Toyota Celica Project by Milla

Lady_Milla Alecci's fästmö
29 oktober 2008 · 708 Inlägg

Jaha....Då är man förbannd igen över det där dammråttsaset som står där ute på sina fyra jävla hjul.

Inget går som planerat som vanligt! Hatar numera styling mer än någonsin. Bilen fungerade fint innan jag började möblera om dess nunna...

Problemet är klart mina blinkers om troligen aldrig kommer sitta på bilen mer. Först sitter hålen fel och är för små...sen kommer den jäkla krockbalken i vägen och idag var det bara att konstatera att inte ens såga i skiten hjälper. Om man inte då plockar bort hela fronten och sågar upp balken...om ens de hjälper.

Jag som behöver besiktiga den och allt..den har redan rullat för länge på vägen detta året sad
Dåligt av mig!


Killen ringer just nu till besiktningen och dom tro inte att de kommer anmärkas på om jag kommer in med bilen. Hm så jag får väl testa de då, men de e jävligt störigt allt ihop.
Dessutom så har jag troligen lite vajsing med servopumpen och de hinns ju inte bytas ut men jag hoppas att dom inte säger nått om att den låter. Tråkigt om jag inte kommer ut med rena papper som vanligt ju...vill inte att nån besiktnings snubbe ska kladda ner dom haha tongue


Iaf så här ser planerna ut nu:

1. Besiktiga bilen
2. Köra den till garaget och ställa av
3. När jag tar in den igen få alla andra att göra jobbet åt mig tongue lämna in den till bilteknik och fixa både vinge och avgasystemet. Sen lämna den till någon annan för att fixa de fördömda blinkersena.

4. Sitta och rulla tummarna tills den är klar och sen bara njuta cool

Jag skiter i om de kostar pengar bara jag slipper skiten!

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
MilleN
29 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Såg ut som om lackeraren gjorde ett bra jobb i alla fall då får man vara nöjd när det tar lite extratid som det gärna gör smile Blev faktiskt grymt chockad när jag lämnade in min bil på hellack och han trodde det skulle ta tre veckor men efter TVÅ veckor var den klar och utan en endaste anmärkning smile

Se till så allt är klappat och klart till våren bara så får du nog en fin sommar nästa år istället, det är bättre att skynda långsamt och istället bli nöjd än att åka runt med halvklara prylar..

Lady_Milla Alecci's fästmö
5 november 2008 · 708 Inlägg

Ja, då har man en ny plan med bilen igen som jag fick av att se på ett motorcykelprogram tongue

Dom lackade bensintanken men på ett speciellt sätt med 3 olika lager...Först grunden som var blank sen den andra grunden var lite mer som frostat glas och den tredje var ännu mer frostat. Jävligt snyggt så....

Min idé är följande;

Att lacka min bil på detta sätt men enbart med 2 lager. Det första blanka och de andra lite frostade. Klart blir det isf på huven.
Då kommer jag använda mig av draken jag har på bilklädslen (eller den som finns som emblem) som blank och sen ska de frostade vara runt...Hur de frostade ska vara vet jag inte men hm. Jo jag vet på ett ungefär men det e svårt att förklara.

*Tänk ett fett sträck över huven men kanterna ska vara sådär som det är någon som försökt skrapa bort och mitt i denna är det en blank drake.

*Eller man har på något sätt med mitt huvscoop i det hela och draken blir då frostad och sitter på scoopet.

Det är ju även tänkt att jag ska ha ett drakemblem både fram och bak så de kanske blir för mycket på något vis hm...eller så skriver jag lady milla där mitt toyya märke sitter där bak och sätter en drake fram.


Jag sj tror detta kan bli riktigt bra. Vad tror ni? cool

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
9 november 2008 · 708 Inlägg

Yepp..då var min bil nere för räkning:P

Så nu behöver man inte oroa sig för den mer på några månader cool

Efter pausen så kommer allt rulla igång igen och förhoppningsvis e den klar till sommarens alla äventyr smile brukar iof inte bli så men iaf så hoppas man ju alltid på det eller hur? wink

Bra respons har jag iaf fått på mina planer med bilen och för er alla som läser kan jag medela att de flesta kommer till verket nästa år, dock hinner jag inte bli klar till elmia..tråkigt men troligen sant...vill inte ha bilen halvklar bara för att jag vill ha den med..jag vill att den ska vara helt klar när den står där smile

god natt Wyvern! big_smile


Over and out (for now)

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
27 november 2008 · 708 Inlägg

japp jag igen som endast skriver ensam i min egen tråd tongue

Nu e det så här att jag har fått erbjudande om sponsring och är lite splittad..jag vill verkligen inte ha dekaler på min bil..jag vill ha den helt clean...men samtidigt ger sponsringen en chans att bli klar snabbare...Så vad tycker ni? Ska jag eller ska jag inte? hmm

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Rydholm Ej Medlem
27 november 2008 · 369 Inlägg

Sponsring är alltid trevligt! Du kan ju förhandla så att du har en liten på bakrutan eller liknande! Sedan ifall sponsoren har nåt med motorn att göra så kan du ju ha en dekal när man öppnar huven så syns den ju bara på utställningar! Reghållarna har du ju också och leka med!

Fin Celica BTW! big_smile

You haven't lived until you found something worth dying for!
PaintWorX rakäre
27 november 2008 · 1 275 Inlägg

I really dont understand what you mean with the paint....................... do you have pictures ?

Sounds impossible............... but maybe i am wrong !

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
Lady_Milla Alecci's fästmö
27 november 2008 · 708 Inlägg

Rydholm99 skrev:
Sponsring är alltid trevligt! Du kan ju förhandla så att du har en liten på bakrutan eller liknande! Sedan ifall sponsoren har nåt med motorn att göra så kan du ju ha en dekal när man öppnar huven så syns den ju bara på utställningar! Reghållarna har du ju också och leka med!

Fin Celica BTW! big_smile

jo ja visst e de trevligt att ha sponsring, men jag vill inte ha någon dekal på bilen som e utanför min stremer det e ju de. hmm jag vill ju den ska se ut som den gör nu, helt clean.
Nja det ha inte med motorn att göra faktist.

Undra om det går att fixa så man slipper dekaler helt och kan lägga dit blanketter i rutan eller liknade om firman som sponsrar hm...Då skulle jag nog ta emot sponsringen...

Tackar smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
27 november 2008 · 708 Inlägg

PaintWorX skrev:
I really dont understand what you mean with the paint....................... do you have pictures ?

Sounds impossible............... but maybe i am wrong !

om du vet hur frostat glas ser ut så vet man hur jag vill ha de och sen lämna draken med orginallacken där ma inte frostar i.

Jag såg de på ett program om motorcyklar som lackade tanken. De hade 3 olika lager, ett klart och två olika frostade lager- ett mindre frostat och ett som var högre frostat. Såg väldigt snyggt ut och de skulle jag vilja ha på motorhuven smile

Jag får väl göra så att jag får hitta en bild på nätet på något liknade och lägga upp den här i tråden smile om jag lyckas hitta något då tongue smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
PaintWorX rakäre
27 november 2008 · 1 275 Inlägg

so you mean that the "Motiv" is "blank" then the surrounding areas of the motiv are "Satin matt" and then the outer area of the "Huv" is totally "Matt" ?

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
Rydholm Ej Medlem
27 november 2008 · 369 Inlägg

Lady_Milla skrev:

Rydholm99 skrev:
Sponsring är alltid trevligt! Du kan ju förhandla så att du har en liten på bakrutan eller liknande! Sedan ifall sponsoren har nåt med motorn att göra så kan du ju ha en dekal när man öppnar huven så syns den ju bara på utställningar! Reghållarna har du ju också och leka med!

Fin Celica BTW! big_smile

jo ja visst e de trevligt att ha sponsring, men jag vill inte ha någon dekal på bilen som e utanför min stremer det e ju de. hmm jag vill ju den ska se ut som den gör nu, helt clean.
Nja det ha inte med motorn att göra faktist.

Undra om det går att fixa så man slipper dekaler helt och kan lägga dit blanketter i rutan eller liknade om firman som sponsrar hm...Då skulle jag nog ta emot sponsringen...

Tackar smile

Du blir nog illa tvungen att ha en dekal ifall du vill ha spons men som jag sa tidigare så har du ju regållaren och det har du väl en nu så bilen blir ju fortfarande clean! Men det där med blanketter i rutan skulle ju kunna gå men JAG skulle inte tillåta det ifall jag skulle sponsra dig! Du kan ju skaffa kläder som du har på utställningarna och "sälja" reklamplatser där!

Keep up the good work!

You haven't lived until you found something worth dying for!
Lady_Milla Alecci's fästmö
27 november 2008 · 708 Inlägg

PaintWorX skrev:
so you mean that the "Motiv" is "blank" then the surrounding areas of the motiv are "Satin matt" and then the outer area of the "Huv" is totally "Matt" ?

Motive: the car's color as it is right now.
Stripe staright over the bonnet in "satin matte", but in that stripe it's a dragon in the car's general color and not sprayed in any other color than the car's color.

Alltså i denna matta "frostade" färg så finns en drake som är utklippt i nått matreal, klistrat på bilen, sen sprutmålar man de icke övertäckta med frostfärg "satin matt" och låter de torka. Torktid över och man drar bort de skyddade matrealet och vóla big_smile

Satan vad svårt det e att förklara..själv tycker jag det e solklart tongue

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
27 november 2008 · 708 Inlägg

Rydholm99 skrev:

Lady_Milla skrev:

Rydholm99 skrev:
Sponsring är alltid trevligt! Du kan ju förhandla så att du har en liten på bakrutan eller liknande! Sedan ifall sponsoren har nåt med motorn att göra så kan du ju ha en dekal när man öppnar huven så syns den ju bara på utställningar! Reghållarna har du ju också och leka med!

Fin Celica BTW! big_smile

jo ja visst e de trevligt att ha sponsring, men jag vill inte ha någon dekal på bilen som e utanför min stremer det e ju de. hmm jag vill ju den ska se ut som den gör nu, helt clean.
Nja det ha inte med motorn att göra faktist.

Undra om det går att fixa så man slipper dekaler helt och kan lägga dit blanketter i rutan eller liknade om firman som sponsrar hm...Då skulle jag nog ta emot sponsringen...

Tackar smile

Du blir nog illa tvungen att ha en dekal ifall du vill ha spons men som jag sa tidigare så har du ju regållaren och det har du väl en nu så bilen blir ju fortfarande clean! Men det där med blanketter i rutan skulle ju kunna gå men JAG skulle inte tillåta det ifall jag skulle sponsra dig! Du kan ju skaffa kläder som du har på utställningarna och "sälja" reklamplatser där!

Keep up the good work!

Haha så du vill inte sponsra mig tongue tss..nä jag ha lite krav på min sponsring men fundera på ..behöver man de om ma kan hitta grejer billigt ändå hm..klart de kostar alltid..de kommer kosta när jag ta in den igen så..typ säker 5000kr för nya systemet,ditsatt vinge och blinkers..sen behöver jag troligen byta servopumpen..den e säkert ite billig sad ska ringa toyota imån om de å fråga vad de gå på smile

den kommer bli megaläcker när den e klar så big_smile ingen fara wink

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Rydholm Ej Medlem
28 november 2008 · 369 Inlägg

Min ekonomi är tyvärr inte så bra så att jag kan sponsra dig just nu! Men blir jag multimiljadär så ska jag nog kunna fixa nåt vid ett senare tillfälle! tongue
Lycka till med sponseriet!

You haven't lived until you found something worth dying for!
Lady_Milla Alecci's fästmö
28 november 2008 · 708 Inlägg

Rydholm99 skrev:
Min ekonomi är tyvärr inte så bra så att jag kan sponsra dig just nu! Men blir jag multimiljadär så ska jag nog kunna fixa nåt vid ett senare tillfälle! tongue
Lycka till med sponseriet!

hahaha lol deal cool

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Lady_Milla Alecci's fästmö
4 december 2008 · 708 Inlägg

Hm får medela att det är svårt att htta en bild som mankan lägga in här då den ska vara i en viss storlek...Men om man söker på google och frostat glas så hittar man lite exempelbilder på vad jag menar smile
Här är en länk till en bra bild. Om den nu fungerar tongue tss

http://svenska.yle.fi/matochfritid/bilder/hobby/frostatglas.jpg

Stjärnan e ju i glasets egen färg och har blivit sparad och sen är det ju frostat runt om smile Det ä typ något sånt jag ha funderat på...

Såg även på Amerikanska Choppers (OCC) en metod där de gjorde en ormskinnseffekt i lacken med hjälp av en nätstrumpa : jäklit coolt cool synd bara att det inte går att fixa lite sånt på min bil tongue

Senast redigerat av Lady_Milla (4 december 2008)

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
PaintWorX rakäre
9 december 2008 · 1 275 Inlägg

This is exactly what i said.

I have done this on many motorcycles before.

Think about this : take a "HUV" paint it "BLANK" green mask "GT" stripes and then a logo in the stripes , paint inside the stripes "SATIN" matt paint , then paint the other side of the stripes on the  "HUV" with "MATT" paint, take away ALL the masking and the logo and there you have it.


It should look like this : shiny logo (DRAGON) , half matt stripes , full matt bonnet in green.

The problem is that you will have sharp edges all over the bonnet "bara" .

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
KoSoVaR Avstängd
9 december 2008 · 399 Inlägg

kan du typ göra en motivlack, sen att typ göra så att endast den har glansig lack, o allt annat matt, o kan man göra tvärtom, typ en blodig hand mot en frostat fönsterruta(ett exempel)

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
Rallyhalle
9 december 2008 · 4 299 Inlägg

KoSoVaR skrev:
kan du typ göra en motivlack, sen att typ göra så att endast den har glansig lack, o allt annat matt, o kan man göra tvärtom, typ en blodig hand mot en frostat fönsterruta(ett exempel)

Ämm, vad försöker du komma fram till?? yikes

Och om jag förstått det hela rätt så görs allt med klarlacken som är olika grader matt...
Så jag förstår ärligt talat int vad du svamlar om??

Lady_Milla Alecci's fästmö
12 december 2008 · 708 Inlägg

PaintWorX skrev:
This is exactly what i said.

I have done this on many motorcycles before.

Think about this : take a "HUV" paint it "BLANK" green mask "GT" stripes and then a logo in the stripes , paint inside the stripes "SATIN" matt paint , then paint the other side of the stripes on the  "HUV" with "MATT" paint, take away ALL the masking and the logo and there you have it.


It should look like this : shiny logo (DRAGON) , half matt stripes , full matt bonnet in green.

The problem is that you will have sharp edges all over the bonnet "bara" .

Me om jag gör hela huven i matt då får jag inga kanter någonstans smile och det ska vara i bilens färg( den matta lacken då) smile

Min bil är ingen GT så de blir inget annat än det enkla som jag tänkt..Dessutom kommer ju ett huvscoop på med och gör sin del av kakan smile

Så vad tror du? Skulle du kunna göra det här på min bil? Hur lång tid skulle det ta och hur mycket skulle det kosta mig?

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang