Inför: ENA-träffen på stora torget i Enköping 6/9

Oge
4 september 2008 ·

Minister skrev:

Oge skrev:
Jaa strömmen lär det ju inte vara nå problem med!.. Annars har ni ju en elektriker på platts!.. Hehe..

Ikväll så lämnar man iväg Imprezan i ENA-Bilvårdscenters händer då de ville puttsa upp min bil inför lördag.. så då kommer den vara som ny!.. hehe

Finemang! Jag var där och pratade med dem i förmiddags. De skulle putsat upp min bil också, men jag väljer som sagt att lotta ut ett presentkort på 2500kr istället. Nu känner jag mig nobel smile

Ja det tycker jag var riktigt nobelt gjort!!.. 


Men nu är jag bil-lös tills lördamorgon! Hur fan ska d gå då? tongue

Steelrobbin
4 september 2008 · 17 Inlägg

Oge skrev:

Minister skrev:

Oge skrev:
Jaa strömmen lär det ju inte vara nå problem med!.. Annars har ni ju en elektriker på platts!.. Hehe..

Ikväll så lämnar man iväg Imprezan i ENA-Bilvårdscenters händer då de ville puttsa upp min bil inför lördag.. så då kommer den vara som ny!.. hehe

Finemang! Jag var där och pratade med dem i förmiddags. De skulle putsat upp min bil också, men jag väljer som sagt att lotta ut ett presentkort på 2500kr istället. Nu känner jag mig nobel smile

Ja det tycker jag var riktigt nobelt gjort!!.. 


Men nu är jag bil-lös tills lördamorgon! Hur fan ska d gå då? tongue

Du överlever nog;). Tänk på hur fin den kommer bli!

Toyota Starlet DX "Arslett" (1986)
Opel Omega (1997)
qpon
4 september 2008 · 322 Inlägg

lilla_tingeling skrev:
Sladda gärna förbi torget och dumpa en röst på bilen jag ställer ut... tongue
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

du e inte ensam wink även om man ställde ut några ggr så är det lika spännande värje utställning wink hursomhelst, kom å snacka med mig med om du ledsnar på Tokken, hahah, eller tvärt om smile

en annan fråga här: kan ni tipsa om några bra tvättmöjligheter? man samlar på sig en del flugor på vägen wink

Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Lexus IS-F "Catbus" (2008)
epic_mazur
4 september 2008 · 274 Inlägg

qpon skrev:

lilla_tingeling skrev:
Sladda gärna förbi torget och dumpa en röst på bilen jag ställer ut... tongue
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

du e inte ensam wink även om man ställde ut några ggr så är det lika spännande värje utställning wink hursomhelst, kom å snacka med mig med om du ledsnar på Tokken, hahah, eller tvärt om smile

en annan fråga här: kan ni tipsa om några bra tvättmöjligheter? man samlar på sig en del flugor på vägen wink

om du Vill så kan du Åka till statoil ligger Vid motoravfarten Precis Vid mc donalds  Där kan Du köra Biltvätt!

Tokken Team dBakuten
4 september 2008 · 3 453 Inlägg

epic_mazur skrev:

qpon skrev:

lilla_tingeling skrev:
Sladda gärna förbi torget och dumpa en röst på bilen jag ställer ut... tongue
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

du e inte ensam wink även om man ställde ut några ggr så är det lika spännande värje utställning wink hursomhelst, kom å snacka med mig med om du ledsnar på Tokken, hahah, eller tvärt om smile

en annan fråga här: kan ni tipsa om några bra tvättmöjligheter? man samlar på sig en del flugor på vägen wink

om du Vill så kan du Åka till statoil ligger Vid motoravfarten Precis Vid mc donalds  Där kan Du köra Biltvätt!

Vi som inte ens kan det då? wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
epic_mazur
4 september 2008 · 274 Inlägg

Tokken skrev:

epic_mazur skrev:

qpon skrev:

du e inte ensam wink även om man ställde ut några ggr så är det lika spännande värje utställning wink hursomhelst, kom å snacka med mig med om du ledsnar på Tokken, hahah, eller tvärt om smile

en annan fråga här: kan ni tipsa om några bra tvättmöjligheter? man samlar på sig en del flugor på vägen wink

om du Vill så kan du Åka till statoil ligger Vid motoravfarten Precis Vid mc donalds  Där kan Du köra Biltvätt!

Vi som inte ens kan det då? wink

ehh få se nu ska Tänka ut nån stans Det Finns Vatten iaf

men enköping är ju inte så stort:D


tror att  OK Q8 har en Tvätthall
Ligger mittemot Lidl  om nån vet vart Det Ligger!!!

qpon
4 september 2008 · 322 Inlägg

coolt! tror det är den du menar http://kartor.eniro.se/query?&what= … &pis=0

ok. nu är frågan: hur man hittar till utställningsplatsen big_smile hoppas det är inte bara jag som har sådana korkade funderingar big_smile

Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Lexus IS-F "Catbus" (2008)
epic_mazur
4 september 2008 · 274 Inlägg

qpon skrev:
coolt! tror det är den du menar http://kartor.eniro.se/query?&what= … &pis=0

ok. nu är frågan: hur man hittar till utställningsplatsen big_smile hoppas det är inte bara jag som har sådana korkade funderingar big_smile

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=enk%f6ping kolla där sen  åker du mot torg gatan!

Oge
4 september 2008 ·

epic_mazur skrev:

qpon skrev:

lilla_tingeling skrev:
Sladda gärna förbi torget och dumpa en röst på bilen jag ställer ut... tongue
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

du e inte ensam wink även om man ställde ut några ggr så är det lika spännande värje utställning wink hursomhelst, kom å snacka med mig med om du ledsnar på Tokken, hahah, eller tvärt om smile

en annan fråga här: kan ni tipsa om några bra tvättmöjligheter? man samlar på sig en del flugor på vägen wink

om du Vill så kan du Åka till statoil ligger Vid motoravfarten Precis Vid mc donalds  Där kan Du köra Biltvätt!

Så du tror allvarlig att han skulle köra in i en maskintvätt med sin bil?
OKQ8 är ju att rekomendera..

Senast redigerat av Oge (4 september 2008)

epic_mazur
4 september 2008 · 274 Inlägg

Oge skrev:

epic_mazur skrev:

qpon skrev:

du e inte ensam wink även om man ställde ut några ggr så är det lika spännande värje utställning wink hursomhelst, kom å snacka med mig med om du ledsnar på Tokken, hahah, eller tvärt om smile

en annan fråga här: kan ni tipsa om några bra tvättmöjligheter? man samlar på sig en del flugor på vägen wink

om du Vill så kan du Åka till statoil ligger Vid motoravfarten Precis Vid mc donalds  Där kan Du köra Biltvätt!

Så du tror allvarlig att han skulle köra in i en maskintvätt med sin bil?
OKQ8 är ju att rekomendera..

Gjorde det senare om du kollar i tråden  Glömde Bort vad han hade För bil:D

PLindblom
4 september 2008 · 1 200 Inlägg

Lugn bara lugn smile All nödvändig info skickas ut till alla anmälda om en liten stund. OKQ8 har en GDS-hall med plats för 5 stycken bilar. De öppnar klockan 8.00 på lördagar, men jag ska se om vi kan få låna ENA bilvårdscenters tvätthall. Återkommer om det.

qpon
4 september 2008 · 322 Inlägg

tackar för hjälpen big_smile

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
qpon
4 september 2008 · 322 Inlägg

epic_mazur skrev:

Oge skrev:

epic_mazur skrev:

om du Vill så kan du Åka till statoil ligger Vid motoravfarten Precis Vid mc donalds  Där kan Du köra Biltvätt!

Så du tror allvarlig att han skulle köra in i en maskintvätt med sin bil?
OKQ8 är ju att rekomendera..

Gjorde det senare om du kollar i tråden  Glömde Bort vad han hade För bil:D

lugnt grabbs big_smilebig_smile det löste sig big_smile Minister kommer snart blåsa bort alla mina dumma frågor big_smile

tackar igen big_smile

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Oge
4 september 2008 ·

Jaaa annars finns det ju vatten i fontänen nere på torget! tongue

qpon
4 september 2008 · 322 Inlägg

hahaha, kan vi köra in en flaska schampo och skruva upp trycket bara big_smilebig_smile

Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Oge
4 september 2008 ·

Haha jaa precis!.. har vi tur så kan vi ju hålla med skumparty också!

epic_mazur
4 september 2008 · 274 Inlägg

:d:d:d

PLindblom
5 september 2008 · 1 200 Inlägg

Nu bör alla som anmält sig ha fått info-mailet, annars kommer det här:

God kväll, alla utställare!

Det känns verkligen bra att kunna meddela att samtliga platser nu blivit fyllda och allt är förberett. Väderprognoserna ändras ständigt, men det verkar som att vi får uppehåll under dagen. För er som inte vet om det hamnade vi på Enköpings-Postens förstasida igår, därmed vet nu 32.000 EP-läsare om att ENA-träffen äger rum på lördag.

Om någon av er känner på sig att ni inte kan komma av någon anledning, vänligen meddela mig snarast. Jag ber er även svara på detta mail om ni behöver extra strömförsörjning, då dessa bilar lämpligen bör placeras tillsammans.

Vidare vill jag tacka alla så hemskt mycket för visat intresse. ENA-träffen ska blir riktigt lyckad och förhoppningsvis åter äga rum i ännu större skala. Jag ska nu försöka besvara eventuella praktiska frågor på förhand, så att ni inte behöver känna er förvirrade inför lördagen.

Tvättmöjligheter
På lördag morgon gissar jag att många av er vill tvätta bort flugor och annat djävulskap från era bilar. Vad jag vet har Enköping endast en GDS-hall med någorlunda öppettider, nämligen OKQ8 på Gesällgatan. Hallen öppnar klockan 08.00 på lördagar, men för er som vill tvätta tidigare ska jag försöka se till att ENA bilvårdscenters tvätthall är tillgänglig (se nedanstående karta).

Hitta hit
Att hitta till torget är mycket simpelt. Kommer ni från Stockholmshållet tar ni avfarten mot Enköping C och följer sedan Salavägen/Fjärdhundragatan till dess att ni kommer till första rondellen efter trafikljusen. I den svänger ni vänster in på torggatan och sedan ser ni vart ni ska. Från Västerås-hållet är det höger i Salatullen-rondellen som gäller, in på Doktor Westerlunds gata. Denna följer ni fram till nyss omnämnda rondell där ni tar in på Torggatan. Allt detta framgår av kartan nedan.

http://img152.imageshack.us/img152/4403/kartagz5.jpg

Gokart
Ni som följt tråden på Garaget.org vet om att jag bokat enköpings gokartbana klockan 17.00. Det som gäller där är hyrkart-race innehållande två stycken kval och ett finalrace på 10 varv. Vi kommer att ha en lista där ni som är intresserade kan anmäla intresse. Medaljer delas ut till de tre bästa placeringarna. Detta kan jag dock inte bjuda på, men jag har fått ner priset till 250kr istället för 370kr/pers.

Röstning
Alla får rösta, även ni som ställer ut. Röstsedlar hittar ni vid scenen på torget, och där finner ni även en låda att lämna dem i. För att folk inte ska fuska och rösta fler gånger är man tvungen att skriva sitt namn och telefonnummer på lappen. Det är dock värt att göra det, för en av de som röstar vinner nämligen ett presentkort på 2500kr, gällande bilvårdsprodukter eller lackbehandling hos ENA Bilvårdscenter. Observera att även ni som ställer ut har möjlighet att kamma hem detta om ni röstar.

Prisutdelning
Torget är vårt fram till klockan 16.00, vi kommer därför att ha prisutdelning däromkring. Eftersom vi inte har några kvalificerade domare blir det endast en People's choice-pokal, men den heter minsann duga. På det här viset ser den ut:

http://img213.imageshack.us/img213/8335/img4104qx0.jpg

Slutligen vill jag än en gång tacka er för att ni vill komma hit och ställa ut era bilar, utan er finns ingen ENA-träff. Nu får vi bara hoppas att vädergudarna är på vår sida, så ska vi se att det blir en lysande tillställning. Har ni ytterligare frågor är ni välkomna att maila eller ringa mig. Välkomna, allesammans!

Med vänliga hälsningar

Patrik Lindblom
ENAbilfoto.se/ENA-träffen

lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
5 september 2008 · 271 Inlägg

Tokken skrev:

lilla_tingeling skrev:
Sladda gärna förbi torget och dumpa en röst på bilen jag ställer ut... tongue
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

// Blåbäret Lena

Va fan! Va e detta för smygraggning av röster!winklolwink

Nä men klart du inte ska känna dig ensam.. Kom bort och hälsa på hur mycket du vill
hos mig å bubblan hahaha.

Smygraggning av röster? Jag? Näääää... Nåt sånt skulle jag aldrig göra. rolllol
Det skulle inte hjälpa iaf hur jag än försökte. Inte kommer jag få några röster inte.
Men det gör inget. För det kommer bli skojj ändå. big_smile

// En lite nervös Lena

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
Tokken Team dBakuten
5 september 2008 · 3 453 Inlägg

lilla_tingeling skrev:

Tokken skrev:

lilla_tingeling skrev:
Sladda gärna förbi torget och dumpa en röst på bilen jag ställer ut... tongue
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

// Blåbäret Lena

Va fan! Va e detta för smygraggning av röster!winklolwink

Nä men klart du inte ska känna dig ensam.. Kom bort och hälsa på hur mycket du vill
hos mig å bubblan hahaha.

Smygraggning av röster? Jag? Näääää... Nåt sånt skulle jag aldrig göra. rolllol
Det skulle inte hjälpa iaf hur jag än försökte. Inte kommer jag få några röster inte.
Men det gör inget. För det kommer bli skojj ändå. big_smile

// En lite nervös Lena

Hahaha ja det där var ju blysamt i alla fall.. men gulligt hahaha.
Ja jag tror och hoppas på att denna "lilla" träff kommer att göra ett
märke i historieböckerna i enköping.. Vi ska väl göra vårt bästa va? smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang