För att ha nått roligt å kuska runt i innan calibran blir startklar så tänkte jag sätta fart på min Bmw 325i coupe ifrån 1993. Har ägt den sen sensommaren 2006 men har haft den avställd ett tag nu pga en del rust och övrigt i kåken.. men men.
Inget extremt alls, Blir bara lite småsaker för att göra den lite roligare en orginal, Och kommer inte bli lika ingående som calibran.
Det lilla som ska göras nu är:
[X] = KLART [/] = PÅ G
EXTRIÖRT: * Rostlaga lite i trösklarna. [X] * Ögonlock. [X] * Andra baklysen, Svarta. [X] * Rubbas och vaxas.[X] * Vita blinkers. [X] * Vita sidoblinkers. [X] * M3 lister. [X] * M3 front med gt läpp. [X] * M3 sidokjolar. [X] * Riegers "stora" påhängsdel bak. [X] * Lacka ner front, bak, sidokjolar, ögonlock samt m3 listerna runt om. [X]
INTRIÖRT: * Ev annan inredning, typ skinn, [X] * Tygmattor. [X] * Annan växelknopp. [X] * Annat handbromshandtag. [X] * Allmänt uppstädning..(intressant va?
Och har väckt den ifrån vinterdvalan för i år! Provstartade och den hoppa igång direkt!!!! Provkörde och allt var okej. Så petade ur styrboxen och pillade i ett chip som skulle ge + 19hk/36nm. Satte tillbaks styrboxen, lät bilen gå varm och tog mig en åktur och visst tycker jag det vart lite skillnad allt
helt nyvaken!
Boxen urplockad.
Och det nyhemkommna chipet.
Boxen isärskruvad, under det vita höljet sitter orginalchipet.
Orginalchipet.
Oginalchipet nederst och trimchipet överst på bild.
Och så var det klart, trimchipet på plats!
Mvh Tommy
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
joonte_: Det är just det som är så bra med e36, att det bara är å pilla ur och pilla i, dvs inget löda eller krångel alls. Mycket lätt.
Inte så mycket skruva med bmwn idag... men hann montera ett opti flow filter sats ifrån BSR, ger inte mkt för effekten men blir aningen brutalare ljud med öppet filter!
Med värmeavskärmning och allt
Orginal luftboxen.
Taaa da!!! Bytt!, dock in i helvete skitigt och dammigt i motorutrymmet...
Mvh Tommy
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Just ja... bild på fälgarna kan ju va kul också. Ska förhoppningsvis hinna kränga på däcken till veckan. Fast den ska ju på med ny sänksats först också så det hinns nog med.
Black diamond fälgar på 8x18"
Och däcken får bli ett gäng Continental SportContact 2 225/40 18"
Mvh Tommy
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Tack tack Ja jag är grymt nöjd med fälgarna. Hade tänkt haft accosiarer i svart eller mörk färg så som bakljus, framljus, njurar, inredning, bromsok, ratt, lister m.m och då tror jag att dom här fälgarna kommer passa in bra mot den calypsoröda metallic lacken som är på bilen.
Så väntar på sänksatsen, kommer förhoppningsvis i veckan. 40/35mm.. Så ska den monteras och sen ska fälgarna på.
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
NdL: tackar Ja hoppas dom kommer passa bra, är spänd å se hur det kommer se ut.
joonte_: Ja, man lär väll inkassera ett gäng sådana också antar jag.
Har iaf börjat lite med billjudet, är dock inte riktigt klar en då calibran tar upp största delen av min tid för tillfället, men det blir som tidigare nämnt:
* Sony Xplöd huvudenhet. * Sony Xplöd 6x9:or i hatthyllan. * Sony Xplöd 5,25 + diskanter i fram. * MDS GP4 slutsteg på 4 kanaler. * 12" Rockford Fosgate baslåda.
Slutsteget.
6x9:orna som ja ska ha i hatthyllan.
Fick göra en baffel till dom..
Och så sitter 6x9:orna på plats, var jäkligt krångligt å få till det, men får duga.
Och en st 12" Rockford Fosgate bas.....
......som ska byggas in här.
Testar hur det ska se ut....typ..
Högtalarfilt, lim och penslar lär man ju ha å..
Börjat pälsa in baslådan.
Klar!
Har även börjat klätt in skivan som ska ligga i bagageutrymmet.
Och påbörjat lådan som slutsteget ska ligga i.
Lär ju slita bort dörrsidan för å kunna sätta dit diskanterna.
Framsystemet och en liten del av elen.
Ska försöka hinna klart imorn tänkte jag... så mer bilder då.
Mvh Tommy
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Jahapp, så har sänksatsen kommit hem då, tycker den inte vart särskilt mycket lägre en va den var innan men kan ju ha å göra med att den i princip bara låg på fjädrarna för dämparna var så tvär sluta... har alldrig sätt dämpare som vart så slut förr..
Nytt och fint, sänker 40mm fram och 35mm bak.
Började plocka ner höger fram.
Gammla vs nya dämparn.
Nya och gammla fjädern, ser ut å vara i samma längd...
Klart fram, målade oken också...
Och dom här åker snabbexpress till tippen.
och sen vart det bak... typ samma lika sänkning här..
Så det rullar på
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....