Hur mycket pallar en Camaro bakaxel för?

turbomaniac
22 maj 2008 · 16 Inlägg

Hallå!
Nån som vet hur mycket en såda pallar för
ska byta upp mig hade jag tänkt har kollat runt lite
effekt i bilen är runt 450-500 hk frågan ä om en
Camaro axeln pallar för det ska användas i en 240

Tacksam för svar
Vh Micke

camaro67 Meister
22 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Vet du om de är en 10-bult eller en 12-bult? Jag vill inte gärna säga de men cheva axlarna pallar tyvärr inte så värst mycke. Är de en 10-bult kanske de kan hålla men är de en 12-bult så borde de klara sig

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Moparboy440
23 maj 2008 · 4 682 Inlägg

kanske lika bra att inte chansa på en cheva axel,stoppa i en ford 9-tummare istället. den borde hålla.

Stroker
23 maj 2008 · 33 Inlägg

har sett en hel del folk nere på strippen som kör me bilar lätt över 500strecket och 10bultade axlar, okej att de inte har original innehåll men vem kör med det? smile
12bultarna kan man få äckligt starka, polare till mig kör med 680hk och 12bultat och det ska den inte ha nån problem med att palla..
problemet är nog bara var man ska få tag i huset till en 12bultare.. har du inte en redan så är det nog bättre att gå på 9"aren.. lättare att få tag på och är billigare smile

Chevrolet Camaro -69 SS/RS mattsvart
383SB - TKO600 - 12bult 4,10
201m: 7,690s @ 147,79km/h 60fot: 1,758s
insanebrains
24 maj 2008 · 160 Inlägg

det sämsta med chevrolets axlar är att det sitter c-clips som håller fast drivaxlarna&gasar du och svänger lite så kan clipset brista....men det finns bot på detta problem=c-clips eliminator heter det,och då bygger man bort problemet..! fördelen med fords niotums axel är att det går fort att byta utväxling i dem+att dem inte har c-clips....! jag har  tappat drivaxeln på min f.d cheva ,det var inte kul när ena bakdäcket och drivaxel dök upp  i ena bakspegeln....

Senast redigerat av insanebrains (24 maj 2008)

Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
BiggerDigger
24 maj 2008 · 288 Inlägg

stirra inte blint på vanliga bilaxlar, finns många från olika "jeepar" som är billiga o starka och där det går att montera diffspärrar både automatiska o manuella.  Volvo Valp har dana 44 med 5,38 som standard, sen finns det olika typer av Toyota  Landcruiser och övriga liknande Toyotor med biffiga axlar, Nissan Patrol, Flera typer av Ford har bra axlar, typ Explorer av modell -98 o senare.

Pellefax
24 maj 2008 · 644 Inlägg

Faktum är ju att volvos drivaxlar är kända för att vara bland dom starkaste,så skaffa en riktig drevsats och bygg vidare på volvoaxeln..

insanebrains
24 maj 2008 · 160 Inlägg

jo det är sant,en bra kempi diffad volvo axel håller längre än mycket annat..! inget skit volvos axlar...

Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
turbomaniac
25 maj 2008 · 16 Inlägg

Tack för alla svar smile

Faktum är ju att volvos drivaxlar är kända för att vara bland dom starkaste,så skaffa en riktig drevsats och bygg vidare på volvoaxeln..

Problemet med detta är att jag ska regga om bilen till annat fordon och kan inte använda mig av
volvo axeln (har en 1031:a) så därav bytet...

Fick syn på en axel på blocket http://www.blocket.se/vi/16468775.htm?ca=8_s
tänkte kolla om de va nått men tydligen inte wink
har letat efter 9"are men en del säger att den är "tungdriven" har noll koll på dessa grejer
har även hört att det ska finnas Chrysler 8 3/4" axel som ska va rätt okey men vet inte riktigt vart
man ska leta
Har ingen aning om vilka bilar som använder sig ev den axeln hmm
dessutom de 9"are jag hittat har varit ganska dyra 14-16k + ombygnad av rören
hade tängt att man skulle få ut bilen till sommarn big_smile

Ni som kan detta bättre en jag vilka bilar kan man hitta 9"are på?
och kan man hitta såna på skrotarna?
Alt en lös bajo + själva diff klumpen
finns en lös banjo på blocket http://www.blocket.se/vi/15659835.htm?ca=8_s&last=1  vad tror ni om detta då ?
kan man få tag i relativt billiga diffklumpar?

än engång tacksam för alla svar

Micke

Moparboy440
25 maj 2008 · 4 682 Inlägg

finns massor me fordar(fomoco ford) som har haft niotummaren som bakaxel, från slutet av femtiotalet ända fram till åttoitalet.har suttit i allt möjligt från pickupar till muskelbilar. borde inte vara så svårt att hitta,men att hitta för de rätta priset e ju en annan sak wink. förövrigt så har dana 60 rykte om säg att vara väldigt bra axlar,bättre än 8 3/4" axeln som har ganska svagt axelhus original.

insanebrains
25 maj 2008 · 160 Inlägg

tja. ! supertrax diff till ford pris ca 3500kr beställ via summit...och vänta några veckor på leverans !

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Rinnegan Malleus Malificarum
25 maj 2008 · 2 401 Inlägg

Pellefax skrev:
Faktum är ju att volvos drivaxlar är kända för att vara bland dom starkaste,så skaffa en riktig drevsats och bygg vidare på volvoaxeln..

Jo, en av våra kunder tänkte samma sak, kopplade upp en S70 axel från en 1997'a till en 175 hästars Cheva 350. Det blev ryssröra av hela axeln.

10 bult eller 12 bult, splines, utväxling?

Alla faktorer är nödvändiga om man ska veta.

Och Iroc -Z axeln, 9 bultade håller inte.

12 bultat med Strangeinnehåll och 3.56 utväxling pallar för djävulen själv.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Pellefax
25 maj 2008 · 644 Inlägg

Siarnaq skrev:

Pellefax skrev:
Faktum är ju att volvos drivaxlar är kända för att vara bland dom starkaste,så skaffa en riktig drevsats och bygg vidare på volvoaxeln..

Jo, en av våra kunder tänkte samma sak, kopplade upp en S70 axel från en 1997'a till en 175 hästars Cheva 350. Det blev ryssröra av hela axeln.

10 bult eller 12 bult, splines, utväxling?

Alla faktorer är nödvändiga om man ska veta.

Och Iroc -Z axeln, 9 bultade håller inte.

12 bultat med Strangeinnehåll och 3.56 utväxling pallar för djävulen själv.

Det kanske var för att S70 är framhjulsdrivna..   lol

Rinnegan Malleus Malificarum
25 maj 2008 · 2 401 Inlägg

Pellefax skrev:

Siarnaq skrev:

Pellefax skrev:
Faktum är ju att volvos drivaxlar är kända för att vara bland dom starkaste,så skaffa en riktig drevsats och bygg vidare på volvoaxeln..

Jo, en av våra kunder tänkte samma sak, kopplade upp en S70 axel från en 1997'a till en 175 hästars Cheva 350. Det blev ryssröra av hela axeln.

10 bult eller 12 bult, splines, utväxling?

Alla faktorer är nödvändiga om man ska veta.

Och Iroc -Z axeln, 9 bultade håller inte.

12 bultat med Strangeinnehåll och 3.56 utväxling pallar för djävulen själv.

Det kanske var för att S70 är framhjulsdrivna..   lol

Så du påpekar att en axel från en 740 skulle palla för det?

Och sak samma vilken modell det var, jag håller inte reda på vilken färg det är på en sosse container direkt.

Jag har jävligt bra koll på amerikanare, och japanare. Svenska bilar ger jag fan i eftersom dom är ändå värdelösa i dom flesta sammanhang. Koenigsegg platsar dock, dom har en cheva motor och bra chassie..

Senast redigerat av Siarnaq (25 maj 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Aerodynamik ...
25 maj 2008 · 7 120 Inlägg

Siarnaq skrev:
Koenigsegg platsar dock, dom har en cheva motor och bra chassie..

Ford motor roll

Rinnegan Malleus Malificarum
25 maj 2008 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Siarnaq skrev:
Koenigsegg platsar dock, dom har en cheva motor och bra chassie..

Ford motor roll

While the previous Koenigseggs were powered by a Ford Modular V8 engine sourced from the U.S., the engine of the CCX was designed by Koenigsegg based on the Ford Modular architecture, and assembled for them by Grainger & Worrall.

Hoppsansa, inte längre.

Get your facts straight.

Och deras block, är baserat på Chevas ritningar. Eftersom Cheva lånade ut sina ritningar till Ford under 1960 talet i ett arrangemang.

Senast redigerat av Siarnaq (25 maj 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Pellefax
25 maj 2008 · 644 Inlägg

Siarnaq skrev:

Pellefax skrev:

Siarnaq skrev:

Jo, en av våra kunder tänkte samma sak, kopplade upp en S70 axel från en 1997'a till en 175 hästars Cheva 350. Det blev ryssröra av hela axeln.

10 bult eller 12 bult, splines, utväxling?

Alla faktorer är nödvändiga om man ska veta.

Och Iroc -Z axeln, 9 bultade håller inte.

12 bultat med Strangeinnehåll och 3.56 utväxling pallar för djävulen själv.

Det kanske var för att S70 är framhjulsdrivna..   lol

Så du påpekar att en axel från en 740 skulle palla för det?

Och sak samma vilken modell det var, jag håller inte reda på vilken färg det är på en sosse container direkt.

Jag har jävligt bra koll på amerikanare, och japanare. Svenska bilar ger jag fan i eftersom dom är ändå värdelösa i dom flesta sammanhang. Koenigsegg platsar dock, dom har en cheva motor och bra chassie..

Ingen ide att diskutera med dig, du har ju bevisat i andra trådar att du inte har nån koll alls... Kom igen när du blivit torr bakom öronen..  roll      Och grattis om du hittar en koenigsegg med cheva motor..   lol

Rinnegan Malleus Malificarum
25 maj 2008 · 2 401 Inlägg

Pellefax skrev:

Siarnaq skrev:

Pellefax skrev:

Det kanske var för att S70 är framhjulsdrivna..   lol

Så du påpekar att en axel från en 740 skulle palla för det?

Och sak samma vilken modell det var, jag håller inte reda på vilken färg det är på en sosse container direkt.

Jag har jävligt bra koll på amerikanare, och japanare. Svenska bilar ger jag fan i eftersom dom är ändå värdelösa i dom flesta sammanhang. Koenigsegg platsar dock, dom har en cheva motor och bra chassie..

Ingen ide att diskutera med dig, du har ju bevisat i andra trådar att du inte har nån koll alls... Kom igen när du blivit torr bakom öronen..  roll      Och grattis om du hittar en koenigsegg med cheva motor..   lol

Bahaha, läs det ovanför dig.

Du får ju gärna tro att man kan koppla en 740 axel till en trimmad 454 och förvänta dig att skiten ska hålla.

Ta ett kort av din min sedan så jag har något att skratta över.

Men istället för att vara den patetiska individ du är så hjälp killen istället för att ordbemärka och låtsas att du kanske kan något.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Pellefax
25 maj 2008 · 644 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:

Siarnaq skrev:
Koenigsegg platsar dock, dom har en cheva motor och bra chassie..

Ford motor roll

While the previous Koenigseggs were powered by a Ford Modular V8 engine sourced from the U.S., the engine of the CCX was designed by Koenigsegg based on the Ford Modular architecture, and assembled for them by Grainger & Worrall.

Hoppsansa, inte längre.

Get your facts straight.

Och deras block, är baserat på Chevas ritningar. Eftersom Cheva lånade ut sina ritningar till Ford under 1960 talet i ett arrangemang.

Du är bara för komisk när du snurrar in dig i dina fantasier så du aldrig hittar ut igen....  lollollol

turbomaniac
26 maj 2008 · 16 Inlägg

Nån som vet nått om Dana70? roll

Samt vad menas med dana60FF? nån skillnad på dana60 eller ä det samma?

Ford Crown victoria kan den ha hafft 9"are

Faan helt värdelöst när man inte kann nått:/

Senast redigerat av turbomaniac (26 maj 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang