Stulen: BMW 530d E60 - ÄRENDET AVSLUTAT !

FireTraXX DFFL
10 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Kayhan skrev:

Sheckler skrev:

FireTraXX skrev:

Så du menar på fullt allvar att de använder gas för att söva dig för att sno din CROSS?
En cross kan man sno så jävla lätt så att det är skrattretande UTAN andra hjälpmedel än kanske kofot och låsbitare så.
Att du blev av med crossen säger jag inte emot, att de använde sömngas för att sno den tvivlar jag på.

Deva så de gick till ialf, de sa poliserna som va här o kolla på de också .. ja sover 2 m från där crossen stog .. borde ha hört annars tycker ja!

haha, förlåt, men jag tror faktiskt inte på det, kan du inte scanna in polisrapporten så man får se? smile

Tror inte heller på det för fem öre.
Låter som en dålig förklaring till ett försäkringsbedrägeri.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Turbo_Erik
10 augusti 2008 · 526 Inlägg

FireTraXX skrev:

Kayhan skrev:

Sheckler skrev:
Deva så de gick till ialf, de sa poliserna som va här o kolla på de också .. ja sover 2 m från där crossen stog .. borde ha hört annars tycker ja!

haha, förlåt, men jag tror faktiskt inte på det, kan du inte scanna in polisrapporten så man får se? smile

Tror inte heller på det för fem öre.
Låter som en dålig förklaring till ett försäkringsbedrägeri.

Varför sabba alminjos tråd med en massa skitsnack??

Senast redigerat av Turbo_Erik (10 augusti 2008)

FireTraXX DFFL
10 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Turbo_Erik skrev:

FireTraXX skrev:

Kayhan skrev:

haha, förlåt, men jag tror faktiskt inte på det, kan du inte scanna in polisrapporten så man får se? smile

Tror inte heller på det för fem öre.
Låter som en dålig förklaring till ett försäkringsbedrägeri.

Varför sabba alminjos tråd med en massa skitsnack??

Bidra inte då.

Tror förövrigt att Alminjo vet om att alla känner med honom.
Är ju ett enormt ingrepp på privatlivet att göra så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Kayhan
11 augusti 2008 · 407 Inlägg

FireTraXX skrev:

Kayhan skrev:

Sheckler skrev:

Deva så de gick till ialf, de sa poliserna som va här o kolla på de också .. ja sover 2 m från där crossen stog .. borde ha hört annars tycker ja!

haha, förlåt, men jag tror faktiskt inte på det, kan du inte scanna in polisrapporten så man får se? smile

Tror inte heller på det för fem öre.
Låter som en dålig förklaring till ett försäkringsbedrägeri.

Precis, och om de hade hänt så hade man kunnat läst om det i typ aftonbladet eller liknande, ingen dålig grej att söva nån för att sno en cross faktiskt!

VictorW Medlem 34530
11 augusti 2008 · 908 Inlägg

alminjo skrev:
BMW 530d STULEN !!!


Klockan passerar 21.00 samtidigt som jag parkerar min BMW utanför huset i Banja Luka i Bosnien efter att ha varit i Kroatien. Därefter täcker jag över BMW:n med bilkapell, för att skydda lacken och minska risken för stöld, innan jag går och låser grinden och går in i huset.

Några minuter efter att klockan passerat 04:00 hör min far hur min mormor skriker "de har kört bort BMW:n" samtidigt som hon ringer på dörrklockan! Farsan vaknar med huvudvärk, precis som resten av familjen,
och upptäcker att det inte är bara BMW:n som är borta. Det fattas även min plånbok,
nycklar, smycken, registreringsbevis till bilen med mera. Polisen tillkallas och de konstaterar snabbt om att det rör sig om en liga som är ute efter lyxbilar.

Frågan är, hur kunde de rensa ett helt hus och stjäla en bil utan att väcka någon i huset? Svaret kom när polisen undersökt huset: SÖMNGAS!

Detta hände natten till den 22-juli och sen dess är bilen borta! Efter att ha varit i kontakt med polisen fick jag veta att ligan stulit fler bilar, bland annat en Volvo, Mercedes och en likadan BMW på EXAKT samma sätt, dvs med hjälp av sömngas!Totalt försvann runt 20 bilar endast i Banja Luka.

Polisen i Bosnien och Sverige blev kontaktade så som mitt försäkringsbolag (VESTA) då bilen stals. Nu är jag tillbaka i Sverige och skall se vad jag kan göra, håller er informerad !

BILEN:

BMW 530d E60 -04
Reg.nr " W C C   5 3 5 "
Första gången i trafik: 2004-08
Utrustning: ALLT
Skick: Nyskick

http://www1.garaget.org/archive/8/7169/ … 803832.jpg

Lider verkligen med dig och hoppas att du får bra ersättning från försäkringsbolaget.

Dessutom så får du väl nästan vara tacksam att de använde sömngas, så du inte vaknade när de stal bil mm. För då är jag rädd att det dröjt väldigt länge innan du kunnat skriva om denna händelse, för dessa killar är inga dunungar utan professionella ut i fingerspetsarna. Det tyder ju tillvägagångsättet på, att fylla ett hus med sömngas är inget för en nybörjare.

Nästa bil, om det blir en lika fin, kanske är ide att sätt i en gps sändare eller liknande så den går att spåra. För tyvärr så kommer du aldrig att se bilen igen, men se till att du får ut så mycket som möjligt från försäkringsbolaget. Hoppas du han spärra alla kort, så du inte får en obehaglig överraskning där oxå.

mvh
victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
alminjo SLK
11 augusti 2008 · 610 Inlägg

VictorW
SAAB beroende :


Jag tror inte att en GPS sändare skulle hjälpt mig något i just det här fallet. Enligt polismannen så hade en utav de drabbade GPS sändare i bilen men den slutade fungera då bilen försvann. Som du säger så är de här killarna professionella och vet vad de vill ha! Vad gäller mina kort så tog de ut mitt körkort och VISA kort, men plånboken med pengar och en kondom behöll de! Tecken på att de hade hur mycket tid som helst.




Idag är det 20 dagar sedan bilen är borta och nu skall jag iväg till posten och skicka BMW-nycklar, reg.bevis del 2, låsmuttern, polisrapporten osv. sad sad

SAABdeluxe
11 augusti 2008 · 3 Inlägg

fyfan va tråkigt för dig med all skit som hänt...inte nog med att dom ska stjäla din bil , det skapar en jävla massa extra jobb och huvudbry för dig. Fan att folk inte kan låta andras saker va! Blir förbannad nu ju....

alminjo SLK
11 augusti 2008 · 610 Inlägg

diamond_ skrev:
måste kännas förjävligt..  men därför ska man skita i att ta med sig bilen när man åker ner..  bättre att flyga lr ta buss...

Är man en hel familj som åker ner och skall besöka släktingar i 10 olika städer samt adriatiska havet så finns det bara ett alternativ enligt mig.

alminjo SLK
11 augusti 2008 · 610 Inlägg

Nu är nycklarna, registreringsbeviset, polisrapporten och några papper till skickade. Bifogade även ett par fina bilder på bilen där man tydligt ser reg.numret ! Hade dock inga bilder på insidan av bilen.


Vad tror ni, hur värderar försäkringsbolaget en bil ?

Vad tror ni att min bil är värd ?

Enligt Blocket så hamnar min bil mellan 220.000 och 300.000 kr sett endast till årsmodell och miltal.
Min utrustning, bilens skick och styling ser jag som ett stort plus och skulle inte bytt den mot bilen (BMW:n) på blocket vars pris är 300.000 kr.

Jongen
11 augusti 2008 · 341 Inlägg

alminjo skrev:
Nu är nycklarna, registreringsbeviset, polisrapporten och några papper till skickade. Bifogade även ett par fina bilder på bilen där man tydligt ser reg.numret ! Hade dock inga bilder på insidan av bilen.


Vad tror ni, hur värderar försäkringsbolaget en bil ?

Vad tror ni att min bil är värd ?

Enligt Blocket så hamnar min bil mellan 220.000 och 300.000 kr sett endast till årsmodell och miltal.
Min utrustning, bilens skick och styling ser jag som ett stort plus och skulle inte bytt den mot bilen (BMW:n) på blocket vars pris är 300.000 kr.

Går de inte efter "gröna listan"? Det e i så fall väldigt synd med tanke på hur fin din bil var! Du får lycka till med allt!

alminjo SLK
12 augusti 2008 · 610 Inlägg

Vad menas med gröna listan ?

Jongen
12 augusti 2008 · 341 Inlägg

Det är den lilla boken som bilhandlare har som de tittar i när de värderar bilar, många orkar inte ens lyfta sig från stolen och gå ut och titta på bilen ens.... Där finns avdrag och tillägg för olika utrustingar och miltal.

alminjo SLK
12 augusti 2008 · 610 Inlägg

Jongen skrev:
Det är den lilla boken som bilhandlare har som de tittar i när de värderar bilar, många orkar inte ens lyfta sig från stolen och gå ut och titta på bilen ens.... Där finns avdrag och tillägg för olika utrustingar och miltal.

Ok, så man utgår från bilhandlarnas priser ? Skall åka iväg till BMW nån dag och fråga bilhandlaren vad en bil med samma miltal, årsmodell, utrustning kostar hos de.

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
12 augusti 2008 · 2 258 Inlägg

Gröna listan är bilhandlarnas inköpsprislista, den utgår de från när de köper in bilar, det är riktmärke för branchen och gäller givetvis inte utan undantag.

Nå, nog om det. Enligt gröna listan ligger en BMW 530d (E60) från 2004 på 190 300 kronor om den gått så lite som 4000 mil. Sedan är priserna sjunkande beroende på miltalet. På 10 000 mil är den tex nere på 168 100 kronor. Tillägg finns för olika saker, exempelvis som touring 12 000 kr, navigation och DVD 10 000, M-sportpaket 15 000, Steptronic 8000 och X (4wd) ger 10 000 till i tillägg på listpriset.

Men detta är som sagt bara riktlinjer, men då har du ett hum i alla fall om vad det är för något.

Hoppas verkligen det ordnar sig för dig!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
VictorW Medlem 34530
12 augusti 2008 · 908 Inlägg

Jongen skrev:
Det är den lilla boken som bilhandlare har som de tittar i när de värderar bilar, många orkar inte ens lyfta sig från stolen och gå ut och titta på bilen ens.... Där finns avdrag och tillägg för olika utrustingar och miltal.

Jag vet inte om det stämmer på alla försäkringsbolag. Då jag skrotade min första 9-5:a så fick jag ut marknadsvärdet på bilen. Killen på Saabörsäkringen hade varit ute på blocket & bytbil.com o kollat vad motsvarande bil låg i pris, dessutom var han snäll nog att gå efter det högre priset big_smile

Mitt tips är att vara snäll o trevlig i telefonkontakten med försäkringsbolaget, det kommer man längst med. Men skulle budet vara för lågt från försäkringsbolaget, så får man ge ett motbud och diskutera sig fram till en ersättning som du blir nöjd med wink

Angående GPS sändare i bilen tyder ju på att de vet vad de håller på med, troligtvis så hittade de inte gps:en utan bilen kördes säkert in i en lastbil eller kontainer. Inte för att det hjälper, men det hade nog inte spelat någon roll vad du gjort för att bilen inte skulle bli stulen. De hade bestämt sig för att ta den och säkerligen rekat läget tidigare sad

Hoppas allt löser sig till det bästa.

mvh
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
-JL
12 augusti 2008 · 12 Inlägg

Försäkringbolaget skall ersätta dig för bilens marknadsvärde, dvs vad du kan köpa en likadan för på annons. Gröna listan använder bilhandlare när de byter in bilar, dvs. deras inköpspris, och är inget som försäkringsbolaget kan värdera en bil efter.

530d E60 2004 ligger idag på mellan 179-298.000 kr på blocket, men ärligt talat tror jag knappast ngn betalar 300k för en 530d- 04 idag, de var i runda slängar det jag gav för min 520d, men då är det en faceliftmodell som vid köpet endast var ett halvår gammal.

Alminjos bil ser ut att vara väldigt fin och välskött med mycket utrustning, har den dessutom låga mil kan värdet kanske ligga runt 250.000 eller drygt det gissar jag.

BMW 520d (2008)
alminjo SLK
12 augusti 2008 · 610 Inlägg

Passar på och tackar alla för deras inlägg i tråden !

Enligt Blocket kostar en BMW 530d -04 med upp till 9499 mil på mätaren mellan 259.000 kr och 298.000 kr
Enligt Bilpriser Privat blir priset:
BMW 530d Sedan, E60 (218hk) -04
(48 mån / 9200 mil)
265 800 kr .

Innan sommaren fick jag bud, en kompis och några som sett bilen, på 260.000 kr och då tackade jag bestämt NEJ.


Undrar nu vad jag kommer få från VESTA.

alminjo SLK
22 augusti 2008 · 610 Inlägg

Idag är det 30 dagar sedan bilen blev stulen och jag passade på att ringa försäkringsbolaget och ställa några frågor.

Det som intresserade mig var ersättningsprocessen, hur den sker och vem det är som värderar bilen. Iaf, företaget som sköter detta är Crawford och inte VESTA som jag trodde. Det jag undrar är hur Crawford vet vad för utrustning jag hade (PDC, GPS, etc), om de räknar med min styling (front, fälgar, vinge) och vilket skick bilen var i ?! Men nu är det upp till polisen att hitta bilen eller ge upp hoppet!

Senast redigerat av alminjo (22 augusti 2008)

Felax
23 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

alminjo skrev:
om de räknar med min styling (front, fälgar, vinge) och vilket skick bilen var i ?! Men nu är det upp till polisen att hitta bilen eller ge upp hoppet!

Något för en stylingfront eller fälgar osv får du nog verkligen inte ut något av. om du inte regbesiktigat bilen och betalar försäkring på dessa grejor? Sen får man väl inte skruva o ha sig för mycke på nyare bilar..

Men are not born - Men are made
Edvinoo Hetast Just Nu!
26 augusti 2008 · 1 355 Inlägg

ii hur gick de me allt ? har dom sagt nått ?

zato ja neidem sa svojim u bosnu big_smile

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang