Eftersnack: Vallåkraträffen 2008

oen100
17 augusti 2008 · 361 Inlägg

Då va årets event över och nu vill man ju veta vad ni tyckte om vallis i år?

Själv tyckte jag det fans många snygga byggen, speciellt från danmark. Dock va det väldigt trångt i vissa klasser samt väldigt många "komma in gratis" bilar.

Med tanke på vad smhi sa om vädret i mitten på veckan så hade vi väll ganska tur med vädret så vi slapp regn så det va ju trevligt.

Vad tyckte ni om bedömnings-systemet iår med gröna klisterlappar å rullande för-bedömning mm, tyckte själv att det verkade fungera bra, fick bilen bedömd å allt så jag är nöjd

Mvh Daniel.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
grattis
17 augusti 2008 · 2 Inlägg

De va fint, samma bilar som dem förra åren tycker jag.

Bearbear
17 augusti 2008 · 15 Inlägg

Fint som vanligt , bara att jag såg inga mds brudar... Såg bara en brud som hade jävligt kort kjol ( såg nästan hela kappelet) men men detta handlar ju om bilar men endåsmile

" Jävla Gött brännvin, vem fan släckte ljuset "
FLindgren
17 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

Jag tyckte det var bra iår. hög klass på utställningsbilarna, och det var inte alls många skrotbilar som bara åkte in för att det var gratis(till skillndad från tidigare år). sen aktivitetera på flygrakan borde dom hitta på något roligare än att se sportbilar åka upp och ner..

Sen tyckte jag väll att sveriges häftigaste volvo gick till fel person, men alla tycker vi olika:P
vem fick people chios?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
daajvid Elektriker
17 augusti 2008 · 1 138 Inlägg

de va nice.. kom dock försent så fick inte komma in på området me bilen.. så går man o kollar på alla.. liksom vafan.. fanns en heldel bilar som inte borde vara där enligt mej. sen myckte fina bilar.
dock stod jag även på parkeringsvakt så alla som körde bil dit jag stod o peka på er haha:P

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

Helt okej evenemang, dock tyvärr många "vanliga" bilar som ställde ut.

Ta inte illa upp volvo folk, men helvete vad massa fula volvosar det fanns, min farfars Ford Ka ser ju till och med bättre ut och den är pinsam att åka i. men det fanns ju snygga volvosar också.

Dock så fanns det ju andra märken som såg fan ut, men Volvo hade ju ändå mest bilar inne på området!

Uppvisningarna var la sådär, var väl kul att få se stridsvagnen gasa på och Street Stcok bilen dra iväg..
Själv så stod jag ju på hägersida om banan med några andra fotografer smile

Och va fan "Extreme Drifting show" ??? dom brände ju bara gummi och gjorde ringar tyckte jag.. ingen jävla drifting där! ^^

FLindgren skulle fotat din bil, men när folk sitter i bilarna så avstår jag att fota, täntke gå tillbaka sen men glömde av det! tongue synd!

Senast redigerat av MadeByMe (17 augusti 2008)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
trollfar1
17 augusti 2008 · 107 Inlägg

Jag tyckte det var trevligt ! Mycket att titta på, dock instämmer jag lite på vad daajvid skrev, fanns en del bilar som inte borde vara där.. Men en trevlig dag smile

m-drive-
17 augusti 2008 · 61 Inlägg

vallåkra=volvoträffen

tack till Er alla som gjorde lördags kvällen till en toppen kväll :-)

m-drive

BMW M5 (2000)
M.Persson
17 augusti 2008 · 461 Inlägg

Träffen i sig kändes bra och så, men dom måste ju skaffa lite krav på vad dom släpper in på utstälningsområdet:O var ju ett 30tal bilar som var i sämre skick än min gamla vinter bil:(
Riktigt dåligt och pinsamt att se en 740gl med vita blinkers och 15 org fälgar jämte en v70r med fult kjolpaket, 19" m.m.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Geiros Low is a lifestyle
17 augusti 2008 · 956 Inlägg

årets stora volvo träff tongue

dock besviken på domarna som inte ens va uppe vid ljudbilstävlings området.
Snackade med domarna. och dom sa att dom skulle upp ditt.
för dom hade en del bilar att kolla.
men ingen kom och dom jag pratade med hade inte haft någon domare hos sig.

Så kan säga att vallåkra är ju inte heller de man trodde de skulle va.

Åker ju inte ner igen bara för att kolla. som tur va tävlade man..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Gizmojohan
17 augusti 2008 · 3 295 Inlägg

första gången man var där, men förstod inte ett dugg om det där med bedömningen, vissa hade gröna prickar men bilen bredvid hade det inte..? nån får gärna förklara för mig hur det funka? wink

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

första gången jag var där nere också!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
MrGalant
17 augusti 2008 · 118 Inlägg

Har det inte växt lite sen förra året? Roligt med så många Danskar:) Tyckte det blev en lyckad träff

Soulweeper stray dog
17 augusti 2008 · 197 Inlägg

Första gången jag var där och som bror sa, som jag bjudit med, "jag har aldrig sett så mycket volvos"
bara att instämma

Sen till det här temat skrotbilar/komma in gratis bilar..
Första jag fick höra innanför grindarna var "Alltså hur fan kan en sån komma in här!?" Från en brud som jag tyvärr inte såg och då inte kunde åldersbestämma.....

Rust is not a crime!
;Om du har det där med vilje och för att det är din stil..
Och det är just min stil.

Taggarna utåt från min sida här märkte jag smile


haha kanske skulle säga något om träffen med xD
Ja jo, det var rätt skoj, många välgjorda bilar.
Tyckte det var rätt jobbigt att komma dit & ut bara tongue 45 min in till området och lite bättre ut fick en att tänka på miljön och tomgångskörningen ^^,
Häftigt med cruisingen inne i hbg på lördagen med, även om jag höll på att bli påkörd av en j-a taxi.. galningar :o

Senast redigerat av H3r0 (17 augusti 2008)

......... att jag ens orkar bry mig......
trollfar1
17 augusti 2008 · 107 Inlägg

En sån bil som du harH3r0 är ju självklart att den ska vara med ! Men jag tror M.Persson menar en original 740 eller något sånt som inte gjorts ett dugg med, det kanske inte passar in riktigt ? ^^

drivein
18 augusti 2008 · 223 Inlägg

jodå! gick väldigt bra. satt och studerade stationen och poliserna hela lördagskvällen. sov en halvtimme sen var det dags för att ställa sig i kön till utställningen.

många som fick kritik att inte komma in? själv åkte jag i en gammal klassisk volvo 164 som var lite halvt ombyggd. en kille i min ålder som hjälpte till där sa att vi inte fick komma in först. men efter lite tjaffs så gick det :S !

lyckad träff! lördagen var dock inte så rolig. 120 spänn åt helvete. söndagen var såååå braa! värt sina 140!

Senast redigerat av drivein (18 augusti 2008)

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
GoCraZy
18 augusti 2008 · 19 Inlägg

Av ren tradition åker man ner dit och går sig trött i benen, och som tidigare år reagerar man på bilar som är långt ifrån några utställningsbilar. Hoppas bara att dem inte slutar släppa in utställare som kommer sent pga det e "fullt" på området.
Stor eloge till alla seriösa utställare som visar upp vad besökarna vill ha!!
Stort jävla ris dock till dem som haft lekstuga i Vallåkra byn som såg ut som ett krigsfält med burnspår och skräp överallt. Mig rör det inte, då man inte bor där, men det gynnar ju inte träffen när det förstörs i dess anslutning.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/96114/433964_kw7pdt.jpg

~Gör vad du vill, inte vad du borde~
Mitsubishi Sigma 3,0 V6 24V "Siggis Jr" (1993)
Saab 9-3 SS Aero Cab "Cabbie" (2004)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

GoCraZy skrev:
Av ren tradition åker man ner dit och går sig trött i benen, och som tidigare år reagerar man på bilar som är långt ifrån några utställningsbilar. Hoppas bara att dem inte slutar släppa in utställare som kommer sent pga det e "fullt" på området.
Stor eloge till alla seriösa utställare som visar upp vad besökarna vill ha!!
Stort jävla ris dock till dem som haft lekstuga i Vallåkra byn som såg ut som ett krigsfält med burnspår och skräp överallt. Mig rör det inte, då man inte bor där, men det gynnar ju inte träffen när det förstörs i dess anslutning.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/96114/433964_kw7pdt.jpg

fy fan som det ser ut.. ser ju inget vidare ut iaf..

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
oen100
18 augusti 2008 · 361 Inlägg

hörde att polisen stängde av helsingborg för trafik på kvällen/natten å i så fall är väll detta resultatet, man åker till nästa stad å leker sad

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
18 augusti 2008 · 735 Inlägg

Tyvärr brukar det se ut så där i Vallåkra by varje år, oavsett om polisen stänger av Helsingborg eller inte.

För egen del är jag jä-ligt besviken på bedömningssystemet. Jag är inte besviken för att jag inte fick något pris, för det hade jag verkligen inte räknat med, men jag hade förväntat mig att få min bil bedömd av seriösa dommare. Om dom som gjorde bedömningarna var seriösa eller inte vet jag inte eftersom dom aldrig kom till min bil. Trots föranmälan via internet och en "gul lapp" i rutan så dök det aldrig upp någon dommare. Riktigt jä-la dåligt! Varför har man systemet med föranmälan om man sedan inte fångar upp dom bilarna? Varför ska jag bemöda mig med att fylla i en föranmälan med information om min bil om jag inte får något för det (en seriös bedömning)? Ingen av oss tre som stod i klassfållan, med gul lapp i rutan, blev bedömda. Inte heller kompisen som stod i en annan volvoklass fick sin bil bedömd, trots att två bilar omedelbart intill hade blivit bedömda. Jä-ligt märkligt.

Jag besökte Vallåkraträffen första gången 1984 och har sedan återkommit ett antal gånger. Det var dock första gången sedan flytten till flygfältet och också första gången jag ställde ut min bil. Mitt intryck är att träfforganisationen inte vuxit i takt med träffen. Rörigt, trångt, utställare som parkerar som dom vill och inte enligt funktionärernas anvisningar (och få stå kvar), märkligt bedömningssytem, ja listan på förbättringspunkter kan göras lång.

Jag är tveksam till om jag återkommer som utställare/besökare igen, och jag skall ha en förklaring från arrangören till varför bedömningen uteblev trots en föranmälan och att jag följt direktiven på plats till 100%.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang