Hur allvarligt är det med glapp i krängningshämmarna?

AudiRS6 Revisor
19 juni 2008 · 151 Inlägg

Hej!

Jo, nu är det så att jag är ute efter en ny (begangnad bil) och har fastnat för en Audi coupe.
Jag har beställt besiktningsprotokoll från bilprovningen och bilen gick igenom sista besiktningen och godkändes, detta var 2008-01-25.

Dock stod det såhär under:
Bra att veta:
Krängningshämmare, stag fram, båda sidor, fastsättning glapp.
Fjäder, fram höger, brusten.

Hur allvarligt är detta och vad kostar det om man vill lämna in den till verkstad och få det fixat?

/Audi

Senast redigerat av AudiRS6 (19 juni 2008)

NIzmO Ollikkala Racing
19 juni 2008 · 1 724 Inlägg

Är inga större problem att byta, gör man lätt själv om man har nån som helst mekvana.
Kan dock vara värt att kolla vad dom kostar, till ford vet jag att dom kan kosta runt 700:- styck vilket jag tycker är ganska dyrt faktiskt.

Fjädern kanske är bäst att lämna in på verkstad för däremot.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Xuri One Man Clan
19 juni 2008 · 4 287 Inlägg

Kan inte svara på vad de kostar eller om de är jävligt å byta k-länkar...

Men attt få "bra å veta" på brusten fjäder fattar jag inte va d det är för jävla panthuve som har satt... är fjädern i så dåligt skick att den har brutstit så lär den göra de igen å om fjädern går av på mitten när man ligger på motorvägen är nog inte så jävla kul.... Finns folk som har kört av vägen å dött pga av att fjädrar brustit

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
AudiRS6 Revisor
19 juni 2008 · 151 Inlägg

Tack för infon, ska kolla upp vad det kostar.
Någon speciell hemsida som brukar ha bra priser?

/Marcus

AudiRS6 Revisor
22 juni 2008 · 151 Inlägg

Ingen som vet vart man kan hitta delar till bra priser? Direktlänk vore tjusigt...

Om ni läser mitt första inläg igen så ser ni ju att det är problem med "fastsättningen". Måste man verkligen köpa nya grejjer eller det kanske bara går att fixa till de gamla?

Hursom, undrar även om ni vet om någon trevlig mek-firma här i västerort som håller på med sådanna här små uppdrag...

Tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang