Jag letar förstabil, men jag har mina krav! 0-70 000:-

Fredrik.Gustavsson
10 augusti 2008 · 2 123 Inlägg

Siarnaq skrev:
Mitsubishi Evo II eller III, troligtvis det roligaste du kan någonsin ha för pengarna. Tro mig.

Nu kände jag att jag måste logga in och skriva, för inte mindre än 1v sa du att Evo II var så tråkig att du somnade i den när du åkte i den ?
Känns lite dubbelmoral, men du kanske har en bra förklaring.
Jag hade köpt en Impreza GT kombi, varför ?
För att den är snygg & praktisk, fungerande boxermotor som sällan går sönder, 4wd och massa andra bekvämligheter så som 4a dörrar, AC osv. Dessutom går den att åka året om och ha väldigt kul på vintern.

Rquired Allmänt envis
10 augusti 2008 · 12 512 Inlägg

Jag hade/har valt en Bmw. 328an ger mycket bus för en rimlig summa. Och man kan alltid få ut lite hp till genom att sätta dit ett ostrypt insug från en 325a.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
robstar
10 augusti 2008 · 205 Inlägg

Köp en turbo bil så har du lätt för att plocka ur mer hästar när du blir läss.
Ingen sugmotor tack! :I

Ajaxx
10 augusti 2008 · 8 Inlägg

Tack för alla bra och snabba svar, väldigt schyst!
Ja A4an är jag rätt sugen på, men jag har varit sugen på ett dussin bilar den senaste tiden men ändrat mig för jag kommer på sedan att det är någonting med bilen som inte faller mig i smaken, som tillexempel gillar jag inte A4ans baklysen.. Men det kan ju säkert kompenseras med en del styling.
Angående imprezan så har det varit min favoritbil sedan jag vet inte hur länge, men den verkar ju dra en hel del bensin om jag inte har fått fel information? Och hur är försäkringen?
Jag tycker det skulle vara roligt att ha en lite ovanlig bil, men samtidigt så får man ju svårare att hitta delar då.
Preluden var jag också rätt inne på som sagt men att den inte hade turbo var synd men jag tror nog jag klarar mig på 0-100 på 7,5 sekunder eller hur den nu presterade:) Men jag tycker interiören såg lite tråkig ut på den däremot..
Jag skulle gärna ha en med skinnstolar o lite fräscha grejer ismile
Men jag vet inte mina krav kanske är för höga för priset jag kan lägga?

Bmw:n såg riktigt fräsch ut! Men vet inte om jag vågar köpa ett importerat exemplar då de är svårare att få sålda sedan har jag hört.
328an är jag också ganska inne på!
Mvh! Tack än en gång

BMW 320i (2002)
Thullen
10 augusti 2008 · 1 653 Inlägg

en 200SX S14 kan du få för 60-70K

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Skyliner
10 augusti 2008 · 35 Inlägg

Kan hålla med thullen därsmile
Det verkade som du gillade galanten och preluden så då gissar jag att japanare också allmänt är intressanta för dig. Så en 200 sx s14a är en mycket bra kandidat ungefär samma stil som preluden enkel att trimma samt finns ofantligt mycke stylingdelar till den:) En bekant som kör i pro driftingserien här i finland så har kört både såna samt skylines och han sade att 200sx var betydligt lättare att köra. Det som är lite synd är ju att dom är lite vanliga nog men ändå en stark kandidat om du vill ha turbo! (En annan bekant har tagit 400 hästar ur den)

Lycka till med inskaffandet!  Mvh:Kim

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
10 augusti 2008 · 880 Inlägg

Om det är Galant du är ute efter så kika efter Legnum VR-4 eller Galant VR-4 finns att plocka hem från England smile

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Rinnegan Malleus Malificarum
10 augusti 2008 · 2 401 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Nu kände jag att jag måste logga in och skriva, för inte mindre än 1v sa du att Evo II var så tråkig att du somnade i den när du åkte i den ?
Känns lite dubbelmoral, men du kanske har en bra förklaring.
Jag hade köpt en Impreza GT kombi, varför ?
För att den är snygg & praktisk, fungerande boxermotor som sällan går sönder, 4wd och massa andra bekvämligheter så som 4a dörrar, AC osv. Dessutom går den att åka året om och ha väldigt kul på vintern.

Ingen dubbelmoral, dom är tråkiga enligt mig, men för 70k så är det fan bättre än en Audi 1.8T eller liknande. Fattar du vad jag menar?

För dom pengarna så får man mycket bra prestanda.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
liddan Oldschool
10 augusti 2008 · 299 Inlägg

Köp en Audi Avant A6 med V6 wink Riktigt fin bil. Men dom kostar ju ochså 120 000:-+

Ajaxx
10 augusti 2008 · 8 Inlägg

S14 verkar vara riktigt schysta faktiskt!
Ska kika runt lite på dem=)
Och ja galant är intressant, men drar dem mycket bensin?
Och jag kollade på en galant avance med 2.5liters v6a, och 0-100 tiden var ju inte precis imponerande hmm

BMW 320i (2002)
Gräsberg
10 augusti 2008 · 1 002 Inlägg

audin hade ja lagt pengarna på, finns många fina ute te salu,.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Mäki Långsam Perfektionist
10 augusti 2008 · 4 800 Inlägg

Audi S2 eller A4 Turbo Quattro

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Ajaxx
10 augusti 2008 · 8 Inlägg

Njaa, visst vore det kul med A6an men så mycket kulor har jag inte än!^^
Jag har ju bara jobbat i ett par månader haha.
Men om vi säger såhär, vad vore roligast, och billigast i drift, en A4 1,8T eller en Bmw 325/328?

BMW 320i (2002)
Syst3m
10 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

liddan skrev:
Köp en Audi Avant A6 med V6 wink Riktigt fin bil. Men dom kostar ju ochså 120 000:-+

Oj vad nödvändigt att skriva det då när budgeten är 70k...

Ska jag också skriva massa bilar som är riktigt fina men som kostar 23500000 lakan?

Rquired Allmänt envis
10 augusti 2008 · 12 512 Inlägg

Yes! Håller tummarna för 328an wink

OT: Trots frisk inspirerad blandad körning gick min på 0,9020 L/mil. Så hyggligt snål är den, tvivlar på att en bil med stressfläkt går lika snålt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Fjutten88
10 augusti 2008 · 1 Inlägg

Jag skulle satsa på en Audi a4 wink jag lovar, man kan få dem fräscha wink

terazzi
10 augusti 2008 ·

S14 wink

Jimm
10 augusti 2008 · 1 661 Inlägg

Av de bilar du sa hade jag valt Galanten, men hade jag fått välja fritt och vill ha en stor bil hade det blivit en BMW 740 eller 750.

bollen1986
10 augusti 2008 · 3 714 Inlägg

audi A4 1,8T
wv corrado VR6
volvo 850 turbo

finns massor men det är nog dom jag skulle kollat på

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang