ersättning för sår o sånna saker?

Golf3
25 augusti 2008 · 198 Inlägg

tänkte höra om någon vet hur man går till väga för att få ersättning från försäkringsbolagen  när man har fått stora sår och ärr?

FireTraXX DFFL
25 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Lider du?
Annars är du jävligt patetisk som vill ha ut ersättning.

"Det är ju det försäkringen är till för din jävla idiot!"
Och med det sagt så, men bara för att man kan så ska man inte alltid.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Golf3
25 augusti 2008 · 198 Inlägg

jag lider, annars hade jag inte gjort det

FireTraXX DFFL
25 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Golf3 skrev:
jag lider, annars hade jag inte gjort det

Kontakta då försäkringsbolaget, så behöver du inte bli lurad av nån efterbliven galning med gissningar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rallyhalle
25 augusti 2008 · 4 299 Inlägg

Vanebildande ärr lr va fan de heter tror jag att de va typ 2 år som man måste vänta för o få ersättning.

O då tar du lite bilder, skriver ihop nåra rader om vad som hänt o lite annat babbel (kommer inte riktigt ihåg).
Men de enklaste e o kolla me ditt försäkringsbolag, kan variera lite vad som gäller mellan olika bolag.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

det är väll klart att man alltid vill ha ut pengar FireTraXX... pengar är ju alldrig fel och kan man få ut en slant på en sån här sak så varför inte?


btw, jag fick ingen ersättning när jag högg mig i foten med en yxa så senan till stortån gick av osv iaf och jag är fortfarande lite stel i tån och det var typ 3 år sedan men men, sånt man får ta smile

Senast redigerat av _Glenne_ (25 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Hool
25 augusti 2008 · 1 067 Inlägg

Tja.. varför betalar man en premie?

Ärr får man ersättning för ja.. 

FireTraxx..  TILT!?  0_o

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
pampers138 Har alltid rätt!
25 augusti 2008 · 689 Inlägg

Ja gjorde faktist en "anmälan" till mitt försäkringsbolag ca 5 år efter ja opererat mit njure. har ett ca 15cm lång ärr som e satans fult, har inte vart så trevligt att gå runt med på badhus o höra en jävla massa snack från folk som snackar om hur fult o äckligt de e..

gjorde iaf en anmälan fick lite info där o sa att ja skulle skicka ett foto påt o fick en kod som ja skulle skicka med. ca en månad efter de fick ja en helt okey ersättning.

MEN jag kan säga att ja skulle lätt kunna betala 25k för att bli av med ärret!!

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
Opelmadness German cars, quality and beyond
25 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

FireTraXX skrev:

Golf3 skrev:
jag lider, annars hade jag inte gjort det

Kontakta då försäkringsbolaget, så behöver du inte bli lurad av nån efterbliven galning med gissningar.

lol !
Bäst idag...
Jag har också en jävla massa ärr men det är inte dierkt så man lider av det. Men som sagt, kontakta förs.bolaget och kolla vad som gäller.  smile

Lycka till. MVH "Scarbody" ttp://www.garaget.org/mypage/gallery.ph … age=394579

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Team-Adolfsson Gödseldräng
25 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

skulle man tänkt på för några år sen efter man blivit hundbiten i ansiktet och har 2 ärr under näsan samt 2st på hakan hmm

Smajly
25 augusti 2008 · 3 059 Inlägg

_Glenne_ skrev:
det är väll klart att man alltid vill ha ut pengar FireTraXX... pengar är ju alldrig fel och kan man få ut en slant på en sån här sak så varför inte?

Det är därför premier blir dyrare o dyrare.. Smart!

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

Smajly skrev:

_Glenne_ skrev:
det är väll klart att man alltid vill ha ut pengar FireTraXX... pengar är ju alldrig fel och kan man få ut en slant på en sån här sak så varför inte?

Det är därför premier blir dyrare o dyrare.. Smart!

som om jag bryr mig, jag betalar endå ingen sån där försäkring...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Smajly
25 augusti 2008 · 3 059 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Smajly skrev:

_Glenne_ skrev:
det är väll klart att man alltid vill ha ut pengar FireTraXX... pengar är ju alldrig fel och kan man få ut en slant på en sån här sak så varför inte?

Det är därför premier blir dyrare o dyrare.. Smart!

som om jag bryr mig, jag betalar endå ingen sån där försäkring...

Nä o därför kommer du aldrig få en krona och vet knappt va de handlar om..

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

Smajly skrev:

_Glenne_ skrev:

Smajly skrev:

Det är därför premier blir dyrare o dyrare.. Smart!

som om jag bryr mig, jag betalar endå ingen sån där försäkring...

Nä o därför kommer du aldrig få en krona och vet knappt va de handlar om..

jag sa att jag inte betalar nån sån där försäkring, jag sa alldrig att jag inte hade nån..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
FireTraXX DFFL
25 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Smajly skrev:

_Glenne_ skrev:

som om jag bryr mig, jag betalar endå ingen sån där försäkring...

Nä o därför kommer du aldrig få en krona och vet knappt va de handlar om..

jag sa att jag inte betalar nån sån där försäkring, jag sa alldrig att jag inte hade nån..

Betalar du inte har du inte.
Ingår det i nån annan försäkring så betalar du.
(Eller dina föräldrar)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

FireTraXX skrev:

_Glenne_ skrev:

Smajly skrev:

Nä o därför kommer du aldrig få en krona och vet knappt va de handlar om..

jag sa att jag inte betalar nån sån där försäkring, jag sa alldrig att jag inte hade nån..

Betalar du inte har du inte.
Ingår det i nån annan försäkring så betalar du.
(Eller dina föräldrar)

som sagt, jag sa bara att inte jag betalar nån försäkring...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
baerserk Bäst i värla
25 augusti 2008 · 150 Inlägg

Nån som har en aning om hur man ska göra om man föddes med skomakartumme och på senare tid har märkt att man inte kan använda vissa verktyg och hjälpmedel som man använder i det yrket som man utbildar sig till? Jag sommarjobbade på en bilskadeverkstad hela sommaren och upptäckte att vissa tryckluftsdriva verktyg inte går att använda, tummen "hoppar ur led" så att säga. Fruktansvärt irriterande och gör ont, kan inte nypa åt ordentligt med handen heller.

Tumbrottning är bara att glömma, då hoppar den ur led på en gång wink

Pan
25 augusti 2008 ·

Klart som fan man ska begära ut pengar för ett ärr varför inte? Onödigt att betala premie om ändå inte ska använda den.

Hur du går tillväga du anmäler det till försäkringsbolaget. Sen får man vänta något år och sen ta kort på det. Sen är det upp till försäkringsbolaget att avgöra om dom ska ge ersätting.

ichibon mmm, blåbärssoppa.
26 augusti 2008 · 616 Inlägg

Konstig inställning att stå och betala för en försäkring som man sedan inte tänker använda när man kan?

Jag funderar på att börja betala till mig själv istället, så mycket som det kostar för hästar och bilar och hundar och när det väl händer nåt får man ändå inte ens ut hälften av konstnaderna. (Ligger i fejd med mitt ena försäkringsbolag just nu, är lite bitter, ja.)

/ichi
Cerran Starter
26 augusti 2008 · 98 Inlägg

Kan av erfarenhet säga att det är klokt att ha försäkring även på sig själv.

Fråga till trådskaparen: Var du med om en olycka o ärren uppstod då? Är detta anmält till försäkringsbolaget. De måste ju i första hand få reda på att olyckan hänt. Sedan efter 2år kan man få ersättning för vaneprydande ärr och ev fortsatta men om du har det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang