Stoppa Fra-lagen!

azid Det som inte dödar gör ont
18 juni 2008 · 2 668 Inlägg

bara att slänga mobilen slå sönder datorn klippa all el i hemmet klä taket med bly och bara handla med kontanter då blir det svårt för dom att hålla reda på en

2slow
kolvas
18 juni 2008 · 4 001 Inlägg

camaro67 skrev:

FireTraXX skrev:

camaro67 skrev:

Du är så välkommen..

Men det är ändå inte samma sak. Grejen är att man kan ta kriminella istället för att låta dom gå fria. Men jag förstår ju att du är emot de...

Vad jag sysslar med privat är egentligen oviktigt.
Jag vill inte att Farmor anka och hennes lakejer ska läsa min mail.

Och varför är du emot de? Är de så hemliga så att inte en främande människa som aldrig kommer få veta vem du är får läsa dom?

därför att detta är inte ett så långt steg ifrån åsiktsregistrering, med denna lagen så kan dom övervaka ifall du har en "icke politiskt korrekt" inställning till t.ex Sveriges utrikespolitik eller vad som helst.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
camaro67 Meister
18 juni 2008 · 6 763 Inlägg

FireTraXX skrev:

camaro67 skrev:

FireTraXX skrev:

Vad jag sysslar med privat är egentligen oviktigt.
Jag vill inte att Farmor anka och hennes lakejer ska läsa min mail.

Och varför är du emot de? Är de så hemliga så att inte en främande människa som aldrig kommer få veta vem du är får läsa dom?

Aldrig veta vem jag är?
De vet vem jag är när de läser mina mail.

Den personliga integriteten är allvarligt hotad.
Denna lagen strider fulllständigt mot grundlagen.

Jag menar att de kommer aldrig att träffa dig och lärr känna dig så de vet inte vad du är för en typ. Men de verkar som att många här har något att dölja

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
camaro67 Meister
18 juni 2008 · 6 763 Inlägg

kolvas skrev:

camaro67 skrev:

FireTraXX skrev:

Vad jag sysslar med privat är egentligen oviktigt.
Jag vill inte att Farmor anka och hennes lakejer ska läsa min mail.

Och varför är du emot de? Är de så hemliga så att inte en främande människa som aldrig kommer få veta vem du är får läsa dom?

därför att detta är inte ett så långt steg ifrån åsiktsregistrering, med denna lagen så kan dom övervaka ifall du har en "icke politiskt korrekt" inställning till t.ex Sveriges utrikespolitik eller vad som helst.

Och vad spelar de för roll? Du får ha vilken åsikt som helst och du kan inte åka dit för de. Men om man är nynazist eller något sånt kan jag förstå om man är emot de men är man bara normal svensson med lite små rasistiska tankar så behöver man inte vara orolig

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Phaetoon
18 juni 2008 · 8 156 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag har inte heller något att dälja så varför inte?

Sen om de sitter och skrattar åt mina mejl eller sms i fikarummet skiter väll jag i, för de lider inte jag av.

Det är ju när dom skrattar åt dina semesterbilder/filmer och skickar dom till media/youtube som du kanske skulle bry dig? För den risken finns, även om den inte är speciellt stor.
Till och med Stasi hade fler direktiv och mer begränsningar när de sysslade med underrättelsetjänst på sin tid. Dom behövde kontakta domstolar för att få göra motsvarande sak som FRA ska få göra utan någon större koll.

Vilka ska kontrollera att den personliga integriteten tryggas, jo, dom som i slutändan ska få ta del av informationen, dvs regeringen. Det är fel att regeringen som utser dom som sköter tillsynen av den civila myndighet som har som uppgift att lämna information till staten...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
18 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Är det någon som kommer ihåg hur mycket man förföljde vänstermänniskor i Sverige förr?
Det har ju kommit fram att det finns ganska så stora akter på människor som blivit utsatta för spioneri här i Sverige. Åsiktsregistrering, javisst.

Sen så har vi ju meddelarskyddet/anonymitetsskydd.
Om du t.ex. vill lämna känslig information om t.ex. en skandal inom regeringen till media så har du en lagstadgad rätt att få vara anonym. Men med FRA-lagen så kommer den anonymiteten inte längre vara värd något, då alla kontakter (trafikdata) lagras. Det är ju inte samma sak som att lagra själva innehållet i mailen, men vilka man har haft kontakt med lagras automatiskt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
camaro67 Meister
18 juni 2008 · 6 763 Inlägg

Phaetoon skrev:

camaro67 skrev:
Jag har inte heller något att dälja så varför inte?

Sen om de sitter och skrattar åt mina mejl eller sms i fikarummet skiter väll jag i, för de lider inte jag av.

Det är ju när dom skrattar åt dina semesterbilder/filmer och skickar dom till media/youtube som du kanske skulle bry dig? För den risken finns, även om den inte är speciellt stor.
Till och med Stasi hade fler direktiv och mer begränsningar när de sysslade med underrättelsetjänst på sin tid. Dom behövde kontakta domstolar för att få göra motsvarande sak som FRA ska få göra utan någon större koll.

Vilka ska kontrollera att den personliga integriteten tryggas, jo, dom som i slutändan ska få ta del av informationen, dvs regeringen. Det är fel att regeringen som utser dom som sköter tillsynen av den civila myndighet som har som uppgift att lämna information till staten...

De är ju väldigt olagligt att sedan sprida bilder/film vidare. Vilket kommer att leda till sparken för den som har gjort de. Jag tror kanppast att de kommer att hända. Jag tycker bara att de är löjligt att hålla på att tjata om de här. Det är ju för våran egen säkerhet.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
azid Det som inte dödar gör ont
18 juni 2008 · 2 668 Inlägg

vem ska få sparken?? det lagras och sen dyker det upp på fel ställe och ingen vet nått....


säkerhet imot vad? vad finns det för hot imot sverige? berätta det för mig

2slow
Temilit
18 juni 2008 · 42 Inlägg

Asså jag blir så jävla trött på dena här skiten..
Regeringen och politiker skiter ju fullständigt i vad folket tycker dom bara gör som dom vill är det så en Demokrati ska funka?!
Välkommen till nya soviet för det är dit vi är påväg.. och vi ser ju hur bra det slutade för dom.

Dags att flytta till ett annat land kanske..

När lagen träder i kraft ska jag sätta upp en mail server inom sverige och en utanför sen sicka 1000 mail om dagen där det innehåller ord som kan fastna i deras filter.. då har dom nått att göra. Sigh

Quantic
18 juni 2008 · 645 Inlägg

camaro67 skrev:

Phaetoon skrev:

camaro67 skrev:
Jag har inte heller något att dälja så varför inte?

Sen om de sitter och skrattar åt mina mejl eller sms i fikarummet skiter väll jag i, för de lider inte jag av.

Det är ju när dom skrattar åt dina semesterbilder/filmer och skickar dom till media/youtube som du kanske skulle bry dig? För den risken finns, även om den inte är speciellt stor.
Till och med Stasi hade fler direktiv och mer begränsningar när de sysslade med underrättelsetjänst på sin tid. Dom behövde kontakta domstolar för att få göra motsvarande sak som FRA ska få göra utan någon större koll.

Vilka ska kontrollera att den personliga integriteten tryggas, jo, dom som i slutändan ska få ta del av informationen, dvs regeringen. Det är fel att regeringen som utser dom som sköter tillsynen av den civila myndighet som har som uppgift att lämna information till staten...

De är ju väldigt olagligt att sedan sprida bilder/film vidare. Vilket kommer att leda till sparken för den som har gjort de. Jag tror kanppast att de kommer att hända. Jag tycker bara att de är löjligt att hålla på att tjata om de här. Det är ju för våran egen säkerhet.

http://blogg.expressen.se/peterj/entry. … sid=386790

läs o gråt...roll

Toypon
18 juni 2008 · 98 Inlägg

camaro67 skrev:

Phaetoon skrev:

camaro67 skrev:
Jag har inte heller något att dälja så varför inte?

Sen om de sitter och skrattar åt mina mejl eller sms i fikarummet skiter väll jag i, för de lider inte jag av.

Det är ju när dom skrattar åt dina semesterbilder/filmer och skickar dom till media/youtube som du kanske skulle bry dig? För den risken finns, även om den inte är speciellt stor.
Till och med Stasi hade fler direktiv och mer begränsningar när de sysslade med underrättelsetjänst på sin tid. Dom behövde kontakta domstolar för att få göra motsvarande sak som FRA ska få göra utan någon större koll.

Vilka ska kontrollera att den personliga integriteten tryggas, jo, dom som i slutändan ska få ta del av informationen, dvs regeringen. Det är fel att regeringen som utser dom som sköter tillsynen av den civila myndighet som har som uppgift att lämna information till staten...

De är ju väldigt olagligt att sedan sprida bilder/film vidare. Vilket kommer att leda till sparken för den som har gjort de. Jag tror kanppast att de kommer att hända. Jag tycker bara att de är löjligt att hålla på att tjata om de här. Det är ju för våran egen säkerhet.

Tänk dig följande senario... Sverigedemokraterna får ännu större makt nästa år och tar sig över 4% gränsen och lyckas komma in i riksdagen. På vilket sätt skulle ett främlingsfientligt parti utnyttja materialet som dom sparar? Det är ett direkt hot mot yttrandefriheten och demokratin! Tragiskt är vad det är!

Idag gick sverige på två stora förluster... EM mot Ryssland och Privatlivet rök i kampen mot FRA-lagen... en mörk dag för svenskarna som sagt...

Liner
18 juni 2008 · 583 Inlägg

och nu går de inte att stoppa längre... TACKA DOM SOM RÖSTADE PÅ ALLIANSEN!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2719438.ab

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
6unt3r
18 juni 2008 · 1 Inlägg

Jag fattar inte hur man kan tycka att, man har inget att dölja, jag har rent mjöl i påsen, osv. Det kan hända att det är så det ligger till just nu. Men när dom ändrar kriterierna för vad "rent mjöl" är, vad händer då?
Ponera att det ses om en terroraktion att kritisera regeringen, det ses som terror att vara ute efter kl 22.00.
Nej detta hör inte hemma i en modern Demokrati. Usch och fy, hoppas att politikerna som röstade ja skämms ögona ur sig.

Mazda B2600 (1992)
richardoo290 VOLVO for life..
18 juni 2008 · 2 113 Inlägg

Toypon skrev:

camaro67 skrev:

Phaetoon skrev:

Det är ju när dom skrattar åt dina semesterbilder/filmer och skickar dom till media/youtube som du kanske skulle bry dig? För den risken finns, även om den inte är speciellt stor.
Till och med Stasi hade fler direktiv och mer begränsningar när de sysslade med underrättelsetjänst på sin tid. Dom behövde kontakta domstolar för att få göra motsvarande sak som FRA ska få göra utan någon större koll.

Vilka ska kontrollera att den personliga integriteten tryggas, jo, dom som i slutändan ska få ta del av informationen, dvs regeringen. Det är fel att regeringen som utser dom som sköter tillsynen av den civila myndighet som har som uppgift att lämna information till staten...

De är ju väldigt olagligt att sedan sprida bilder/film vidare. Vilket kommer att leda till sparken för den som har gjort de. Jag tror kanppast att de kommer att hända. Jag tycker bara att de är löjligt att hålla på att tjata om de här. Det är ju för våran egen säkerhet.

Tänk dig följande senario... Sverigedemokraterna får ännu större makt nästa år och tar sig över 4% gränsen och lyckas komma in i riksdagen. På vilket sätt skulle ett främlingsfientligt parti utnyttja materialet som dom sparar? Det är ett direkt hot mot yttrandefriheten och demokratin! Tragiskt är vad det är!

Idag gick sverige på två stora förluster... EM mot Ryssland och Privatlivet rök i kampen mot FRA-lagen... en mörk dag för svenskarna som sagt...

sverigedemokraterna var främlingsfientligt... dom är inte.
plugga/läs/lär .. roll

Sushikocken Sleeper
18 juni 2008 · 3 084 Inlägg

Nu flyttar jag ifrån det här jävla skitlandet! Hmm spanien där tar ju folk iaf  tag i saker å ting.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
joonte_ got stance?
18 juni 2008 · 546 Inlägg

suck... Bulgarien here i come.

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Sushikocken Sleeper
18 juni 2008 · 3 084 Inlägg

söker man lite info om alquaida så kommer man ju bli avlyssnad å jag vill fan inte dela med mig av mina jävla saker lika bra att tilllåta hackning av datorer också! Asså vissa fattar verkligen inte ju mer storebrorsan ser ju mindre frihet har vi. Inte fan vill jag dela med mig av mina personliga bilder till någon korrupt snutjävel som kommer blackmaila mig att jag satt på presidentens fru.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
richardoo290 VOLVO for life..
18 juni 2008 · 2 113 Inlägg

tack alla finniga pojkar o flickor i ålder 18-28 år som röstade blått för ni trodde på deras skitsnack och ni ville vara lite fina i kanten av er, NI gjorde så dom kom till makten NI har röstat fram all denna skit vi får från regeringen idag. .. nästa val.. TÄNK TILL innan i röstar? soc är kasst men vafan lär er nu att dem endå alltid kommer vara bättre än moderaterna... roll

alla partier som finns är skit.. men folk väljer de dem tycker är minst sketet?
varför skapar inte nån ihop ett parti som dem flesta tycker om och som tänker som människor?
borde inte ett sådant parti vinna snart?.. ne.. dessa jävla soc o moderater kommer alltid ligga på topp för folk är för dumma för o byta ut dem..... roll

richardoo290 VOLVO for life..
18 juni 2008 · 2 113 Inlägg

Sushikocken skrev:
söker man lite info om alquaida så kommer man ju bli avlyssnad å jag vill fan inte dela med mig av mina jävla saker lika bra att tilllåta hackning av datorer också! Asså vissa fattar verkligen inte ju mer storebrorsan ser ju mindre frihet har vi. Inte fan vill jag dela med mig av mina personliga bilder till någon korrupt snutjävel som kommer blackmaila mig att jag satt på presidentens fru.

ordet "president" och ordet "alquaida" i ett o samma inlägg? yikes tror dem redan avlyssnar dig lol

azid Det som inte dödar gör ont
18 juni 2008 · 2 668 Inlägg

president och bomb..... snart knackar dom på och gör så jag aldrig hörs ifrån igen

2slow
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang