3tum från turbon?dyrt känar man på det?

removal PULVERLACKERAR
16 maj 2008 · 605 Inlägg

Funderar på att köpa 3 tum till min volvo s70 t5a..
Är det värt att lägga ut 6000kr på en liten stump avgas?
finns det något billigt ställe?
Måste man ha kat?
Ska man ha 3 tum hela vägen lr ska man gå över till 2.5?

Va lite frågor..hoppas ni kan svara på någon..
trevlig helg på er...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Sebban89
16 maj 2008 · 115 Inlägg

Svetsa eget och kör racekatt det blir grymt! Räcker nog med 2,5 tum om du frågar mig.

kwansa Hmm, vet inte?
16 maj 2008 · 1 775 Inlägg

3" från turbon till katten gör mest skillnad, resten räcker det lätt med 2,5" iaf till 450hk...sen har jag hört att 2,5" blir lite trångt.

sen 3" med orginal katt och 2,5" resten blir som orginal för då blir orginal katt blir som en kork smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
removal PULVERLACKERAR
16 maj 2008 · 605 Inlägg

så det blir inte mer ljud med 3 tum och orginal katt?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
RaLsO från bun!
16 maj 2008 · 89 Inlägg

det enda med 3" hela vägen är att det är dyrare och att det låter mer, men kör 3" DP och katt, sedan 2,5" med en burk om du vill ha poppigt ljud smile

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
kwansa Hmm, vet inte?
16 maj 2008 · 1 775 Inlägg

removal skrev:
så det blir inte mer ljud med 3 tum och orginal katt?

3" känns rätt onödigt och köpa om man fortfarande ska ha orginal katten.

ljudet kommer blir högre och dovare med 3" raktigenom, även med orginal katten, om man har 3" med race katt blir ljudet ännu lite mer eftersom racekatten inte dämpar lika bra som orginal/sportkatt.

Om du vill ha bättre ljud så skulle jag satsa på halvsats 3" big_smile down pipen gör inte mycke för ljudet.

*edit* jag är helt snurrig och virrig idag! roll

Senast redigerat av kwansa (16 maj 2008)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
removal PULVERLACKERAR
16 maj 2008 · 605 Inlägg

finns det några bra ställen att köpa på?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
egut
16 maj 2008 · 64 Inlägg

Anledningen till varför man har större längst fram är för att avgaserna är varmast och då även tar större yta,  Sen länger bak i systemet har avgaserna hunnit kylas ner och behöver inte ha lika stor yta som tidigare, därför kan man ha minder länger bak?
Mvh

BMW m535 "hajjen" (1986)
RaLsO från bun!
16 maj 2008 · 89 Inlägg

camaro67 skrev:
Du måste ha katt. Annars går den inte igenom besiktningen big_smile

bes katt big_smile

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
removal PULVERLACKERAR
16 maj 2008 · 605 Inlägg

ja, men då sätter man ju bara på orginal ju...enkelt och billigt..hihi

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
FLindgren
16 maj 2008 · 5 089 Inlägg

jag märkte en jävla skillnad på min bil när jag körde på halvsats och helsats 3". men varför priset är så dyrt är ju för katten, köp utan så blir det billigare;)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
removal PULVERLACKERAR
26 maj 2008 · 605 Inlägg

hur sitter orginal katten?är det skruvad?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Zamzonite
26 maj 2008 · 2 Inlägg

titta under bilen så ser du =P

removal PULVERLACKERAR
26 maj 2008 · 605 Inlägg

är i gnosjö och har bara firmabilen..DU, tack för svaret, det hjälpte

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
26 maj 2008 · 621 Inlägg

Blir bara ett jäkla oväsen.. Det är kul i början men man tröttnar tänk dig att åka 20-30 mil i oväsen..

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
sandzoo
26 maj 2008 · 2 072 Inlägg

removal skrev:
hur sitter orginal katten?är det skruvad?

på min v70 t5a e katten och downpipen i ett o samma..

Sandzoo i da house
Andreas_o_r
26 maj 2008 · 229 Inlägg

http://www.jt-tuning.se/ har det du söker.

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Sued
26 maj 2008 · 238 Inlägg

Vet inte hur det ser ut på en S70, men antar att den antingen är svettsad eller att det sitter klämmor och eventuellt lite tätning.

Så antingen sågar du bort den från resten av systemet eller sprutar på en skvätt rostlösande på de så kallade rostfria klämmorna och skruvar upp dem. Om du sågar tänk på att lämna en stump kvar av systemet på båda sidor så du har något att svetsa fast eller trycka dit om du sätter dit klämmor istället.

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
removal PULVERLACKERAR
26 maj 2008 · 605 Inlägg

okej...fan vad drygt...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang