besiktiga bilen med bur?

Advisory
11 februari 2006 · 1 Inlägg

Jag skall köpa en Bmw 325 87-88 och har tänkt att bygga bur i den, då är frågan hur skall jag gå tillväga för att klara besiktningen? Kan man klara besiktningen om man har bur?

Tacksam för svar

// Johan

Darkie dARKiE
11 februari 2006 · 5 031 Inlägg

Hm.. om jag inte är helt fel på det så ska man "typ besiktiga" eller vad det heter.. Man tar ju bort 2 sittplatser i bilen och det ska stå i deras papper osv.. hehe fast jag vet inte nån annan får styra upp det smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
toXXy Kanonsnubbe
11 februari 2006 · 168 Inlägg

Advisory skrev:
Jag skall köpa en Bmw 325 87-88 och har tänkt att bygga bur i den, då är frågan hur skall jag gå tillväga för att klara besiktningen? Kan man klara besiktningen om man har bur?

Tacksam för svar

// Johan

Du får göra en ny reg.besiktning hos bilprovningen, och antagligen en ny vägning av bilen.
Men ring bilprovningen så kan dom säkert ge ett bra svar.

www.bilprovningen.se

mvh
nicklas.

Phant0m
11 februari 2006 · 26 Inlägg

Bilen ska omreggas om du tagit bort baksätene, men annars behövs det inte... Besiktnings gubbarna blir glada om dom kan se fästena på buren när den ska besiktas

Det finns bilar/fordon och din finns supror
rostig_opel
11 februari 2006 · 2 Inlägg

Bulta buren och ploka ur den vid besiktning, och säger farbror blå något så åk ifrån dom tongue

RallyHenrik85 Lång & Smal!
9 mars 2006 · 462 Inlägg

Min 242:a har bur!! på "övriga uppgifter" i reg-beviset står de --> T71E Skyddsbur wink min polare hade den innan mig å han fick regga om den.

//Henrik Johansson
MeloveGolf Vw trimmare
9 mars 2006 · 2 995 Inlägg

Regbesiktning som gäller....dom kan vara j*vligt petiga med infästningar och gnäller oftas
på smådetaljer så räkna med att inte lyckas första gången om du gör det själv wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
PeppeVectra Peppe Vectra
10 mars 2006 · 1 076 Inlägg

ska han besa bilen med bur så ska han lyckas flrsta gången!

Regler för båge finns på www.sbf.se under Ladda Hem.

Gör du en båge enligt dom reglerna som föreskrivs där så kan dom inte klanka ner på din båge!

Regbes måste göras för att få in bågen i regpappret, de måste stå med där.

Plockar du bort baksätet så måste du regga om med viktpapper från en vägning och ända sittplatser till 2.

Du behöver inte viktpapper om du låter baksätet sitta kvar med bälte å allt som hör där till.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang