Så det är med Polisen som man tror

Holiace
8 juni 2008 · 1 754 Inlägg

Detta är anledningen att folk hatar polisen.

Jag kan inget om allt.
Mackanol
8 juni 2008 · 2 079 Inlägg

undrar hur mycket utav det som står här som är sant

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
blacken
8 juni 2008 ·

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

men de snutarna som gör de är ju vettiga med så länge de inte går på någon oskyldig.

Men det är just det som händer ibland. Och när det händer så står dom inte för det som dom har gjort.

varför ska folk få bete sig som svin och inte få sota för de och få ont ?

Självklart så ska de svida när man har "fingrarna i kakburken", men man behöver inte gå till överdrift för den sakens skull..

och när de väl har tagit de flesta som ska ha ont så beter de sig som att de är en unge de har tagit. riktiga brottslingarna skickar de till psyket och de får en underbar behandling för de är ju duktiga.

Jag anar en "viss" ironi där. big_smile Visst skulle poliserna få "lite" mera "befogenheter". men är dom kompetenta att handha ett sådant ansvar?. Även lagen skulle behövas att "chippas" lite, men, men ..

Senast redigerat av blacken (8 juni 2008)

ThorskeN
8 juni 2008 · 287 Inlägg

Bra skrivet av DN, är ju faktiskt precis så det känns.

Muttley
8 juni 2008 ·

blacken skrev:

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

men de snutarna som gör de är ju vettiga med så länge de inte går på någon oskyldig.

Men det är just det som händer ibland. Och när det händer så står dom inte för det som dom har gjort.


Självklart så ska de svida när man har "fingrarna i kakburken", men man behöver inte gå till överdrift för den sakens skull..

och när de väl har tagit de flesta som ska ha ont så beter de sig som att de är en unge de har tagit. riktiga brottslingarna skickar de till psyket och de får en underbar behandling för de är ju duktiga.

Jag anar en "viss" ironi där. big_smile Visst skulle poliserna få "lite" mera "befogenheter". men är dom kompetenta att handha ett sådant ansvar?. Även lagen skulle behövas att "chippas" lite, men, men ..

men så är verkligheten ju, våldtäktsmän och våldsmän tar de oftast in jättesnällt medans "vanlig" smitare som kör ifrån de slår de mer på. skulle haft de som i cops, där de är brutala på riktigt mot folket.

azid Det som inte dödar gör ont
8 juni 2008 · 2 668 Inlägg

men vilka är det som söker sig till yrken där man får maktställning? oftast folk som varit mobbade nertrycka eller haft det svårt.

då blir man nått där man fan kan ge igen och få betalt för det.

alla är inte så men väldigt många funkar på det viset. har träffat både trevliga poliser och mindre trevliga.

har tagit till vana att aldrig ge dom att man blir förbannad eller rädd.. ett flin och ett tack även om man fått böter får den hårdaste polisen att klia sig i huvet då man går därifrån

2slow
Super_Micke Bildrulle
9 juni 2008 · 499 Inlägg

Lustig läsning från första till sista inlägg.

"Det hör till" Är väl ungefär lika korkat som uttrycket "Rör du dör du". Det behöver inte svinas bara för att man festar och har kul, oavsett om alla runt omkring gör det.  Att kasta en ölburk på en polisbil eller hemtjänstens bilar drabbar oss som betalar skatt. Bilarna behövs, därför repareras dom vid behov och som statliga och kommunala representanter för diverse hör det till att fordonen är välvårdade. Eventuell reparationskostnad pga skadegörelse dras från något annat.

Sen kan man fråga sig hur många som lästa HELA artikeln i DN. Allt jag läst är massa snack om de enskilda poliser ni stött på, medans de som bestämt att det ska vara kvantitet istället för kvalitet inte nämns alls här. Polisen ni möter som "glider runt i sina volvosar" har direktiv, order, som kommer från någon som sitter lite högre upp i näringskedjan än dom själva.

Sen att vissa nötter drygar sig och verkligen försöker irritera polisen och grinar när polisen biter tillbaka är ju bara sorgligt. 

PH_ Brukar du alltid reagera sådär när någon stöter ihop med dig? I så fall är nog polisens reaktion det lindrigaste du har att vänta.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Phaetoon
9 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Problemet idag är väl att folk inte har respekt för polisen, vilket gör att dom inte kan utföra sitt jobb?
Eftersom folk inte har respekt för polisen så är det inte heller rätt människor som söker sig till ett jobb inom polisen, vilket i sin tur leder till att dom får ännu sämre respekt?
Det är ju inte bra när polisen bara har tuffingar att rekrytera nya poliser ifrån.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
g_b
9 juni 2008 · 100 Inlägg

Poliser är väll som alla andra. Har man två olika sätt att göra nånting på så tar man alltid det lättaste.
Sen att man blir lika förbannad varje gång man fått inbrott i bilen och snuten inte ens orkar komma ut och sedan lägger ner i brist på bevis, för att två dagar senare stå med lasern på en liten och lågt trafikerad väg, är ju en helt annan sak.
Men som någon tidigare skrev, det är väll inte nissarna i dom blåvita som är problemet utan dom högre upp med högre lön å dyra skrivbord som är problemet.
Misstänker för övrigt att trafikbrott prioriteras för att det ger inkomster åxo, att lösa ett mord kostar massor, med utredningskostnader rättskostnader å sen fängelsevistelsen, men ett trafikbrott ger ju bara ett plus i statistiken och några slantar för staten.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
chrno RE-雨宮
9 juni 2008 · 481 Inlägg

Tommy_P skrev:
öhm jag ser bara hur någon  utvecklat ett polishat? skulle tro att det beror på något.

Å jag ser poliser som blir mer frustrerade över att folk jävlas med dom, så dom kommer fortsätta att jävlas med oss vanliga dödliga.

Att dom lägger alla jävlar på trafikövervakning, å dessutom på dom ställen dom gör de på är fel. Att kasta ölburkar/hälla öl på polisbilar är precis lika fel som att göra det på någon annans bil. Och då är det nog tur att det var poliser personerna i fråga gjorde det på å inte en privatperson med förmkt kärlek till sin bil.

RE-Amemiya Kitted FD3S
dahboy
9 juni 2008 · 1 002 Inlägg

Det är ganska roligt att läsa inläggen från de "som ogillar polisen och deras jobb" i denna tråden.. Först så skriver ni att dom "dragit in er i polisbilen", "Tagit i för hårt", "överagerat" m.m... Men sen i nästa inlägg, då skriver ni att polisen skulle få mer befogenheter och att det skulle bli hårdare straff m.m.
Kan ni inte bestämma er hur ni ska tycka och sen stå för det.???

...
Joodu_6
9 juni 2008 · 194 Inlägg

Här i gävle så är det BARA dom yngre poliserna som är kaxiga å ska stoppa allt och alla.hade gammalt skattekvitto på bilen för nya inte hade hunnit kommit,Bilen är i trafik och allt stämmer bra men de sitter förra årets märke på den.Dom stoppade damen min å klaga som satan på de där dom blev nästan sura för att de va fel märke.Dom sa att hon INTE fick köra i stan och ALLA poliser kommer stoppa henne fort dom ser märket.VÄRKAR SJUKT DÅ DOM SER DIREKT ATT DEN ÄR ÄR I TRAFIK BARA DOM ORKAR KOLLA UPP SKITEN IST FÖR ATT STOPPA SAMMA BIL 4 GGR PÅ EN KVÄLL.

HAR DOM INGET BÄTTRE FÖR SEJ ÄN ATT SÄGA TILL HENNE/MEJ ATT DE SITTER FÖRRA ÅRETS MÄRKE PÅ BILEN.DET ÄR FAN MIN BIL JAG VET VÄL SJÄLV ATT DE ÄR FÖRRA ÅRETS SKATTELAPP PÅ DEN:DE BEHÖVER DOM INTE STANNA OSS FÖR 4 GÅNGER FÖR ATT SÄGA....
TYCKER SJÄLV ATT DET VORE VETTIGARE ATT TA DOM SOM MISSHANLADE 2 ST KILLAR INNE I STAN GANSKA PRECIS NÄR DOM STOPPADE HENNE.Ca 2 minuter i från plattsen där misshandeln hände....


Men det är mitt tycke finns säkert nått vettigt svar på de där

Joodu_6
Bostrom RS
9 juni 2008 · 886 Inlägg

Tror inte det är polisernas eget fel att det sker felprioriteringar. Det är nog som det står i artikeln att dom behöver komma upp med en ny strategi på hur dom ska lösa grövre brott och ett nytt sätt att mäta polisens effektivitet än det sätt som används idag.

Focus RS
Muttley
9 juni 2008 ·

Tradegy84 skrev:
jag har blivit stoppad av polisen i trafiken 26ggr på 6 år, EN av dessa 26 gånger gjorde jag något fel, vilket jag stod för och tog böterna.. Alltså blivit stoppad 25 ggr för INGENTING.. "Dom har bara kollat vart jag skulle" eller dylikt?

Hade inbrott i min bil för ettt par år sedan och ringer 11414, får svaret: är det inte pågående brott kan vi inget göra.. hade dom gett fan i att stoppa mig i trafiken när jag INTE gjorde nått fel hade dom haft tid att komma ut å åtminstone se om det fanns något de kunde göra..

Säger en hel del..

de hade ju rätt du hade inget pågående brott, då skickar de inte ut poliser för de skulle vara onödigt, du kunde lämnat en anteckning och sen ringt försäkringsbolaget.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang