Polisfundering..

tecman
13 februari 2006 · 1 741 Inlägg

om det nu är som ni säger att poliser får köra hur fort dom vill bara tjänsten kräver det. (utan blåljus och siren)

när kom den lagen till? det har inte varit så förut iaf. kan ingen riktig polis komma och reda upp här? kanske måste fråga en nuvarande nyexaminerad polis själv så att man får reda på hur det verkligen är.

För här kör dom ju som dom vill iaf.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Johanromeo155 Såld på Italienare
13 februari 2006 · 579 Inlägg

tecman skrev:
om det nu är som ni säger att poliser får köra hur fort dom vill bara tjänsten kräver det. (utan blåljus och siren)

när kom den lagen till? det har inte varit så förut iaf. kan ingen riktig polis komma och reda upp här? kanske måste fråga en nuvarande nyexaminerad polis själv så att man får reda på hur det verkligen är.

För här kör dom ju som dom vill iaf.

Säg att de sitter i en civil bil och följer efter en som gör 180 på motorvägen. Då får dem följa efter för att bekräfta hastigheten. Bara ett enda exempel bland 100tals andra.


@ Miklen. Bara den gravida siamesiska tvillingen som fattas.. smile

psittacus
13 februari 2006 · 533 Inlägg

Jag har själv åkt med några pass både med trafik, piket & ordning... NEJ, inte som kriminell!!
Det var mycket intressant man fick vara med om och även lära sig.
Man fick en inblick i hur poliser uppfattas av folk på gatan som inte känner till polismännens förutsättningar för att göra det jobbet dom vill göra.

Visst finns det idioter inom den yrkesgruppen men det finns det ju även bland andra grupper av människor.. Vi har ju några här på garaget...bara i denna tråd finns ju en och annan...

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
sveddan
13 februari 2006 · 1 453 Inlägg

turbobenz skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

En polis som inte är i tjänst får inte göra något, polisen måste vara i tjänst, annars är det tjänstefel om den polisen gör en anmälan utanför sin tjänst.. men så finns det s.k kopps-snutar här i min lilla ort som skiter i vissa lagar.. "huttar med näven"

Total okunskap! Att vara polis är ungefär som att vara statsminister - du är alltid enligt lagen skyldig att göra ditt jobb. En polis är SKYLDIG att ingripa mot brott, i tjänst eller otjänst.

fire_wizard Avstängd
13 februari 2006 · 185 Inlägg

Lucifer84 skrev:

fire_wizard skrev:

Lucifer84 skrev:

var är de nånstans???

va gör du på fritiden då?? pluggar till polis?? läste i dina trådar du har vart med i...

Var är dom här trådarna du snackar om???

Låter som samma person som fixade så jag fick 300 hk i min press på bilen här.

citat från lucifer84------>Jag blir examinerad poliskadett till sommaren så sitt inte å snacka.
skrivet den : 2005-11-24 15:24:14

Johanromeo155 Såld på Italienare
13 februari 2006 · 579 Inlägg

sveddan skrev:

turbobenz skrev:

schroder_ skrev:
kan ju lova att polisen har tillgång till mycket.. Idag blev jag stoppad av en polisen som jag befarar var ur tjänt. han tog mig för att jag svängde upp på en trottar och plockade upp en person. Polisen ska tydligen skriva en rapport på detta och jag kommer att bli inkallad i framtiden. och enligt han skulle mitt körkort bli indraget. kan detta stämma.
menar jag har en polare som körde 72 på 50 väg fick 1600kr i böter ingenting om indragetkörkort eller så. kan även tilläga att han inte hade körkort med sig vid tillfälle??

är det farligare att svänga upp på trottaren än att köra 22 km/h förfort i tätort??

En polis som inte är i tjänst får inte göra något, polisen måste vara i tjänst, annars är det tjänstefel om den polisen gör en anmälan utanför sin tjänst.. men så finns det s.k kopps-snutar här i min lilla ort som skiter i vissa lagar.. "huttar med näven"

Total okunskap! Att vara polis är ungefär som att vara statsminister - du är alltid enligt lagen skyldig att göra ditt jobb. En polis är SKYLDIG att ingripa mot brott, i tjänst eller otjänst.

En gång för alla!
Poliser är endast poliser i tjänsten. Såvida man inte jobbar inom kontraspionage som de flesta verkar tro.
Detta baserar jag på att min far har varit polis i 17 år.
Så folk som inte vet. Uttala er inte så starkt precis som att ni har rätt.

Johanromeo155 Såld på Italienare
13 februari 2006 · 579 Inlägg

fire_wizard skrev:

Lucifer84 skrev:

fire_wizard skrev:

va gör du på fritiden då?? pluggar till polis?? läste i dina trådar du har vart med i...

Var är dom här trådarna du snackar om???

Låter som samma person som fixade så jag fick 300 hk i min press på bilen här.

citat från lucifer84------>Jag blir examinerad poliskadett till sommaren så sitt inte å snacka.
skrivet den : 2005-11-24 15:24:14

Poliskadett? Kadett? Aspirant menar du väl?

sveddan
13 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Johanromeo155 skrev:

sveddan skrev:

turbobenz skrev:

En polis som inte är i tjänst får inte göra något, polisen måste vara i tjänst, annars är det tjänstefel om den polisen gör en anmälan utanför sin tjänst.. men så finns det s.k kopps-snutar här i min lilla ort som skiter i vissa lagar.. "huttar med näven"

Total okunskap! Att vara polis är ungefär som att vara statsminister - du är alltid enligt lagen skyldig att göra ditt jobb. En polis är SKYLDIG att ingripa mot brott, i tjänst eller otjänst.

En gång för alla!
Poliser är endast poliser i tjänsten. Såvida man inte jobbar inom kontraspionage som de flesta verkar tro.
Detta baserar jag på att min far har varit polis i 17 år.
Så folk som inte vet. Uttala er inte så starkt precis som att ni har rätt.

Då tycker jag att du ska se över den delen av lagboken som innefattar polislagen!

fire_wizard Avstängd
13 februari 2006 · 185 Inlägg

helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Phaetoon
13 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Detta är en riktigt kul Reality Show wink
Keep up the good work!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
PeppeVectra Peppe Vectra
13 februari 2006 · 1 076 Inlägg

fire_wizard skrev:
helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Kadett aspirant vet inte vilket man blir men jag är då inte polis å jag går inte polis å jag har aldrig sagt att jag gör de å jag vet att någon har varit inne på mina sidor och härjat runder och ändrat och skrivit en massa skit om mig på min bilpress.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
sveddan
13 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Lucifer84 skrev:

fire_wizard skrev:
helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Kadett aspirant vet inte vilket man blir men jag är då inte polis å jag går inte polis å jag har aldrig sagt att jag gör de å jag vet att någon har varit inne på mina sidor och härjat runder och ändrat och skrivit en massa skit om mig på min bilpress.

Otur...byt lösen då!

fire_wizard Avstängd
13 februari 2006 · 185 Inlägg

Lucifer84 skrev:

fire_wizard skrev:
helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Kadett aspirant vet inte vilket man blir men jag är då inte polis å jag går inte polis å jag har aldrig sagt att jag gör de å jag vet att någon har varit inne på mina sidor och härjat runder och ändrat och skrivit en massa skit om mig på min bilpress.

ha ha ha ha ha*ASG* kanon förklaring för att slippa vid att det är duy som skrivit det.

Johanromeo155 Såld på Italienare
13 februari 2006 · 579 Inlägg

fire_wizard skrev:
helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Ne han jobbar på kontor nu.

fire_wizard Avstängd
13 februari 2006 · 185 Inlägg

Johanromeo155 skrev:

fire_wizard skrev:
helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Ne han jobbar på kontor nu.

precis, men tyväårr är det så, ta inte det som nån kritik eller så mot din pappa, jag känner han inte, men många gårnger är kontorsråttor insnöade.. så dom slipper undan alla nya lagar o regler.. för att dom kör sitt rejs...

PeppeVectra Peppe Vectra
14 februari 2006 · 1 076 Inlägg

sveddan skrev:

Lucifer84 skrev:

fire_wizard skrev:
helt rätt sveddan, samt kadett är man väl i skolan om ajgitne minns fel, o aspirant när man är steget innan polis.. citatet var skrivet av lucifer84.
så jag kan inte säga att jag är där..
vete fan om ajg hade velat bli polis förvisso..
sen till johan romeo, din pappa var polis under 17 år?? då är han inte vid golvet längre skulle jag tro??

Kadett aspirant vet inte vilket man blir men jag är då inte polis å jag går inte polis å jag har aldrig sagt att jag gör de å jag vet att någon har varit inne på mina sidor och härjat runder och ändrat och skrivit en massa skit om mig på min bilpress.

Otur...byt lösen då!

har gjort de. MIsstaget har antagligen varit att ma kollat garaget hemma hos någon sen har man bara stängt fönstret utan att logga ut, precis som jag gör hemma å jag behöver inte logga in hemma.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
fire_wizard Avstängd
14 februari 2006 · 185 Inlägg

isåfall så kan du ju se till att leta upp den som gjort det... inte för att ajg tror att det är så, men än då.. än dock så är det så att jag har mycket bakgrund inom lagväsendet..

Foffis
14 februari 2006 · 676 Inlägg

det är vikten på en lastbil som säger hur fort den får färdas, en tung lastbil, alltså en lastbil som överstiger 3,5 ton får inte färdas fortare än 80 med släp/trailer, oavsett om det är motorväg eller inte. men en lastbil som INTE har varken släp eller trailer kopplad får köra i högst 90. sen får därimot dom lätta lastbilarna, alltså dom som väger under 3,5 ton färdas i 110. bussar får inte köra fortare än 90 och föratt en bil ska vara bussklassad så får de inte vara mer än 8 eller 9 säten i bil inklusive förarsätet. har du de så är det en buss. vet inte hur det är med iveco "bussarna" men jag tror att dom är klassade som personbil. har du t.ex dubbelmontage och luftfjädring så får du inte köra i 110 med tung lastbil och släp bara föratt du har dessa grejjer, därimot får du kan du t.ex få köra på en BK2 väg om du ligger under den totalvikt som vägen tål. nu får ni andra som är yrkesförare rätta mig om jag har missat något eller om jag skrivit fel smile men jag tror att jag skrivit rätt.

MvH krille

Izual
14 februari 2006 · 4 571 Inlägg

HAH då har man fått sig några goda skratt !  finns många mytomaner och folk som "tror" väldigt mycket här på garaget, Hur vore det om alla bara skrev det dom visste?, skulle bli ett rätt tomt forum då faktiskt.

Istället för en massa "blöjstreetracers" som skriver "fuck the police" och tycker att allt vad lagar är är fjantigt och att dom själv kör som gudar. håll er till korvkioskens parkering istället för att vara ute å köra ner lyktstolpar, å annat som står "i vägen" för era barnsliga lekar

så då var det sagt.!

Dj_Aleks
14 februari 2006 · 111 Inlägg

Izual skrev:
HAH då har man fått sig några goda skratt !  finns många mytomaner och folk som "tror" väldigt mycket här på garaget, Hur vore det om alla bara skrev det dom visste?, skulle bli ett rätt tomt forum då faktiskt.

Istället för en massa "blöjstreetracers" som skriver "fuck the police" och tycker att allt vad lagar är är fjantigt och att dom själv kör som gudar. håll er till korvkioskens parkering istället för att vara ute å köra ner lyktstolpar, å annat som står "i vägen" för era barnsliga lekar

så då var det sagt.!

Dagens visdomsord!! big_smile äntligen nån som skrev det!

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang