Biltema saker bra eller anus?

evilaudio
21 juni 2008 · 16 195 Inlägg

chrno skrev:
Evilaudio: Inte popnitar, mutternitar. En kolfiber canard som väger ca 300gram. Men det var vid fastsättningen som den gick av, inte när ja monterade de som skulle skruvas i den.

Dom lägger i de sämsta billigaste skit man kan tänka sig vad gäller muttrar nitar osv, har man tur så klarar man sig, jag hade de inte.

de "heter" popnuts.. hur som helst så har ja kört mr biltemas mutternit/popnuts  massa ggr. senast igår när ja gjorde fästan till fronten.


va de niten som pajja elle tången??   vet många som gör de felet att dom klämmer för hårt så att själva gängstiftet som sitter på tången går av..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
chrno RE-雨宮
21 juni 2008 · 481 Inlägg

E-30 skrev:
Hålet måste Du väl gjort själv ? Dessutom lär varken mutternittången eller tillhörande nit vara av Biltemas egen tillverkning. Ärligt talat så förstår jag inte hur fan en mutternit kan gå av? då måste du väl ha böjt den i samband med åtdragningsmomentet, kan knappast skyllas på Biltema. (snarare handhavandefel) big_smile

Man drar inte åt mutternitar, man sätter dom i mutternittången å klämmer ihop den. När detta gjordes så drog den med sig gängorna i mutterniten så det inte gick att skruva, eller göra nånting annat med den. Den gick av på ett ställe där man inte kan komma åt baksidan på den så enda chansen att ta bort den är att borra ur den, och då blir baksidan fortfarande kvar på insidan.  Men du har nog rätt, det är handhavandefel och går inte att skylla på biltema. Jag har nog tummen mitt i röven när jag skruvar med bilen också och borde egentligen inte sitta här å beskylla de fantastiska företaget biltema.

Ang att allt görs i kina, det är väl irrelevant? Saker som görs i kina kan göras på rätt sätt, eller fel sätt.
Om man köper kläder så är många märkeskläder gjorda i kina, sen kan man köpa skitbilliga kinakopior av samma kläder, skillnaden? Att dom billiga kläderna/verktygen/vad de nu kan vara  är sånt som inte klarade kvalitetskontrollen å därför ratades av "de stora företaget"

RE-Amemiya Kitted FD3S
Performance_ Förjaevle Brao
21 juni 2008 · 555 Inlägg

tycker de flesta av biltemas grejer är bra, deras spackel vet ja är bra;) har även köpt diverse mätare där å alla har funkat perfekt;)

evilaudio
21 juni 2008 · 16 195 Inlägg

Performance_ skrev:
tycker de flesta av biltemas grejer är bra, deras spackel vet ja är bra;) har även köpt diverse mätare där å alla har funkat perfekt;)

biltemas Zinkspackel e kanon, blandar man ut de me lite thinner så blir de hur grymt som helst.smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Tyskenracing BE*CE
21 juni 2008 · 419 Inlägg

jag tycker att biltemas saker är bra förutom att generatorremmarna är felmärkta på många olika bilmärken

Volvo R racing
master_-
21 juni 2008 · 730 Inlägg

Biltema är bra skit.
Är man inte nöjd med deras produkter, handla någon annan stanns då.

Själv har jag aldrig haft problem med deras grejer, har både handlar reservdelar till olika bilar och verktyg, aldrig några problem.


Biltema is the shit

Kenny-83 Företagare & YouTuber
21 juni 2008 · 1 940 Inlägg

Tycker biltema har extremt bra priser på kvalitets saker, är smått imponerad om man jämför med t.ex CO. Handlar altid verktyg och sånt på biltema, bra saker till bra priser.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 juni 2008 · 6 170 Inlägg

KHRacing skrev:
Auro-Guage ägs utav Auto-Meter (USA) endast de finaste Auto-metermätarna tillverkas i USA, resten i Kina, inte Taiwan.

Har väl aldrig hävdat att AG ägs eller inte ägs av AM, AG är ändå ett skitmärke som många förväxlar med AM. Ang tillverkningen har jag inte heller sagt något utan jag sa att AG är taiwanesiskt, vilket det *är*. Var mätarna sen tillverkas är en annan femma.

Loggan är inte utbytt, den placeras där från fabriken då KL/andra beställer tillräckligt mång mätare så får man välja till om man vill ha sin egen logga på mätarna, även på alla lådorna till mätarna.

Haha det var ju det jag menade när jag sa att loggan var utbytt, hur fan skulle det se ut om realcar, KL etc skulle sitta och skruva isönder mätare och pilla dit egna mätartavlor ??  lol

Jag kan fixa AG-mätare med min egen logga i så jag vet allt det där redan wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
SoL Eigenbrötler
21 juni 2008 · 1 237 Inlägg

Performance_ skrev:
tycker de flesta av biltemas grejer är bra, deras spackel vet ja är bra;) har även köpt diverse mätare där å alla har funkat perfekt;)

är det verkligen så bra? finspacklet och glasfiberspacklet? jag har använt det en del, men jag tycker det verkar suga åt sig vatten, och plastic paddings spackel känns helt klart mer prisvärt.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Ekbl0m Stövarn
21 juni 2008 · 225 Inlägg

Den erfarenheten jag har av biltema så är det bara skit, har köpt
* 2 Startmotorer som rasat på mindre en 2 veckor,
* Bromsbelägg som enligt dom det satt skrikdämpningskydd på men det gjorde det inte,
* Skrikdämpningskydd som inte ens funka att sätta dit
* Monteringssattser som bara är till hälften när bromsarna är helt borta

plus en massa annat,
sen deras personal värkar inte ha så stor koll på det dom har iallafall inte av dom jag pratat med, fick höra att dom inte hade skrikdämpningsskydd till Brendix men det fanns när morsan väl var där och hämta sakerna, sen att man får halva monteringssatserna och fel grejer, tyvär var det inte jag som hämtade sakerna då utan min morsa som jobbar där nere och hon vet inte ens vad det är för saker hon hämtar så det vart ju ytterligare ett par dagars försening med att få vänta på dom nya grejerna.

ne Biltemas grejer kommer jag nog aldrig mer köpa även fast det gäller en gammal 740 sen finns det säkert dom som har haft tur och fått bra grejer men jag har inte fått något som fungerat från dom.

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Ruuska_
21 juni 2008 · 474 Inlägg

allt utom mina bromsklossar har vart kanon.. bromsarna tjuter så jävligt att dom kan väcka döda

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Hampa_e36
22 juni 2008 · 8 Inlägg

det kallas ju FELTEMA för en grund... hehe... men verktygen är helt okej, typ skiftnycklar och mejslar... men där imot bromsar, packningar, lampor, dämpare och fjädrar är inte att rekomendera...

Man kan inte lyckas jämt... men det skulle vara kul om man gjorde det någon gång...
Volkswagen golf "toto" (1988)
MrWinberg
22 juni 2008 · 62 Inlägg

det där med att dt är fel på deras bromsbelägg är för att folk inte kan läsa som till volvo 740 finns det 2 olika bromsystem fast det är samma års model så det är bara förfolk har köpt fel , så hetr detta då att det är fel på biltemas grejer, jag har köpt broms belägg tillbåda mina bilar där o dt har passat båda gångerna ren slump lr????

Ekbl0m Stövarn
22 juni 2008 · 225 Inlägg

MrWinberg skrev:
det där med att dt är fel på deras bromsbelägg är för att folk inte kan läsa som till volvo 740 finns det 2 olika bromsystem fast det är samma års model så det är bara förfolk har köpt fel , så hetr detta då att det är fel på biltemas grejer, jag har köpt broms belägg tillbåda mina bilar där o dt har passat båda gångerna ren slump lr????

får inte fel saker från biltema är det så så är det ens egna fel men att dom inte vet vad det är för grejjer, att dom saknar skrikdämpningsskydd det är deras "problem"

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Performance_ Förjaevle Brao
22 juni 2008 · 555 Inlägg

Solstice skrev:

Performance_ skrev:
tycker de flesta av biltemas grejer är bra, deras spackel vet ja är bra;) har även köpt diverse mätare där å alla har funkat perfekt;)

är det verkligen så bra? finspacklet och glasfiberspacklet? jag har använt det en del, men jag tycker det verkar suga åt sig vatten, och plastic paddings spackel känns helt klart mer prisvärt.

Jag har provat både finspackel och glasfiberspackel från biltema, tycker de funkar bra, sen håller ja med på att plastic padding är riktigt bra de ocksåwink

Noxxer
22 juni 2008 · 1 482 Inlägg

Jag har köpt bromskivor, trummor, belägg, slangar, bromsrör på biltema idag.

Jag vet inte om det är bra grejjer, dock kan jag garranterat säga att oavset kvalitet så är grejjerna 100gg bättre än vad som satt på bilen innan och det fungerade helt okej.

Bromsbelägg och bromsbackar ser likadana ut som dom som satt på så det bör passa utan problem.
Billigt var det också.
Kan dock tänka mig att bromsrören är värsta skiten men det får jag se sen när jag ska börja montera sakerna.

BLT Service
Theracords Music Label
MrK
22 juni 2008 · 407 Inlägg

Ekbl0m skrev:
Den erfarenheten jag har av biltema så är det bara skit, har köpt
* 2 Startmotorer som rasat på mindre en 2 veckor,
* Bromsbelägg som enligt dom det satt skrikdämpningskydd på men det gjorde det inte,
* Skrikdämpningskydd som inte ens funka att sätta dit
* Monteringssattser som bara är till hälften när bromsarna är helt borta

plus en massa annat,
sen deras personal värkar inte ha så stor koll på det dom har iallafall inte av dom jag pratat med, fick höra att dom inte hade skrikdämpningsskydd till Brendix men det fanns när morsan väl var där och hämta sakerna, sen att man får halva monteringssatserna och fel grejer, tyvär var det inte jag som hämtade sakerna då utan min morsa som jobbar där nere och hon vet inte ens vad det är för saker hon hämtar så det vart ju ytterligare ett par dagars försening med att få vänta på dom nya grejerna.

ne Biltemas grejer kommer jag nog aldrig mer köpa även fast det gäller en gammal 740 sen finns det säkert dom som har haft tur och fått bra grejer men jag har inte fått något som fungerat från dom.

hahah snackar du skit om din mamma och hennes jobb eller missuppfattade jag dig helt???

men kan bara säg att jag är nöjd med verktygen,bromsbelägg, skivor som jag har handlat där...visst är man ute efter greenstuff eller något i den stilen så åker man ju inte till biltema...och ska man ha alpine eller rockford eller liknande då åker man inte till biltema...men folk verkar ju inte fatta att det är ett stort varuhus med mkt grejjer vanliga svensson bilar du kan ju inte gå in där och tro att du får allt trim till din rx7 skyline supra eller dylikt...och sen gnälla på att biltema är KASST!!!!!

är det kasst så handla inte där...jag är nöjd med det jag handlar så jag fortsätter handla där!!!

Gulmun * Klåpare
23 juni 2008 · 1 718 Inlägg

melker__ skrev:
roliga att Gulmun klagar  på biltema och själv åker 240 värsting västing lägg ner en år lön du på din bil helt bort kastat

Eh, nej!?
Båda mina 240 har åkt till bilhimlen för fler a år sedan... Skrev dessutom att Biltema är butiken i mitt liv (personalen hälsar mig snart vid namn). Inget klagande här alltså...
Jag gjorde en ironisk summering på hur det brukar se ut när folk inte tål att man köper billiga grejer till billiga bilar. Sorry om jag var otydlig... roll

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Explosiv_Tomte
23 juni 2008 · 195 Inlägg

Köpte navkapslar på biltema förra året... Gick sönder när jag försökte montera dom...

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?
Gulmun * Klåpare
24 juni 2008 · 1 718 Inlägg

Explosiv_Tomte skrev:
Köpte navkapslar på biltema förra året... Gick sönder när jag försökte montera dom...

Enligt min erfarenhet så är ju navkapslarna några av deras bättre produkter. Visst, billig hårplast är ju inte det roligaste materialet att smaska dit på rostiga plåtfälgar men det låter ju som att du var lite för hårdhänt?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang