får damp på övningskörning!

Foffis
3 februari 2006 · 676 Inlägg

satan asså. kan bli så sur över övningskörning med morsan! hon är så otroligt lat och vill aldrig ut o köra eller ngt! som nyss... skulle åka och tvätta bilen men de blev de inget av, skulle hämta syrran klockan 6 så jag trodde att jag kunde tvätta efter! men då va hon så trött och bara ville åka hem... *suuuurt* så nu har man fortfarande en skitig bil men som förhoppningsvis blir tvättad imorn. och sen typ när man ska någonstanns och vill köra så orkar hon inte! *SUUUCK!* men men, körkortet kommer ju om 1-2 veckor smile

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 februari 2006 · 1 852 Inlägg

vet hur det var... men håll ut så ska det nog ordna sig med körkortet!

man lever bara en gång så lev väl!
Johanromeo155 Såld på Italienare
3 februari 2006 · 579 Inlägg

Andas djupt och tacka morsan för all hjälpen smile

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 februari 2006 · 1 852 Inlägg

Johanromeo155 skrev:
Andas djupt och tacka morsan för all hjälpen smile

hehe, det är ju ett sätt att fjäska!

man lever bara en gång så lev väl!
Foffis
3 februari 2006 · 676 Inlägg

hehe well.. ska ja vara riktigt ärlig så har jag inte lärt mig mycke av morsan big_smile ska bli så skönt med körkort asså! slippa den där gnällspiken i andra sätet, men de kanske kommer en annan o gnäller... hajja, de e inte ens morsa iaf smile

Holme
3 februari 2006 · 1 417 Inlägg

låt mamma sova lite där bredvid då, om hon är så trött och inte orkar nå smile

Kirre
3 februari 2006 · 2 122 Inlägg

man får vell inte ta körkortet om man ha damp?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Foffis
4 februari 2006 · 676 Inlägg

Kirre skrev:
man får vell inte ta körkortet om man ha damp?

hehe näe, de har du nog rätt i big_smile


då tror hon att jag ska köra i diket hmm

Pitzon
4 februari 2006 · 202 Inlägg

När jag övningskörde för lääängesen så hade jag en Kadett Gsi och turligt nog så var det glapp i den digitala instrumenteringen.  Så hade jag mamma bredvid så var det bara o knacka lite på instrumentbrädan så slocknade hastighetsmätaren.  Mkt smidigt smile

Man nog att våga köra en tjejbil :)
Conbier
4 februari 2006 · 34 Inlägg

Jaså får du inte köra... din mor ska ju vara glad för att du kör ju så kan hon sitta o sova nästan brevid:P det gjorde ju nstan mina föräldrar månaderna innan ja fick mitt kort... eller ja dem sov ju inte men tog det lugnt... ja körde ju alltid..

Gör som Ford- KÖP VOLVO =)
Volvo S60 2.5 T Sport & Volvo 850 GLT :)
Kaizoon
4 februari 2006 · 191 Inlägg

Om jag satt i din sits så skulle jag ärligt talat skälla på din mor.
Det finns nog ingen som har kört för mycket inför en uppkörning !
Har du några veckor på dig så se till att ta varje chans, se även till att tjata på mor
din att ni ska ut och köra vare sig ni har något resmål eller inte, hon måste ju ha något att
påpeka på din körning som inte är 100% i så fall nöt nöt nöt !!

Det var nog allt jag ville säga wink

Hultman Lastbilschaufför
4 februari 2006 · 265 Inlägg

Conbier skrev:
Jaså får du inte köra... din mor ska ju vara glad för att du kör ju så kan hon sitta o sova nästan brevid:P det gjorde ju nstan mina föräldrar månaderna innan ja fick mitt kort... eller ja dem sov ju inte men tog det lugnt... ja körde ju alltid..

haha min mor sov när vi åkte förbi en polis kontroll men sån jävla tur som jag hadde så vinkade dom inte in mig big_smile för det var några snutar som stog där.

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
G60 V-Spec
7 februari 2006 · 63 Inlägg

Vet inte hur de känns de med ofrivillig förälder. Jag tvinga min pappa att följa med mig big_smile.
Men du ska se så skönt de blir med körkort i handen.

Fick mitt när de va fint väder så jag hade möjlighet att prova bilens toppfart (Golf GTI) wink

Volkswagen Golf GTI G60 "The 80s" (1991)
Gustav
7 februari 2006 · 317 Inlägg

vet hur det är.. mitt kort kommer förhoppningsvis snart med..tongue

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
Dr-Diesel Dieseldoktor
7 februari 2006 · 112 Inlägg

ja. jag tycker lite synn om er som har jobbiga föräldrar.. jag övningskörde mycket med farsan, när jag åkte till stockholm (50 mil enkel) på bilträffar så fällde han ner ryggstödet och sa till mig: blir du osäker på vägen så väck mig.. haha gött kunde dra på i 150 på motorvägarna=) sen så körde jag när vi skulle på semester till öland med husvagn efter, och farsan visste inte att man inte fick övningsköra med släp, och jag sa självklart inte det!! samma sak när vi köpte en cheva pickup som var lastbilsreggad, den fick man ju inte köra förrän man var 17,5 år och det talade jag inte om men farsan fick tyvärr reda på det.. men då hade jag redan passerat gränsen=). även annat var han inte noga med, körde med dimljus å halvljus, utan ljuddämpare mm.
men så här i efterhand vet jag inte om det var så bra, för man blev ju van att köra som man ville, och tack vare det ligger mitt körkort illa ute nu..

Ford F250 "XLT Lariat turbodiesel" (1986)
Oldsmobile Ninety-eight regency brougham "The first american diesel V8car" (1982)
Malmoe SSS -12
7 februari 2006 · 3 217 Inlägg

Holme skrev:
låt mamma sova lite där bredvid då, om hon är så trött och inte orkar nå smile

Då bryter man bara mot en massa lagar tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
--amanda-- LIMHAMN RACE CHICKS
7 februari 2006 · 84 Inlägg

Det är så härligt med körkort! Är mycket glad över att jag har haft mitt i ett helt år! weee...
haha min kompis har övningskört hem från att dom hade åkt skidor och alla i bilen somna förutom hon. Så hon övningskörde med alla sovande i bilen. Alltså tur att det inte va så mycket poliser på vägen. hehe

My Sweetest Poison
Volkswagen Passat 2.0 FSI "Highline" (2007)
Nknn
7 februari 2006 ·

jasså, äre så pass för dig med? jag ska också köra upp om ca 2 veckor... fyfan, jag lovar jag kmr kugga enbart för att jag är så jävla nervös :>

Satana
7 februari 2006 · 44 Inlägg

Kirre skrev:
man får vell inte ta körkortet om man ha damp?

det var nog ungefär det dummaste jag hört någon säga nånsin, och kul var det inte ens.

m-lowet
7 februari 2006 · 253 Inlägg

Jag ska köra upp på torsdag jag!!!  smile  ska bli så jävla roligt om
jag klarar det!!   

                                             //Martin

Dalsland......Varför trängas?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang