Skillnad på köpa stereo i Usa och i Sverige?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Stephane_ skrev:
Kenwood är väl e bra o känt märke, och så billigt som man köper det i Usa så tjänar man på det i längden OM man nån gång i framtiden skulle behöva skicka tillbaka den för att den är i sönder.

Jo det är ju det jag menar, att man köper typ pioneer, jvc, kenwood, alpine osv och inte "china deluxe" när man köper från usa för om man ska köpa kinaskit kan man ju likabra göra det här i sverige för då lär man ju behöva garantin tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Stephane_
22 maj 2008 · 187 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Stephane_ skrev:
Kenwood är väl e bra o känt märke, och så billigt som man köper det i Usa så tjänar man på det i längden OM man nån gång i framtiden skulle behöva skicka tillbaka den för att den är i sönder.

Jo det är ju det jag menar, att man köper typ pioneer, jvc, kenwood, alpine osv och inte "china deluxe" när man köper från usa för om man ska köpa kinaskit kan man ju likabra göra det här i sverige för då lär man ju behöva garantin tongue

haha precis... näe jag är övertygad nu blir en Kenwood indash KVT-522 och navigationen köper jag till senare i Sverige smile

Angels
22 maj 2008 · 94 Inlägg

jonash skrev:
Å andra sidan skulle jag vara VÄLDIGT försiktig med att köpa just DVD från USA. För är det nånting som går sönder inom 12V idag så är det DVD spelare/skärmar. Och köpt i USA = ingen garanti.

/Jonas

Denna tråd gav ju ett leende på läpparna minst sagt.

Ingen garanti bara för att man beställer från USA?

Jag skulle inte tveka att beställa och ska själv göra det snart, vart avundsjuk på TBOC_Razor's 810, nja sugen innan men helt bestämd nu smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Vecna skrev:

jonash skrev:
Å andra sidan skulle jag vara VÄLDIGT försiktig med att köpa just DVD från USA. För är det nånting som går sönder inom 12V idag så är det DVD spelare/skärmar. Och köpt i USA = ingen garanti.

/Jonas

Denna tråd gav ju ett leende på läpparna minst sagt.

Ingen garanti bara för att man beställer från USA?

Jag skulle inte tveka att beställa och ska själv göra det snart, vart avundsjuk på TBOC_Razor's 810, nja sugen innan men helt bestämd nu smile

Haha avundsjuk på min 810:a ??

Jag är avundsjuk på keffy89's nya fina 810:a som han köpte för 2200kr från inwarehouse.se = "svensksåld" så den har RDS, pal/R2 osv.

Det var jag som tipsade han om att dom satt fel pris på den och att han skulle prova en rövare men nog fan önskar man att man haft pengarna själv wink  big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Stephane_
22 maj 2008 · 187 Inlägg

Vecna skrev:

jonash skrev:
Å andra sidan skulle jag vara VÄLDIGT försiktig med att köpa just DVD från USA. För är det nånting som går sönder inom 12V idag så är det DVD spelare/skärmar. Och köpt i USA = ingen garanti.

/Jonas

Denna tråd gav ju ett leende på läpparna minst sagt.

Ingen garanti bara för att man beställer från USA?

Jag skulle inte tveka att beställa och ska själv göra det snart, vart avundsjuk på TBOC_Razor's 810, nja sugen innan men helt bestämd nu smile

Gott, vi beställer nu hehe! näe men det är klart man har garanti det har jag frågat försäljaren också.. och det är en affär i Usa man köper det av inte någon hobby kille

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Stephane_ skrev:

Vecna skrev:

jonash skrev:
Å andra sidan skulle jag vara VÄLDIGT försiktig med att köpa just DVD från USA. För är det nånting som går sönder inom 12V idag så är det DVD spelare/skärmar. Och köpt i USA = ingen garanti.

/Jonas

Denna tråd gav ju ett leende på läpparna minst sagt.

Ingen garanti bara för att man beställer från USA?

Jag skulle inte tveka att beställa och ska själv göra det snart, vart avundsjuk på TBOC_Razor's 810, nja sugen innan men helt bestämd nu smile

Gott, vi beställer nu hehe! näe men det är klart man har garanti det har jag frågat försäljaren också.. och det är en affär i Usa man köper det av inte någon hobby kille

Men tänk på att den garantin oftast går genom säljaren och det innebär att du får betala frakt tillbaka till säljaren och sedan förmodligen frakt hem igen när/om enheten är fixad.

Sen lovar många säljare att det är garanti från tillverkaren osv på grejorna men kollar man med tillverkaren stämmer det inte alls för det mesta. Så för att vara 100% säker på att du verkligen har garanti på grejorna bör du först och främst kontakta tillverkaren alt. tillverkarens representant i det land du köper ifrån och fråga om garantin skulle gälla vid export och om just den säljaren du tänkt köpa av är godkänd av tillverkaren.

Så kolla alltid upp sånt riktigt noga innan ni köper om ni nu vill ha garanti, personligen skiter jag mest i vilket för jag kan köpa en stereo till utan att det kostar mer än här i Sverige men för dom som vill ha garantin blir det som sagt lite jobbigare och lite mer att kolla upp.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
gamlingen
22 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Klart garanti finns.. men många gånger kräver butiken att det lämnas till en dom bestämd reparatör.. reparatören jobbar ju inte gratis han får betalt av företaget som säljer så det går ju inte lämna den vart som helst.

Stephane_
22 maj 2008 · 187 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Stephane_ skrev:

Vecna skrev:

Denna tråd gav ju ett leende på läpparna minst sagt.

Ingen garanti bara för att man beställer från USA?

Jag skulle inte tveka att beställa och ska själv göra det snart, vart avundsjuk på TBOC_Razor's 810, nja sugen innan men helt bestämd nu smile

Gott, vi beställer nu hehe! näe men det är klart man har garanti det har jag frågat försäljaren också.. och det är en affär i Usa man köper det av inte någon hobby kille

Men tänk på att den garantin oftast går genom säljaren och det innebär att du får betala frakt tillbaka till säljaren och sedan förmodligen frakt hem igen när/om enheten är fixad.

Sen lovar många säljare att det är garanti från tillverkaren osv på grejorna men kollar man med tillverkaren stämmer det inte alls för det mesta. Så för att vara 100% säker på att du verkligen har garanti på grejorna bör du först och främst kontakta tillverkaren alt. tillverkarens representant i det land du köper ifrån och fråga om garantin skulle gälla vid export och om just den säljaren du tänkt köpa av är godkänd av tillverkaren.

Så kolla alltid upp sånt riktigt noga innan ni köper om ni nu vill ha garanti, personligen skiter jag mest i vilket för jag kan köpa en stereo till utan att det kostar mer än här i Sverige men för dom som vill ha garantin blir det som sagt lite jobbigare och lite mer att kolla upp.

Jo, det är klart man tar en chansning när man köper det där.. Sen när man får betala frakten fram o tillbaka så tjänar man ändå på det i längden OM man nu skulle behöva skicka tillbaka den..

Angels
22 maj 2008 · 94 Inlägg

Stephane_ skrev:
Gott, vi beställer nu hehe! näe men det är klart man har garanti det har jag frågat försäljaren också.. och det är en affär i Usa man köper det av inte någon hobby kille

Nja, snart tongue Måste först fixa 2st nya 19" sullor & plasta en ny panel då en probe är så handikaputrustad (eller inte) att det helt enkelt inte får plats en 2-din, ja om jag inte skulle såga sönder befintlig och kasta bort div. andra saker och sen ser det förjävligt ut MEN sjyst 2-Din DVD pekskärm cool

Även om du inte "lyckas" få bort momsen så är det värt det, tycker jag iallafall. Nåja, får leva i drömmarnas värld i några veckor till innan jag får någon leksak.

Mfive
6 juli 2008 · 1 393 Inlägg

Jag har en Pioneer AVH-P6500 DVD med skärm som är köpt i USA. Den spelar bara Region 1-skivor.
Är det någon som vet om den går att göra regionsfri och i så fall hur?
Jag har ingen instruktionsbok, så någon kanske vet vad den spelar för övriga format?

Brände en skiva i .avi men den går inte att spela upp.

Samt så har jag en navigation för västra europa på datorn. Den är i ett format som heter .mdf och är 8.3 Gb stor.

Är det en DVD+R på 8.5 Gb som gäller då och sedan bränna ut den?


Tacksam för svar.

Senast redigerat av P996 (6 juli 2008)

CEO @ Bimmers Of Sweden
Mfive
7 juli 2008 · 1 393 Inlägg

Help please!

CEO @ Bimmers Of Sweden
MrCalle Team Autohifi!
7 juli 2008 · 865 Inlägg

Jag tror inte du kan ändra regioner på dessa spelare tyvärr.
En anledning till varför man inte köper denan typ av produkt i USA, Om du vill ha ett 100% svar på din fråga om din DVD spelare så föreslår jag att du ringer Pioneer Sverige www.pioneer.se så kan de säkert hjälpa dig.

Angels
7 juli 2008 · 94 Inlägg

Hör med Niklas elektriker i gatuhörnet, seriöst så skulle jag inte förstå varför det inte skulle gå att göra en regionsfri dvd spelare, som ovan sa, hör med pioneer om dom gör jobbet för en slant.

Dual layer dvd (9.4Gb (4.7+4.7 O_o)) funkar inte i din spelare. Den spelare du har stödjer inte heller divx så det är kört att försöka spela upp en .avi som du bränt rakt av, bränn den som riktig video, VCD, din stödjer inte SVCD.

Finns inga problem med usa köpta dvd spelare om du frågar mig, inte ens en anledning att inte köpa den för att dom är regionslåst, ser du på mycket filmer i bilen då du måste bränna om "alla" dina dvder? Gör bara backup på dina dvd filmer, en dvd skiva kostar ju ändå bara 3-4 spänn styck och så spar du på ditt orginal. Äger själv en Jvc avx810, riktigt skön spelare, 3700:- från staterna, 8000:- i sverige...

Mfive
7 juli 2008 · 1 393 Inlägg

Mr Calle och Angels:

Tackar för de svaren!!

Har mailat det här företaget där det tydligen ska finnas en hack (se listan):

http://www.dvdunlocks4u.co.uk/

CEO @ Bimmers Of Sweden
Angels
8 juli 2008 · 94 Inlägg

Ja det ska ju gå, har ju med mjukvaran att göra som alla andra låsta saker, mobiler, dator dvd, stationär dvd osv.

Nisse-h
12 juli 2008 · 202 Inlägg

Ni som gillar utlandshandel och sinuslive kan kika när. Vissa grejer är nog billigare än hemma.

http://www.carhifi-shopping.de/endstufe … ueber.html

danzor
12 juli 2008 · 15 Inlägg

Jag köpte mig en alpine cda-9884 i usa på bestbuy.com kostade 1300:- inte så farligt dyrt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang