Film: Volvo 740 film!

Mirano
12 december 2008 · 263 Inlägg

terazzi skrev:
alla som kör 740 gör det bara för dem inte har råd med bättre tongue
har åkt 2 st 740is och det räcker, slöa och tråkiga samt skiiiitfula..

Fattar att man köper den för den e billig o så men finns ju inget mer bra med den ^^

bakhjulsdrift big_smile samt komforten är rätt okej med för den prisklassen tongue De är ganska perfekta som vinterbilar förrutom att de dricker endel soppa

ToXtreme
12 december 2008 · 3 627 Inlägg



Slöa? Njae .. big_smile

Senast redigerat av ToXtreme (12 december 2008)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
criller Aktiv Medlem
12 december 2008 · 1 303 Inlägg

ToXtreme skrev:



Slöa? Njae .. big_smile

Men den har ju gått igenom extrema operationer det är ju skillnad roll

Senast redigerat av criller (12 december 2008)

Mvh Christian
ToXtreme
12 december 2008 · 3 627 Inlägg

criller skrev:

ToXtreme skrev:



Slöa? Njae .. big_smile

Men den har ju gått igenom extrema operationer det är ju skillnad roll

Jojo tongue Men du krämar lätt ur effekt ur dessa motorerna! De är inte alls lika slöa som alla andra säger! Det beror ju helt på vilken motor du har i kärran! Har du en Audi 80 med minsta motorn vilken ligger på 90hk eller nåt sånt så har du ju inte en suck mot Volvos minsta tongue Vad jag menar är att det är klart att den är slö med minsta motorn, men det är nästan alla bilar!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Mack Forum- och sitemoderator
12 december 2008 · 26 167 Inlägg

Seriöst amatörfilmad verkar den vara i alla fall. Lite redigerad, bra kvalitet på kameran och stativ verkar dom ha haft tillgång till + att dom fått tag i låten från "snöloppsracet" eller vad reklamfilmen nu hette.
Kul film, tack för titten smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
12 december 2008 · 355 Inlägg

finns det något mer roande att läsa än trådar som handlar om någon speciell bil?  Nej smile

BTW finns det ingen bättre bil än min cykel, lovar att inte någon av er katalågtrimmare här inne har en suck mot den, för jag har klistrat dit en dumpventil på den nu också. ska snart lägga upp projekttråd på den smile tänkte lacka den i sån där kamel-lack eller vad det heter, som skiftar. så den kommer bli supersnabb.

slutligen: filmen sög

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
smekallracing
12 december 2008 · 385 Inlägg

oXido skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Finns seriöst bara 1 andledning till att gilla dom /= Bakhjulsdrift.
Inget annat.
Alla älskar dom för dom e billiga
Billiga delar
Billiga o äga
Okey skatt.

Nackdelar= Dålig motor effekt , Känns som en gungande båt orginal , Designen ( Gaaah ) Skokartong! , Inge vidare lyx , jaa listan kan bli lång. Jämför andra bilar som e runt samma årsmodel så finns det många som e braaaa mycket bättre smile

tex , Merca 190 , 200 , 300 osv
Bmw 3 & 5 serie
Vw , passat ,
Audi 80 , 100 ,
Jaa listan kan bli lång  big_smile
Nu tänker jag ju givetvis inte på porche osv.
Mer normala standard bilar.

Säger inte emot dig utan undrar mer varför dom bilarna du listar skulle vara bättre ?
Sorry för off-topic :p

Ja man kan ju undra varför dom skulle vara bättre! kan ju hända att just du tycker det men då kan man ju undra varför den är så popis som den faktiskt är! ok det är ju mycket med inköpet av den och bakhjulsdrift men har haft bmw e30 och audi 80 och 100 m,m men tycker 740 är klart bäst på många vis och sen är det ju ett stort + att den är rolig hehe "må va ful"?! men hur snygg är dom andra? mvh

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
response Studerande
12 december 2008 · 463 Inlägg

ToXtreme skrev:
sanslöst seg film tongue

Men det är inge fel på 740 smile Finns allt med bra roliga motorer också! Däremot håller jag med om design skokartong lol

Fin film Koop hade där .. ska nog klaga lite på han angående den tongue

Sen Terazzi så ska man inte klaga på Volvo när man kör Saab .. Saab är seriöst skit .. om du inte tror mig så kan du ju fråga alla andra wink Eller klart .. dem har ju bara gått med ca 2 miljarder kr i förlust i 13 år nu .. hmm det blir 26 miljarder .. Saab har inte gått med vinst sen 1995 så jag vet inte om jag tycker Saab är någe bättre ^^

Och som jag sa, det finns roliga motorer i 740! Fan få motorer som dessa rödblockare som går och trimma något så kopiöst mycket! Men det är klart .. man kan ju alltid säga att de är slöa .. för de rullar ju inte bara 10talet 740 på svenska vägar som har över 400hk iaf wink

En aning insnöad? lol Du kanske borde läsa på lite om hur det har gått för Volvo på senaste tiden innan du börjar klanka ner? Jag säger inte att Volvo är en dålig bil men det är ABSOLUT inget speciellt med dom! Börjar bli så otroligt less på att se 740is överallt som ägs människor som verkar tro att de kör en Porsche...

Någon som kan programera ett program som rensar bort alla 740 från min skärm?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
bmx
12 december 2008 · 7 100 Inlägg

snygg vw buss!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Gotte91
12 december 2008 · 110 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Finns seriöst bara 1 andledning till att gilla dom /= Bakhjulsdrift.
Inget annat.
Alla älskar dom för dom e billiga
Billiga delar
Billiga o äga
Okey skatt.

Nackdelar= Dålig motor effekt , Känns som en gungande båt orginal , Designen ( Gaaah ) Skokartong! , Inge vidare lyx , jaa listan kan bli lång. Jämför andra bilar som e runt samma årsmodel så finns det många som e braaaa mycket bättre smile

tex , Merca 190 , 200 , 300 osv
Bmw 3 & 5 serie
Vw , passat ,
Audi 80 , 100 ,
Jaa listan kan bli lång  big_smile
Nu tänker jag ju givetvis inte på porche osv.
Mer normala standard bilar.

jag tycker skokartong är lite fel testa o vänd upåner på en ost hyvel ganska likt faktiskt

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
Jimmy_N Makaronborrare
12 december 2008 · 993 Inlägg

Hur fan orkar ni? tongue Fattar inte att ett visst bilmärke nästan ska vara som en religion för vissa. Snart dyker det väl upp självmordsbombare som utlöser en bomb hos nån Saab eller Volvohandlare tongue

Senast redigerat av calibra1992 (12 december 2008)

Neos34 Garaget vän, igen.
12 december 2008 · 5 687 Inlägg

Knight Rider, kan slänga sig i väggen.
Denna film snutt va bättre..

Men Hedbergs Production, är åsså vass.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
n_andersson
12 december 2008 · 689 Inlägg

Jag gillar 740i modellen.. får nog köpa mig en 740 turbo innan dom blir en classiker o priset på dom rusar

no_fake
12 december 2008 · 865 Inlägg

det roligaste med sånna här trådar e att dom som oftast gnäller inte äger en bil... så gnäll inte på 740 när ni inte har nå bättre att komma med...

airflow Avstängd
12 december 2008 · 653 Inlägg

ToXtreme skrev:
sanslöst seg film tongue

Men det är inge fel på 740 smile Finns allt med bra roliga motorer också! Däremot håller jag med om design skokartong lol

Fin film Koop hade där .. ska nog klaga lite på han angående den tongue

Sen Terazzi så ska man inte klaga på Volvo när man kör Saab .. Saab är seriöst skit .. om du inte tror mig så kan du ju fråga alla andra wink Eller klart .. dem har ju bara gått med ca 2 miljarder kr i förlust i 13 år nu .. hmm det blir 26 miljarder .. Saab har inte gått med vinst sen 1995 så jag vet inte om jag tycker Saab är någe bättre ^^

Och som jag sa, det finns roliga motorer i 740! Fan få motorer som dessa rödblockare som går och trimma något så kopiöst mycket! Men det är klart .. man kan ju alltid säga att de är slöa .. för de rullar ju inte bara 10talet 740 på svenska vägar som har över 400hk iaf wink

Snälla lilla vän, lugna ner dig nu.

När man läser ditt inlägg här så känns det som att jag kan få dig o börja gråta när som helst, jag är iaf ärlig mot mig själv, 740 är fan ingen snygg bil. Dem är riktigt fula egentligen "toxtreme" (Dock bra, om än slöa motorer).
O på vilket sätt skulle det hjälpa att börja klanka ner på saab som företag bara för att folk tycker skokartongen saknar design :S
Säger inte att alla 740is är fula nu, dem går o få snygga, men så går dem ändå aldrig o jämföra med tex. Oldsmobile -58 eller liknande utseendemässigt.

Jag har rätt i vad jag än säger.
ToXtreme
12 december 2008 · 3 627 Inlägg

terazzi skrev:
alla som kör 740 gör det bara för dem inte har råd med bättre tongue
har åkt 2 st 740is och det räcker, slöa och tråkiga samt skiiiitfula..

Fattar att man köper den för den e billig o så men finns ju inget mer bra med den ^^

airflow: Det var det där mitt inlägg var riktat mot .. Terazzi kör Saab tongue Därav angreppet mot Saab wink

Jag har egentligen inget emot Saab .. de är helt okej! Gillar till och med designen på vissa modeller tongue


Men det blir alltid såhär, vart än i världen du befinner sig .. lägger nån upp en film i australien på en Holden så kommer garanterat Ford personer att börja klaga .. lägger du upp en Merca film i tyskland så kommer BMW folket .. lägger du upp en Renault film i Frankrike kommer Peugeot folket .. det är så i alla länder som har mer än 1 biltillverkade inom samma genre ..


Dessutom syftade jag på 740 med design skokartong ... och jodå.. 740 kommer alltid vara snyggare än Oldsmobile tongue Finns bara ett få snygga amerikanare .. och det är Pontiac GTO, Camaro och en mustang cab -66 röd med vit suflett ...

Sen förstod jag inte det där med att inte vara ärlig mot mig själv? :S

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
12 december 2008 · 3 627 Inlägg

response skrev:

ToXtreme skrev:
sanslöst seg film tongue

Men det är inge fel på 740 smile Finns allt med bra roliga motorer också! Däremot håller jag med om design skokartong lol

Fin film Koop hade där .. ska nog klaga lite på han angående den tongue

Sen Terazzi så ska man inte klaga på Volvo när man kör Saab .. Saab är seriöst skit .. om du inte tror mig så kan du ju fråga alla andra wink Eller klart .. dem har ju bara gått med ca 2 miljarder kr i förlust i 13 år nu .. hmm det blir 26 miljarder .. Saab har inte gått med vinst sen 1995 så jag vet inte om jag tycker Saab är någe bättre ^^

Och som jag sa, det finns roliga motorer i 740! Fan få motorer som dessa rödblockare som går och trimma något så kopiöst mycket! Men det är klart .. man kan ju alltid säga att de är slöa .. för de rullar ju inte bara 10talet 740 på svenska vägar som har över 400hk iaf wink

En aning insnöad? lol Du kanske borde läsa på lite om hur det har gått för Volvo på senaste tiden innan du börjar klanka ner? Jag säger inte att Volvo är en dålig bil men det är ABSOLUT inget speciellt med dom! Börjar bli så otroligt less på att se 740is överallt som ägs människor som verkar tro att de kör en Porsche...

Någon som kan programera ett program som rensar bort alla 740 från min skärm?

Kan säga till dig då att jag ser fler Porsche om dagen än jag ser 740 smile

Jag insnöad? Volvo har iaf gått med vinst inom en 13 års period smile De har även råd att utveckla nya modeller .. Volvo har i dagsläget följande bilmodeller: C30, S40, V50, S60, V70/XC70, C70, XC60, XC90 .. Saab har .. öhm... 9-2X, 9-3 SS/SC/Cab, 9-5, 9-5 Kombi, 9-7 ... det är rätt mycket mindre modeller! Faktum är att Saab har inte haft många bilmodeller på över närmare 20 år? Det enda landet där det faktiskt gått riktigt bra för Saab är just i Sverige medan Volvo är stora i väldigt många andra länder, om de så klassas som en snobbig familjebil i andra länder ..

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
FLindgren
13 december 2008 · 5 089 Inlägg

usch.. ännu en saab vs. volvo tråd *snark*

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Takashi Got VTEC?
13 december 2008 · 1 593 Inlägg

Videon måste ju vara dagens skämt och jag antar väll att denna tråden kommer o bli en uppföljare lol

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
s12 Nissan Gazelle
13 december 2008 · 1 460 Inlägg

den filmen skulle ju dom visa när första gången 740 kördes på vägen he he , den va bra ändå

Nissan Silvia
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang