Varning för bilhandlare

bengan87
21 maj 2008 · 583 Inlägg

Hej!
Jag vill bara upplysa om en bilhandlare i Göteborg ( Hasses bilar )

Hasses bilar i Västa Frölunda.
Hasses bilar är en enskild firma och har över 500.000:- hos kronofogden.
Dom som säljer bilarna hos hasses bilar Lover och skriver ofta på kvittot att du får 6 mån garanti på dolt fel.

Jag har själv köpt bil där. bara några dagar efter så vissa det sig att det va 4 fel på bilen en då han svara att den va helt OK för den har varit hos hans Verkstad som ligger lite utan för Frölunda.
Dom svara mig att dom har aldrig haft den bilen inne. senare åkte jag tebaka till Hasses bilar och ville snacka med han efter som han lova att blir det fel under dom närmaste veckorna så tar han tebaka bilen så får jag ta en annan. då skickar ägeren ut folk som tar foto på vårt reg nr och säger nu vet vi vart ni bor och kommer släcka er.

Polisen kommer senare ut och tog en Anmälan vissa sig då att Hasses bilar har gjort samma sak under fler års tid. dom svara oss bara att åka för det va inget folk och bråka med. utan de bästa va bara att skit i det.

Hasses bilar har ingen F-skatte papper skiter i Kronofogden. lurar skiten ur folk. sen vissa det sig att han har varit med i www.gp.se flera gånger. om man söker på Hasses bilar.

Polisen svara bara det är inge folk och bråka med passa er för dom. kronofogden bryr sig inte att ta in bilarna som han äger som är värd flera tusen. skatteverket svara att dom kan inte göra något.

Jag tycker det funkar så att skaffar man enskild firma så kan man göra som man vill. för ingen bryr sig. hur mycket svarta pengar har inte han fått in på 18 år? har typ 10 till 30 bilar inne varje dag. säljer ca 3 - 6 st om dagen.


äre fler som har haft problem med hasses bilar i Göteborg?
Skulle vara tacksam för svar om någon har haft det.

Jag tänker fan inte ge mig. sluta med att bilen kosta mig 21.500 kr att fixa och då är den inte helt klar en.
Plus bilen för 17.000 sluta på 38.500 kr

FireTraXX DFFL
21 maj 2008 · 9 020 Inlägg

En gång är han omskriven i GP.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=380627


Förväntade du dig en bil i toppskick för 17000kr eller?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Hahaha har du ärligt talat inte sett all skit om hasses bilar innan ??

Har ju varit uppe här på G.org ett par gånger tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
bengan87
21 maj 2008 · 583 Inlägg

Nu mer går det inte att få tag på ägeren för Hasses bilar pga att han har dragit utomlands. som GP.se svara att det gör han varje gång det blir Jobbigt och för mycket folk som han har lurat. under tiden jag väntade på hasse kom det 3 bil ägere som ville ha tag på han. för dom hade fått flera 2.er på bilarna och fick inte köra med dom. så fort bil ägarna frågade vad fan han håller på med så drog han. och skicka ut en annan kille. och han svara bara att jag kan inte säga något och hasse säger att han kan inte komma pga att ni är här. då kan inte han sälja bilar till folk.

albin715
21 maj 2008 · 304 Inlägg

hahaha jag har sett hans annonser tongue

Senast redigerat av albin715 (17 december 2008)

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
budge
21 maj 2008 · 70 Inlägg

fett bra att du varnar iaf!! tummen upp

BMW 318is (1994)
bengan87
21 maj 2008 · 583 Inlägg

nej det har jag inte. fick den info av polisen först gången.
fattar inte hur fan Skatteverket skiter i de och kronofogden. skiter någon i Tv licensen så är kronofogden jävligt snabb och komma. men en firma på 500.000:- svarar man bara att dom vet inte vad dom kan göra. en då han har flera bilar. Vägverket skicka ut papper på alla bilar han har varit äger till va inte dåligt några A4 papper som dom hem med posten. allt från V70 S40. vissa va från 01-03 andra 89 och fram. allså man kanske ska skaffa sig en enskild firma och dra in lite svart.

Har fan kosta på mig flera hundra på att åka förbi varje dag. kommer fan inte ge mig. men så fort han ser mig sticker han och så fort han ser poliser.

TBOC_Razor skrev:
Hahaha har du ärligt talat inte sett all skit om hasses bilar innan ??

Har ju varit uppe här på G.org ett par gånger tongue

Rlundgren Långtradarchaffis
21 maj 2008 · 224 Inlägg

Hasses bilar..den där hasse verkar vara en härlig kille...INTE.  men bra att du varnar smile

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
FireTraXX DFFL
21 maj 2008 · 9 020 Inlägg

De kan ju tydligen inte göra något.
Det är inte så att de skiter i honom.

Kronofogden kan ju inte precis skicka ut 10 man med bollträn och hota honom.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
bengan87
21 maj 2008 · 583 Inlägg

Kronofogden kan skicka ut en kille/tjej som sättar en enkel lapp på bilen sen är det klart. (Varje bil han äger) dom har ju haft 18 år på sig.

en polare till mig fick kronofogden på sig ang en sak. tog 1 mån som tog dom bilen. tog hans tv dator med mera.


FireTraXX skrev:
De kan ju tydligen inte göra något.
Det är inte så att de skiter i honom.

Kronofogden kan ju inte precis skicka ut 10 man med bollträn och hota honom.

HOLLELLE
21 maj 2008 · 409 Inlägg

en cocktail kanske big_smile

bengan87
21 maj 2008 · 583 Inlägg

Hasses butik på blocket är bort taget då blocket inte vill ha han kvar. hade kommit in över 30 st e-post av sura bil ägare.

Äre någon här som har handlat av han?

FireTraXX DFFL
21 maj 2008 · 9 020 Inlägg

bengan87 skrev:
Hasses butik på blocket är bort taget då blocket inte vill ha han kvar. hade kommit in över 30 st e-post av sura bil ägare.

Äre någon här som har handlat av han?

Blocket är väl ganska snabba med sånt och hjälper till stort och brett när polisen ber om det?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
DanielssonC
21 maj 2008 · 213 Inlägg

Dem har la förmodligen mutat alla jävla myndigheter ? wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 maj 2008 · 6 170 Inlägg

Bränn ner hans bilaffär och se till att bevisen pekar mot honom tongue

(Obs. endast skämt, gör inte det ffs lol)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
AndersWestlund Avstängd
21 maj 2008 · 99 Inlägg

Har ni blivit blåsta så finns ju åtgärder ni kan vidta. Pengar brukar inte vara svårt att ordna tillbaka, häva köpet kan ni glömma då det kommer bli polisanmält och alla parter får reda på vilka som är inblandade. Vet inte hur mycket reglerna tillåter att man skriver här ang sånt, men det finns ju andra forum där ni kan komma i kontakt med dessa killar så länge all kontakt sker krypterat.
MVH

Volvo V70n (2001)
TRYIT Teddan
21 maj 2008 · 2 495 Inlägg

AndersWestlund skrev:
Har ni blivit blåsta så finns ju åtgärder ni kan vidta. Pengar brukar inte vara svårt att ordna tillbaka, häva köpet kan ni glömma då det kommer bli polisanmält och alla parter får reda på vilka som är inblandade. Vet inte hur mycket reglerna tillåter att man skriver här ang sånt, men det finns ju andra forum där ni kan komma i kontakt med dessa killar så länge all kontakt sker krypterat.
MVH

orka blanda in folk för en bil för 18 000kr.

men han verkar ju vara en riktig jävla gris den där hasse

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
AndersWestlund Avstängd
22 maj 2008 · 99 Inlägg

r-ted skrev:
orka blanda in folk för en bil för 18 000kr.

men han verkar ju vara en riktig jävla gris den där hasse

Kan ju vara fler som han blåst (18.000 och 10kunder blir en bra summa), och fler lär tillkomma sålänge ingen insatt går in och förstör hans affärer.
Men ett bra steg var att upprepa hans firma här.
MVH

Volvo V70n (2001)
bengan87
22 maj 2008 · 583 Inlägg

Hasses bilar har ingen Butik gubb fan står på en vanlig parkering på Distansgatan 21 - 24 i VÄSTRA FRÖLUNDA. han svara mig att han hade ett kontor i ett av husen men när jag kolla med bolaget som äger huset så har han inget med dom och göra. firman har över 400.000 kr bara på fel Parkering på Distansgatan 21 - 24. det är två kr timmen på parkeringen. så han hyr ju inte ens egna parkiringar utan står bara där. fattar inte vrför inte Parkeringsbolaget gör något. när man snart år uppe i en halv miljon. sen 10.000 är det någon som har stämt han för ang bil köp den bil ägaren får nog vänta många år som inte kronofogden gör något. är ju samma sak om man gör något och kanske vinner i domstolen så får man ju aldrig se pengarna utan de blir ju bara och stå på kö listan te gubben går bort sen va den borta.

17.000 kr är fan inte så mycket men saken är tre bilar för 10.000 - 17.000 om dagen det blir en del på ett år. sen drar man de på 18 år. (typ) ingen skatt eller något på det. få det som lön varje dag skulle ju inte vara helt fel själv. (Men jag skulle aldrig orka ha flera hundra sura gubbar & käringar efter mig.

El de kanske ochså funkar som han drar ju till Norge och DK så fort det blir lite jobbigt sen efter en mån eller så är han tebaka. under tiden jobbar andra åt han

Senast redigerat av bengan87 (22 maj 2008)

AndersWestlund Avstängd
22 maj 2008 · 99 Inlägg

Testat åka hem till honom?

Volvo V70n (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang