Bygga egen fällbar regskylt?

good_year
3 juli 2008 · 755 Inlägg

sätt 2 armar i skylten sedan gör då den kan snurra av fart vinden så kan dom ju inte se den om det går snabbt??? eller har jag fel??

740a-traktor
3 juli 2008 · 1 Inlägg

P-G skrev:
tror dalhems har något sånt

Jajmen det finns på dalhems fanns iaf när jag jobbade där men kan höra med ägan och höra av mej!smile

master_lars
3 juli 2008 · 1 180 Inlägg

Besiktningsmännen har inget med det att göra. Bara man kan se regplåten 10 meter framför bilen och 10 meter bakom när skylten är "uppfälld" så kan ingen säga ngt. Om du vill kan du köra med skylten fastskruvad på ett takräke med. Stannar farbror blå dig så kan du be honom visa dig vart det står att skylten måste sitta på det traditionella stället.

Senast redigerat av master_lars (3 juli 2008)

Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 900i "Gratisbilen eller Florentinern" (1988)
Danne_86
3 juli 2008 · 257 Inlägg

stylingkompaniet har en sån pryl, nått i den stilen iaf

Phaetoon
4 juli 2008 · 8 156 Inlägg

master_lars skrev:
Besiktningsmännen har inget med det att göra. Bara man kan se regplåten 10 meter framför bilen och 10 meter bakom när skylten är "uppfälld" så kan ingen säga ngt. Om du vill kan du köra med skylten fastskruvad på ett takräke med. Stannar farbror blå dig så kan du be honom visa dig vart det står att skylten måste sitta på det traditionella stället.

Jag är inte helt hundra men jag tror att jag har läst att dom stramat åt reglerna lite nu och att man måste ha regplåten installerad på originalplatsen om möjligt, just pga trängselavgiftsproblem i Sthlm.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang