undrar ifall någon känner till European Sports Cars

Sokrates Eliminator
8 december 2008 · 1 441 Inlägg

Det är väl inget att klanka på det priset, alla företag måste tjäna pengar. Skall det gå runt bör de tjäna ca 30-50% på varje affär. Det är ju ingen välgörenhets buisness de håller på med.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
SupraJonas
8 december 2008 · 181 Inlägg

Ang priset så tar ju dom flesta Volvo handlarna ut 20% på bilarna, Där snackar vi överpris

iTact
8 december 2008 · 115 Inlägg

1:a tanken om företaget är att det känns jävligt B efter att ha sett alla blocket annonser för bilar dom inte ens har i lager.. men företaget kan va hur bra som helst.

Muttley
8 december 2008 ·

SupraJonas skrev:
Ang priset så tar ju dom flesta Volvo handlarna ut 20% på bilarna, Där snackar vi överpris

men hur kan esc sälja en bil först för 159 och sen får de tillbaka den och sen säljer den för 169????

esc tar med duktiga överpriser för de bilarna jag har sett komma därifrån.

påsen If your not out of control, your not in control
8 december 2008 · 686 Inlägg

iTact skrev:
1:a tanken om företaget är att det känns jävligt B efter att ha sett alla blocket annonser för bilar dom inte ens har i lager.. men företaget kan va hur bra som helst.

Anledningen till att importföretag har sådana annonser ute är att det ska bli enklare för folk att hitta en bil som deras kontaktpersoner i t.ex. japan eller england redan har kollat på.
ALLA importföretag gör så, hade jag haft en importfirma så hade jag gjort likadant.

Priset dem tar tycker inte jag är så farligt, har jämfört med några andra företag som faktiskt har legat lite dyrare vid dem tillfällena.

Men som andra har sagt, ni behöver ju inte köpa bil av dem.
Leta upp en bil själv, flyg över och hämta den, ta den med båt hem, skifta lampor, montera katt och regga den osv själva, ojdå, glömde nästan nämna pappersarbetet som är också.
Av dessa anledningar så väljer många att anlita en importfirma och det kan jag förstå, det hade jag också gjort nämligen för det kan vara med krabb med reggning osv än vad man tror, men detta står ju en import firma för.

Jag har inte haft så mycket att göra med ESC ännu, men det lilla jag har pratat med dem personligen så tycker jag att det är bra och kunnig personal som gillar och har intresse för det som dem håller på med.
Och det tror jag många som har pratat/träffat dem kan intyga faktiskt.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
påsen If your not out of control, your not in control
8 december 2008 · 686 Inlägg

tkd_rille skrev:

SupraJonas skrev:
Ang priset så tar ju dom flesta Volvo handlarna ut 20% på bilarna, Där snackar vi överpris

men hur kan esc sälja en bil först för 159 och sen får de tillbaka den och sen säljer den för 169????

esc tar med duktiga överpriser för de bilarna jag har sett komma därifrån.

Detta kan bara dem själva svara på, kan finnas många olika anledningar till det som ingen här inne vet, förutom dem som jobbar på ESC, om man kollar på andra importfirmor så skulle jag gissa på att dem gör likadant i vissa fall.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
FreddeK
8 december 2008 ·

FireTraXX skrev:

jeszica skrev:
Hejsan!

Det är ganska roligt att se folk snacka som inte vet vad dom pratar om.

Bilarna är inte reggade, men när dom skrivs in på bytbil.se så måste det finnas ett registreringsnummer för att lägga ut den, och då hittas ett nummer på, t.ex. ESC888
Och därifrån läggs bilarna ut automatiskt på blocket, och reg.nummret överförs.

Och självklart INGÅR regningen i priset, vi kan inte regga bilarna eftersom dom måste reggas på KUND direkt!

Ta reda på fakta innan du gör dig dum och skriver en tråd.

Med Vänliga Hälsningar

Jeszica, European Sports Cars
a.k.a hon som är ansvarig för annonserna!

Detta bemötandet gör att man förlorar kunder.
Killen ställde en ärlig fråga, istället för att vara en mensig liten bitch så kan man faktiskt svara på frågan artigt.
Inte speciellt viktigt om man (som jag) är en privatperson och bara vill svara, men när man representerar ett företag så är det väldigt viktigt.

Otrevlig personal = Förlorad inkomst för firman.

EDIT:
Nu säger jag absolut inget om företaget, ESC kan säkert vara hur duktiga som helst.
Men att bemöta eventuella kunder på det sättet är oacceptabelt.

Får nog instämma med mr hellfire härsmile

guwib
9 december 2008 · 624 Inlägg

Freddeponken skrev:

FireTraXX skrev:

jeszica skrev:
Hejsan!

Det är ganska roligt att se folk snacka som inte vet vad dom pratar om.

Bilarna är inte reggade, men när dom skrivs in på bytbil.se så måste det finnas ett registreringsnummer för att lägga ut den, och då hittas ett nummer på, t.ex. ESC888
Och därifrån läggs bilarna ut automatiskt på blocket, och reg.nummret överförs.

Och självklart INGÅR regningen i priset, vi kan inte regga bilarna eftersom dom måste reggas på KUND direkt!

Ta reda på fakta innan du gör dig dum och skriver en tråd.

Med Vänliga Hälsningar

Jeszica, European Sports Cars
a.k.a hon som är ansvarig för annonserna!

Detta bemötandet gör att man förlorar kunder.
Killen ställde en ärlig fråga, istället för att vara en mensig liten bitch så kan man faktiskt svara på frågan artigt.
Inte speciellt viktigt om man (som jag) är en privatperson och bara vill svara, men när man representerar ett företag så är det väldigt viktigt.

Otrevlig personal = Förlorad inkomst för firman.

EDIT:
Nu säger jag absolut inget om företaget, ESC kan säkert vara hur duktiga som helst.
Men att bemöta eventuella kunder på det sättet är oacceptabelt.

Får nog instämma med mr hellfire härsmile

hahaha mensig liten bitch...lol men hon var ju snygg:P

håller med ovanstående att det är knappast smart att ha den mentaliteten när det gäller kundbemötande...

och sen en annan fråga- varför kan inte bilarna reggas på ngn i företaget direkt ist direkt på kund???
fattar att de försöker komma undan ngra avgifter eller liknande men ändå..!?

men ngt svar kommer vi väl aldrig få.............................................................................................lr?

who´s the man?
påsen If your not out of control, your not in control
9 december 2008 · 686 Inlägg

guwib skrev:

Freddeponken skrev:

FireTraXX skrev:
Detta bemötandet gör att man förlorar kunder.
Killen ställde en ärlig fråga, istället för att vara en mensig liten bitch så kan man faktiskt svara på frågan artigt.
Inte speciellt viktigt om man (som jag) är en privatperson och bara vill svara, men när man representerar ett företag så är det väldigt viktigt.

Otrevlig personal = Förlorad inkomst för firman.

EDIT:
Nu säger jag absolut inget om företaget, ESC kan säkert vara hur duktiga som helst.
Men att bemöta eventuella kunder på det sättet är oacceptabelt.

Får nog instämma med mr hellfire härsmile

hahaha mensig liten bitch...lol men hon var ju snygg:P

håller med ovanstående att det är knappast smart att ha den mentaliteten när det gäller kundbemötande...

och sen en annan fråga- varför kan inte bilarna reggas på ngn i företaget direkt ist direkt på kund???
fattar att de försöker komma undan ngra avgifter eller liknande men ändå..!?

men ngt svar kommer vi väl aldrig få.............................................................................................lr?

Jag tror att det hon skrev va menat till han som skrev detta inlägget:

A-Johansson skrev:
de reggar inte bilarna!! fixa själv eller får man pröjsa de!

Och inte till trådskaparen som jag misstänker att ni tror.

Edit:
Såg även att tjejen ifråga jobbar på ESC i Åtvidaberg som inte finns längre av vissa anledningar.
Dessa vill inte JAG gå in på då jag inte kan alla fakta bakom det.


/Påsen

Senast redigerat av påsen (9 december 2008)

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
azid Det som inte dödar gör ont
9 december 2008 · 2 668 Inlägg

guwib skrev:

Freddeponken skrev:

FireTraXX skrev:

Detta bemötandet gör att man förlorar kunder.
Killen ställde en ärlig fråga, istället för att vara en mensig liten bitch så kan man faktiskt svara på frågan artigt.
Inte speciellt viktigt om man (som jag) är en privatperson och bara vill svara, men när man representerar ett företag så är det väldigt viktigt.

Otrevlig personal = Förlorad inkomst för firman.

EDIT:
Nu säger jag absolut inget om företaget, ESC kan säkert vara hur duktiga som helst.
Men att bemöta eventuella kunder på det sättet är oacceptabelt.

Får nog instämma med mr hellfire härsmile

hahaha mensig liten bitch...lol men hon var ju snygg:P

håller med ovanstående att det är knappast smart att ha den mentaliteten när det gäller kundbemötande...

och sen en annan fråga- varför kan inte bilarna reggas på ngn i företaget direkt ist direkt på kund???
fattar att de försöker komma undan ngra avgifter eller liknande men ändå..!?

men ngt svar kommer vi väl aldrig få.............................................................................................lr?

kanske för att slippa nån skatt eller liknande avgift

2slow
j0nas Lastbilschaffis
9 december 2008 · 811 Inlägg

Vet att j-spec reggar bilen åt dig & på dig när du köper den av dem & man står som första ägare på bilen.

påsen If your not out of control, your not in control
9 december 2008 · 686 Inlägg

kaxxen skrev:
Vet att j-spec reggar bilen åt dig & på dig när du köper den av dem & man står som första ägare på bilen.

Likadant med ESC.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Muttley
9 december 2008 ·

påsen skrev:

tkd_rille skrev:

SupraJonas skrev:
Ang priset så tar ju dom flesta Volvo handlarna ut 20% på bilarna, Där snackar vi överpris

men hur kan esc sälja en bil först för 159 och sen får de tillbaka den och sen säljer den för 169????

esc tar med duktiga överpriser för de bilarna jag har sett komma därifrån.

Detta kan bara dem själva svara på, kan finnas många olika anledningar till det som ingen här inne vet, förutom dem som jobbar på ESC, om man kollar på andra importfirmor så skulle jag gissa på att dem gör likadant i vissa fall.

/Påsen

tycker bara de är konstigt att man kan höja priset på en bil som de redan haft inne hos sig som gått några månader ute på gatan. tror inte många andra bilfirmor gör på detta vis. 
tycker bara att de bilar man har fått se därifrån är rätt dyra.


och sen angående att importera själv visst inga problem, fixar jag om jag velat ha en sådan bil, bara lite kontakter så fixar vi de smile. kul och pilla lite med en bil själv dessutom.

påsen If your not out of control, your not in control
9 december 2008 · 686 Inlägg

tkd_rille skrev:

påsen skrev:

tkd_rille skrev:

men hur kan esc sälja en bil först för 159 och sen får de tillbaka den och sen säljer den för 169????

esc tar med duktiga överpriser för de bilarna jag har sett komma därifrån.

Detta kan bara dem själva svara på, kan finnas många olika anledningar till det som ingen här inne vet, förutom dem som jobbar på ESC, om man kollar på andra importfirmor så skulle jag gissa på att dem gör likadant i vissa fall.

/Påsen

tycker bara de är konstigt att man kan höja priset på en bil som de redan haft inne hos sig som gått några månader ute på gatan. tror inte många andra bilfirmor gör på detta vis. 
tycker bara att de bilar man har fått se därifrån är rätt dyra.



och sen angående att importera själv visst inga problem, fixar jag om jag velat ha en sådan bil, bara lite kontakter så fixar vi de smile. kul och pilla lite med en bil själv dessutom.

Som sagt, detta kan bero på olika grejer.
Kan vara något som är ändrat till det bättre på den, bytt bromsar, däck, fälgar osv. det vet man inte sålänge man inte frågar dem själv.

Visst, jag skulle också kunna importera en bil själv, men det är mycket jobb med det, va bara det jag menade.
Plus att många säger att det är svårare med reggning osv än man tror, men det kan jag inte svara för, har inte reggat någon bil själv än nämligen tongue

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
T16_AeRo
9 december 2008 · 712 Inlägg

Dom hade väl en filial i Åtvidaberg som inte finns kvar längre..

FireTraXX DFFL
10 december 2008 · 9 020 Inlägg

guwib skrev:

Freddeponken skrev:

FireTraXX skrev:

Detta bemötandet gör att man förlorar kunder.
Killen ställde en ärlig fråga, istället för att vara en mensig liten bitch så kan man faktiskt svara på frågan artigt.
Inte speciellt viktigt om man (som jag) är en privatperson och bara vill svara, men när man representerar ett företag så är det väldigt viktigt.

Otrevlig personal = Förlorad inkomst för firman.

EDIT:
Nu säger jag absolut inget om företaget, ESC kan säkert vara hur duktiga som helst.
Men att bemöta eventuella kunder på det sättet är oacceptabelt.

Får nog instämma med mr hellfire härsmile

hahaha mensig liten bitch...lol men hon var ju snygg:P

håller med ovanstående att det är knappast smart att ha den mentaliteten när det gäller kundbemötande...

...

Mailade ägaren till ESC när hon skrev så trevligt som hon gjorde, fick detta idag.
Undrar om det var p.g.a. detta som hon fick lämna eller om det redan var bestämt? tongue

Hej Patrik
Hoppas allt är väl.
Jag tackar för informationen. Tjejen i fråga jobbar inte kvar idag.

Hör gärna av dig ifall du leter efter någon bil eller behöver hjälp med något annat i bilväg.

Mvh Daniel Skoog
EuropeanSportsCars
www.europeansportscars.se
0476-14000 / 0736-428211

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
10 december 2008 ·

lanred skrev:
Det hade varit annorlunda om de säljer bilar som innehåller dolda fel och sedan inte vill åtgärda. Om det är så, så kan väl någon berätta det istället för att gnälla på deras sätt att tjäna pengar.

jag känner till en som fick en bil med trasig turbo om jag minns rätt om de felet, problemet med bilen var att den drack olja som bensin smile. och otroligt lång väntan på den bilen.

sen så gjorde inte mekanikerna som en släkting ville, han talade om vad han ville ha fixat på sin supra, när han fick tillbaka bilen hade de inte skruvat ihop dessa detaljer han bett om på de viset han ville. pluss att när han bänkade bilen så hade han 150 hk istället för de vanliga original eller mer hästar. så nått fuffens där.

sen var de väl inte så jättelängesen jag hörde något om en bil till därifrån som de skruvat på, dock vet jag inte 100% om den men hörde att de blev nått litet strul..


sen de som hände för några år sedan var att vi skulle fixa chip till bilen men fick inte höra ett skit om det , istället för att få ett nej istället och slippa vänta smile då var de ett par stycken som var sugna också.

HampZZ Proffs
10 december 2008 · 222 Inlägg

kan dra upp en massa grejj om ESC men då blir det väl krig för det verkar finnas många som gillar den firman..kommer då aldrig mer göra affärer med dom.

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
323fSportT "The Stig"
10 december 2008 · 390 Inlägg

HampZZ skrev:
kan dra upp en massa grejj om ESC men då blir det väl krig för det verkar finnas många som gillar den firman..kommer då aldrig mer göra affärer med dom.

Sluta snacka i gåtor och va så hemlig.Ut med skiten.Endera är man tyst eller så säger man det man tycker..wink

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
HampZZ Proffs
10 december 2008 · 222 Inlägg

ok då e ja tyst=)

Audi A5 1.8 TFSI Coupe S-Line "black pearl" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang