Hejsan!
När jag nu ställt till det så jag fått en så pass fin bil har jag kommit på att jag vill ha något lite mmindre exklusivt att åka runt i på vinterhalvåret.
Jag har fastnat lite för någon gammal volvo, typ 940, eftersom jag har erfarenheten att de i stort sett går hur långt som helst och de är lätta att få tag på reservdelar till.
Det är även tänkt att jag ska ha bilen som "övningsbil" ...alltså jag har tänkt mig köpa nån billig biltemasolfilm och tona rutor, plasta med polyester och spackel o den biten, hobbylackering mm.. .. Kanske även fördjupa sig lite i motorrummet. Vad finns det för möjligheter där? Klart man kan plocka isär allt för att lära sig nåntingen och sen plocka ihop alltingen igen. Men det vore ju roligt om det gick att "trimma" lite också. Ska ju inte bli någon racerbil men... Ja ni förstår säkert min tanke.
Jag var och provkörde en 940 som jag hittade här på nära håll;
http://www.blocket.se/vi/16819927.htm?ca=13_s-B230F/FD
-38 000 mil
-1993
-farthållare
-11 000:-
Skavanker jag upptäckte var att bensinmätaren inte fungerar och att den drar ganka ordentligt åt höger.
Sen lite småsaker som att dimljus inte fungerade och lite rostfläckar men det antar jag man får räkna med. Och det är perfekta projekt för mig

Frågan är hur man åtgärdar de där "större" felen!? Han visade på hjulinställning som var gjort för ungefär ett år sedan och han visste inte varför den betedde sig så. Jag ska försöka ta den till en däckverkstad där jag känner killarna och fjeska med dom o kolla om det står rätt. Annars vet jag inte. Någon annan som har en idé!?
Bensinmätaren skulle man väl kunna leva utan o köra på tripmätaren, men det känns inte bra. Jag skulle gärna vilja få igång den där bensinmätaren. Han trodde att det var bak i tanken problemet satt men visste såklart inte säkert. Frågan är hur man först går tillväga för att felsöka och sen beroende på vad felet är åtgärdar? Är det ens möjligt eller ett vansinnesprojekt?
Tackar på förhand för alla tips och idéer!
Mvh Sebastian