Projekt: Hasselstroms opel. //Skall säljas.

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
22 oktober 2008 · 586 Inlägg

Haha, jag njuter på riktigt när jag läser denna tråden! Jag sitter ju för i helvete och skrattar som en jävla häst här big_smile
Om du slutar skriva sådana här fenomenala inlägg, kommer jag personligen, men mina bara händer, se till att du straffas big_smile Typ köpa dig en Fiat Multipla för egna pengar eller något big_smile Jag lovar, du kommer hänga dig! Jag har inget otalt med Multipla, jag menar inte så, men för fan se på skiten! Hur länge klarar man att kolla på den!? Typ... 25-30 sekunder högst?

Edit: Denna får du, så tänk över detta noga nu! big_smile

Senast redigerat av Qwaffe (22 oktober 2008)

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Hasselstrom
22 oktober 2008 · 796 Inlägg

ichibon skrev:

Hasselstrom skrev:
Neeenuså! Imorgon startar mitt nya liv!

Så där brukar jag tänka ungefär en gång i veckan. För det mesta sker inte ngn större förändring dock. Tror det är vettigare att tänka "nu" börjar mitt nya liv, imorgon är så diffust och långt bort så man har inte sällan glömt bort vad man tänkte när dagen kommer. roll Men "nu" innebär ju också att man måste lyfta på arslet omgående vilket kan kännas lite motbjudande...

Jag håller allt med dig nåt så otroligt där! Inte fan fick jag gjort så mycket idag... som vanligt!
Men ändå så gick jag upp nån timme tidigare, spolade iaf av båten, slipade lite i syrrans hus och grejade liiiiiite med bilen!lol Och det anser jag vara riktigt bra ändå, jämfört med andra dagar:)

Så det känns som att det är på rätt väg iaf:)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
22 oktober 2008 · 796 Inlägg

Lindroos skrev:
Jag tycker du ska turbokonvertera, de hade varit roligt:)

Jag är lat;)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
22 oktober 2008 · 796 Inlägg

Martin144 skrev:
riktigt go tråd, du har gjort mycket bra jobb med bilen. vill du ha lite mer jobb så tycker jag att du ska sänka den ibak och lacka stötfongarna i samma färg som bilen..
mvh/martin

Aaaah:) tackar!

Sänka ibak håller jag med om! Lacka blir förmodligen i samband med modifiering av kofångarna:) (om det nu händer)lol

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
22 oktober 2008 · 796 Inlägg

Qwaffe skrev:
Haha, jag njuter på riktigt när jag läser denna tråden! Jag sitter ju för i helvete och skrattar som en jävla häst här big_smile
Om du slutar skriva sådana här fenomenala inlägg, kommer jag personligen, men mina bara händer, se till att du straffas big_smile Typ köpa dig en Fiat Multipla för egna pengar eller något big_smile Jag lovar, du kommer hänga dig! Jag har inget otalt med Multipla, jag menar inte så, men för fan se på skiten! Hur länge klarar man att kolla på den!? Typ... 25-30 sekunder högst?

Edit: Denna får du, så tänk över detta noga nu! big_smile

Hum.. Du kanske borde uppsöka läkare om hästproblemen blir för stora!smile

Ne skämt o sida så behöver jag nog lite pisk, har varit dålig på att greja med bilen på sistonde, men ska försöka att skärpa mig lite:)

Fan e väl inga fel på en Multipla?? Säger bara, en turbokonverterad volvo 5:a o bakhjulsdrift i den där, då blir de fan bil av skiten!




O rolla den rosa;)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
23 oktober 2008 · 796 Inlägg

Jahopp!

Som alla vet så började jag ju mitt nya liv idag, och det innebar ju självklart att tillbringa mer tid ute i garaget!

Så idag har jag vart ungefär 1,5timmar där ute.

Den första kvarten gick åt att rensa ur massa skit som nån dåre lagt där inne, så att jag kunde köra in bilfan.
Detta var bland annat en duschkabin, en Puch Florida i delar, ett blästerskåp, en cirkelsåg och en jävla massa träbitar med röd färg på..

Efter detta körde jag alltså in den fule samtidigt som en polare kikade förbi.

Blev en jävla massa snackat i en timme tills han drog hem och sista kvarten slipade och spacklade jag på mitt ena ögonlock..


Vad vi snackade om är inte så väsentligt, men han påminnde mig i alla fall om att jag var tvungen att köpa extraljus nu inför den mörka perioden..

Detta blir förmodligen i helgen då vi ska till Linköping (det vi snackade om) och förmodligen svänger vi förbi biltema..

Där ska vi bo i polarens flickväns studentlägenhet och gå på massa student fester med struderande sjuksköterskor:P





Jag känner lite nu att jag pratar bort mig lite så vi ska hålla oss till ämnet!
Ögonlock!


ja... jag har alltså slipat lite på dom och lagt på ett nytt lager spackel... typ...



https://www1.garaget.org/gallery/archive/70314/488249_8e6bim.jpg
e väl de..


I morgon blir det ännu mer spännande! Då ska jag slipa ögonlock..



o förhoppningsvis blir de nåt mer:D

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Boostrider Försöker iaf
23 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Fy fan. Känner igen den där personligheten. Va heter hansom har den nu igen tro roll

Nä men gör som ja renovera å gör allt 10 gånger seriösare än va du tänkt från början wink

Å roligaste projekttråden på garaget. Hoppas de går bra med biltemafärden denna gång lol

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Hasselstrom
23 oktober 2008 · 796 Inlägg

Boostrider skrev:
Fy fan. Känner igen den där personligheten. Va heter hansom har den nu igen tro roll

Nä men gör som ja renovera å gör allt 10 gånger seriösare än va du tänkt från början wink

Å roligaste projekttråden på garaget. Hoppas de går bra med biltemafärden denna gång lol

Haha nåt o tänka påwink

Ja för faan, denna gången blir det nog 9000 all the way i alla fall! Sen om de skiter sig märker vi nog!

Mycket kan hända på en 30mil lång resa hemmifrån med massa öl o småttigott:)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Boostrider Försöker iaf
23 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Hasselstrom skrev:

Boostrider skrev:
Fy fan. Känner igen den där personligheten. Va heter hansom har den nu igen tro roll

Nä men gör som ja renovera å gör allt 10 gånger seriösare än va du tänkt från början wink

Å roligaste projekttråden på garaget. Hoppas de går bra med biltemafärden denna gång lol

Haha nåt o tänka påwink

Ja för faan, denna gången blir det nog 9000 all the way i alla fall! Sen om de skiter sig märker vi nog!

Mycket kan hända på en 30mil lång resa hemmifrån med massa öl o småttigott:)

Skulle inte bli förvånad om ni glömmer ölen eller nått annat viktigt tongue
Desto roligare blir tråden iaf big_smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Hasselstrom
23 oktober 2008 · 796 Inlägg

Jag glömmer säkert av vart jag är, men faan inte ölen:D

Vad som än händer iaf, så nämner jag det härsmile

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Boostrider Försöker iaf
23 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Jag glömmer säkert av vart jag är, men faan inte ölen:D

Vad som än händer iaf, så nämner jag det härsmile

Låter bra de

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
BOLUND bonntrimmare
23 oktober 2008 · 655 Inlägg

man glömmer ALDRIG ölen !!! :@ .............. go tråd , småflummig o skoj big_smile  lycka till i fortsättningen ! (y)

ichibon mmm, blåbärssoppa.
23 oktober 2008 · 616 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Ja för faan, denna gången blir det nog 9000 all the way i alla fall! Sen om de skiter sig märker vi nog!

Hm, försöker du modda om Opeln till en 9000 så skiter det sig med all säkerhet... roll

/ichi
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

ichibon skrev:

Hasselstrom skrev:
Ja för faan, denna gången blir det nog 9000 all the way i alla fall! Sen om de skiter sig märker vi nog!

Hm, försöker du modda om Opeln till en 9000 så skiter det sig med all säkerhet... roll

hahahahaha

Hasselstrom
23 oktober 2008 · 796 Inlägg

"all the way" till biltema!wink

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
MrLego Volvonörd
23 oktober 2008 · 1 187 Inlägg

Så djävla sjukt goa/roliga uppdateringar, tog mej en 40 min att läsa eftersom jag var tvungen att läsa vissa avsnitt 2ggr, men satan vad jag har skrattat! Ge dej inte med denna nu fastän det är en Opel!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
GolfMK3
23 oktober 2008 · 601 Inlägg

Fyfaan, helt underbar såsom golftråden :´( ...                                          *Snyfft* Köttfyfaan *snyfft*

Faan när jag nu ät på 7de sidan så tänker jag faan tråden tog slut:S Vill ha mer att läsa denna är ju så grym, önskar det fanns typ 100 sidor till av allt grymma jobb och alllt du lägger tid på smile

Btw: Opeln är tror jag i samma färg som golfen var och sedan blev den vit.
Betyder detta att du kommer att lacka denna vit också ^^

Kommer fortsätta läsa denna tråden. Coowlt wink

Hadet!

Senast redigerat av GolfMK3 (23 oktober 2008)

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Hasselstrom
23 oktober 2008 · 796 Inlägg

GolfMK3 skrev:
Btw: Opeln är tror jag i samma färg som golfen var och sedan blev den vit.
Betyder detta att du kommer att lacka denna vit också ^^

Hadet!

Montanagrön:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70314/488665_3d4rvl.jpg


Lagunblå:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70314/488667_jw2y6s.jpg


Alltså blir denna rosa;)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
25 oktober 2008 · 586 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Fan e väl inga fel på en Multipla?? Säger bara, en turbokonverterad volvo 5:a o bakhjulsdrift i den där, då blir de fan bil av skiten!
O rolla den rosa;)

Haha ne precis, Multipla är en underbar bil smile Eller hur Ichibon? xD
Men jag tror ärligt att en blandning av Fiat OCH Volvo endast skulle kunna bortförklaras genom att man hade rollat på rosa, bra där!! big_smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
_Wallis_
25 oktober 2008 · 4 506 Inlägg

har ett bra tipps till dig på vad du kan göra.

Skaffa fram en flaska Turtle BlackChrome och puttsa upp all svart
plasst, Te.x kofongare/lister m,m. Det är en hel del gnuggande som
behövs, Men eftersom du är arbetslös så utgår jag ifrån att du gnuggar
rätt mkt på andra ställen för att få tiden att gå på dagarna, Så du borde
orka detta ochså, Men maskera så du ej får det på lacken, och ha arbets
kläder sammt "doktor" handskar på dig, För det är ett h-vete att få bort
om det kommer på fel ställe vilket det gör lite då o då.

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang