Så det är med Polisen som man tror

Kesler
7 juni 2008 · 3 650 Inlägg

dahboy skrev:

Kesler skrev:

dahboy skrev:
men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

ja du de kan jag tyvärr inte svara på.. vrf gjorde du saker du inte borde ha gjort..lite samma sak..skulle dock aldrig kasta nåt på en privatpersons bil..

testa att tänka lite nästa gång. och klaga inte på polisen för att dom agerade helt rätt..
vad ser du för skillnad på att kasta nått på en firma ägd bil och en privat persons.?

klagar inte på polisen bara för den händelsen..om du tycker att poliser är exemplariska och att de alltid gör rätt så är det nog du själv som borde tänka till lite..
Du kanske tycker så nu, men om några år kanske du ändrar din åsikt helt..man vet aldrig vad som händer..

Senast redigerat av Kesler (7 juni 2008)

dahboy
7 juni 2008 · 1 002 Inlägg

har jag nån gång i denna "konversationen" skrivit att polisen agerar exemplariskt och alltid gör rätt..?

...
Kesler
7 juni 2008 · 3 650 Inlägg

har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

dahboy
8 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Kesler skrev:
har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

citat ur ett av Keslers inlägg:  Dom e fega..de vill istället visa upp sin uniformsmanlighet genom att haffa folk dom klarar av..kastade en ölburk på polisbilens tak när jag tog studenten för nån dag sen å herrejävlar vilket liv det blev..3 snutar flyger på mig, å slänger in mig i bilen å kaxiga uta helvete..löjligt är det rätta ordet. slut citat.
Om du inte kallar det att klaga, då vet ifan va du menar med att klaga.?

...
Kesler
8 juni 2008 · 3 650 Inlägg

sant

dahboy
8 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Kesler skrev:
sant

Du ska nog gå och sova lite nu min vän.

...
Roz-104 typ..eh..va?
8 juni 2008 · 582 Inlägg

Piraten skrev:
En länk till DN

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … p;a=777072

Detta spelar faktiskt helt in på min åsikt ang hur snuten jobbar.
Lättare/säkrare att jaga vanligt folk som kör 6km/h för fort på 110 vägar.

Hade en långt och hetsig samtal med en polis sen när jag fastande på just 116Km/h och fick böta 1500kr. Klockan 0230 på natten på 2 fillig upplyst motorväg i torrt  väglag. Inte en bil i sikte, så jävla löjligt.

Så sant så sant. Jävla löjligt är det. En polare blev stoppad för ett tag sen för att han hade två sverige-flaggor i fönsterna. Anledningen till att dom stanna honom var för att fråga om han var rasist :S
Fan dom borde väl ändå ha bättre saker för sej!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Kesler
8 juni 2008 · 3 650 Inlägg

dahboy skrev:

Kesler skrev:
sant

Du ska nog gå och sova lite nu min vän.

de ska jag snart, vill bara säga att jag endast klagar på polisernas arbetssätt..inget annat..och dom som tycker att de inte finns nåt å klaga på borde också gå ålägga sig tongue natti

Tommy_P
8 juni 2008 · 396 Inlägg

dahboy skrev:

Kesler skrev:

dahboy skrev:

men varför kastar du nått på nån annans bil då.?

håller för övrigt med dig "blacken"..

ja du de kan jag tyvärr inte svara på.. vrf gjorde du saker du inte borde ha gjort..lite samma sak..skulle dock aldrig kasta nåt på en privatpersons bil..

testa att tänka lite nästa gång. och klaga inte på polisen för att dom agerade helt rätt..
vad ser du för skillnad på att kasta nått på en firma ägd bil och en privat persons.?

för att det drabbar någon personligen? att motarbeta staten är väl inte direkt nåt nytt. ta till exempel o kolla runt omkring dej, var det är mest graff? privat egendom eller offentlig sektor?
polisen är inte heller något företag, även om de får mej att undra ibland.

dahboy
8 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Tommy_P skrev:

dahboy skrev:

Kesler skrev:
ja du de kan jag tyvärr inte svara på.. vrf gjorde du saker du inte borde ha gjort..lite samma sak..skulle dock aldrig kasta nåt på en privatpersons bil..

testa att tänka lite nästa gång. och klaga inte på polisen för att dom agerade helt rätt..
vad ser du för skillnad på att kasta nått på en firma ägd bil och en privat persons.?

för att det drabbar någon personligen? att motarbeta staten är väl inte direkt nåt nytt. ta till exempel o kolla runt omkring dej, var det är mest graff? privat egendom eller offentlig sektor?
polisen är inte heller något företag, även om de får mej att undra ibland.

Men allt går ju runt. sabbar du en polisbil, klottrar på en skola eller motsvarande så blir det ju du och jag som får betala. krossar du fem rutor varje helg på din lokala däck leverantör så kommer han höja priset på däcken.    vill du ha fler exempel.?

det jag försöker säga är att allt drabbar den enskillda individen i slutändan.!!

Senast redigerat av dahboy (8 juni 2008)

...
Piraten
8 juni 2008 · 166 Inlägg

Men alltså ni med ölburks debatten, kasta burkar samt hälla öl på länsman är bara provokativt, är ni helt ärligt förvånade att de reagerade?

Eftersom detta är en bil sida ville jag trycka på det där med den helt galna jakten av oss bilister. , vad ny examinerade gymnasister gör på fyllan var inte riktigt det jag ville poängtera.

Senast redigerat av Piraten (8 juni 2008)

PH_
8 juni 2008 · 310 Inlägg

Påtal om idioterna i poliskåren.

Morsans sambo va uppe för att kolla studenten i uppsala. Skulle även köra hans systerdotter i en 60tals buick cab.. Finns inga parkeringsplatser så han kör upp och ställer sig på en trottoar, som f.ö. är 2 bilbredder bred, för att inte stå ivägen för övrig bilar samt vänta på att studenterna ska gå ut.. 2 sek senare så flyger en snorkig mcburen trafikpolis på han och börjar skälla, då börjar morsans sambo skälla tillbaks så till den milda grad att mc polisen bara står med hakan i backen när han stampar plattan i mattan, pekar finger och skriker jävla idiot åt polisen medans han åker iväg.

Seriöst. Hade inte mcpolisen något bättre för sig? Det va student vilket ALLTID oavsett stad medför trafikkaos.

Hade mcpolisen haft något vett i huvvet så hade han ställt hojjen och börjat dirigera trafiken istället för att skälla ut folk.

en till historia om vår kära poliskår.

Fallens dagar i trollhättan förra året va ju också intressant. Gick runt med kompisarna när en polis som går runt och spänner sig nonchalant stöter till mig. Jag tände till och sa några mindra väl valda ord till han och då blev det ett jäkla liv.

Hade en öppnad öl i handen som han tvingade mig att hälla ut.. visst inget att orda om egentligen men jag va så jäkla förbannad på polisens sätt så jag sa:

"Jaha men då fäller ni väl mig för nedskräpning om jag häller ut den här?"

"Nej" sa polisen varpå jag säger "ok" och hivar iväg ölen över ett staket, säger åt han att han är en idiot och vänder mig om för att gå.

Hinner väl gå några få steg innan 3 poliser flyger på mig och tar grepp så jag tvingas ned på knä och kvider av smärta i mina armar.

Skrek åt dem att de var en hög jävla fascister och det gjorde ju inte saken bättre direkt...

Skulle hamna i fyllecell och bötfällas och jag vet inte vad och jag hade egentligen inte gjort någonting. Polisen proverade fram scenariot och jag var inte ens påverkad. Hade tagit en mun öl och så allt detta jäkla liv medans riktigt dyngraka 14-15åringar vinglade förbi..

Jag blir så förbannad så det finns inte när jag tänker tillbaks på det hela.

Senast redigerat av PH_ (8 juni 2008)

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
jeps
8 juni 2008 · 54 Inlägg

Väl talat PH_.

Jag och en kompis var på en gigantisk parkering här i stan i vintras och skulle sladda runt lite, och klockan var väl runt 22 och inte en bil i sikte. Ser att en polis stannat nån snubbe längre bort så vi chillar lite. Killen får böter och polisen sätter sig i bilen och börjar åka närmare utfarten. En vanlig bil med 2 yngre män kör förbi utfarten i normal fart och bara kollar, slutar med att snuten drar på blåljusen och bränner efter och stoppar snubbarna.

Här i stan vågar man sig knappt ut på vägarna för snuten står ju bakom varje hörn och stannar en för vad som helst. Väldigt kul att dom har så mycket att göra!


Dock så har jag haft ett bra möte med polisen. Åker genom en liten by och ligger på 70 på 50-väg på fredag eftermiddag. Ser polisen som står med laserpistolen och jag tvärnitar för att komma ner på 50. När jag väl åker förbi så ger den äldre polismannen mig en gest om att "dämpa farten lite" och jag får åka vidare.
Detta må jag säga var hyggligt, men i övrigt har jag inte så mycket tillit till polisens arbete då man endast ser dom ingripa vid mindre förseelser.

Nuff said! /jeps

Kesler
8 juni 2008 · 3 650 Inlägg

PH_ skrev:
Påtal om idioterna i poliskåren.

Morsans sambo va uppe för att kolla studenten i uppsala. Skulle även köra hans systerdotter i en 60tals buick cab.. Finns inga parkeringsplatser så han kör upp och ställer sig på en trottoar, som f.ö. är 2 bilbredder bred, för att inte stå ivägen för övrig bilar samt vänta på att studenterna ska gå ut.. 2 sek senare så flyger en snorkig mcburen trafikpolis på han och börjar skälla, då börjar morsans sambo skälla tillbaks så till den milda grad att mc polisen bara står med hakan i backen när han stampar plattan i mattan, pekar finger och skriker jävla idiot åt polisen medans han åker iväg.

Seriöst. Hade inte mcpolisen något bättre för sig? Det va student vilket ALLTID oavsett stad medför trafikkaos.

Hade mcpolisen haft något vett i huvvet så hade han ställt hojjen och börjat dirigera trafiken istället för att skälla ut folk.

en till historia om vår kära poliskår.

Fallens dagar i trollhättan förra året va ju också intressant. Gick runt med kompisarna när en polis som går runt och spänner sig nonchalant stöter till mig. Jag tände till och sa några mindra väl valda ord till han och då blev det ett jäkla liv.

Hade en öppnad öl i handen som han tvingade mig att hälla ut.. visst inget att orda om egentligen men jag va så jäkla förbannad på polisens sätt så jag sa:

"Jaha men då fäller ni väl mig för nedskräpning om jag häller ut den här?"

"Nej" sa polisen varpå jag säger "ok" och hivar iväg ölen över ett staket, säger åt han att han är en idiot och vänder mig om för att gå.

Hinner väl gå några få steg innan 3 poliser flyger på mig och tar grepp så jag tvingas ned på knä och kvider av smärta i mina armar.

Skrek åt dem att de var en hög jävla fascister och det gjorde ju inte saken bättre direkt...

Skulle hamna i fyllecell och bötfällas och jag vet inte vad och jag hade egentligen inte gjort någonting. Polisen proverade fram scenariot och jag var inte ens påverkad. Hade tagit en mun öl och så allt detta jäkla liv medans riktigt dyngraka 14-15åringar vinglade förbi..

Jag blir så förbannad så det finns inte när jag tänker tillbaks på det hela.

håller helt med dig, vafan tror dom egenligen..varje "högtid" när det är lite "kaos" så springer dom omkring å häller ut öl å bötfäller folk för nedskräpning istället för att hålla kolla på rattfyllerister å knivbråk m.m
Och om nån blivit rånad lr bestulen på fälgar m.m så går det inte att göra nåt åt det, utan säger att de inte kan ta hand om sådana "små" brott..och anmälningar behöver man fan inte göra heller för det händer ändå inget där ..

Senast redigerat av Kesler (8 juni 2008)

Muttley
8 juni 2008 ·

Kesler skrev:
har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

jeps
8 juni 2008 · 54 Inlägg

tkd_rille skrev:
jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

Det enda som är lite fjantigt är väl rättssystemet, då folk först och främst får ett lamt fängelse straff på nåt enstaka år och sen bara sitter av en tredjedel och kommer ut igen?

PH_
8 juni 2008 · 310 Inlägg

tkd_rille skrev:

Kesler skrev:
har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

Har du läst mitt inlägg och fortfarande propsar på det så vet jag inte vad.

Det finns ju naturligtvis rötägg inom alla yrken. Synd bara att poliskåren verkar vara full utav dem.

Nej tacka vet jag närpoliser i 45-50års ålder som hunnit med att skaffa sig lite livserfarenhet och sunt tankesätt.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
makkan_nykvarn
8 juni 2008 · 18 Inlägg

poliser prioriterar helt fel saker. punkt slut. jag bor i ronna o vi har en hel del med dom att göra.. men istället för o haffa alla grövre brotslingar här så tar dom just bilförare o sånt för dom vågar sig inte på dom stora.. säg vad ni vill jag skiter it men så är de här o något värre ställe är väldigt svårt o hitta!

bmw power både utan och med stressfläkten under huven
Muttley
8 juni 2008 ·

PH_ skrev:

tkd_rille skrev:

Kesler skrev:
har jag klagat..jag har sagt att de överreagerade i min situation..det är du som hela tiden vill föra vidare den här konversationen. godnatt

jag tycker att alla poliser underreagerar här i sverige smile stökigt folk är värt lite stryk. vi har bra poliser dock så använder de för lite våld mot brottslingar.

Har du läst mitt inlägg och fortfarande propsar på det så vet jag inte vad.

Det finns ju naturligtvis rötägg inom alla yrken. Synd bara att poliskåren verkar vara full utav dem.

Nej tacka vet jag närpoliser i 45-50års ålder som hunnit med att skaffa sig lite livserfarenhet och sunt tankesätt.

de är exakt samma i alla branscher lilla du smile de yngre är oftast rötägg i alla företag skit samma om de är polise byggnadsarbetare industriarbetare eller vad man nu vill ta upp. alla gör fel.
så de är jämt upp.

Germax
8 juni 2008 · 12 086 Inlägg

I Sverige kostar det så mkt att komma åt de grova brotten, då vi har massa löjliga regler som gör de svårt för polisen att komma åt bovarna. Dessutom är de ju farligt, och polisyrket är ett gäng högfärdiga, ofta korkade människor som inte vill veta av de hårda livet som insatspolis lr annan specialgrupp som fkt gör skäl för sin lön.

Patrullpoliser är nöjda sålänge de får åka omkring i sina volvos se dryga ut och rätträttavisa en o annan invånare per dag, de älskar ju speciellt a-lagare, mopedister och och bilister.. de är ju onödigt att stöta på för mkt motstånd menar jag.
Jävla sorgligt..

Mina åsikter kommer främst efter erfarenheten av Motalas poliskår, jag säger inte att de är skillnad någon annanstans i sverige, lr världen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang