad e en Tech2:a? big_smile låter intressant.

Jo de ja menade, jag såg en som gjorde på just en saab, skrev in "READY FOR TAKEOFF" de e lite häftigt tycker ja smile speciellt eftersom de va en viggen, äxtra coolt.

typ så smile

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
Greatsnyggo saabtok
15 maj 2008 · 1 306 Inlägg

mrdanjel skrev:

TBOC_Razor skrev:
Vet inte om det går utan att ha något slags interface mellan datorn och bilen.

Lättast är väl egentligen att inhandla en bättre begagnad Tech2:a, där ser du ju alla värden och kan även ändra det du vill.

Och hur menar du med texten i SID ??

Att typ skriva in egen text som visas där, byta språk eller vad ?

Att man kan få egen text i bilens "dator" har jag sett men vet inte om det funkar på saab.

Joo, de ja menade va ju typ en kabel mellan dator å bilen, verstäder kopplar ju in sig någonstans, ja vill med koppla in mig där.
Menvad e en Tech2:a? big_smile låter intressant.

Jo de ja menade, jag såg en som gjorde på just en saab, skrev in "READY FOR TAKEOFF" de e lite häftigt tycker ja smile speciellt eftersom de va en viggen, äxtra coolt.

typ så smile

har för mig ja  hört att en beg Tech2:a ska gå på en 20 lakan minst

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
RaLsO från bun!
15 maj 2008 · 89 Inlägg

mrdanjel skrev:

TBOC_Razor skrev:
Vet inte om det går utan att ha något slags interface mellan datorn och bilen.

Lättast är väl egentligen att inhandla en bättre begagnad Tech2:a, där ser du ju alla värden och kan även ändra det du vill.

Och hur menar du med texten i SID ??

Att typ skriva in egen text som visas där, byta språk eller vad ?

Att man kan få egen text i bilens "dator" har jag sett men vet inte om det funkar på saab.

Joo, de ja menade va ju typ en kabel mellan dator å bilen, verstäder kopplar ju in sig någonstans, ja vill med koppla in mig där.
Menvad e en Tech2:a? big_smile låter intressant.

Jo de ja menade, jag såg en som gjorde på just en saab, skrev in "READY FOR TAKEOFF" de e lite häftigt tycker ja smile speciellt eftersom de va en viggen, äxtra coolt.

typ så smile

Tech2 är datorn som verkstäderna använder (saab verkstad) den är som en handdator och hr ett speciellt kretskort beroende på vad det är för modell och motor på bilen. trimfirmorna använder special saker till en laptop, dyrt och vårt att få tag i. en tech2 är lättare att få tag i, men man måste ha rätt kort till den

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
Fredrik-79
16 maj 2008 · 2 164 Inlägg

Går att få tag på WIS och med ett speciellt program till de kunna koppla in en bärbar dator till bilens dator som tech2.
Men du kan bara ändra inställningar och inte programera om nått.
Ska du göra de måste du fixa egna program och lite annat med som vanliga personer inte ska pyssla med då trionic är för avancerat för alla som inte förstår och har tillräcklig kunskap om alla parametrar som finns.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang